ετοιμάζοντας την πρόσκληση για το αποκριάτικο πάρτυ
φτιάχνοντας κλόουν
μάσκα καμηλοπάρδαλη
μάσκα λεοπάρδαλη
και τίγρης
ζωγραφιές με θέμα”τι θα ντυθώ τις Απόκριες”
χορεύοντας το παραδοσιακό γαιτανάκι
ζωγραφίζοντας το γαιτανάκι
ετοιμάζοντας μάσκες
Μίνι και Μίκυ
Τσικνοπέμπτη
Η Τσικνοπέμπτη είναι γιορτή της ορθόδοξης παράδοσης στην οποία καταναλώνονται μεγάλες ποσότητες κρέατος. Λαμβάνει μέρος την Πέμπτη, λόγω του ότι οι μέρες Τετάρτη και Παρασκευή θεωρούνται νηστίσιμες, της δεύτερης εβδομάδας των Αποκριών, την αποκαλούμενη Κρεατινή. Προηγείται αυτής η πρώτη κατά σειρά Προφωνή και ακολουθεί η τρίτη εβδομάδα της Τυροφάγου. Πραγματοποιείται κάποιες μέρες πριν την έναρξη της μεγάλης νηστείας της Σαρακοστής.
Mε αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού (antibullying) την Κυριακή 6 Μαρτίου2016 υλοποιήθηκαν δράσεις στο Νηπιαγωγείο μας με στόχο τα παιδιά να κατανοήσουν το σοβαρό κοινωνικό φαινόμενο που στις μέρες μας έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις. Τι είναι:
Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση, κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.
Οι δράσεις μας:
διαβάσαμε και μιλήσαμε για τη λεκτική βία
ζωγραφίσαμε τι επιθυμούμε εμείς στην τάξη μας και όχι μόνο
λέμε όχι στη βία
ναι στην αγάπη και τη φιλία
Eνημερωτικό υλικό σχετικό για την ενδοσχολική βία και εκφοβισμό:
Μια ταινία από την περσινή χρονιά ,αξίζει να τη δείτε:
Δόθηκε ενημερωτικό υλικό στους γονείς:
Σχολικός εκφοβισμός: Συμβουλές για γονείς
To bullying μπορεί να είναι σωματικό, λεκτικό, συναισθηματικό ή μέσω του διαδικτύου. Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς για να προστατεύσουν τα παιδιά;
Η βία μεταξύ των παιδιών δεν είναι κάτι το καινούργιο. Ας αναλογιστούμε τις περιπέτειες του «Όλιβερ Τουίστ», για παράδειγμα…Ωστόσο, ο σχολικός εκφοβισμός (bullying) και η θυματοποίηση (victimization) θεωρούνται στις μέρες μας ως ένα παγκόσμιο φαινόμενο, το οποίο δεν αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα μόνο των βιομηχανικών χωρών, αλλά όλων των κοινωνιών και σχολικών θεσμών.
Με τον όρο «εκφοβισμός» αναφερόμαστε στη συστηματική κατάχρηση εξουσίας που στοχεύει σε έναν μαθητή – στόχο, ο οποίος δεν μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό του, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου (εντός και εκτός του σχολείου). Ο σχολικός εκφοβισμός μπορεί να πάρει διάφορες μορφές μεταξύ των μαθητών:
• Σωματικός: σπρωξιές, χειροδικίες, τραβήγματα μαλλιών, κλπ.
• Λεκτικός: βρισιές, απειλές, προσβολές, ρατσιστικά / σεξιστικά σχόλια, κλπ.
• Συναισθηματικός: αρνητικές φήμες, περιθωριοποίηση από την ομάδα των συνομηλίκων, μειωτικά σχόλια, κλπ.
• Ηλεκτρονικό bullying (cyberbullying): εκφοβισμός μέσω κινητού τηλεφώνου ή του διαδικτύου.
Στη χώρα μας, το ποσοστό των μαθητών που πέφτει θύμα διαφόρων μορφών βίας στο σχολείο κυμαίνεται στο 10% – 15%, με τα αγόρια να εμπλέκονται περισσότερο σε περιστατικά σωματικής βίας και τα κορίτσια σε περιστατικά λεκτικής βίας. Οι θύτες υπολογίζεται ότι ξεπερνούν το 5% του συνόλου των μαθητών, ενώ τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού και θυματοποίησης εκδηλώνονται σε μεγαλύτερο ποσοστό στο δημοτικό και στο γυμνάσιο.
Σε κάθε περίπτωση, οι επιπτώσεις της ενδοσχολικής βίας είναι ιδιαίτερα βλαβερές για την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού – θύματος, το οποίο μπορεί να εμφανίσει διαταραχές συμπεριφοράς, ψυχολογικά και ψυχοσωματικά προβλήματα (πονοκέφαλοι, πόνοι στο στομάχι, ενούρηση, διαταραχές ύπνου, φοβίες, σχολική άρνηση, άγχος και ανασφάλεια, χαμηλή αυτοπεποίθηση, κλπ.). Παράλληλα, τα παιδιά – θύτες είναι δυνατόν να αντιμετωπίσουν και αυτά μία σειρά από αρνητικές συνέπειες, όπως: διακοπή του σχολείου ή να εξελιχθούν σε παραβατικούς ενήλικες.
Οι συνέπειες, λοιπόν, του σχολικού εκφοβισμού είναι ιδιαίτερα σοβαρές και για αυτό απαιτείται τόσο η συστηματική πρόληψη, όσο και η εφαρμογή προγραμμάτων παρέμβασης στα σχολεία. Ο ρόλος των γονέων και των εκπαιδευτικών κρίνεται καθοριστικής σημασίας.
Συμβουλές για τους γονείς του παιδιού θύματος:
• Φροντίστε να επικοινωνείτε με το παιδί σας και να αναπτύξετε μία ζεστή σχέση εμπιστοσύνης μαζί του
• Σε περίπτωση που υπάρξει υποψία θυματοποίησης επικοινωνήστε αμέσως με το σχολείο και ζητείστε ενημέρωση και των γονέων του παιδιού – θύτη
• Διαβεβαιώστε το παιδί σας πως δεν είναι το ίδιο υπεύθυνο για τη βίαιη συμπεριφορά εις βάρος του
• Μην το ενθαρρύνετε να εκδικηθεί ή να χτυπήσει το παιδί – θύτη. Παροτρύνετέ το να απευθυνθεί αμέσως στον δάσκαλο και να φωνάξει δυνατά: «Άσε με ήσυχο!» ή «Κοίτα τη δουλειά σου!»
• Τονίστε στο παιδί σας πως έκανε καλά που σας εμπιστεύτηκε το περιστατικό βίας που βίωσε
• Μην υποτιμάτε τις συνέπειες που μπορεί να έχει ο εκφοβισμός (π.χ. «έτσι θα σκληραγωγηθεί για να βγει στην κοινωνία»)
• Ενθαρρύνετε το παιδί σας να αποκτήσει νέους φίλους, οι οποίοι θα προσέχουν ο ένας τον άλλο.
Δώστε στα παιδιά φωνή και θάρρος προκειμένου να καταφέρουν να αντιμετωπίσουν αυτό που τους συμβαίνει!
ζωγραφίσαμε την παροιμία που μας άρεσε για τον Μάρτιο και την Άνοιξη
φορέσαμε τα μαρτάκια μας
η παρέα των μεγάλων μαθητών
και των μικρών…
φτιάχνοντας χελιδόνια
οι φωλιές τους
έτοιμα να πετάξουν
άλλα στην αίθουσα…
και άλλα στην αυλή…
ΑΠΡΙΛΙΟΣ
Το έθιμο του Απρίλη να λέμε ψέμματα την πρώτη του μέρα:
Η «Πρωταπριλιά» με τα αθώα ψέματά της είναι ένα πανευρωπαϊκό έθιμο. Στην Ελλάδα το αρχαίο αυτό έθιμο έφτασε, μάλλον, την εποχή των Σταυροφοριών κι έχει τις ρίζες του στους αρχαίους Κέλτες.Επειδή τον Απρίλιο ο καιρός καλοσύνευε συνήθιζαν την πρωταπριλιά να πηγαίνουν για ψάρεμα Τις περισσότερες φορές γύριζαν φυσικά με άδεια χέρια, κι έτσι κατέφευγαν σε ψεύτικες ιστορίες για μεγάλα ψάρια. Στη χώρα μας διαγωνίζονται για το ποιος θα πει το μεγαλύτερο ψέμα, όπως το: «Έλα να πούμε ψέματα/ ένα σακί γιομάτο/ φόρτωσα ένα μπόντικα/ σαράντα κολοκύθια/ κι απάνου στα καπούλια του/ ένα σακί ρεβύθια».
Ο Απρίλιος και η λαογραφία:
Ο ελληνικός λαός αποκαλεί τον μήνα αυτόν και με τα ονόματα Απρίλης, Απρίλες, και Λαμπριάτης από την συμπτωματικά μεγάλη θρησκευτική εορτή που τελείται συνήθως το μήνα αυτό. Ο Απρίλιος και ο Μάιος θεωρούνται οι καθ΄ αυτού μήνες των λουλουδιών εξ ου και η ονομασία Απριλομάης:“Ο Απρίλης με τα λούλουδα κι ο Μάης μετα ρόδα“. Χάρη στην ανοιξιάτικη σύνδεσή του ο Απρίλης τραγουδήθηκε ιδιαίτερα από τους ποιητές αλλά κι από τον λαό μας: «Έστησ’ ο Έρωτας χορό με τον ξανθό Απρίλη» και «Ο Απρίλης με τον Έρωτα χορεύουν και γελούνε». Η ενασχόληση, επίσης, του λαού μας με την γεωργία μάς έχει κληροδοτήσει και πολλές άλλες παροιμίες και δημώδη στιχάκια. Για τις απριλιάτικες βροχές, για παράδειγμα, λέγεται το εξής: «Αν κάνει ο Μάρτης δυο νερά κι ο Απρίληςάλλο ένα, χαρά σε κείνο το ζευγά που ‘χει πολλά σπαρμένα». Σ’ άλλες πάλι περιοχές ο Απρίλης αποκαλείται και «Γρίλλης» (γκρινιάρης) επειδή στον μήνα αυτόν τελείωναν τα αποθέματα της προηγούμενης συγκομιδής και δημιουργούνταν οικογενειακές γκρίνιες. Αποκαλείται και τιναχτοκοφινίτης επειδή τινάζουν τα κοφίνια για να τα καθαρίσουν: «Απρίλης, γρίλλης, τιναχτοκοφινίτης». Αναφέρεται, επίσης, και ωςΑϊ-γεωργίτης λόγω της εορτής του Αγίου Γεωργίου στις 23 του μήνα, η οποία γιορτάζεται με διάφορους αθλητικούς και ιππικούς αγώνες. Φυσικά η γιορτή του Αγ.Γεωργίου είναι κινητή και εξαρτάται πότε έχουμε Πάσχα.
Όταν πλησιάζουν οι Απόκριες δίνετε το συχνά ερέθισμα να μιλήσουμε για τις φυλές όλης της Γης,μιας και πολλές φορές τα παιδιά λένε ότι θα ντυθούν ινδιάνοι,σπανιόλες,κινεζάκια,καουμπόιδες.
Έτσι τα παιδιά γνώρισαν μέσα από πολλές δραστηριότητες τις ηπείρους και χώρες του πλανήτη μας και έμαθαν για τον πληθυσμό,τις σημαίες,τη γλώσσα,τα ρούχα.τη μουσική,τα φαγητά,τα σπίτια,τη θρησκεία,τις καιρικές συνθήκες κάθε ηπείρου,την απασχόληση των κατοίκων και τον τρόπο ζωής τους.
Φυσικά αναζητήσαμε και στο διαδίκτυο εποπτικό υλικό και μουσική από διάφορες χώρες.
Μερικές από τις δράσεις μας εκτός από φύλλα εργασίας στις παρακάτω φωτογραφίες:
στην υδρόγειο σφαίρα τοποθετήσαμε τους κατοίκους ηπείρων και χωρών
οι 4 φυλές
πίνακας αναφοράς ήπειροι-κάτοικοι
η πόλη μας στο χάρτη της Ελλάδας
προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε μόνοι μας το χάρτη….ήταν λίγο δύσκολο
φτιάχνοντας κολιέ για να ντυθούμε Ινδιάνοι
τα καπέλα μας
τα ινδιάνικα ονόματά μας
τραγουδώντας τζουμπαλάγια…
ντυθήκαμε και κινεζάκια
Iδέα πως να φτιάξουμε τα πρόσωπα από όλες τις φυλές( από περσινή κατασκευή)
Φλεβάρης χωρίς ανθισμένες αμυγδαλιές δεν γίνεται…έτσι τα παιδιά έφεραν στο σχολείο αμυγδαλιές και μοσχοβόλησε η τάξη μας!
Οι δραστηριότητες μας ξεκίνησαν με την εξιστόρηση του μύθου της Φυλλίδας και τουΔημοφώντα,αν και υπάρχει και η λαογραφική ιστορία της Αμυγδαλιάς και του Βοριά,φάγαμε αμύγδαλα και σοκολάτες,μαντέψαμε αινίγματα,προσπαθήσαμε να πούμε έναν γλωσσοδέτη σχετικό,αναζητήσαμε πίνακες ζωγραφικής στο διαδίκτυο,γίναμε ζωγράφοι και τέλος δραματοποιήσαμε την ιστορία της Φυλλίδας και του Δημοφώντα.
Τα παιδιά από μικρή ηλικία αναγνωρίζουν πότε είναι μέρα και πότε νύχτα καθώς και τις ανθρώπινες δραστηριότητες μας αντίστοιχα.Δυσκολεύονται όμως να κατανοήσουν την περιφορά της γης γύρω από τον Ήλιο
και να αντιληφτούν ότι όταν στη χώρα ,στην πόλη , στο χωριό τους έχει μέρα κάπου αλλού έχει νύχτα.
Στόχος μας είναι μέσα από δραστηριότητες είναι:
• Να κατανοήσουν τη περιφορά της γης γύρω από τον Ήλιο
• Να ανακαλύψουν τις όψεις της γης κατά τη μέρα και τη νύχτα ,την ανατολή τη δύση του ήλιου
• Τη χρονική ακολουθία μέρας –νύχτας
Δραστηριότητες με συμβατικά υλικά,βιβλία,εποπτικό υλικό,δραματοποίηση,ζωγραφική
το βιβλίο αυτό περιγράφει με απλό τρόπο τη περιφορά της γης γύρω από τον ήλιο
προσομοίωση της μέρας και της νύχτας με τη βοήθεια ενός φακού ως ήλιος
δραστηριότητες τη μέρα και τη νύχτα
πίνακας αναφοράς
ζωγραφίζοντας τις δραστηριότητες μας
χρονική ακολουθία μέρας-νύχτας
μαθαίνοντας για τα νυκτόβια ζώα
Διαβάσαμε το παραμύθι της μέρας και της νύχτας ,μαθάμε αινίγματα και προσευχές:
Οι ιστορίες για τη μέρα και τη νύχτα υπάρχουν στις ιστοσελίδες:
Είναι δύο αδελφές ,
που χωρίς να είναι κι εχθρές
μέρα – νύχτα κυνηγιούνται
και ποτέ δε συναντιούνται .
Τι είναι;
Μέρα-Νύχτα
ΠΡΩΙΝΕΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ
Παναγιά μου, Παναγίτσα,
που έχεις το Χριστό αγκαλίτσα
πάρε στη χρυσή ποδιά σου
τα παιδιά της γης, κοντά σου
άσπρα, κίτρινα, μαυράκια
όλα του Χριστού αδερφάκια
δίπλα στο Χριστό να τα έχεις
να μπορείς να τα προσέχεις.(Θέτη Χορτιάτη)
Με τη γλυκιά αυγούλα
χαρούμενα ξυπνώ
και στέλνω προσευχούλα
ψηλά στον ουρανό.
Αξίωσέ με Θεέ μου
να΄ μαι καλό παιδί
και πάντα χάριζέ μου
χαρά και προκοπή.
Θεέ μου σαν τα πουλάκια
χαρούμενο να ζω
και τ΄ άλλα τα παιδάκια
πολύ να τ΄ αγαπώ. (Μιχαήλ Δ. Στασινόπουλος – Αναγνωστικό Β’ τάξης δημοτικού, 1948)
Πριν πέσω να πλαγιάσω,
Θεέ, παρακαλώ
να δώσεις να περάσω
τη νύχτα με καλό.
Τον άγγελο Σου στείλε
και πάλι από ψηλά.
να΄ρθει στο προσκεφάλι
πιστά να με φιλά.
Κι όταν θα κοιμάμαι,
κοντά μου ν’ αγρυπνά
και γω να μη φοβάμαι
τα σκότη τα πυκνά.
Και σ’ όλη Σου την πλάση
κι όπου καλό παιδί,
να στείλεις να σκεπάσει
η στοργική σου ευχή.
Σ’ ευχαριστούμε, Άγιε Θεέ, που μας φύλαξες όλη αυτή τη μέρα.
Σ’ ευχαριστούμε και Σε δοξάζουμε, που μας αξίωσες
να φθάσουμε στην ώρα αυτή τη βραδινή.
Και τώρα, Σε παρακαλούμε να στείλεις κοντά μας άγγελο φύλακα,
να φυλάξη την ψυχή και το σώμα μας από κάθε κακό.
Αξίωσε μας, Κύριε, να περάσουμε τη νύχτα καλά.
Αξίωσε μας να σηκωθούμε το πρωί με υγεία και χαρά,
για να Σε ευχαριστήσουμε και να δοξάσουμε το άγιο όνομα Σου.
πατήστε σε μια από τις παραπάνω διευθύνσεις και κάνετε εγγραφή-login
όταν μπείτε στην αρχική σελίδα-home πατήστε επάνω στο μαύρο βελάκι(όπως δείχνω στη φωτογραφία)
τέλος πατήστε επάνω στην εικόνα που είναι σε κόκκινο κύκλο
Μια άλλη δραστηριότητα με χρήση Η/Υ ήταν να ζωγραφίσουμε στο λογισμικό δημιουργικής έκφρασης Tux Paint χρησιμοποιώντας σφραγίδες τη μέρα και τη νύχτα ή τις δραστηριότητες μας αντίστοιχα.
Με αφορμή το ποίημα της Στέλλας Ντίνου“Το πονεμένο δοντάκι” ,ξεκίνησε η συζήτηση πως πρέπει να πλένουμε τα δόντια, τη σωστή χρήση της οδοντόβουρτσας,τη συχνότητα πλυσίματος,τα είδη και τις ασθένειες των δοντιών,τον οδοντίατρο,τη διατροφή που πρέπει να ακολουθούμε κ.α
Το πονεμένο δοντάκι Το δοντάκι μου πονά. Πω, πω, πω! Τι συμφορά! Στο γιατρό πρέπει να πάω, να το φτιάξω, για να φάω.
Όχι άλλες καραμέλες, μαστιχούλες και γλυκά. Διώξτε πέρα τα μικρόβια, πριν τρυπώσουν στα κρυφά. Αχ! Θα πρέπει να προσέχω γερά δόντια για να έχω.
Κάθε μέρα, όταν ξυπνάω και το βράδυ, αφού φάω, να τα πλένω συνεχώς, την κακιά την τερηδόνα να τη διώξω εντελώς.
Μιλήσαμε επίσης για το χρυσό δοντάκι,τη παλιά συνήθεια να πετάμε το πρώτο δόντι(νεογιλό) στα κεραμίδια και τις ευχές που λέμε, τα δόντια των ζωών αλλά και μερικών φυτών,μικρά στιχάκια για τα δόντια και εκφράσεις του λαού για αυτά.
για τα 10 δόντια(νεογιλά) στη κάτω γνάθο βάλαμε φασόλια και ρεβίθια
έτοιμες οι μασέλες μας
παίξαμε τον οδοντίατρο
ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας δίστιχο για τα δόντια
Βιβλία που μιλούν για την υγιεινή των δοντιών
Δόνα Τερηδόνα του Ευγ. Τριβιζά
Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντη της Άννας Ράσελμαν
Ιππόλυτος ιπποπόταμος της Σ. Ζαραμπούκα
Ο Λουκάς και η Τριχονεράιδα βιβλίο της ΑΙΜ
Η ιστορία του δοντιού «Πίκι-Πίκι» Παρθενιάδης Β. από e-selides.gr
Ο κροκόδειλος που πήγε στον οδοντογιατρό του Ευγ.Τριβιζά
Δεν φοβάμαι τον οδοντογιατρό της Γιαννίκου Κ.
Ξεκινήσαμε και διαγωνισμό –Ρεκόρ βουρτσίσματος δοντιών με στόχο να παρακινήσω τα παιδιά να πλένουν τα δόντια τους κάθε βράδυ πριν πέσουν για ύπνο.Συγκεκριμένα κάθε μέρα όλα τα παιδάκια θα γράφουν ναι ή όχι αν έπλυναν τα δόντια τους και αν στο τέλος της εβδομάδας έχουν γράψει ναι σε όλες τις ημέρες θα παίρνουν δώρο ένα αυτοκόλλητο.Το αυτοκόλλητο θα το κολλούν σε ένα χαρτί Α4 με το όνομα τους και στο τέλος της σχολικής χρονιάς θα γίνει καταμέτρηση των αυτοκόλλητων και όποιο παιδάκι έχει τα περισσότερα θα είναι νικητής με δώρο έκπληξη!!!!!!
Συζητώντας μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων για τα φαγητά και τα γλυκά που φάγαμε δόθηκε η αφορμή να μιλήσουμε εκτενέστερα για την διατροφή μας.
Σκοπός ήταν τα παιδιά να κατανοήσουν τη σημασία της σωστής-υγιεινής διατροφής στη ζωή μας αλλά και στην υιοθέτηση της.
Γνωρίσαμε μέσα από εποπτικό και φυσικό υλικό τα φρούτα,τα λαχανικά,τα ψάρια,τα γαλακτομικά,το κρέας,τους υδατάνθρακες(ψωμί,ζυμαρικά κ.α),τα αυγά,τα όσπρια,τους ξηρούς καρπούς,τα λιπαρά και φυσικά τα αγαπημένα γλυκά.
Οι δράσεις μας πέρα από την γνωριμία με όλα τα είδη τροφών αφορούσαν τις παροιμίες-λαϊκές εκφράσεις για
Μια χειμωνιάτικη ηλιόλουστη μέρα επισκεφθήκαμε το 3ο Νηπιαγωγείο Γαστούνης για να παίξουμε και να γνωρίσουμε τα άλλα παιδάκια!!!Φυσικά απολαύσαμε τον περίπατο μας παρατηρώντας τη φύση,τους δρόμους,τις γειτονιές…
φάγαμε το κολατσιό μας
παίξαμε με τους φίλους μας
ζωγραφίσαμε
μια αναμνηστική φωτογραφία
επιστρέφοντας στο σχολείο μας
Ευχαριστούμε την Κ.Τζένη και τους φίλους μας για την φιλοξενία….Σας περιμένουμε σύντομα και στο δικό μας σχολείο!
Καθώς οι Αλκυονίδες μέρες τελειώνουν επισκεφθήκαμε την Παναγία Καθολική Γαστούνης μαζί με το 3οΝηπιαγωγείο Γαστούνης και παίξαμε στον αύλειο χώρο της Εκκλησίας
Αποφασίσαμε να φτιάξουμε φέτος τη βασιλόπιτα στο σχολείο παρέα με τους μικρούς ζαχαροπλάστες…αλλά και με τη βοήθεια της μαμάς Μαρίας.
Μάθαμε για το έθιμο της βασιλόπιτας και συζητήσαμε για το ποιος έτυχε το φλουρί στο σπίτι του φέτος τις γιορτές. Φυσικά ήταν αναγκαίο να έχουμε τη συνταγή,οπότε τα παιδιά την αντιγράψαν ώστε να την ακολουθήσουμε βήμα-βήμα….
Η κοπή έγινε με την παρουσία γονέων στο τέλος του ημερήσιου προγράμματος.Τυχερή της χρονιάς ήταν ένα κοριτσάκι που απουσίαζε…Της ευχόμαστε να είναι τυχερή όλη τη χρονιά ,να έχει υγεία και να χαμογελά πάντα!!!!!! 😛
22/6/168 πχ: Η Μάχη της Πύδνας, που θέτει τέλος στον Γ Μακεδονικό Πόλεμο. Οι Ρωμαίοι, με αρχηγό τον Λούκιο Αιμίλιο Παύλο, νικούν και συλλαμβάνουν αιχμάλωτο τον βασιλιά της Μακεδονίας Περσέα. Έτσι, ανοίγει ο δρόμος για την κατάκτηση της Ελλάδας από τους Ρωμαίους.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Πρόσφατα σχόλια