Τόσο η εφεύρεση (Thomas Newcomen) όσο και η βελτίωση της ατμομηχανής ( James Watt) κατά τον 18ο αιώνα ήταν έργο Βρετανών. Ήταν μια βρετανική αποκλειστικότητα.
Τον 19ο αιώνα η συνεχής πρόοδος στηρίχτηκε και σε Βρετανούς αλλά στο προσκήνιο της μηχανολογίας έκαναν την εμφάνισή τους και οι Γάλλοι με τον Sadi Carnot και τον Victor Regnault , ενώ αργότερα η παρουσία των Γερμανών ήταν βαρύνουσα. Τόσο οι θεωρητικοί όπως ο Rudolf Clausius όσο και οι τεχνικοί, ο ένας μετά τον άλλο, ο Nicolas Otto, ο Karl Benz, o Gottlieb Daimler, ο Rudolf Diesel και όχι μόνο αυτοί έκαναν διαδοχικά την εμφάνισή τους.
1876. η ΜΗΧΑΝΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΕΩΣ Η ΠΡΏΤΗ μηχανή στην οποία η οποία η ΑΝΑΦΛΕΞΗ του καυσίμου γινόταν ΜΕΣΑ σε ένα κλειστό θάλαμο με πιστόνι. Μια τετράχρονη μηχανή.
Nikolaus August Otto ο Γερμανός εφευρέτης της κι ένας συγκεκριμένος ΚΥΚΛΟΣ για τις μοσοσικλέτες και τα αυτοκίνητα του μέλλοντος με
Αδιαβατική συμπίεση Ισόχωρη θέρμανση Αδιαβατική εκτόνωση Ισόχωρη ψύξη
Το 1879, τη χρονιά που γεννήθηκε ο Αϊνστάιν, ο Karl Benz δουλεύοντας ανεξάρτητα από τον Otto πήρε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για τη δική του μηχανή εσωτερικής καύσεως.Το 1892 πούλησε το πρώτο αυτοκίνητο σε πελάτη. τρίτροχο με τετράχρονο κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Την ίδια εποχή ο Daimler επιδιώκει να φτιάξει μικρές και γρήγορες μηχανές με την ίδια τεχνολογία.