Προσπέραση στην εθνική οδό

Δύο αυτοκίνητα Α και Β, κινούνται σε ευθύγραμμο τμήμα του εθνικού δρόμου Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης κατά τη θετική φορά ενός άξονα χ΄χ, με σταθερές ταχύτητες υ1 = υ02 = 20m/s και απέχουν 40m.Τη χρονική στιγμή t0 = 0 ο οδηγός του δεύτερου αυτοκινήτου βρίσκεται στη θέση χ0 = 0, του άξονα της κίνησης και αποφασίζει να προσπεράσει το προπορευόμενο αυτοκίνητο, που συνεχίζει να κινείται με σταθερή ταχύτητα.

Συνέχεια…

Όχι κινητό όταν οδηγούμε

Η Ιωάννα μιλούσε στο κινητό τηλέφωνο, οδηγώντας το αυτοκίνητό της με ταχύτητα υ01 =  108km/h, ενώ d = 25m μπροστά της προχωρούσε ένα όχημα της αστυνομίας με την ίδια ταχύτητα. Η συνομιλία στο κινητό απέσπασε την προσοχή της Ιωάννας από το προπορευόμενο όχημα για χρονικό διάστημα Δt1 = 2s, ενώ στο ξεκίνημα αυτού του χρονικού διαστήματος o αστυνομικός φρενάρισε δίνοντας στο περιπολικό επιβράδυνση μέτρου |α2|= 5m/s2.

α) Ποια ήταν η απόσταση ανάμεσα στα οχήματα όταν επανήλθε η προσοχή της Ιωάννας στο δρόμο; Υποθέστε ότι χρειάστηκαν και άλλα Δt2 = 0,4s μέχρι να συνειδητοποιήσει τον κίνδυνο και να πατήσει το φρένο (χρόνος αντίδρασης).

β) Αν η επιβράδυνση του αυτοκινήτου της Ιωάννας ήταν και αυτή μέτρου |a1| = 5m/s2, με ποια ταχύτητα θα χτυπήσει στο πίσω μέρος του περιπολικού;
γ) Να κάνετε στο ίδιο σύστημα αξόνων τις γραφικές παραστάσεις ταχύτητας – χρόνου και θέσης – χρόνου για τα δύο αυτοκίνητα. Θεωρούμε t = 0, τη στιγμή που ξεκίνησε το περιπολικό την επιβραδυνόμενη κίνησή του, x = 0 τη θέση του αυτοκινήτου της Ιωάννας εκείνη τη στιγμή και τις κινήσεις ευθύγραμμες.

Απάντηση(Pdf)

Ηλεκτρικό Πεδίο 2018 – Ylikonet.gr

Μετά την απαξίωση του μαθήματος της Φυσικής Γενικής Παιδείας Β΄Λυκείου, μερικές Ασκήσεις για την τιμή των όπλων…Πατήστε την εικόνα

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΚΙΝΗΜΑΤΙΚΗΣ – 3

Πατήστε την εικόνα

Η μέση ταχύτητα ενός μυρμηγκιού

Ένα μυρμήγκι αποφάσισε να πάει βόλτα κινούμενο σε ευθεία τροχιά, πάνω σε άξονα κατά τη θετική φορά.
i) Αρχικά κινήθηκε με σταθερή ταχύτητα 10m/h, διανύοντας έτσι το 1/6 της συνολικής μετατόπισης. Στην επόμενη φάση της βόλτας κάλυψε το 1/3 της συνολικής μετατόπισης αυξάνοντας λίγο την ταχύτητα σε 20m/h. Το υπόλοιπο του ταξιδιού το κάλυψε με ταχύτητα 30m/h.
α) Αποδείξτε ότι οι τρεις φάσεις της συνολικής μετατόπισης διανύθηκαν σε ίσα χρονικά διαστήματα.
β) Πόση ήταν η αλγεβρική τιμή της μέσης ταχύτητας του μυρμηγκιού σε ολόκληρη τη διαδρομή του;
ii) Υπολογίστε την αλγεβρική τιμή της μέσης ταχύτητας, αν το μυρμήγκι είχε στη διάθεσή του συνολικό χρόνο Δt και έτρεχε για 1/6 του συνολικού χρόνου με ταχύτητα 10m/h, για 1/3 του συνολικού χρόνου με ταχύτητα 20m/h και στο υπόλοιπο του χρόνου αύξανε την ταχύτητά του σε 30m/h.

Υποθέτουμε ότι οι μεταβολές στην ταχύτητα γίνονται ακαριαία.

Απάντηση

Ερωτήσεις στις κρούσεις με έλεγχο απάντησης

Πατήστε την εικόνα και

απαντήστε τις ερωτήσεις

Λάθη στη διδασκαλία των Κυμάτων

WARNING

Τα παρακάτω άρθρα αφορούν καθηγητές Φυσικής και σκεπτόμενους μαθητές. Δε μπορεί να χρησιμοποιηθούν ως μεθοδολογία επίλυσης αντίστοιχων θεμάτων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, αφού σύμφωνα με το σχολικό βιβλίο και την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων είναι ΛΑΘΟΣ…
1) ΤΡΕΧΟΝΤΑ ΚΥΜΑΤΑ
Διαβάστε το άρθρο του Θρασύβουλου Μαχαίρα ΕΔΩ
και του Διονύση Μάργαρη ΕΔΩ.
Δυστυχώς οι μαθητές θα πρέπει να θεωρούν
α) Το αρμονικό κύμα δημιουργείται από πηγή και διαδίδεται στο ελαστικό μέσο.
β) Έχει «μέτωπο», το οποίο μόλις φτάνει σε ένα σημείο του μέσου το εξαναγκάζει να εκτοξευτεί με υmax!
γ) Κάθε σημείο από το οποίο διέρχεται το κύμα εκτελεί απλή αρμονική ταλάντωση.
δ) Η σταθερά επαναφοράς της α.α.τ. είναι D = mω2.
ε) Ισχύει η Διατήρηση Ενέργειας Ταλάντωσης (ΑΔΕΤ γαρ…)
στ) Όταν η Κινητική Ενέργεια μηδενίζεται η Δυναμική Ενέργεια μεγιστοποιείται και αντίστροφα.
ζ) Η Ενέργεια της ταλάντωσης ενός μορίου του μέσου διάδοσης είναι σταθερή και ίση με
Ε = 1/2DA2 (Πως διαδίδεται τότε η ενέργεια;)

Ας δούμε (για τους Αγγλομαθείς) τι λέει το βιβλίο HALLIDAY – RESNICΚ FUNDAMENTAL OF PHYSICS 9TH EDITION, που θεωρείται έγκυρο από την πλειοψηφία των Φυσικών:

Μήπως δεν φαίνεται καλά; Να το μεγενθύνω λίγο:

When the string element is at its y = ym position (element a in Fig. 16-9), its length has its normal undisturbed value dx, so its elastic potential energy is zero.
However, when the element is rushing through its y = 0 position, it has maximum stretch and thus maximum elastic potential energy.

2) ΣΤΑΣΙΜΑ ΚΥΜΑΤΑ

Ας δούμε το video

Στη θέση της πηγής τι παρατηρείτε; Δεσμό ή κοιλία; Γιατί το σχολικό βιβλίο έχει σχεδιάσει κοιλία με πλάτος 2Α; Δεν είναι εμφανές ότι το πλάτος στις κοιλίες είναι ΠΟΛΥ μεγαλύτερο από το πλάτος στην πηγή; Τι θυμίζει αυτό; Μήπως ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ; Εκεί με ένα γελοίο πλάτος στο διεγέρτη μπορούμε να έχουμε πολύ μεγάλο πλάτος ταλάντωσης του σώματος. ‘Αρα η χορδή έχει ιδιοσυχνότητες και αν τις πετύχουμε με τη διέγερση μεγιστοποιούμε το πλάτος σε αυτές. Διαβάστε ΕΔΩ ένα άρθρο του Διονύση Μάργαρη.
και ΕΔΩ ένα άρθρο του Γιάννη Κυριακόπουλου.

Και δυο διαλέξεις του καθηγητή Κων/νου Ευταξία
Διέγερση χορδής που είναι πακτωμένη στο ένα άκρο της. Διάλεξη 1η
Διέγερση χορδής που είναι πακτωμένη στο ένα άκρο της. Διάλεξη 2η

 

 

Παρανοήσεις στις ταλαντώσεις

Μια παρουσίαση του Θοδωρή Παπασγουρίδη.

 

 

Πατήστε την εικόνα.

Ερωτήσεις και Ασκήσεις στις ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ – Ylikonet.gr

Ταλαντώσεις 2018-19

Προαπαιτούμενες γνώσεις για τη φυσική της Γ΄Λυκείου

Προαπαιτούμενες γνώσεις για τη φυσική της Γ΄Λυκείου

Του Δημήτρη Παπαδόπουλου

Το αρχικό άρθρο και τα σχόλια