Στις 6 Μαρτίου κάθε χρόνο επικεντρώνουμε την προσοχή μας στα φαινόμενα βίας που αφορούν σε μαθητές και το χώρο του σχολείου. Πατήστε εδώ για να δείτε τον ιστότοπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον σχολικό εκφοβισμό, και εδώ για τον Οδηγό – Εγχειρίδιο Αντιμετώπισης του Σχολικού Εκφοβισμού, (40 σελίδων) από το Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής Παν/μίου Αθηνών και περιλαμβάνει καινοτόμες μη τιμωρητικές μεθόδους διαχείρισης περιστατικών βίας και εκφοβισμού
Μαρ 06 2013
6 Μαρτίου:Ευρωπαϊκή ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού
Μαρ 04 2013
ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄:Οι οικονομικές εξελίξεις κατά τον 20ο αιώνα (σχεδιάγραμμα)
Γ. ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ 20Ο ΑΙΩΝΑ
1. Το αγροτικό ζήτημα
Η βιομηχανική επανάσταση έπληξε την κυριαρχία της αγροτικής οικονομίας στον δυτικό κόσμο. → Και η Ελλάδα βάδιζε με αργούς ρυθμούς προς την αγροτική μεταρρύθμιση (= κατάργηση των μεγάλων ιδιοκτησιών→ δημιουργία μικρών παραγωγικών μονάδων), αφού η κατοχή γης έπαψε σταδιακά να συνεπάγεται κοινωνική εξουσία και κύρος.
1828 – 1871: η προοδευτική διανομή των εθνικών γαιών σε μικροϊδιοκτήτες απέτρεψε τις μεγάλες εντάσεις .
Προσάρτηση των Επτανήσων (1864), της Άρτας, της Θεσσαλίας (1881) → εμφάνιση του προβλήματος της μεγάλης ιδιοκτησίας: τα τσιφλίκια των Οθωμανών αγοράστηκαν από Έλληνες του εξωτερικού →
❶ διατήρησαν τους κολίγους που ζούσαν σαν δουλοπάροικοι
❷ ασκούσαν πολιτικές και κοινωνικές πιέσεις με στόχο την κερδοσκοπία (υψηλοί φόροι στο εισαγόμενο σιτάρι, τεχνητές ελλείψεις).
Εντάσεις, σύγκρουση τσιφλικάδων-κολίγων, συλλαλητήρια, διαδηλώσεις με αίτημα την αναγκαστική απαλλοτρίωση των τσιφλικιών. (Μαρίνος Αντύπας)
1907: Νόμος για την αναγκαστική απαλλοτρίωση των τσιφλικιών→ δύσκολη εφαρμογή → συγκρούσεις → Κιλελέρ (1910)
1917: απόφαση για ολοκλήρωση της μεταρρύθμισης (Βενιζέλος). Στόχοι:
➀ η στήριξη και ο πολλαπλασιασμός των ιδιοκτησιών γης στις νέες περιοχές του κράτους,
➁ η αποκατάσταση των προσφύγων και η πρόληψη των κοινωνικών εντάσεων.
Η αναδιανομή έγινε μετά το 1922 σε ποσοστό 85% στη Μακεδονία και 68% στη Θεσσαλία (40% στο σύνολο της χώρας).
Νέα προβλήματα: ~ οι μικροιδιοκτήτες δεν μπορούσαν να εμπορευματοποιήσουν την παραγωγή τους
~ και έπεφταν θύματα εμπόρων.
→ Ίδρυση Αγροτικής Τράπεζας, κρατικών οργανισμών παρέμβασης, συνεταιρισμών.→ νέο περιεχόμενο στο αγροτικό πρόβλημα χωρίς τις εντάσεις άλλων χωρών.
Μαρ 04 2013
Πρόγραμμα Σπουδών για τα μαθήματα Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου
Πρόγραμμα Σπουδών για τα μαθήματα Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου.
Φεβ 25 2013
Κλασσική Εποχή
Κλασσική Περίοδος
Ύστερα από την Νικηφόρα Μάχη του Μαραθώνος το ηθικό των Ελλήνων αναπτερώνεται. Το γεγονός πως ο μύθος που έλεγε πως οι Πέρσες δεν έχαναν ποτέ γκρεμίστηκε κι οι Έλληνες απέδειξαν την ανωτερότητα τους! Η Αρχαϊκή Περίοδος φεύγει και με την Μάχη του Μαραθώνος σηματοδοτείται η έναρξη μιας νέας εποχής, της εποχής που θα μείνει στην ιστορία παγκοσμίως ως η λαμπρότερη όλων των εποχών! Φυσικά μιλάμε για την Κλασική Περίοδο (490 – 323 π.Χ.) κατά την οποία θα ανθίσουν οι τέχνες, ο πολιτισμός και τα γράμματα. Από τους Μεγάλους Ελληνικούς Πολιτισμούς η Αθήνα έρχεται πρώτη διότι καταφέρνει να χτίσει τον λαμπρότερο όλων. Καταφέρνει να δημιουργήσει νέα πράγματα και να φέρει την τελειότητα, καταφέρνει να φτάσει τις τέχνες στο απόγειο τους. Ενεργεί κι επιδρά με τέτοιο τρόπο που καταφέρνει να μείνει ως ο Λαμπρότερος μέσα στην Παγκόσμια ιστορία! Με την δύση της Αθήνας μια νέα Ελληνική Υπερδύναμη έρχεται στο προσκήνιο. Ο Βασιλιάς αυτής της δύναμης θα γίνει ο εμπνευστής μιας νέας ιδέας και το συγκεκριμένο άτομο θα οραματιστεί την ένωση όλων των Ελλήνων. Ο Φίλιππος ο Β’ είναι αυτό το άτομο και θα καταφέρει μέσα από την πολιτική του να κάνει την Μακεδονία μία δύναμη που θα μείνει στην ιστορία σαν ένα Μεγαλοπρεπή Ελληνικό Πολιτισμό που έθεσε τις βάσεις για τη δημιουργία και την ένωση του Ελληνικού κόσμου. Το Όραμα του Φιλίππου θα συνεχιστεί από τον Αλέξανδρο τον Μέγα ένα πρόσωπο που θα βάλει τη σφραγίδα του στην ιστορία της Ελλάδας ώστε να πορευθεί με ενότητα και ομοψυχία. Αδιαμφισβήτητα ο Μέγας Αλέξανδρος υπήρξε ο Μεγαλύτερος Έλληνας ηγεμόνας ο οποίος κατάφερε την Πανελλήνια Συμμαχία κι ένωση κατά της Περσίας!
Φεβ 25 2013
Η Ελληνική Γλώσσα μπροστά στον 21ο αι.
Η ελληνική γλώσσα μπροστά στον 21ο αιώνα
Στην καμπή από τον 20ό προς τον 21ο αιώνα ο απολογισμός του τι έγινε στη γλώσσα μας στον αιώνα που φεύγει και τι προοπτικές ανοίγονται για την Ελληνική στον αιώνα που έρχεται, ο προβληματισμός για το πού βρίσκεται και πού βαδίζει η ελληνική γλώσσα είναι εξ αντικειμένου ζήτημα υψίστης σημασίας. Αν, βεβαίως, δεχθούμε ότι η γλώσσα είναι κύριο στοιχείο της ταυτότητας ενός λαού και βασικό σημείο αναφοράς για την περασμένη, τη σύγχρονη και τη μελλοντική πορεία του. Αν δεχθούμε την αρχή του Austin ότι γλώσσα σημαίνει πράξη. Αν στοιχίσουμε στη διακήρυξη του Wittgenstein ότι ο κόσμος μας είναι η γλώσσα μας. Αν συμφωνήσουμε με τον Barthes ότι ο κόσμος μας είναι ένας κόσμος κειμένων προφορικών και γραπτών. Κοντολογίς, αν δούμε τη γλώσσα στις πραγματικές της διαστάσεις ως εκδήλωση της σκέψης, του πολιτισμού, της ιστορίας και της όλης υπόστασης ενός λαού.
Φεβ 16 2013
Αρχαία Ελληνικά
Αρχαία Ελληνικά Α΄Λυκείου
Α΄ Τετράμηνο: Ξενοφώντος “Ελληνικά”
Β΄Τετράμηνο: Θουκυδίδου ‘Ιστορία”
Φεβ 16 2013
ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ | ||
Σκοπός των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας είναι η προάσπιση, η βελτίωση, και η προαγωγή της σωματικής, ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας των μαθητών/τριών, αφενός μεν με την ενδυνάμωση της προσωπικότητάς τους, αφετέρου δε με την αναβάθμιση του κοινωνικού και φυσικού περιβάλλοντός τους. Η Αγωγή Υγείας αποτελεί την ενδεδειγμένη προληπτική προσέγγιση στο χώρο της εκπαίδευσης στην αντιμετώπιση προβλημάτων που αφορούν στις διαπροσωπικές σχέσεις, στην αντικοινωνική συμπεριφορά, στην παραβατικότητα, στο κάπνισμα, στο αλκοόλ, στα ναρκωτικά, στα σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα, στην παχυσαρκία, στην οδική ασφάλεια καθώς και στο ρατσισμό.
|
||
Φεβ 16 2013
Τελευταίες δημοσιεύσεις για τις δεξιότητες στην πράσινη οικονομία και την απασχόληση
Καλώς ήρθες στο εργαλείο επαγγελματικού προσανατολισμού του προγράμματος RES COMPASS!
http://rescompass.org/test/docs/?lang=el
Αν πρέπει να αποφασίσεις για τις σπουδές και την επαγγελματική σου καριέρα και σε ενδιαφέρει ο τομέας των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) τότε αυτό το εργαλείο μπορεί να σε βοηθήσει! Το εργαλείο επαγγελματικού προσανατολισμού του προγράμματος RES Compass περιέχει μια μεγάλη γκάμα ερωτήσεων και με βάσει τις απαντήσεις σου σε κατευθύνει στον τομέα των ΑΠΕ που σου ταιριάζει περισσότερο. Σε καθένα από τους τομείς μπορείς να βρεις πολλά και διαφορετικά επαγγέλματα με αναλυτική περιγραφή της καθημερινής δουλειάς που καλείσαι να κάνεις, των δεξιοτήτων που μπορείς να αναπτύξεις στο καθένα, καθώς και της απαιτούμενης εκπαίδευσης.
Κάθε ερώτηση συνοδεύεται από ένα ζευγάρι απαντήσεων και εσύ πρέπει να διαλέξεις εκείνη που ταιριάζει καλύτερα στην προσωπικότητα και στα ενδιαφέροντά σου. Για να είναι το τεστ κατά το δυνατόν πιο αποτελεσματικό, σε συμβουλεύουμε να απαντήσεις στο σύνολο των ερωτήσεων.