Φυσάει ο Μπάτης?

Μια μέρα με δυνατό αέρα τα παιδιά παρακολουθούν τη σημαία της αυλής μας να κυματίζει δυνατά.
Τα παιδιά ωθούνται να σκεφτούν από πού προέρχεται ο αέρας.
_Εξηγήσαμε στα παιδιά ότι οι άνεμοι έχουν διαφορετικές κατευθύνσεις και γι αυτό διαφορετικές ονομασίες.
_Προσπαθήσαμε με τον αυτοσχέδιο ανεμοδείκτη μας να προσδιορίσουμε τον σημερινό Άνεμο.
Ηταν Μπάτης? Σχεδόν!
1
Πόσα άλλα πράγματα μπορεί να κινήσει ο άνεμος;
_Βάλαμε σε μια γραμμή παιχνίδια της αυλής και παρατηρήσαμε ποια από αυτά μετακίνησε ποιο μακριά ο άνεμος.

Μετριέται η δύναμη του ανέμου;
_Φυσικά! Μάθαμε την κλίμακα των Μποφώρ.
FrancisBeaufort2.png1

Βγαίνουμε στην αυλή και αφήνουμε τον αέρα να φυσήξει στο πρόσωπό μας,
να φυσήξει τα μαλλιά μας,
τις κορδέλες μας,
τα πανιά μας
και τελικά τον φυλακίζουμε στην τσάντα μας.
fvteinoyla 1
.jpg
Όταν επιστρέφουμε στην τάξη διαπιστώνουμε ότι δεν φυσάει αλλά υπάρχει αέρας, αφού αναπνέουμε ή αφού μπορούμε να τον δημιουργήσουμε με ένα βιβλίο μια βεντάλια ένα φυσερό κ.α.

Ακούσαμε την ιστορία «Τhe Wind blew» στον υπολογιστή, την δραματοποιήσαμε, γυμνάσαμε την παρατηρητικότητα και την μνήμη μας
_Τι άρπαξε πρώτα ο σκανταλιάρης άνεμος?
_Σειροθέτηση των αντικειμένων.
_Δραματοποίηση της ιστορίας.
The wind blew

Κρύβεται και αλλού ο αέρας?
_Μαντέψαμε διάφορα πιθανά μέρη, έπειτα τους δείχνουμε ένα γυάλινο άδειο μπουκάλι.
Τους ρωτάμε αν πιστεύουν ότι υπάρχει αέρας μέσα.
Θέλουμε να κατανοήσουν ότι το μπουκάλι έχει όντως αέρα μέσα, όπως σωστά μάντεψαν κάποια παιδιά. Το βουτάμε σε μια λεκάνη με νερό και τα παιδιά βλέπουν τις φυσαλίδες αέρα να βγαίνουν στην επιφάνεια του.

Και τώρα… Ώρα για μαγεία!
_Βάζουμε το άδειο μπουκάλι στην κατάψυξη για 5 λεπτά.
Όταν το βγάλουμε τοποθετούμε στο στόμιο ένα κέρμα και αφήνουμε τα παιδιά να ζεστάνουν το μπουκάλι με τα χέρια τους. Το κέρμα αναπηδάει.
to pneyma toy mpoykalioy 1
Μαγεία? Όχι, γιατί ο αέρας έχει άλλη μια ιδιότητα : Να διαστέλλεται!

Γνωρίσαμε τον Φασιανό
Τον ζωγράφο που αγαπούσε πολύ τον αέρα.
Που το ξέρουμε? Μα τον είδαμε στους πίνακες του. Φυσάει σε όλους!
IMG 0050 900x900
Διαλέξαμε τον πιο ανεμοδαρμένο πίνακα και τον αναπαραστήσαμε εικαστικά.
Δώσαμε και το όνομα της Μαμάς μας στην βάρκα και σαλπάραμε
«Εχω τις ρίζες στην Μαμά μου και αέρα στα πανιά μου!»
274581261 908554053142181 1298758649261424949 n 1274492736 1012270339645641 4882905305023139504 n 2274262136 662026971905443 8084088828344512628 n274305488 1009706593234486 1667376075284805177 n 1
273854133 806962110698567 136559085483075091 n 1274657458 375577551060058 3060110465269953001 n 1274587147 1379645472525803 1760929059057841542 n 1274551023 508836427263589 1406402871373866794 n 1274352494 734173660886688 2267961518973521789 n 1274338084 470794788038021 8167067303140499299 n 1274290016 2766652930304551 5493795555465949941 n 1273854133 806962110698567 136559085483075091 n 1

ανεμος και μαθηματικα

CodeWeek!

274161595 315447947107936 8167501207235067185 nΗ Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο. Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην CodeWeek, κάνοντας χρήση του Scratch!
Το Scratch είναι η μεγαλύτερη κοινότητα κωδικοποίησης στον κόσμο για παιδιά που επιτρέπει να δημιουργούν ψηφιακές ιστορίες, παιχνίδια και κινούμενα σχέδια.
Το Scratch προωθεί την υπολογιστική σκέψη και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων. δημιουργική διδασκαλία και μάθηση· αυτοέκφραση και συνεργασία!

Εγγραφές Νηπίων για το σχολικό έτος 2022-23

Για το σχολικό έτος 2022-2023 οι εγγραφές στο Νηπιαγωγείο θα πραγματοποιηθούν από 01 έως 20 Μαρτίου 2022.

Οι εγγραφές γίνονται ηλεκτρονικά από τους ίδιους τους γονείς.

  • Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2022-23, μαθητές γεννημένοι το 2017 και το 2018.

Α. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

Αιτήσεις εγγραφών στα Δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας γίνονται αποκλειστικά μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής με Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάση της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση

https://proti-eggragi.services.gov.gr/

Στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2022-2023 εγγράφονται μαθητές/-τριες που έως την 31η Δεκεμβρίου του έτους 2022 συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2022-2023 μαθητές/-τριες γεννημένοι το 2018 (δηλαδή από 1-1-2018 έως και 31-12-2018)  και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις των νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί το έτος 2018.

Οι γονείς/κηδεμόνες των νηπίων/προνηπίων καλούνται να επικοινωνήσουν με τη διεύθυνση του Νηπιαγωγείου (ή να επισκεφθούν την επίσημη ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου) και να ενημερωθούν σχετικά με τη διαδικασία των ηλεκτρονικών αιτήσεων, τα όρια της σχολικής περιφέρειας του σχολείου, τα δικαιολογητικά που θα συνοδεύουν την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής, καθώς και τα στοιχεία (τηλέφωνο, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο) και τις ώρες επικοινωνίας με τη διεύθυνση του Νηπιαγωγείου. Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο.

Σημειώνεται ότι η “αποδοχή” της ηλεκτρονικής αίτησης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα δε συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα. Επίσης, για πρώτη φορά από φέτος, πριν την τελική υποβολή της αίτησης, απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωσης του.

 

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

1.ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:
Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του. Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:
α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/ρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
δ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και
στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ, ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΤΟΥ ΕΤΕΡΟΥ ΓΟΝΕΑ ΜΕ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ.

ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΤΕΙ

  • Αίτηση εγγραφής ΑΝ ΕΠΙΘΥΜΕΙΤΕ το ολοήμερο τμήμα.
  • Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.), συμπληρωμένο από τον γιατρό του παιδιού
  • Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου,  από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).
  • Υπεύθυνη δήλωση συναίνεσης του ετέρου γονέα
  • Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/ρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας εάν φοιτά σε αυτή άλλο τέκνο
  • Πιστοποιητικό γέννησης του/της μαθητή/τριας, επίσημα μεταφρασμένο (μόνο για τους αλλοδαπούς μαθητές).
  • Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

Μετά την υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».

Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο. Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/ντρια ή Προϊστάμενος/νη του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζει ο γονέας/κηδεμόνας.

ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ

α. Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα δύνανται να εγγράφονται οι μαθητές χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020, σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.

Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται

Τα Προνήπια που κατά το Σχολ. Έτος 2022-2023 θα φοιτήσουν ως νήπια εγγράφονται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109). Ενημερώστε τη Σχ. Μονάδα σε περίπτωση επιθυμίας εγγραφής ή διαγραφής από το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.

Για απορίες και προβλήματα που έχουν να κάνουν με την χρήση του συστήματος και το θεσμικό πλαίσιο των εγγραφών, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας

  • στα τηλέφωνα: 2244031136
  • και στο mail: mail@nip-kalathou@dod.sch.gr

Για την ολοκλήρωση της εγγραφής η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου θα δέχεται από 1 έως 20 Μαρτίου 2022 και κατά τις ώρες 12:15 μμ – 13:00 μμ τους γονείς για την προσκόμιση των δικαιολογητικών.

Επισημαίνουμε ότι πριν την προσέλευση στη σχολική μονάδα θα πρέπει να έχει προηγηθεί τηλεφωνική επικοινωνία και να τηρούνται τα απαιτούμενα μέτρα αποφυγής διασποράς του κορωνοϊού, όπως αυτά έχουν ανακοινωθεί από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.). Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική. 

Ώρες επικοινωνίας για πληροφορίες και ραντεβού: 1 – 20 Μαρτίου, 12:15μμ –13:00μμ

 

Φρέσκο χιόνι!

Η δεύτερη εβδομάδα ήταν παγωμένη και «χιονισμένη»!

Νιώσαμε τον χειμώνα:

Φτιάχνοντας χιόνι…

4 5 3

 

Διαβάζοντας…

10 11 13 14

  • O βοριάς και ο ήλιος ( Μύθοι του Αισώπου)

 

1

Παίζοντας…

πατιναζ, hokey, πιγκουίνους!

2 8

Χορεύοντας…

Ζωγραφίζοντας…

6 9

Ευχαριστήρια επιστολή Συλλόγου Φίλων Παιδιών με ειδικές ανάγκες

Ο Σύλλογος φίλων παιδιών με ειδικές ανάγκες της Κεντρικής Μακεδονίας ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙ θερμά τους γονείς , που στηρίζετε το έργο του συλλόγου όλα αυτά τα χρόνια, αγοράζοντας τον φάκελο με τα παραμυθάκια και τις χειροτεχνίες!

 

επιστολη

Χριστούγεννα μυρίζει!

Η παιδικότητα και ο αυθορμητισμός των παιδιών ξετυλίγει  το κουβάρι των παιδικών μας αναμνήσεων… Ένα γαϊτανάκι από χριστουγεννιάτικες θύμησες, μυρωδιές, τραγούδια και γεύσεις ξεκινά… τότε οι καρδιές φουντώνουν και ξαφνικά θέλεις να χορέψεις!

Αυτήν την εβδομάδα :

  • Διαβάζοντας τον Γκριντς, τον Κατεργάρη των Χριστουγέννων, (SEUSS-GEISEL THEODOR (DR. SEUSS) σκεφτήκαμε να μεγαλώσουμε και την δική μας καρδιά 3 νούμερα… Μα δεν ξέραμε πώς…
  • Διαβάζοντας Το δώρο της Παπλωματούς ( BRUMBEAU JEFF ) , ένα υπέροχο σύγχρονο παραμύθι που μιλά για τη χαρά της προσφοράς, καταλάβαμε ότι η  ευτυχίας βρίσκεται στο χάρισμα της καλοσύνης και της δοτικότητας!

Στύψαμε το μυαλό και την καρδιά μας, να αποφασίσουμε πώς θα κάνουμε χαρούμενους τους αγαπημένους μας αλλά και ανθρώπους που δεν γνωρίζουμε… Όλα αυτά καταγράφηκαν στα ημερολόγια της καλοσύνης μας…

 

265178060 440368237761943 6698836007446496617 n265025266 450480819970152 1046905363089803942 n264486698 283060163793972 3318788800044003407 n264158752 619029669221318 885299849885186279 n263992915 1127286558080136 4292863589050002280 n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Διαβάζοντας το ποίημα » Το βράδυ» , αναλογιστήκαμε εάν είναι η καρδιά μας καθάρια. Φυσικά και είναι! Και κάθε βράδυ θα αναλογιζόμαστε από εδώ και πέρα…  Εάν τύχει να  δούμε κανένα αστεράκι το βράδυ να μας κλείνει το μάτι θα κάνουμε μια ευχή…
  • 264055833 327426212269995 1520371193116776605 n 264070284 1046640475906971 705127263651243669 n 264167579 4776232995731210 6999163573295171099 n 264339183 4913906288639821 1361087612005971660 n 264455280 4565405663558126 3959287818169318211 n
    264435414 2049751585183202 8248917968228850509 n 1
  • Χορός, τραγούδι, παιχνίδια… για να κλείσει γλυκά και χαρούμενα το 2021…  Η επόμενη εβδομάδα θα είναι μια γιορτή! 

Μια γιορτή για νηπιάκια… όχι με ποιήματα ούτε με θεατρικά, που θα κάνει τα παιδιά να νιώσουν άβολα, φορτώνοντας τα με άχαρες πρόβες…

Μια γιορτή με όλα αυτά που ξέρουν ήδη να κάνουν! Να παίζουν, να χορεύουν και να τραγουδούν αυθόρμητα!!!

 

Κανένα ψίχουλο χαμένο…

Τις προηγούμενες ημέρες, γνωρίσαμε με τα παιδιά τον ποιητή Ν. Καββαδία. Είχαμε αναφέρει την ιδιότητα του ως ασυρματιστή στα μεγάλα εμπορικά πλοία, για τις δυσκολίες του ταξιδιού κτλ. Ανάμεσα σε αυτές τις δυσκολίες, είχαμε αναφέρει ό,τι πολλοί ναυτικοί, λόγω έλλειψης βιταμίνης C πάθαιναν  σκορβούτο!

Έτσι, δείξαμε τις ναυτικές μας κάρτες, επιβιβαστήκαμε  στο καράβι και ξεκίνησε το ταξίδι για αλίευση γαρίδας και καραβίδας! Τα παιδιά, τραβούσαν κουπί, άλλος σήκωνε πανιά… και κάθε βράδυ έτρωγαν μια κονσέρβα…

Οι μέρες περνούσαν, οι ναύτες άρχισαν να χάνουν τις δυνάμεις τους… « Θα πάθουμε σκορβούτο», φώναξε η Φ.! Ξεκινήσαμε, τότε, να βρούμε λιμάνι με πορτοκαλιές! Ψάξαμε βόρεια, νότια, ανατολικά… ( αργή κίνηση στον χώρο, με βαριά « ταλαιπωρημένα» βήματα) και κάπου στην δύση πρόβαλε το λιμανάκι με τις ευωδιαστές πορτοκαλιές… Κατέβηκε ο καπετάνιος, και με μεγάλη ευγένεια ζήτησε από τον αγρότη μερικά πορτοκάλια! Φάγαμε τα ζουμερά πορτοκάλια, γεμίσαμε βιταμίνη C και συνεχίσαμε με δύναμη χωρίς σκορβούτο το μακρινό ταξίδι μας!

 

Στην συνέχεια, παίξαμε ένα παιχνίδι κίνησης και προσανατολισμού στον χώρο. Πάνω σε πλακάκια δαπέδου ασφαλείας, τοποθετήσαμε πλαστικοποιημένες εικόνες από φρούτα,  λαχανικά και κονσέρβες. Ένα παιδί ήταν ο ναύτης και ένα ο καπετάνιος. Ο καπετάνιος έδινε εντολές στον ναύτη, ώστε, κινούμενος ευθεία, αριστερά ή δεξιά, να φτάσει ένα φρούτο ή λαχανικό.

 

Διαβάσαμε στην παρεούλα το βιβλίο «Μια φορά ήταν …η Κολοτούμπα», ένα παραμύθι της Σοφίας Μαντούβαλου για σωστή διατροφή. Η Κολοτούμπα θέλει να λάβει συμμετοχή στους αγώνες με τα 100 σχοινιά! Όμως, δεν μπορεί καθόλου να προπονηθεί… στο τρίτο σχοινί βρίσκεται φαρδιά πλατιά κάτω… Τότε, αναλαμβάνουν οι φίλοι της και τα παιδιά να την βοηθήσουν. Τα παιδιά της προτείνουν αμέσως να φάει φρούτα ( αποφεύγοντας και το σκορβούτο!) ‘Ετσι, η Κολοτούμπα ξεκινάει να τρώει μπανάνες… Ούτε αυτό την βοηθάει, νιώθει κουρασμένη, σχεδόν δεν μπορεί να περπατήσει! Τότε, ο φίλος της ο Πάνωκάτω, της εξηγεί οτι τα τρόφιμα έχουν οικογένειες, πρέπει να διαλέγει από όλες τις οικογένειες για να γίνει γερή και δυνατή. Εκτυπώσαμε τα σπιτάκια με τις οικογένειες από το βιβλίο και να κρεμάσαμε στην ειδικά διαμορφωμένη γωνιά! Ζητήσαμε από τα παιδιά να επιλέξουν ένα πλήρες πρωινό για την Κολοτούμπα, να την βοηθήσουν… Βάλαμε στο πιάτο ένα μήλο, ψωμί, τυρί και αυγό!

 

Με απώτερο στόχο να συνδέσουμε την ισορροπημένη διατροφή με την ευεξία και την ενέργεια που μας προσφέρει, χορέψαμε και κάναμε αρκετή γυμναστική, ωσότου αδειάσανε τα αποθέματα ενέργειας. Προβληματιστήκαμε πώς θα αναπληρώσουμε δυνάμεις και τι μπορεί να φταίει που κάποια παιδιά κουράστηκαν νωρίς. Μιλήσαμε για τις τροφές που μας χαρίζουν ενέργεια και πολύτιμα συστατικά για τον οργανισμό.

Ο «ΤΡΕΛΟΓΙΑΤΡΟΣ» συμβούλεψε τα παιδιά να τρώνε πολλά γλυκά και να πίνουν αναψυκτικά αλλά τα παιδιά είπαν ΟΧΙ!

 

Παρουσιάσαμε αφίσα από το Υπουργείο Υγείας  με υγιεινές προτάσεις

δεκατιανού και αφού φάγανε το πρωινό τους τα παιδιά καλέστηκαν να αναλογιστούν  πόσα τρόφιμα από την αφίσα  περιείχε το δικό τους κολατσιό.

τίτλο1

Στα παιδιά δόθηκε ένα φύλλο εργασίας με φωτογραφίες υγιεινών γευμάτων και τα παιδιά έπρεπε να τσεκάρουν πόσα από αυτά εμπεριέχονταν στο πρωινό τους ( αυτή  η διαδικασία επαναλήφθηκε 4 μέρες) .Απώτερος σκοπός ήταν τα παιδιά να κάνουν την αυτοαξιολόγησή τους και να αλλάξουν μόνα τους τις επιλογές του πρωινού τους .

 

Το πέμπτο μας εργαστήριο, πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό « ΜΠΟΡΟΥΜΕ» . Μετά από επικοινωνία που είχαμε με τους υπεύθυνους του προγράμματος « Μπορούμε στο σχολείο», ενημερωθήκαμε για τις δράσεις του οργανισμού, που έχουν στόχο την μείωση της σπατάλης τροφίμων! Πήραμε μέρος στο διαδραστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μπορούμε στο Σχολείο», λοιπόν, το οποίο έχει σκοπό την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των παιδιών για το θέμα της σπατάλης του φαγητού (περιβαλλοντικό και κοινωνικό μήνυμα).

Η υπεύθυνη του προγράμματος μας διάβασε το παραμύθι ο «Δινώσαυρος – Πετάει

το φαγητό» της Αλεξάνδρας Κ* και του Αντώνη Παπαθεοδούλου, σε εικονογράφηση της Δάφνης Σιβετίδη, από τις Εκδόσεις Πατάκη. Ο Δινώσαυρος είναι ένας δεινόσαυρος αλλιώτικος

από τους άλλους. Ένας δεινόσαυρος που από μία ανορθογραφία έγινε ήρωας ενός βιβλίου,

ένας δεινόσαυρος που του αρέσει να χαρίζει, να βοηθά, να δίνει και να προσφέρει! Μάλιστα,

στην πρώτη περιπέτειά του μαθαίνει πώς να προσφέρει το φαγητό σε αυτούς που το έχουν

ανάγκη! Στην συνέχεια, τα παιδιά, μετά από προτροπή της υπεύθυνης του προγραμματος, ζωγράφισαν στο σουπλά τους το αγαπημένο τους φαγητό, στην ποσότητα όμως, που θα μπορούσαν να φάνε!

 

«Δινώσαυροι» ή » FOOD SAVING WARRIORS» γίναμε και εμείς, αφού λάβαμε τα πτυχία μας από το «ΜΠΟΡΟΥΜΕ»

 

Παρατηρήσαμε δυο πράγματα από την αρχή της χρονιάς… Πρώτον, τα παιδιά συνήθιζαν να φέρνουν για πρωινό συσκευασμένα σνακ, γλυκά και σφολιάτες. Δεύτερον, μας περίσσευε αρκετό φαγητό… Σκεφτήκαμε, λοιπόν, ότι μια λύση θα ήταν να φτιάχνουμε το δεκατιανό μας στο σχολείο, με πιο υγιεινές επιλογές αλλά και τις ποσότητες που χρειαζόμαστε για να πάρουμε ενέργεια. Στην ενημερωτική συνάντηση που είχαμε με τους γονείς, διατυπώσαμε την σκέψη μας και τους βρήκαμε σύμφωνους… Οπότε, στείλαμε το πρόγραμμα του δεκατιανού και την λίστα με τα υλικά που θα χρειαστούμε! Τα παιδιά, ανέλαβαν τον ρόλο του μάγειρα! Κάθε μέρα ένα ζευγάρι ετοίμαζε το πρωινό, ανάλογα με τις παραγγελίες! Δεν μας περίσσεψε τίποτα!!! Ούτε ψίχουλο χαμένο!

263180860 1263535790815734 5347464454414970522 n 262842378 246133127463760 5449186244764600270 n

261939757 878945082820864 2021814635145506841 n261937266 484418126243508 7000162330843182814 n

263152638 3291208234469289 246062717836408119 n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Είναι η τάση να μοιραζόμαστε, ένα χαρακτηριστικό που ο άνθρωπος έχει από τη φύση του;»

Αν είσαι άνθρωπος και ειδικά παιδί, ΝΑΙ!

Αυτό απέδειξε το κοινωνικό πείραμα που διεξήγαγε ο οργανισμός «Action Against Hunger» με σκοπό να μελετήσει την ανθρώπινη συμπεριφορά όταν έρχεται αντιμέτωπη με την αδικία της πείνας.

Προσπαθήσαμε να επαληθεύσουμε την έρευνα στο Νηπιαγωγείο μας.

Ανά δυάδες τα παιδιά κλήθηκαν να κεραστούν από ένα «Βασιλικό» κέρασμα σερβιρισμένο κάτω από δυο μεγαλόπρεπες καμπάνες.

Τα παιδιά σηκώνουν όλο έξαψη τις καμπάνες, αλλά μόνο το ένα παιδί βρίσκει δυο κρουασανάκια στο πιάτο του.

Ποιες ήταν οι αντιδράσεις?

Όλα τα παιδιά μοιράστηκαν το φαγητό με το διπλανό τους, άλλα αντανακλαστικά και αυθόρμητα, άλλα με ντροπαλοσύνη και αμηχανία.

Αναρωτιέστε και εσείς ΠΩΣ σε έναν κόσμο που παράγει πολύ περισσότερο απ’ ό,τι χρειάζεται για να θρέψει τους πάντες, 3,5 εκατ. παιδιά να εξακολουθούν να πεθαίνουν από ασιτία κάθε χρόνο?

267068841 138294498575290 2192489978789420340 n

Στο τέλος των δραστηριοτήτων, σκεφτήκαμε να κάνουμε μια κατασκευή με τα παιδιά, η οποία θα λάβει μέρος στον διαγωνισμό του « Μπορούμε». Η ιδέα προήλθε από την ιστορία του « Δινώσαυρου». Ο Δινώσαυρος ήταν χαρούμενος που μοίραζε το φαγητό… Εμείς πότε νιώθουμε χαρά; Όταν είμαστε πάνω σε μια ρόδα του λούνα παρκ! «Στροβιλίζω στροβιλίζω, φαγητό χαρίζω » το σύνθημα και η ρόδα του λουνα παρκ!

 

275011925 154477970290276 1145752864398512718 n