3 Δεκεμβρίου:Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία

 Δράση ενεργού πολίτη:

Μπες στη Θέση Μου – Παίξε, Μάθε, Νιώσε! 

3

https://sites.google.com/view/mpesstithesimou-challenge/home

Η Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ, η οποία εορτάζεται στις 3 Δεκεμβρίου, έχει ως στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τα δικαιώματα και τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία. Η ημέρα αυτή ενισχύει τη σημασία της ίσης συμμετοχής και της προσβασιμότητας σε όλους τους τομείς της κοινωνίας, όπως η εκπαίδευση, η εργασία και η δημόσια ζωή. Κάθε χρόνο, διάφορες δράσεις και εκδηλώσεις πραγματοποιούνται σε παγκόσμιο επίπεδο, προκειμένου να προωθηθούν οι πολιτικές ένταξης και να καταπολεμηθούν τα στερεότυπα και οι διακρίσεις. Η Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ μας καλεί να δημιουργήσουμε μια πιο συμπεριληπτική κοινωνία, όπου όλοι οι άνθρωποι έχουν τις ίδιες ευκαιρίες.

 Το  10ο Νηπιαγωγείο Χαλανδρίου, μας έδωσε μια μοναδική ευκαιρία να πάρουμε μέρος σε διάφορες δοκιμασίες, διαλέγοντας κατηγόρια.Κάθε δράση χαρίζει πόντους στην ομάδα και μας φέρνει πιο κοντά σε μια σχολική κοινότητα γεμάτη κατανόηση!

Οι  μαθητές αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους στην επιστήμη και την τεχνολογία, ενώ παράλληλα ενισχύεται η δημιουργικότητα και η συνεργασία. Η πρόκληση αυτή ενθαρρύνει τους μαθητές να συνεργαστούν σε ομάδες και να προσφέρουν καινοτόμες λύσεις σε πραγματικά προβλήματα.

20251201 134338 20251202 155744

Η συμμετοχή σε τέτοιες δράσεις δεν είναι μόνο μια ευκαιρία για μάθηση, αλλά και για προσωπική ανάπτυξη. Οι μαθητές απέκτησαν χρήσιμες εμπειρίες και αναπτύσσουν δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν τόσο στο σχολείο όσο και στο μέλλον.

4 5

Εβδομάδα Ψυχικής Υγείας στο σχολείο μας

Με αφορμή την Εβδομάδα Ψυχικής Υγείας, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας συμμετείχαν σε όμορφες και δημιουργικές δραστηριότητες που μας βοήθησαν να μιλήσουμε για τα συναισθήματα, τη θετική σκέψη και τη δύναμη της καλοσύνης.

Ξεκινήσαμε με την ανάγνωση του παραμυθιού “Το τερατάκι των χρωμάτων”, μέσα από το οποίο γνωρίσαμε τα διαφορετικά συναισθήματα και τα «χρώματά» τους. Συζητήσαμε για το πώς νιώθουμε σε διάφορες στιγμές και μάθαμε ότι όλα τα συναισθήματα είναι σημαντικά, αρκεί να μπορούμε να τα αναγνωρίζουμε και να τα εκφράζουμε.

https://www.youtube.com/watch?v=W6wIEp-M4tg

Στη συνέχεια, φτιάξαμε το δικό μας καπελάκι με τι αισθάνομαι όπως και το  «αισθάνομαι…μετρο»,  για να δείξουμε πώς νιώθουμε μέσα στη μέρα. Ήταν ένας όμορφος τρόπος να εκφραστούμε δημιουργικά και να καταλάβουμε καλύτερα ο ένας τον άλλο

.20251021 151445 20251015 125855

Μιλήσαμε επίσης για τη δύναμη των ευγενικών λέξεων. Παίξαμε παιχνίδια, γράψαμε θετικά μηνύματα και δημιουργήσαμε μια γωνιά γεμάτη «καλές κουβέντες», υπενθυμίζοντας ότι οι λέξεις μας μπορούν να δώσουν χαρά και να κάνουν τη μέρα κάποιου πιο φωτεινή.

20251014 121849 20251014 121912 20251014 121841

Η εβδομάδα μας έκλεισε με έναν πρωτότυπο και σύγχρονο τρόπο! Με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης γνωρίσαμε τον σπουδαίο ζωγράφο Λεονάρντο ντα Βίντσι και το πασίγνωστο έργο του, τη Μόνα Λίζα. Μέσα από ψηφιακά εργαλεία είδαμε λεπτομέρειες του πίνακα, μάθαμε για τη ζωή του καλλιτέχνη και συζητήσαμε για το πώς η τέχνη συνδέεται με τα συναισθήματα.

Ήταν μια εβδομάδα γεμάτη συναίσθημα, δημιουργικότητα και μάθηση, που μας θύμισε πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουμε όχι μόνο το σώμα, αλλά και την ψυχή μας! 💚

οι εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου

Code Week στο Σχολείο μας – Μαθαίνουμε να Δημιουργούμε με Κώδικα!

images

Η τεχνολογία είναι παντού γύρω μας, αλλά δεν είναι μόνο για να τη χρησιμοποιούμε — είναι και για να τη δημιουργούμε! Με αυτή τη φιλοσοφία, το σχολείο μας συμμετείχε με ενθουσιασμό στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (Code Week), μια πρωτοβουλία που ενθαρρύνει τα παιδιά να γνωρίσουν τον κόσμο της πληροφορικής με τρόπο διασκεδαστικό, δημιουργικό και συνεργατικό.

https://padlet.com/niplechaiou/t-code-week-kobwodaei8zahnpm

👩‍💻 Τι Είναι η Code Week;

Η EU Code Week είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία που διοργανώνεται σε όλη την Ευρώπη (και όχι μόνο!), με στόχο να εισάγει τους μαθητές και τις μαθήτριες στον κόσμο του προγραμματισμού, της υπολογιστικής σκέψης και της ψηφιακής δημιουργικότητας. Μέσα από εργαστήρια, παιχνίδια και projects, τα παιδιά μαθαίνουν να βλέπουν την τεχνολογία όχι μόνο ως χρήστες, αλλά και ως δημιουργοί!


🧠 Οι Δράσεις του Σχολείου μας

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, οργανώθηκαν στο σχολείο μας πολλές και ποικίλες δραστηριότητες, ανάλογα με την ηλικία και τα ενδιαφέροντα των μαθητών:

📍 Δημιουργία με Scratch

Οι μαθητές του ήρθαν σε επαφή με τη γλώσσα προγραμματισμού Scratchjunior, φτιάχνοντας τα δικά τους διαδραστικά παιχνίδια και κινούμενες ιστορίες. Με απλά blocks εντολών, έμαθαν βασικές έννοιες προγραμματισμού — και διασκέδασαν πολύ!

📍 Κώδικας χωρίς Υπολογιστή (Unplugged)

Για τους μικρότερους μαθητές, οργανώθηκαν δραστηριότητες χωρίς υπολογιστή (unplugged), όπου μέσα από παιχνίδια και ασκήσεις λογικής αναπαριστούσαν έννοιες όπως αλγοριθμική σκέψη, βήμα-βήμα οδηγίες και μοτίβα.

📍 Ρομποτική Εισαγωγή

Σε συνεργασία με το εργαστήριο πληροφορικής, κάποιοι μαθητές συμμετείχαν σε δραστηριότητες ρομποτικής, προγραμματίζοντας απλά ρομπότ να κινηθούν, να φωτίσουν ή να εκτελέσουν εντολές. Η χαρά όταν το ρομπότ “άκουγε” τον κώδικα των παιδιών ήταν απερίγραπτη!


🎯 Τι Κερδίσαμε;

✅ Μάθαμε να συνεργαζόμαστε
✅ Καλλιεργήσαμε τη λογική και δημιουργική σκέψη
✅ Ξεπεράσαμε τον φόβο της «δύσκολης τεχνολογίας»
✅ Ανακαλύψαμε πόσο διασκεδαστικός μπορεί να είναι ο προγραμματισμός!


✨ Το Ταξίδι Μόλις Άρχισε!

Η εβδομάδα Code Week ήταν μόνο η αρχή. Στο σχολείο μας, συνεχίζουμε να ενισχύουμε τις ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών με δράσεις που κάνουν τη μάθηση ενδιαφέρουσα, σύγχρονη και διαδραστική. Γιατί, τελικά, ο προγραμματισμός δεν είναι μόνο για προγραμματιστές – είναι για όλους!

Εναρξη καινούργιας Σχολικής Χρονιάς

 

 Αγαπητοί γονείς,

Σας ενημερώνουμε ότι την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 και ώρα 09:15 π.μ. θα πραγματοποιηθεί

στο Νηπιαγωγείο Φαρακλάτων ο Αγιασμός.

Την ημέρα εκείνη τα παιδιά θα προσέλθουν συνοδεία των γονέων/κηδεμόνων τους δίχως σχολικές τσάντες.

Από την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου το νηπιαγωγείο θα λειτουργήσει κανονικά στο πλήρες ωράριο του υποχρεωτικού και του προαιρετικού ολοήμερου τμήματος.

 

Ώρα προσέλευσης 8:15 π.μ. – 8:30 π.μ.

Ώρα αποχώρησης υποχρεωτικού τμήματος: 13:00 μ.μ. και

Ώρα αποχώρησης προαιρετικού ολοήμερου τμήματος: 16:00 μ.μ.

(μόνο για τα παιδιά που φοιτούν στο ολοήμερο).

 

Σας ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά

Οι εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου

Σας ενημερώνουμε, ότι οι αιτήσεις εγγραφών νηπίων – προνηπίων στα νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025 – 2026 θα πραγματοποιηθούν ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ από 5 Μαρτίου έως 24 Μαρτίου 2025, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr).

Στα νηπιαγωγεία, το σχολικό έτος 2025 – 2026, θα φοιτήσουν τα παιδιά που γεννήθηκαν από 1η Ιανουαρίου 2021 μέχρι και 31 Δεκεμβρίου 2021 (προνήπια) και τα παιδιά που γεννήθηκαν από 1η Ιανουαρίου 2020 μέχρι και 31 Δεκεμβρίου 2020 (νήπια).

Πιο συγκεκριμένα, οι γονείς/κηδεμόνες υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους σύμφωνα με τα όρια σχολικής περιφέρειας του νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Δικαίωμα εγγραφής στο Νηπιαγωγείο Φαρακλάτων  έχουν όσοι μαθητές/τριες διαμένουν στα όρια σχολικής περιφέρειας του νηπιαγωγείου (Ραζάτα, Φαρακλάτα, Προκοπάτα).

Αναλυτικότερα, αναφορικά με την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  1. Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  2. Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  3. Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/ρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και

στ) επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου»

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του. Μετά την υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτηση του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».

Εγγραφή στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής

Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους.

Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):

1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.

2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια.

3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.

4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

Έγγραφα που πρέπει προσκομίσετε στο νηπιαγωγείο, μετά την ηλεκτρονική εγγραφή και εντός της προθεσμίας (από 5 έως 24Μαρτίου 2025)

α) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή/τριας συμπληρωμένο και σφραγισμένο από παιδίατρο (θα το βρείτε στα έγγραφα παρακάτω ή και στο νηπιαγωγείο)

β) Βιβλιάριο υγείας του μαθητή/τριας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

ε) Γνωμάτευση από Κ.Ε.Σ.Υ ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

  • Υπεύθυνη δήλωση συγκατάθεσης εγγραφής με υπογραφή και των δυο γονέων/κηδεμόνων (θα τη βρείτε στα έγγραφα παρακάτω ή και στο νηπιαγωγείο)
  • Δήλωση μεταφοράς μαθητή/τριας, αν επιθυμείτε μεταφορά του παιδιού σας προς και από το νηπιαγωγείο (θα τη βρείτε στα έγγραφα παρακάτω ή και στο νηπιαγωγείο).

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτηση εγγραφής στο νηπιαγωγείο , η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο νηπιαγωγείο το διάστημα 5-24 Μαρτίου μεταξύ 12:15-13:00 ( κατόπιν ραντεβού στο 2671022688).

Για όσους δεν υποβάλουν μόνοι τους την αίτηση ηλεκτρονικά:

  • Αποδεικτικό διεύθυνσης κατοικίας (Λογαριασμό ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ ή μισθωτήριο συμβόλαιο που να φαίνεται η διεύθυνση μόνιμης κατοικίας)
  • Πιστοποιητικό ή Ληξιαρχική Πράξη Γέννησης (μεταφρασμένα στα ελληνικά αν πρόκειται για αλλοδαπούς μαθητές/τριες)

Για τα παιδιά που φοιτούν ήδη στο νηπιαγωγείο:

  • Οι γονείς των νηπίων (2019) για την εγγραφή τους στο δημοτικό σχολείο θα παραλάβουν από το νηπιαγωγείο μια Βεβαίωση Φοίτησης την οποία θα πάνε στη συνέχεια στο Δημοτικό με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά που χρειάζονται (εγγραφές και στο Δημοτικό Σχολείο από 5-24 Μαρτίου 2025)
  • Οι γονείς των προνηπίων (2020) θα πρέπει να υποβάλλουν μια αίτηση επαναφοίτησης στο νηπιαγωγείο, που θα σας δοθεί από το νηπιαγωγείο. Δεν χρειάζεται κάποιο άλλο δικαιολογητικό

Δανειστική Βιβλιοθήκη

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

Αγαπητοί γονείς,
για το παιδί της σύγχρονης κοινωνίας, όπου κυριαρχεί ο γραπτός λόγος, θεωρείται απαραίτητη η απόκτηση της αναγνωστικής ικανότητας.
Για το λόγο αυτό, βασική θέση στο Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου έχει η δανειστική βιβλιοθήκη. Σκοπός της δανειστικής βιβλιοθήκης είναι να αναπτύξουν τα παιδιά καλή σχέση με το βιβλίο. Για να πετύχουμε όμως το σκοπό αυτό, απαιτείται η στενή συνεργασία σχολείου-οικογένειας. Είναι δηλαδή απαραίτητο κάποιο πρόσωπο της οικογένειας ασχοληθεί έστω και για λίγο χρόνο με την ανάγνωση και το σχολιασμό του βιβλίου.

ΤΙ ΠΕΤΥΧΑΙΝΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΑΝΕΙΣΜΟ

  • Τα παιδιά γίνονται υπεύθυνοι αναγνώστες και δανειστές.
  • Δίνεται η ευκαιρία να μπουν τα βιβλία και στα σπίτια των μη προνομιούχων παιδιών.
  • Απαλλάσσονται οι γονείς από τα έξοδα συνεχούς αγοράς βιβλίων, αφού όλοι έχουν τη δυνατότητα να δανείζονται όσα βιβλία θέλουν.
  • Μοιράζονται αναγνωστικές εμπειρίες με τους γονείς, με τα αδερφάκια, τους παππούδες, με όσα οφέλη συνεπάγεται αυτό.
  • Ασχολούνται όσο χρόνο θέλουν με το βιβλίο, να το πιάσουν, να ξεχαστούν μαζί του, να ονειρευτούν, να το αγαπήσουν.
  • Μαθαίνουν να θεωρούν την ενασχόλησή τους με το βιβλίο ως ένα φυσικό τρόπο διάθεσης του προσωπικού τους χρόνου.
  • Η ανάγνωση ιστοριών σε παιδιά, από ενηλίκους του περιβάλλοντός τους, εκτός από μια ευχάριστη δραστηριότητα, προωθεί τα παιδιά στο βιβλίο και επηρεάζει τη μελλοντική τους πορεία ως μαθητές.

ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

 

  • Ο δανεισμός των βιβλίων θα γίνεται κάθε Παρασκευή και η επιστροφή κάθε Δευτέρα.
  • Όποιο παιδί δεν επιστρέψει το βιβλίο που δανείστηκε, δεν μπορεί να δανειστεί κάποιο άλλο.
  • Κάθε παιδί είναι υπεύθυνο για το βιβλίο που δανείστηκε και θα πρέπει να προσέχει, ώστε το βιβλίο να μη λερωθεί, να μη σχιστεί, να μη μουντζουρωθεί. Σας παρακαλούμε ιδιαίτερα να προσέχετε τα βιβλία που έχουν κάποια παραθυράκια και ανοιγοκλείνουν, καθώς επίσης στα βιβλία που στο τέλος έχουν κάποιες εργασίες για τα παιδιά, να μη σημειώνουν τίποτα.
  • Σε περίπτωση καταστροφής του βιβλίου, ο γονέας είναι υποχρεωμένος να το αντικαταστήσει.
  • Τέλος μαζί με το βιβλίο που έχει επιλέξει κάθε παιδί μόνο του, σας δίνουμε κι ένα έντυπο, το οποίο πρέπει να συμπληρώσει το παιδί στο σπίτι με τη δική σας βέβαια καθοδήγηση. Επίσης, ζητάμε από το παιδί να ζωγραφίσει στο ίδιο έντυπο, ότι του άρεσε περισσότερο από το βιβλίο που διαβάσατε μαζί. Έτσι μπορούμε κι εμείς να καταλάβουμε κατά πόσο το παιδί ασχολήθηκε και κατά πόσο κατανόησε το περιεχόμενο του βιβλίου.
    Ελπίζουμε ότι σ’ αυτή μας την προσπάθεια θα σας έχουμε βοηθούς. Σας παρακαλούμε να επιστρέφετε κάθε Δευτέρα τα βιβλία, στην ίδια κατάσταση στην οποία τα πήρατε, και μέσα στο φάκελο που έχει το κάθε παιδί, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει η βιβλιοθήκη μας ομαλά μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς.Βοηθήστε τα παιδιά σας να αγαπήσουν το βιβλίο.
  • Φροντίστε ώστε στο σπίτι να υπάρχουν πολλά βιβλία και γραφική ύλη
  • Φροντίζετε ώστε τα παιδιά σας να έχουν τα δικά τους βιβλία και το δικό τους έντυπο υλικό.
  • Προσφέρετε πολλές ευκαιρίες για αναγνωστικές εμπειρίες εντός και εκτός σπιτιού.
  • Καλλιεργείτε στο σπίτι θετικό κλίμα απέναντι στην ανάγνωση, διαβάζοντας οι ίδιοι βιβλία.
  • Να διαβάζετε συχνά βιβλία στα παιδιά σας και με τα παιδιά σας.
  • Να δείχνετε με το δάχτυλο τη γραμματοσειρά που διαβάζετε.
  • Να επιβραβεύετε συχνά τα παιδιά.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΕΝΟΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ Ή ΜΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

  • Πριν την ανάγνωσηΔείξτε στα παιδιά το εξώφυλλο του βιβλίου και ζητήστε τους να προβλέψουν το περιεχόμενο(για τι πράγμα νομίζεις ότι μιλάει αυτό το βιβλίο;)
  • Προτρέψτε τα, να διαβάσουν τον τίτλο του βιβλίου ή να αναγνωρίσουν σε αυτόν γνωστές τους λέξεις ή γράμματα.
  • Παροτρύνετε τα παιδιά να μιλήσουν για τις δικές τους εμπειρίες, οι οποίες σχετίζονται με την υπόθεση του βιβλίου (π.χ. Εσύ έχεις δει αλεπού;)

Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης

  • Παροτρύνετε τα παιδιά να σχολιάζουν την ιστορία καθώς την ακούν (π.χ. Τι λέτε να έγινε; Τι είπαν ο κόρακας με την αλεπού;)
  • Αναλύστε ότι είναι απαραίτητο, έννοιες και λέξεις του κειμένου που δεν καταλαβαίνουν.
  • Απευθύνετε πότε-πότε ερωτήσεις, για να ελέγξετε κατά πόσο τα παιδιά κατανοούν το νόημα της ιστορίας.
  • Ζητήστε από τα παιδιά να προβλέψουν σε ορισμένα σημεία της ιστορίας τι θα συμβεί αργότερα (τι λέτε ότι θα γίνει;)

Μετά την ανάγνωση

  • Επαναλάβετε στοιχεία της ιστορίας (σκηνικό :που διαδραματίστηκε η ιστορία;, στόχο;, τι ήθελε η αλεπού να πετύχει;)
  • Βοηθήστε τα παιδιά να συσχετίσουν τα γεγονότα που αφορούσαν τους βασικούς πρωταγωνιστές της ιστορίας, με παρόμοια γεγονότα τις δικής τους ζωής.
  • Να υποβάλλουν ερωτήσεις σχετικές με το περιεχόμενο του βιβλίου.
  • Να ζωγραφίσουν εικόνες σχετικές με το κείμενο , να «εξερευνήσουν» γράμματα και λέξεις ή να αντιγράψουν μερικές απ’ αυτές.

Να συνθέσουν μια παρόμοια δικιά τους ιστορία.

Η ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΤΟΝ ΝΟΕΜΒΡΙΟ

Εναρξη καινούργιας Σχολικής Χρονιάς

 

 Αγαπητοί γονείς,

Σας ενημερώνουμε ότι την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 και ώρα 09:15 π.μ. θα πραγματοποιηθεί

στο Νηπιαγωγείο Φαρακλάτων ο Αγιασμός.

Την ημέρα εκείνη τα παιδιά θα προσέλθουν συνοδεία των γονέων/κηδεμόνων τους δίχως σχολικές τσάντες.

Από την Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου το νηπιαγωγείο θα λειτουργήσει κανονικά στο πλήρες ωράριο του υποχρεωτικού και του προαιρετικού ολοήμερου τμήματος.

 

Ώρα προσέλευσης 8:15 π.μ. – 8:30 π.μ.

Ώρα αποχώρησης υποχρεωτικού τμήματος: 13:00 μ.μ. και

Ώρα αποχώρησης προαιρετικού ολοήμερου τμήματος: 16:00 μ.μ.

(μόνο για τα παιδιά που φοιτούν στο ολοήμερο).

 

Σας ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά

Οι εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου

Οι περιπέτειες του Οδυσσεβάχ στο σχολείο μας!

Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης “Τα βιβλία σου δίνουν φτερά” την Δευτέρα 27-05-2024 στο σχολείο μας παρουσιάστηκε από τη θεατροπαιδαγωγό Καλλιόπη Λιοσάτου η ιστορία του Οδυσσεβάχ και των συντρόφων του, της Ξένιας Καλογεροπούλου. Ο Οδυσσεβάχ, κουρασμένος από τους πολέμους, ξεκινάει μαζί με τους συντρόφους του, για την πατρίδα τους Ιθαγδάτη. Στο ταξίδι της επιστροφής τους  θα ζήσουν μαγικές περιπέτειες – θα συναντήσουν τον Δρακοκύκλωπα Αρχισαλαχάρ, τους Λωτοφάγους, τις σειρήνες και την γοργόνα, την μάγισσα Κιρκίλα, την όμορφη πριγκίπισσα Λαριζάντ και πολλούς ήρωες από την Οδύσσεια, τις Χίλιες και μία νύχτες και άλλα άγνωστα παραμύθια.  Ο Οδυσσεβάχ και οι σύντροφοί του θα λύσουν τελικά το μυστήριο του Κυκλολωτογοργοκιρκιλάριζου και θα επιστρέψουν στην πατρίδα τους πιο σοφοί και πιο ώριμοι.

Τα παιδιά είδαν την ιστορία να ζωντανεύει μπροστά τους και παίζοντας τα ίδια με τρόπο διαδραστικό σημεία της ιστορίας. Είδαν πως μια ιστορία παίρνει ζωή και κατάλαβα πως όλα είναι δυνατά αρκεί να έχουμε πίστη.

Ευχαριστούμε πολύ την κυρία Καλλιόπη Λιοσάτου για την υπέροχη παράσταση που με μεράκι ετοίμασε για τους μαθητές.

441568352 982643023312906 6826803145461180968 n 436198747 468665015544284 5483979851550931000 n 436687663 466550172513554 4034327566036925176 n 441906815 442082495119035 1874456919666151420 n 441885590 1634081000746105 689686819787698338 n

To πασχαλινό μας παζάρι για καλό σκοπό!

προσκληση

Έπειτα από επικοινωνία με τους γονείς και συζήτηση με τα παιδιά αποφασίστηκε όλοι μαζί να δημιουργήσουμε έργα για το πασχαλινό παζάρι του σχολείου τα έσοδα του οποίου θα χρησιμοποιηθούν για να αποκτήσει έντυπη μορφή το ψηφιακό βιβλίο “Φύγε Νικόλα από εδώ”, που δημιουργήθηκε από τα παιδιά και το κάθε παιδί να αποκτήσει το δικό του αντίτυπο από αυτό. Η σωστή συνεργασία σχολείου οικογένειας είναι ένας από τους σημαντικότερους στόχους της σχολικής χρονιάς. Έτσι όλοι μαζί προσπαθήσαμε για το καλύτερο.

Τα παιδιά στα πλαίσια εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων δημιούργησαν πασχαλινές κατασκευές για το παζάρι μας.

1715338776360 IMG 20240405 125459 IMG 20240405 125501

Τις επόμενες μέρες πριν τις διακοπές του Πάσχα στείλαμε προσκλήσεις και στήσαμε το παζάρι μας. Δυστυχώς ο καιρός δεν ήταν σύμμαχος και το παζάρι μεταφέρθηκε μέσα στην τάξη μας. Αν και βροχερή η μέρα το σχολείο μας γέμισε κόσμο που ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα μας και μας βοήθησε να ολοκληρώσουμε το στόχο μας: να καταφέρουμε να τυπώσουμε το βιβλίο μας! Σας ευχαριστούμε πολύ όσους ήρθατε και μας στηρίξατε. Ευχαριστούμε πολύ τους γονείς του Νηπιαγωγείου για την άριστη συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς. Η παρούσα δράση εντάσσεται στο φετινό Σχέδιο Δράσης της σχολικής μας μονάδας “Τα βιβλία σου δίνουν φτερά”.

IMG 20240419 151146IMG 20240419 151639IMG 20240419 151252IMG 20240419 151205IMG 20240419 152306