50-51
- Να συνδέσετε κάθε λέξη-φράση της Α΄ στήλης με τη σημασία της στη Β΄στήλη. Δύο λέξεις της Β΄ στήλης περισσεύουν. Α΄ Β΄ 1. Μονάδες 5
Α’ ΣΤΗΛΗ |
Β’ ΣΤΗΛΗ |
|
α) ανυπόφορο
β) καταστρέφω γ) φανερός δ) δειλός ε) κιγκλιδώματα στ) αφήνω ζ) επιδοκιμάζω |
- εἰπών ,ἐπιστῆναι, ὁρῶν, καινός, ἐξαλείφω : Να γράψετε από μία ομόρριζη λέξη, απλή ή σύνθετη, της αρχαίας ή της νέας ελληνικής γλώσσας για καθεμιά από τις παραπάνω λέξεις του κειμένου. Μονάδες 5
- ἐπιθορυβήσασα , ἀναφεύξοιτο , ἔχοντας , ἐ π ι τ ρ έ π ῃ , ἐ ξ α λ ε ί φ ω : Να γράψετε δύο ομόρριζες λέξεις της αρχαίας ή της νέας ελληνικής γλώσσας, απλές ή σύνθετες, για καθεμιά από τις παραπάνω λέξεις του κειμένου. Μονάδες 10
- ψήφισμα, φυγή, λόγος, επιτροπή, λύματα: Να συνδέσετε τις παραπάνω λέξεις με τις λέξεις του κειμένου με τις οποίες έχουν ετυμολογική συγγένεια. Μονάδες 5
- δήλη, βιωτόν, φανερῶς, ἐξαπατωμένους, ἄνδρα : Να γράψετε από μία ομόρριζη λέξη, απλή ή σύνθετη, της αρχαίας ή της νέας ελληνικής γλώσσας για καθεμιά από τις παραπάνω λέξεις του κειμένου. Μονάδες 5
- Να συνδέσετε κάθε λέξη της Α΄ στήλης με τη συνώνυμή τη στη Β΄ στήλη. Δύο λέξεις της Β΄ στήλης περισσεύουν.
Α’ ΣΤΗΛΗ |
Β’ ΣΤΗΛΗ |
|
α) εἰμί
β) φανερός γ) καταστρέφω δ) ἐξαλείφω ε) φάσκω στ) προστάττω ζ) γιγνώσκω |
Μονάδες 5
- διάλογος, επιστάτης, όραμα, ανεπίτρεπτος, ανακαίνιση: Να συνδέσετε τις παραπάνω λέξεις με τις λέξεις του κειμένου με τις οποίες έχουν ετυμολογική συγγένεια. Μονάδες 5
- ἐπαύσατο, ἡγησάμενος, διαλεχθείς, φανερῶς , εἰσελθών : Να γράψετε από μία ομόρριζη λέξη, απλή ή σύνθετη, της αρχαίας ή της νέας ελληνικής γλώσσας για καθεμιά από τις παραπάνω λέξεις του κειμένου. Μονάδες 5
- Να συνδέσετε κάθε λέξη της Α΄ στήλης με τη συνώνυμή της στη Β΄ στήλη. Δύο λέξεις της Β΄ στήλης περισσεύουν. Μονάδες 5
Α’ ΣΤΗΛΗ |
Β’ ΣΤΗΛΗ |
|
α) εἰμί
β) φανερός γ) χωρίς δ) ἄδηλος ε) φάσκω στ) προστάττω ζ) ὁμοῦ
|
- Να σχηματίσετε από τους παρακάτω ρηματικούς τύπους ένα ομόρριζο ουσιαστικό (απλό ή σύνθετο) της αρχαίας ελληνικής γλώσσας, χρησιμοποιώντας την κατάληξη που σας δίνεται: Μονάδες 5
ρηματικοί τύποι | κατάληξη | ομόρριζα ουσιαστικά |
|
– ις
– μα – τής – ις – ή |
- λογικός, επιστασία, διορατικός, απάτη, απολύμανση: Να συνδέσετε τις παραπάνω λέξεις με τις λέξεις του κειμένου με τις οποίες έχουν ετυμολογική συγγένεια. Μονάδες 5
- Να σχηματίσετε από τους παρακάτω ρηματικούς τύπους ένα ομόρριζο ουσιαστικό (απλό ή σύνθετο) της αρχαίας ελληνικής γλώσσας, χρησιμοποιώντας την κατάληξη που σας δίνεται:
ρηματικοί τύποι | κατάληξη | ομόρριζα ουσιαστικά |
|
– ή
– ος – μα – μών – ις |
Μονάδες 5
- προσέρχομαι, διαλέγομαι, ἐφίσταμαι , ανίημι, κατάλογος : Να αναλύσετε τις παραπάνω σύνθετες λέξεις στα συνθετικά τους. Μονάδες 5
- ψήφισμα, φυγή, λόγος, επιτροπή, λύματα: Να συνδέσετε τις παραπάνω λέξεις με τις λέξεις του κειμένου με τις οποίες έχουν ετυμολογική συγγένεια. Μονάδες 5
- Να συνδέσετε κάθε λέξη της Α΄ στήλης με την αντώνυμή της στη Β΄ στήλη. Δύο λέξεις της Β΄ στήλης περισσεύουν.
Α’ ΣΤΗΛΗ |
Β’ ΣΤΗΛΗ |
|
α) παλαιός
β) δυσμενῶς γ) ἄ δηλος δ) διέρχομαι ε) ἀγνοῶ δ) ἔξειμι ζ) κενός |
- ἔχοντας, ἐπιτρέπῃ, ἀποθνῄσκειν, ψήφου, ἔξω : Να γράψετε από μία ομόρριζη λέξη, απλή ή σύνθετη, της αρχαίας ή της νέας ελληνικής γλώσσας για καθεμιά από τις παραπάνω λέξεις του κειμένου. Μονάδες 5