Οκτώβριος 2008
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kατηγορίες

Ιστορικό

RSS Εκπαίδευση-ειδήσεις

Το πλαίσιο διδασκαλίας

Στο γενικότερο πλαίσιο διδασκαλίας εντάσσονται τα διδακτικά μοντέλα, οι στρατηγικές, οι μέθοδοι και οι διδακτικές δεξιότητες. Το σχήμα δείχνει την σχέση των παραπάνω από το γενικότερο στο ειδικότερο.

Από πλαίσιο διδασκαλίας

Τα μοντέλα αντιπροσωπεύουν τον φιλοσοφικό προσανατολισμό της διδασκαλίας. και καθορίζουν την επιλογή των αντίστοιχων στρατηγικών, μεθόδων, δεξιοτήτων και δραστηριοτήτων. Σύμφωνα με τους Joyce and Weil (1986: Models of teaching, Prentice Hall Inc.) υπάρχουν τέσσερα μοντέλα: το μοντέλο επεξεργασίας της πληροφορίας (information processing), το συμπεριφοριστικό (behavioural), το μοντέλο της κοινωνικής διάδρασης (social interaction) και το προσωπικό (personal).

Οι στρατηγικές που επιλέγονται ανάλογα με το εκάστοτε μοντέλο επιδιώκουν την επίτευξη των μαθησιακών στόχων και διακρίνονται σε άμεσες (direct), έμμεσες (indirect), διαδραστικές (interactive), εμπειρικές (experiential) και ανεξάρτητες (independent).

Με τις μεθόδους ο εκπαιδευτικός διαμορφώνει το κατάλληλο μαθησιακό περιβάλλον και εισάγει τους μαθητευόμενους στις προγραμματισμένες δραστηριότητες. Οι στρατηγικές μπορούν να μεθοδεύονται με πολλούς τρόπους.

Οι διδακτικές δεξιότητες είναι οι συγκεκριμένες τεχνικές, όπως η υποβολή ερωτήσεων, η συζήτηση θεμάτων, οι κατευθύνσεις, η ερμηνεία και η επίδειξη-παρουσίαση και ενέργειες όπως ο σχεδιασμός, η εστίαση του ενδιαφέροντος και η διαχείριση της μαθησιακής διαδικασίας.

Η αυτοαξιολόγηση στη χρήση στρατηγικών, μεθόδων και δεξιοτήτων εμπλουτίζει τις διδακτικές προσεγγίσεις και αυξάνει την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας.

πηγή:

Saskatchewan Education. Instructional Approaches: A Framework for Professional Practice Regina, SK: Saskatchewan Education.

ηλεκτρονική διεύθυνση:

 http://www.sasked.gov.sk.ca/docs/policy/approach/instrapp03.html


Σχολιάστε

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση