- ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΑΜΕ ΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ. ΣΥΖΗΤΗΣΑΜΕ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΕΝΟΙΩΘΑΝ ΑΡΑΓΕ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥ 40΄ΠΟΥ ΕΙΠΑΝ ΤΟ ΟΧΙ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΗΣΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΑΣ.
- ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ¨ΤΟ ΕΠΟΣ ΤΟΥ 40΄” ΤΟΥ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ ΚΑΙ ΤΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ, “Ο ΓΙΓΑΝΤΑΣ ΚΑΙ Ο ΝΑΝΟΣ”
- ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΑΜΕ ΤΑ ΕΠΕΤΕΙΑΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ “ΒΑΖΕΙ Ο ΝΤΟΥΤΣΕ ΤΗ ΣΤΟΛΗ ΤΟΥ” ΚΑΙ “ΤΟ ΚΟΡΟΪΔΟ ΜΟΥΣΟΛΙΝΙ”, ΠΟΥ ΑΚΟΥΣΑΜΕ ΑΠΟ ΤΗ ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΣΟΦΙΑΣ ΒΕΜΠΟ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΡΙΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ. ΕΠΙΣΗΣ ΣΥΖΗΤΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ , ΜΕ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΜΝΕΙΑ ΣΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΗΠΕΙΡΩΤΙΣΣΕΣ, ΣΤΟ ΕΠΟΣ ΤΟΥ 40΄.
- ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΗΣΑΝΕ ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΤΟΥ 40΄, ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ. ΔΗΛΑΔΗ ΜΕΤΑΜΦΙΕΣΤΗΚΑΝ ΚΑΙ ΚΑΝΑΝΕ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΟΥ 1940, ΟΠΩΣ Ο ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ, ΤΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ, ΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΣΟΦΙΑΣ ΒΕΜΠΟ.
- ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΤΙΣ ΦΩΝΟΥΛΕΣ ΠΟΥ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΤΟ Ο Χ Ι, ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ ΝΑ ΓΡΑΨΟΥΝ ΤΟ ΟΧΙ
- ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΕΝΘΑΡΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟ, ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΑΝ, ΕΝΑ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΟ ΣΚΕΤΣΑΚΙ, ΥΠΟΔΥΟΜΕΝΑ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΟΥ 40΄ΠΟΥ ΕΜΑΘΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΕΜΟ, ΑΓΟΡΑΣΑΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ, ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΗΣΑΝ ΤΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ , ΤΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΠΟΥ ΕΦΥΓΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΩΠΟ… ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΣΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΕΚΕΙΝΗΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ, ΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΚΑΙ ΤΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ, ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΓΚΡΙΝΑΜΕ ΜΕ ΤΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑ ΜΕΣΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΕΠΟΧΗΣ. ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑΜΕ ΑΠΟΚΟΜΜΑΤΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ.
- ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΑΝ ΣΗΜΑΙΑΚΙΑ, ΑΕΡΟΠΛΑΝΑΚΙΑ ΚΑΙ ΣΤΕΦΑΝΑΚΙΑ
- ΕΙΠΑΜΕ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΑΣ, ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΝΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ, ΚΑΝΑΜΕ ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΚΑΙ ΕΙΠΑΜΕ ΤΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΑΣ ΣΤΗ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΜΑΣ. ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΤΑΘΕΣΑΜΕ ΣΤΕΦΑΝΙ ΣΤΟ ΗΡΩΩΝ ΤΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ.
- ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΜΑΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΩΡΗΣΕ ΤΑ ΣΗΜΑΙΑΚΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΜΑΣ
- ΤΙΜΗΣΑΜΕ ΕΠΙΣΗ ΤΟ ΑΓΙΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΠΟΥ ΓΙΟΡΤΑΖΕ ΣΤΙΣ 26/10/2023
- ΤΕΛΟΣ ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΤΗ ΦΩΝΟΥΛΑ Δδ του ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΑΣ
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
- ΣΥΖΗΤΗΣΑΜΕ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΑΡΧΙΚΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΠΟΥΝ ΣΤΗ ΠΑΡΕΟΥΛΑ ΤΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΤΗ ΒΡΟΧΗ, ΠΩΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ Η ΒΡΟΧΗ; ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΝΕΡΟ; ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΜΕ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ.
- ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΣΤΗ ΠΑΡΕΟΥΛΑ ΚΑΙ ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΑΜΕ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΜΕ ΤΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ “Ο ΡΥΘΜΟΣ ΤΗΣ ΒΡΟΧΗΣ”
- ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΜΙΑ ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕ ΤΟ ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ, ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ, ΑΠΟ ΤΗ ΓΩΝΙΑ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ, ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΑΝ ΣΕ ΣΩΣΤΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΣΕΙΡΑ, ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ, ΤΟ ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ.
- ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΑΜΕ ΚΑΙ ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΑΜΕ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ ΖΑΧΑΡΙΑ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ, “ΑΠΟ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΠΟΤΑΜΑΚΙ” ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΑΝ ΣΧΕΤΙΚΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.
- ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ , ΜΕ ΤΟ ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ, ΤΗ ΟΠΟΙΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΤΡΕΨΑΜΕ ΣΕ ΤΑΜΠΛΟ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ , ΠΙΟΝΙΑ ΖΑΡΙ, ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΣΑΝ ΝΑ ΗΤΑΝ ΣΤΑΓΟΝΑ, ΕΡΠΕΠΕ ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ.
- ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΤΗΚΑΝ ΜΕ ΠΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΒΥΘΙΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΝΕΡΟ , ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΛΕΚΑΝΗ ΜΕ ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΡΙΧΝΟΝΤΑΣ ΜΕΣΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΒΑΡΙΑ ΚΑΙ ΕΛΑΦΡΙΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ. ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΕ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΣΧΕΤΙΚΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑ, ΟΠΟΥ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΤΣΕΚΑΡΕ ΠΟΙΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΒΥΘΙΣΤΗΚΑΝ ΣΤΟ ΝΕΡΟ, ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΟΧΙ.
- ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΤΗΚΑΜΕ ΜΕ ΤΗ ΤΗΞΗ -ΠΗΞΗ , ΕΞΑΤΜΙΣΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ, ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΜΠΡΙΚΙ, ΜΙΑ ΠΑΓΟΘΗΚΗ, ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΤΗ ΚΑΤΑΨΥΞΗ. ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΑΝ ΣΧΕΤΙΚΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.
- ΠΑΙΞΑΜΕ ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ, ΟΠΟΥ ΚΑΘΕ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ, ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΑΤΑΕΙ ΠΑΝΩ ΣΕ ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗ ΦΩΝΟΥΛΑ Νν ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ, ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ ΕΝΑ ΠΟΤΗΡΙ ΜΕ ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΑΔΕΙΑΣΕΙ Ή ΝΑ ΤΟ ΓΕΜΙΣΕΙ ΑΠΟ ΜΙΑ ΛΕΚΑΝΗ, ΚΑΙ ΝΑ ΓΥΡΙΖΕΙ ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ, ΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΠΑΛΙ ΤΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΟΥΛΕΣ ΠΟΥ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΑΠΟ Νν. ΚΕΡΔΙΖΕ Η ΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΘΑ ΑΔΕΙΑΖΕ Ή ΘΑ ΓΕΜΙΖΕ ΠΡΩΤΗ ΤΑ ΠΟΤΗΡΙΑ ΤΗΣ.
- ΦΥΣΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΚΑΙ ΣΤΟΛΙΣΑΜΕ ΤΗ ΦΩΝΟΥΛΑ Νν ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ!
ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΤΗΚΑΝ ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΙΞΕΙΣ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΧΡΩΜΑΤΩΝ, ΚΟΚΚΙΝΟ, ΚΙΤΡΙΝΟ, ΜΠΛΕ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΛΥΨΑΝ ΤΙΣ ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΤΩΝ ΧΡΩΜΑΤΩΝ. ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΤΑΓΡΑΨΑΜΕ ΣΕ ΕΝΑ ΠΙΝΑΚΑ “ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗ”, ΤΙΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΤΩΝ ΧΡΩΜΑΤΩΝ.
ΜΕΤΑ ΤΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΜΥΣΤΙΚΩΝ ΣΥΝΤΑΓΩΝ ΧΡΩΜΑΤΩΝ, ΜΙΛΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΤΑΞΗ, ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΘΕ ΧΡΩΜΑ, ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΝ, ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΧΡΩΜΑ ,ΚΑΙ ΠΑΙΞΑΜΕ “ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΗΣ ΜΑΓΙΣΣΑΣ”, ΦΟΡΩΝΤΑΣ ΧΡΩΜΑΤΙΣΤΑ ΚΑΠΕΛΑ.
ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΑΜΕ ΚΑΙ ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΑΜΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΑΚΙ “Η ΜΑΓΙΣΣΑ ΜΕ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΙΣΤΑ ΜΠΑΛΟΝΙΑ” ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΜΙΑ ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ, ΜΕ ΧΡΩΜΑΤΙΣΤΑ ΜΠΑΛΟΝΙΑ.
ΤΟ ΣΤΑΦΥΛΙ ΚΑΙ Ο ΤΡΥΓΟΣ
ΑΦΟΥ ΤΕΛΕΙΩΣΑΜΕ ΤΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ, ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ 2023, ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΜΕ ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΜΕ ΤΕΛΕΙΩΣ ΤΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΥΤΗ, ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΤΑΦΥΛΙ ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΥΓΟ!
- ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΣΤΟ ΤΑΜΠΛΟ ΤΗΣ ΠΑΡΕΟΥΛΑΣ ΜΑΣ, ΜΙΛΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙ ΤΟ ΣΤΑΦΥΛΙ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΣΤΑΦΥΛΙΟ ΟΠΩΣ ΠΧ ΤΡΥΓΟΣ, ΚΛΗΜΑΤΑΡΙΑ, ΑΜΠΕΛΙ. ΕΠΙΣΗΣ ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΕΝΑ ΠΙΝΑΚΑ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΤΟΥ ΣΤΑΦΥΛΙΟΥ.
- ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΜΕ ΣΤΟ YOUTUBE, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΑΚΙΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΤΡΥΓΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΡΑΣΙΟΥ ΣΤΟ ΠΑΤΗΤΗΡΙ.
- ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΑΜΕ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΣΤΟ ΑΜΠΕΛΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΤΗΤΗΡΙ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΑΝ ΣΤΗ ΣΩΣΤΗ ΣΕΙΡΑ ΕΙΚΟΝΙΔΙΑ ΠΟΥ ΕΔΕΙΧΝΑΝ ΟΛΗ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΤΡΥΓΟΥ ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΚΑΡΑΣΙΟΥ.
- ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΑ ΠΙΑΤΑΚΙΑ ΜΕ ΤΣΑΜΠΙΑ ΣΤΑΦΥΛΙΑ
- ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΑΜΕ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ ΖΑΧΑΡΙΑ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΣΕ ΜΙΑ ΡΩΓΑ ΑΠΟ ΣΤΑΦΥΛΙ, ΚΑΙ ΤΟ ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΑΜΕ ΜΕ ΣΧΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ, ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΙΧΟΥΣ ΤΟΥ .
ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ
ΤΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΑΜΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΙΚΡΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΑΣ, ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ 2023.
- ΑΡΧΙΚΑ ΖΗΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΦΕΡΟΥΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΚΑΡΠΟΥΣ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ, ΓΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΑΜΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ. ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΣ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑΘΗΚΑΝ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΠΟΥ ΕΦΕΡΝΑΝ ΓΙΑ ΠΡΩΪΝΟ ΦΑΓΗΤΟ, ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ. Η ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ.
- ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΣΤΗ ΟΜΑΔΑ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ, ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΡΠΟΥΣ ΠΟΥ ΕΦΕΡΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ.
- ΠΑΙΞΑΜΕ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΑΦΗΣ, ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙ ΕΝΑ ΦΡΟΥΤΟ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΗ ΑΦΗ ΚΑΙ ΜΕ ΚΛΕΙΣΤΑ ΜΑΤΙΑ.
- ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΕ ΜΙΚΡΕΣ ΟΜΑΔΕΣ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΟΜΑΔΕΣ ΦΡΟΥΤΩΝ ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΟ Α. ΤΟ ΧΡΩΜΑ, Β. ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΟΥ ΦΡΟΥΤΟΥ.
- ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΑΝ ΜΗΛΑ ΚΑΙ ΡΟΔΙΑ, ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΣΕ ΜΕΓΕΘΟΣ ΩΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ.
- ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΧΩΡΙΣΤΗΚΑΝ ΣΕ ΔΥΟ ΟΜΑΔΕΣ, ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ, ΔΥΟ ΜΕΛΗ, ΕΝΑ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΟΜΑΔΑ, ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙ ΣΤΗ ΣΩΣΤΗ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ ΜΗΛΑ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΕΠΑΝΩ ΤΟΥΣ, ΑΠΟ ΤΟ 1-6, ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΕΙ ΚΑΘΕ ΜΗΛΟ ΜΕ ΤΗ ΚΑΡΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΟΠΟΙΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΒΟΥΛΕΣ 1 Ως 6. ΠΟΝΤΟ ΚΕΡΔΙΖΕ Η ΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΤΟ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕ ΤΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ!
- ΣΤΥΨΑΜΕ ΡΟΔΙΑ ΚΑΙ ΗΠΙΑΜΕ ΥΓΙΕΙΝΟ ΧΥΜΟ ΡΟΔΙ!
- ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΗΣΑΜΕ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ “ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΠΟΥ ΕΔΙΝΕ”, ΕΠΙΣΗΣ ΑΚΟΥΣΑΜΕ ΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤΟ YOUTUBE. ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΜΗΛΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΦΤΙΑΞΑΝΕ ΚΟΛΛΑΖ ΣΧΕΤΙΚΑ.
- ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΚΑΙ ΕΝΑ ΟΜΑΔΙΚΟ ΚΟΛΛΑΖ ΜΕ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ
- ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΑΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΜΗΛΑ, ΔΟΥΛΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ 1-6
ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ
ΑΦΟΥ ΚΥΛΗΣΑΝ ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΡΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2023-2024, ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΙΚΡΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ ΞΕΚΙΝΗΣΑΜΕ ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ, ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΝΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ, ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΗΝΑ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ, ΤΟ ΜΗΝΑ ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ.
- ΜΑΘΑΜΕ ΑΠΑΓΓΕΙΛΑΜΕ, ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΑΜΕ ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ “Ο ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΓΟΡΙ” , ΚΑΙ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟΥΣ ΣΤΙΧΟΥΣ ΤΟΥ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ ΜΙΛΗΣΑΜΕ ΓΕΝΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΝΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ, ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΦΕΡΝΕΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΝ ΟΤΙ ΤΟΥΣ ΑΡΕΣΕ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ, ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΚΑΝΕ ΕΝΤΥΠΩΣΗ.
- ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΤΑΜΠΛΟ ΤΗΣ ΠΑΡΕΟΥΛΑΣ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΕ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΖΗΤΗΣΑΜΕ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, ΜΙΛΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ ΚΑΙ ΤΙΣ ΧΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΩΝ ΦΥΛΛΩΝ ΤΩΝ ΔΕΝΤΡΩΝ ΠΟΥ ΠΕΦΤΟΥΝ ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ. ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΕΝΑ ΟΜΑΔΙΚΟ ΠΙΝΑΚΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΜΕ ΘΕΜΑ Η ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΗ ΦΥΣΗ.
- ΜΑΖΕΨΑΜΕ ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΑ ΦΥΛΛΑ ΑΠΟ ΤΗ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΤΑ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΑΜΕ Α) ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ Β) ΑΝΑΛΟΓΑ ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑΝ ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΑ ΑΤΟΜΙΚΑ ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΑ ΚΟΛΛΑΖ.
- ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ 1-5 ΣΤΗ ΣΩΣΤΗ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ, ΚΑΙ ΕΠΕΙΤΑ ΕΠΡΕΠΕ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΡΙΘΜΟ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΩΝ ΦΥΛΛΩΝ.
- ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΤΗ ΦΩΝΟΥΛΑ Σσ ΤΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΩΝΟΥΛΑ, ΚΑΙ ΤΗ ΣΤΟΛΙΣΑΝ ΜΕ ΧΡΩΜΑΤΑ ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΑ.
- ΑΚΟΥΣΑΜΕ ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ΑΠΟ ΤΙΣ 4 ΕΠΟΧΕΣ ΤΟΥ ΑΝΤΟΝΙΟ ΒΙΒΑΛΝΤΙ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΣΩ ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΜΙΜΗΘΗΚΑΝ ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΠΟΥ ΤΑ ΠΑΡΑΣΕΡΝΕΙ Ο ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΟΣ ΑΝΕΜΟΣ.
- ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ, ΟΙ ΜΕΡΕΣ ΚΥΛΗΣΑΝ ΚΑΙ ΕΦΤΑΣΕ Ο ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ ΜΗΝΑΣ! Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΜΗΝΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΑΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΑΙΔΑΚΙ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ. ΤΟΝ ΥΠΟΔΕΧΤΗΚΑΜΕ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ “ΕΙΝΑΙ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ΣΚΑΝΤΖΟΧΟΙΡΕ”. ΣΥΖΗΤΗΣΑΜΕ, ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΑΜΕ ΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΜΕ ΟΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ.
- ΕΠΙΣΗΣ ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΤΗ ΦΩΝΟΥΛΑ Οο, ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΑΓΟΡΕΥΣΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟ ΚΑΙ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΩΝΟΥΛΑ. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΑΜΕ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΥΟ ΦΩΝΕΣ ΠΟΥ ΦΩΝΑΖΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΟ, ΤΟ Οο ΚΑΙ ΤΟ Ωω! ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΜΕ ΝΑ ΓΡΑΨΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΦΩΝΕΣ ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΗΧΟ ΚΑΙ ΣΤΟΛΙΣΑΜΕ ΤΗ Οο ΜΕ ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΑ ΧΑΡΤΙΝΑ ΦΥΛΛΑ, ΣΕ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΕΣ.
- ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΥΛΩΝΤΑΣ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΚΑΘΩΣ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΑΝ ΚΑΙ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΕΦΤΑΣΕ Ο ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ! ΝΟΕΜΒΡΗ ΚΑΛΟΣΩΡΙΣΕΣ ΞΑΝΑ! Ο ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΑΜΕ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΛΑΪΚΕΣ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ , ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟ ΜΗΝΑ ΑΥΤΟ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗ ΦΥΣΗ! ΚΑΤΑΓΡΑΨΑΜΕ ΤΑ ΛΑΪΚΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΟΥ ΝΟΕΜΒΡΗ ΚΑΙ ΕΞΗΓΗΣΑΜΕ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΟΥΣ! ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΑΝ ΤΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟ ΜΗΝΑ ΝΟΕΜΒΡΙΟ, ΠΟΥ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΧΟΜΑΙ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ, ΚΑΘΩΣ Ο ΝΟΕΜΒΡΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΜΗΝΑΣ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ.ΕΠΙΣΗΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΑΜΕ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΠΟ ΤΣ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑΚΙΑ.
- ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΖΩΓΡΑΦΙΣΕ ΜΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟ ΜΗΝΑ ΝΟΕΜΒΡΙΟ, ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΤΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ, ΟΛΕΣ ΜΑΖΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ ΕΝΑ ΟΜΑΔΙΚΟ ΚΟΛΛΑΖ.
- ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΤΗ ΦΩΝΟΥΛΑ Νν. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΥΠΑΓΟΡΕΥΣΑΝ ΤΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟ ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΩΝΗ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΗ ΤΙΣ ΚΑΤΕΓΡΑΨΕ. ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ ΝΑ ΓΡΑΨΟΥΝ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΙ ΤΟ ΜΙΚΡΟ Νν ΚΑΙ ΕΦΤΙΑΞΑΝ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΕΣ ΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΩΝΟΥΛΑ.
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2023
-ΗΡΘΕ Η ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ, ΚΑΙ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ, ΑΝΟΙΞΕ ΤΗ ΠΟΡΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΥΠΟΔΕΧΤΗΚΕ ΠΑΛΙΟΥΣ ΚΑΙ ΝΕΟΥΣ ΜΙΚΡΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ, ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ! ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΗΣΑΜΕ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΡΕΣ ΤΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023, ΗΤΑΝ ΟΙ ΕΞΗΣ:
-ΠΑΙΞΑΜΕ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΝΑΜΕ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΜΑΣ
ΕΠΙΣΗΣ ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΤΗ ΠΡΩΤΗ ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ, ΓΙΑ ΤΗ ΟΜΑΔΑ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΛΕΠΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ!
-ΘΕΣΑΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ ΕΝΑ ΟΜΑΔΙΚΟ ΚΟΛΛΑΖ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΧΡΩΜΑΤΙΣΑΝ ΤΑ ΕΙΚΟΝΙΔΙΑ ΣΕ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ-ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΚΑΝΟΝΩΝ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ, ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΥΠΕΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ, ΟΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ.
-ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΤΙΣ ΓΩΝΙΕΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΖΩΓΡΑΦΙΣΕ ΤΗ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΤΟΥ ΓΩΝΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ. ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΨΑΜΕ ΣΕ ΕΝΑ ΠΙΝΑΚΑ ΤΙΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΣΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΧΩΡΕΣΟΥΝ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΝ ΣΕ ΚΑΘΕ ΓΩΝΙΑ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ. ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΑΜΕ ΤΑ ΚΑΡΤΕΛΑΚΙΑ ΜΕ ΤΟ ΑΡΙΘΜΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΙΞΕΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΓΩΝΙΑ, ΣΤΙΣ ΓΩΝΙΕΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ.
-ΠΑΙΞΑΜΕ ΟΜΑΔΙΚΑ ΚΙΝΗΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΟΛΗ Η ΟΜΑΔΑ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΣΤΗ ΑΥΛΗ ΜΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΤΑΞΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ ΤΟΥ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ ΤΩΝ ΚΑΛΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ;;; ΕΝΑΣ ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΕΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΑΣ, ΚΑΙ ΟΠΟΙΟ ΣΥΜΜΑΘΗΤΗ ΜΑΣ ΔΕΙΧΝΟΥΜΕ ΜΕ ΑΥΤΟΝ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥ ΑΦΙΕΡΩΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΠΡΑΞΗ, ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΝΑ ΤΟ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΣΤΡΩΣΕΙ ΤΟ ΠΡΩΪΝΟ ΤΟΥ ΦΑΓΗΤΟ, ΤΗ ΩΡΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΕΥΜΑΤΟΣ.
-ΟΡΙΣΑΜΕ ΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ, ΟΠΟΥ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ.
ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΑΜΕ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ “ΕΔΩ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ” ΚΑΙ ΤΟ “ΚΑΛΗΜΕΡΟΥΔΙΑ” ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΛΑΧΑΝΑ ΚΑΙ ΧΑΧΑΝΑ! ΕΠΙΣΗΣ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΑΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΕΓΙΝΕ ΤΟ “ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ” ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΡΙΟΥ, ΣΕ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΑΜΑΤΗ ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗ!
ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2023-2024
ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ ΟΤΙ Ο ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΔΑΤΟΥ, ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 11 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023, ΣΤΙΣ 9:00 πμ., ΣΤΗ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΣΤΟ ΟΙΚΙΣΜΟ ΠΟΛΥΣΤΥΛΟ, ΟΠΟΥ ΣΤΕΓΑΖΕΤΑΙ Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ. ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΘΑ ΕΡΘΟΥΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ, ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΟΔΕΙΑ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ. ΜΕΤΑ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΟΥ ΑΓΙΑΣΜΟΥ, ΘΑ ΔΟΘΟΥΝ ΚΑΠΟΙΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ, ΚΑΙ ΘΑ ΑΠΟΧΩΡΗΣΟΥΜΕ. ΑΠΟ ΤΗ ΤΡΙΤΗ 12/9/2023, ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ!!!! ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!
Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΔΑΤΟΥ
ΒΑΪΚΟΥΣΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
Α’ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΙΤΛΟΣ: ΕΓΩ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ
ΔΙΜΗΝΟ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ-ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2022
Α΄ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ
-ΑΡΧΙΚΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΑΜΕ ΤΟ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ ΣΤΟ ΚΑΘΡΕΦΤΗ ΚΑΙ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΑΜΕ ΟΤΙ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΕΧΕΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ, ΧΡΩΜΑ ΜΑΛΛΙΩΝ , ΜΑΤΙΩΝ ΚΛΠ .
-ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΝΑΝΕ ΟΜΑΔΟΥΛΕΣ, ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΩΝ ΜΑΛΛΙΩΝ.
-ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΑΜΕ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΟΙΑΖΟΥΜΕ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΙΔΙΟΙ, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΙΔΥΜΑ ΑΔΕΡΦΑΚΙΑ! ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΕΊΝΑΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ!
- ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΖΩΓΡΑΦΙΣΕ ΤΟ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ, ΚΑΙ ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΤΙΣ «ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΜΑΣ», ΚΑΤΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.
- ΠΑΙΞΑΜΕ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΟ ΖΑΡΙ, ΟΠΟΥ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΕΡΙΧΝΕ ΤΟ ΖΑΡΙ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΕΙΚΟΝΙΔΙΟ ΠΟΥ ΤΥΧΑΙΝΕ , ΑΠΑΝΤΟΥΣΕ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, ΠΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΣΟΥ ΦΑΓΗΤΟ; ΖΩΟ; ΠΑΙΧΝΙΔΙ; ΒΙΒΛΙΟ;
- ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΖΑΡΙ, ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΙΖΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΕ ΤΑ ΑΔΕΡΦΙΑ ΤΟΥ Ή ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥ.
- ΕΝΑ ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΙΣ ΙΔΙΑΣ ΛΟΓΙΚΗΣ , ΚΑΙ ΣΤΟΧΩΝ, ΣΕ ΜΟΡΦΗ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΙΔΧΝΙΔΙ, Ο ΤΡΟΧΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΣΕΣ. ΚΆΘΕ ΠΑΙΔΙ ΓΥΡΝΟΥΣΕ ΤΟ ΒΕΛΑΚΙ ΤΟΥ ΤΡΟΧΟΥ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΟΥΣΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΤΟΥ, ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
- Β΄ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ: Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ
- -ΑΡΧΙΚΑ ΣΥΖΗΤΗΣΑΜΕ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ, ΤΙ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ, ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ.ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΥΙΟΘΕΣΙΑΣ, ΕΞΗΓΗΣΑΜΕ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ Η ΛΕΞΗ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΑΜΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ.
- -ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΕΙΧΕ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΓΙΑ ΤΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ, ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΑΔΕΡΦΙΑ ΤΟΥ, ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ.
- -ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΣΤΗ ΠΑΡΕΟΥΛΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΤΟΥ, ΚΑΙ ΣΤΗ ΟΥΣΙΑ ΜΑΣ ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΑ ΜΕΛΗ ΟΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ. ΕΠΕΙΤΑ ΚΑΤΑΓΡΑΨΑΜΕ ΤΟ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΚΑΘΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΣΤΟ ΠΙΝΑΚΑ ΜΑΣ.
- ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΖΩΓΡΑΦΙΣΕ ΤΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΕΦΤΙΑΞΕ ΚΑΙ ΤΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΤΟΥ ΠΥΡΑΜΙΔΑ
- ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΑΜΕ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΤΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΠΑΖΛ.
- ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΚΑΙ ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΑΜΕ ΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Η ΧΡΥΣΟΜΑΛΛΟΥΣΑ ΚΑΙ ΟΙ 3 ΑΡΚΟΥΔΕΣ, ΕΠΙΣΗΣ ΤΗ ΑΚΟΥΣΑΜΕ ΣΤΟ YOUTUBE, ΣΑΝ ΜΙΝΙ ΠΑΙΔΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ. ΔΟΥΛΕΨΑΜΕ ΤΟ ΑΡΙΘΜΟ 3 ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΜΙΚΡΟ-ΜΕΣΑΙΟ ΜΕΓΑΛΟ. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΑΝ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΜΕΣΑΙΟ ΜΕΓΑΛΟ ΑΡΚΟΥΔΑΚΙ, ΚΡΑΒΒΑΤΑΚΙ, ΧΥΛΟ, ΚΑΡΕΚΛΑΚΙ. ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΑΜΕ ΤΑ ΣΠΙΤΑΚΙΑ ΤΩΝ 3 ΑΡΚΟΥΔΩΝ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.
- Τραγουδήσαμε τη fingerfamily, (δακτυλοοικογένεια), και δουλέψαμε ταυτόχρονα το αριθμό 5, μετρώντας μέλη-δάχτυλα του χεριού μας.
- Τα παιδιά κατασκευάσανε τις 5 πέντε κούκλες μέλη της οικογένειας, σε γλωσσοπίεστρα (μπαπάς-μαμά-αδερφός-αδερφή-μωρό),φτιάξανε το αντίστοιχο φύλλο εργασίας με τη πενταμελή οικογένεια, στο σπίτι για 5.
- Β ‘ θεματική προσέγγιση «οι φίλοι μου»
- Συζητήσαμε με τα παιδιά για τους φίλους μας και τη αξία της φιλίας. Συγκεκριμένα, για το πώς πρέπει να φερόμαστε στους φίλους μας. Επίσης τα παιδιά είπανε ποιοι είναι καλύτεροι φίλοι τους, και πώς τους αρέσει να περνάνε το χρόνο μαζί τους.
- Φτιάξανε ζευγαράκια και με παντομίμα δείξανε τι κάνουν οι φίλοι μεταξύ τους, και ζωγράφισαν τους φίλους τους.
- Στη συνεχεία επικεντρωθήκαμε στους φίλους μας, μέσα στο Νηπιαγωγείο και για τον τρόπο που πρέπει να φερόμαστε μέσα στη παρέα της τάξης μας. Τα παιδιά είπανε απόψεις , όπως το να βοηθάμε ο ένας το άλλο, να παίζουμε όλοι μαζί, να τραγουδάμε, να μιλάμε όμορφα μεταξύ μας…και φτιάξαμε ένα ομαδικό κολλάζ, ένα κήπο με λουλούδια, κάθε λουλούδι και ένα παιδάκι της τάξης.
- Παίξαμε ένα κινητικό παιχνίδι, αλληλοβοήθειας, στο οποίο ο ένας φίλος, βοηθούσε το άλλο να διασχίσει, μία προκαθορισμένη διαδρομή. Η συνθήκη της αλληλοβοήθειας, ήταν ότι το ένα από τα δύο παιδιά είχε κλειστά ματάκια.
- Το επόμενο μουσικό κινητικό παιχνίδι που παίξαμε, περιελάμβανε χορό, με μουσική έντονη, και μόλις τελείωνε η μουσική, τα παιδιά έπρεπε να φτιάξουν ζευγάρια, να μπούνε μέσα σε ένα στεφανάκι και στη συνέχεια να δείξουν με παντομίμα, μία αγαπημένη δραστηριότητα φίλων, όπως αυτές που συζητήσαμε στη παρεούλα, πχ χορεύουμε, τραγουδάμε, παίζουμε κλπ.
- https://www.youtube.com/watch?v=fw14M88MGDA&ab_channel=demyfws
- https://www.youtube.com/watch?v=Ogd6lOhxt14&ab_channel=BabyWalrus
- ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΕΛΗΞΕ ΜΕ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΦΙΛΟΙ ΚΑΙ ΤΟ ΛΙΓΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΦΙΛΕ ΜΟΥ.ΤΕΛΟΣ Α΄ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΕΓΩ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ»
Η ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΗΣ 28ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΚΑΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Με τη βοήθεια οπτικοακουστικό υλικό της εποχής, προσπαθήσαμε με τα παιδιά να προσεγγίσουμε τα ιστορικά γεγονότα εκείνης της εποχής. Τα παιδιά περιέγραψαν τις φωτογραφίες, προσπάθησαν να ερμηνεύσουν τις εκφράσεις των προσώπων, στις φωτογραφίες, να διατυπώσουν σκέψεις και συναισθήματα για το πώς ίσως ένοιωθαν, οι πρωταγωνιστές του Έπους του 40΄.
Διαβάσαμε τη ιστορία “Σαν παραμύθι” από το ανθολόγιο για το Νηπιαγωγείο, και παραλληρίσαμε τη πλοκή της ιστορίας, με τα ιστορικά γεγονότα του 1940. Δραματοποιήσαμε τη ιστορία και τα παιδιά ζωγράφισαν ότι τους έκανε εντύπωση από τη ιστορία.
Μιλήσαμε για την εορταστικές εκδηλώσεις που θα πραγματοποιήσει το Νηπιαγωγείο μας για να τιμήσει στις 27/10 και στις 28/10 τους ήρωες του 40΄, παρέλαση, τραγούδια , ποιήματα, κατάθεση στεφάνου στο ηρώων, εκφώνηση λόγου στη πλατεία από τη νηπιαγωγό, ποιήματα στη πλατεία από τα παιδιά, γιορτή στο Νηπιαγωγείο μας με ποιήματα, τραγούδια, καλλιτεχνικά εργαστήρια. Για αυτό το λόγο κάναμε τις εξής προετοιμασίες:
– Μάθαμε και απαγγείλαμε ποιήματα για τη Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940
-Κάναμε πρόβες τη παρέλαση στη αυλή του Νηπιαγωγείου Δάτου, κρατώντας τη ελληνική σημαία:
-Στολίσαμε τη τάξη μας με σημαιάκια που χρωματίσαμε με τα χρώματα της γαλανόλευκης σημαίας:
-Κατασκευάσαμε στεφανάκια
-Μάθαμε και τραγουδήσαμε επετειακά τραγουδάκια για τη 28η Οκτωβρίου και γνωρίσαμε τη τραγουδίστρια του αγώνα, όπως χαρακτηρίστηκε η Σοφία Βέμπο.
Συζητήσαμε, για το τι συμβολίζει η γαλανόλευκη σημαία, και δημιουργήσαμε και εμείς σημαίες ελληνικές, με το επαναλαμβανόμενο μοτίβο λευκού γαλάζιου, στις λωρίδες της. Τραγουδήσαμε το Εθνικό ύμνο της Ελλάδας.
Ζωγραφίσαμε σε ομαδική εργασία την ΕΛΛΑΔΑ
“γράψαμε ” και εμείς τη ημερομηνία της 28ης Οκτωβρίου 1940, βοηθώντας το ένα παιδί το άλλο
Παίξαμε το μαθηματικό παιχνίδι “φοράει ο φαντάρος τη στολή”, με τη βοήθεια ζαριού
Συνδέσαμε ξανά σε παζλ τη εικόνα με τίτλο “ο αποχαιρετισμός του στρατιώτη”, συζητώντας αρχικά για τα πιθανά συναισθήματα, που ίσως ένοιωθαν , τα πρόσωπα που απεικονίζονται, δηλαδή η μητέρα και στρατιώτης, που φεύγει για το μέτωπο.
Τα παιδιά είπαν, επιχειρήματα υπέρ της ειρήνης και κατά του πολέμου, και φτιάξαμε εικόνες με το περιστέρι της Ειρήνης, το οποίο συζητήσαμε ότι συμβολίζει τη ειρήνη, που πρέπει να υπάρχει στη γη.
Διαβάσαμε τη ΕΙΡΗΝΗ του Αριστοφάνη, και τα παιδιά ζωγράφισαν σε ζευγάρια τη ειρήνη και το πόλεμο,
Φτιάξαμε ομαδική εργασία το σήμα της Ειρήνης, κολλώντας αυτοκόλλητα λουλουδιών και τα παιδιά δώσανε το δικό τους μήνυμα για τη ΕΙΡΗΝΗ στη γη.
Επειδή κοντά στη Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, πλησίαζε και η θρησκευτική εορτή του Αγίου Δημητρίου στις 26/10, είπαμε δύο λόγια στη τάξη μας για το βίο του Αγίου, και στη συνέχεια παρατηρήσαμε τη βυζαντινή εικόνα του Αγίου Δημητρίου. Συζητήσαμε για τα χρώματα, τη έκφραση του Αγίου, τα ρούχα του, και ότι άλλο απεικονίζεται επάνω στην εικόνα. Στη συνέχεια δημιουργήσαμε τις δικές μας εικόνες, πατώντας στα χρώματα που είχε και η βυζαντινή εικόνα.
Τέλος γνωρίσαμε τη φωνούλα Δδ, υπαγορεύοντας στη νηπιαγωγό λεξούλες που αρχίζουν από αυτή τη φωνούλα, προσπαθώντας να τη γράψουν και αναγνωρίζοντας τη φωνούλα, σε καρτέλες και πίνακες αναφοράς της τάξης μας.
Νέες εγγραφές μαθητών & μαθητριών σχολικό έτος 2023-2024
Οι εγγραφές στο Νηπιαγωγείο, για το σχολικό έτος 2023-2024, σύμφωνα με την εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ Φ.6/15035/Δ1 “Εγγραφές μαθητών μαθητριών στο νηπιαγωγείο για το σχολικό έτος 2023 2024”, θα πραγματοποιηθούν
από 1 έως 20 Μαρτίου 2023
Και γίνονται ηλεκτρονικά από τους ίδιους τους γονείς.
Στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2023-24, εγγράφονται μαθητές/τριες γεννημένοι το 2018 και το 2019.
ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ;
Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β 1767). Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας.
Τά γεωγραφικά όρια του Νηπιαγωγείου Δάτου είναι Δάτο -Πολύστυλο-Μικροχώρι
γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/ρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30), στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα (16:00) και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου (Ως τίς 17:30).
ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα
και στ) επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
ΠΟΙΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΟΥΝ, ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ/ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ , ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ;;;
Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.), συμπληρωμένο από τον γιατρό του παιδιού. Το έντυπο θά τό προμηθευτείτε από το Νηπιαγωγείο.
Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α 25).). Οι γονείς πρέπει να προσκομίσουν τα έγγραφα στο Νηπιαγωγείο.
Βεβαίωση από ΚΕΣΥ, ή Δημόσιο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ. Οι γονείς οφείλουν να προσκομίσουν τό έγγραφο στο Νηπιαγωγείο.
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του. Οι γονείς προμηθεύονται τό έγγραφο από το Νηπιαγωγείο.
Η εγγραφή των μαθητών/τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα γίνεται χωρίς προϋποθέσεις, εφόσον οι γονείς επιθυμούν τό παιδί τούς να φοιτήσει στο Προαιρετικό Ολοήμερο Προγράμμα. Στα μονοθέσια Νηπιαγωγεία ο ελάχιστος αριθμός φοίτησης μαθητών/τριών στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα είναι 5 (πέντε).
Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):
Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια.
Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
Τα προνήπια που ήδη φοιτούν στο νηπιαγωγείο τό σχολικό έτος 2022 2023,και θα είναι νήπια την επόμενη σχολική χρονιά 2020-2024, εγγράφονται αυτεπάγγελτα, θα πρέπει εν τούτοις να επικοινωνήσουν μαζί μας και να συμπληρώσουν αίτηση εγγραφής στο προαιρετικό ολοήμερο, τμήμα εάν επιθυμούν .
Σε περίπτωση που κάποιος γονιός αντιμετωπίζει δυσκολία με την ηλεκτρονική αίτηση, μπορεί να επικοινωνήσει με το Νηπιαγωγείο Δάτου στο αριθμό 2510 391380
9:00πμ_13:00μμ.
Πριν τη επίσκεψη στο Νηπιαγωγείο Δάτου, για την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών, οι γονείς/κηδεμόνες, πρέπει να επικοινωνήσουν τηλεφωνικώς με το Νηπιαγωγείο Δάτου, για το απαραίτητο ραντεβού.
Η προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Δάτου
Βαϊκούση Δέσποινα
Δείτε τη εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ εδώ:
https://www.especial.gr/wp-content/uploads/2023/02/egyklios-eggrafwn-se-nipiagwgeia-2023-24.pdf
Η ΕΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΛΑΔΙ
Κάπου το Νοέμβριο του 2022, μιλήσαμε στη τάξη μας για τη Ελιά και Λάδι, αφού ως γνωστόν ο Νοέμβριος είναι ο μήνας της Ελιάς.
Με τη βοήθεια φωτογραφικού υλικού συζητήσαμε για τη ελιά και για τα προϊόντα που μας δίνει η ελιά, όπως το ελαιόλαδο, το σαπούνι, οι φαρμακευτικές και καλλωπιστικές αλοιφές, το πυρηνέλαιο ως καύσιμο, η ελιά ως τρόφιμο κ.α. Τη άλλη μέρα οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Δάτου, έφεραν στη τάξη τους προϊόντα της ελιάς και ελιές και τα παρουσίασαν στους συμμαθητές τους, έτσι ώστε με βιωματικό τρόπο τα παιδιά να αντιληφθούν την αξία της Ελιάς και του ελαιόλαδου. Στη συνέχεια δημιουργήσαμε μία γωνιά για την Ελιά!
Παρακολουθήσαμε βίντεο σχετκά με τη διαδικασία παραγωγής ελαιόλαδου και τα παιδιά μετέφεραν στη τάξη προσωπικές τους βιωματικές εμπειρίες από ελαιομάζωμα. Στη συνέχεια δραματοποιήσαμε μία ημέρα στον ελαιώνα και στο ελαιοτριβείο.
Γευτήκαμε ψωμάκι με φρέσκο ελαιόλαδο, που έφεραν μαθητές στο Νηπιαγωγείο
Τα παιδιά ζωγράφισαν το ελαιομάζωμα και το ελαιοτριβείο αλλά δυστυχώς δεν έχω ανάλογη φωτογραφία στο αρχείο μου και στη συνέχεια με τη βοήθεια της νηπιαγωγού, τρίψαμε τα σαπούνια, μαδήσαμε φύλλα από κλαδιά ελαιών, και δημιουργήσαμε αρωματικά ποτ-πουρί της ελιάς.
Γνωρίσαμε τη φωνούλα Εε της ΕΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ
Διαβάσαμε το Μύθο της Θεάς Αθηνάς και του Ποσειδώνα, σύμφωνα με το οποίο η πόλη Αθήνα πήρε ατο ονομά της από τη Θεά Αθηνά, διότι η θεά δώρισε τη ελιά και το ελαιόλαδο στους κατοίκους της, και με αφορμή το μύθο συζητήσαμε για τη αξία της ελιάς και του ελαιόλαδου στη αρχαία Ελλάδα. Δραματοποιήσαμε το Μύθο και το ζωγραφίσαμε.
Σε όλο το διάστημα που στο σχολείο μας προσεγγίσαμε τη θεματική ενότητα της Ελιάς και του ελαιόλαδου, δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στο λεξιλόγιο της ελιάς όπως ελαιομάζωμα, ελαιοτριβείο, ελαιόλαδο , λαδόπανο, ελαιώνας, και φτιάξαμε σχετικό πίνακα αναφοράς. Δυστυχώς δεν έχω πλέον τη σχετική φωτογραφία για ανάρτηση.