Τη Δευτέρα 12 Μαΐου 2025, η ομάδα Σχολικής Διαμεσολάβησης του 6ου Γυμνασίου Χαλκίδας συμμετείχε στη Διαδικτυακή μαθητική συνάντηση του e-Twinning Δικτύου Σχολικής  Διαμεσολάβησης.

Το εθνικό δίκτυο, το οποίο αποτελείται από περισσότερες από 40 σχολικές μονάδες, μέσω της συνεργασίας ενισχύει τους συμμετέχοντες  εκπαιδευτικούς  προς την κατεύθυνση της προώθησης και της εφαρμογής της σχολικής διαμεσολάβησης ως μέσου επίλυσης διαφορών από τους ίδιους τους μαθητές, αφού πρώτα εκπαιδευτούν στις αρχές και τις πρακτικές της διαμεσολάβησης ομηλίκων.

Στο πλαίσιο αυτό, μέλη της ομάδας Σχολικής Διαμεσολάβησης του σχολείου παρουσίασαν μέσα από ένα δρώμενο το έργο τους ως ομάδα, παρακολούθησαν τις παρουσιάσεις των υπολοίπων σχολείων του δικτύου και συμμετείχαν στα ψηφιακά κουίζ των διοργανωτών. Το αποτέλεσμα των κουίζ ανέδειξε την ετοιμότητα και την κατάρτιση των μαθητών σε ζητήματα διαμεσολάβησης, καθώς αναδείχθηκαν στην 4η θέση ανάμεσα σε 33 σχολεία.

Οι μαθητές απόλαυσαν τη συμμετοχή τους στη διαδικτυακή μαθητική συνάντηση και ενισχύθηκε η επιθυμία τους για εφαρμογή της σχολικής διαμεσολάβησης στη σχολική κοινότητα. Υπεύθυνη για την υλοποίηση της Σχολικής Διαμεσολάβησης είναι  η εκπαιδευτικός κ. Κατερίνα Λιλή. Στη διαδικτυακή συνάντηση συνεργάστηκαν οι εκπαιδευτικοί κ.  Δέσποινα Καρλή και κ. Ζωή Πιτσούνη.

IMG 0a738715d207bbe839a17ead7e73b459 V IMG ca1cc63fae6a99b2f285f3514d5925bb V IMG 22804835e6f81382512adab587846dd1 V



Λήψη αρχείου

Το διήμερο 7-8 Μαῒου, στο πλαίσιο υλοποίησης του πολιτιστικού προγράμματος «Ιχνηλατώντας το βυζαντινό αποτύπωμα στη Χαλκίδα και τη συμβασιλεύουσα», οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα είχαν την ευκαιρία να εκδράμουν στη Μονεμβασιά και τον Μυστρά.

Η αναχώρηση έγινε νωρίς το πρωί της Τετάρτης 7 Μαΐου από τη Χαλκίδα και η πρώτη επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στην καστροπολιτεία της Μονεμβασιάς. Εκεί, μαθητές και εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν στην κάτω πόλη, επισκέφθηκαν το σπίτι του μεγάλου μας ποιητή Γιάννη Ρίτσου και στη συνέχεια την εκκλησία μεσοβυζαντινής περιόδου του Ελκόμενου Χριστού,  καθώς  και το αρχαιολογικό μουσείο της περιοχής. Στο μουσείο, το οποίο στεγάζεται σε ένα οθωμανικό τέμενος του 16ου αι., σώζονται σπουδαία ευρήματα που αποδεικνύουν τη μακραίωνη και πολυσήμαντη ιστορία του κάστρου της Μονεμβασίας. Αργά το απόγευμα, η ομάδα του προγράμματος  έφτασε στη Σπάρτη όπου δείπνησε και διανυκτέρευσε.

Την δεύτερη μέρα το πρωί, ο επόμενος προορισμός ήταν ο Μυστράς όπου εκεί είχαν την μοναδική ευκαιρία οι μαθητές να συμμετάσχουν στο βυζαντινό πρόγραμμα της Μητρόπολης Μονεμβασίας και Σπάρτης, το οποίο είναι εγκεκριμένο από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, με τίτλο «Βυζαντινός περίπατος στον Μυστρά: Ιστορία – Τέχνη – Πολιτισμός». Η υπεύθυνη του προγράμματος κ. Παπαδόγιαννη Ελένη, εκπαιδευτικός  και  συγγραφέας, ξενάγησε τους μαθητές σε όλο το κάστρο,  δίνοντάς τους την ευκαιρία να κατανοήσουν τη σημασία του για το βυζαντινό πολιτισμό. Με αυτόν τον τρόπο οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα ήρθαν σε επαφή  βιωματικά και εμπειρικά με το ιστορικό γίγνεσθαι, την τέχνη, την αρχιτεκτονική και το μεγαλείο του Βυζαντίου.  Στο τέλος της ξενάγησης, η κυρία Παπαδόγιαννη δώρισε  στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας, εκ μέρους της Μητρόπολης, έναν τόμο αφιερωμένο στην ιστορία του βυζαντινού κάστρου του Μυστρά.
Το μεσημέρι, τελευταίος σταθμός της εκπαιδευτικής εκδρομής ήταν το Ναύπλιο, όπου οι μαθητές με τους συνοδούς τους γευμάτισαν και είχαν ελεύθερο χρόνο για να περιηγηθούν στην πόλη. Αργά το βράδυ και έχοντας αποκομίσει μοναδικές γνώσεις, εικόνες και εμπειρίες η ομάδα του πολιτιστικού προγράμματος επέστρεψε στη Χαλκίδα.

Τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί κ. Δαμιανός Ιωάννη, κ. Ηλία Μαρία, κ. Στούπας Χρήστο, κ. Λιάσκου Διονυσία, κ. Σταμέλου Φωτεινή, κ. Κουρμπέτης Παύλο και κ. Ακριώτης Ιωάννη.

AD3DB5FB D083 4D3F A606 12234AAAEBF7 1000004179 1000004182
1000004177 1000004176 1000004173
1000004171 4935AFE0 A022 4AAC 977E C6FF48067FB8 1000004172
E44F1464 C2B4 4E5C 87F7 DF051E7CDD77 BB9F922F 3C07 455F 926A 1CD69B12CAFE 1000004175

Την Παρασκευή 9 Μαΐου 2025,  η ομάδα Σχολικής Διαμεσολάβησης αρχαρίων του 6ου Γυμνασίου Χαλκίδας επισκέφτηκε το Μουσείο Συναισθημάτων, ένα μοναδικό στον κόσμο, διαδραστικό μουσείο αφιερωμένο στα συναισθήματα! Σκοπός της επίσκεψης ήταν οι μαθητές να ανακαλύψουν τη διαδραστική έκθεση:  “Στο Παλάτι του Θυμού !”, μια έκθεση που συνδυάζει τη συναισθηματική καλλιέργεια και την εξευρεύνηση του θυμού με τη διασκέδαση και το παιχνίδι. Είναι γεγονός πως τα παιδιά και οι έφηβοι σε κάθε σχέση τους, οικογενειακή, φιλική, ομαδική  βιώνουν έντονα το θυμό και έχουν  ανάγκη να τον κατανοήσουν καλύτερα για να βρουν τους δικούς τους δημιουργικούς τρόπους για να τον αντιμετωπίζουν. Με οδηγό τον εμψυχωτή του μουσείου, η ομάδα των μαθητών ακολούθησε τη δική της μοναδική διαδρομή μέσα στην έκθεση προκειμένου να αξιοποιήσει τα συγκεκριμένα εκθέματα. Στη συνέχεια,  μαθητές και εκπαιδευτικοί ακολούθησαν μια διαδρομή στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον της πόλης, στις γειτονιές και τα μνημεία της Αθήνας και απόλαυσαν ένα πικ-νικ  στο λόφο του Φιλοπάππου, όπου όλοι μοιράστηκαν φαγητό και συναισθήματα και φυσικά κανένα παιδί δεν έμεινε νηστικό και απομονωμένο!  Η μετακίνηση πραγματοποιήθηκε  με μαθητές/τριες  του 7ου Γυμνασίου Χαλκίδας, με το οποίο υπάρχει συνεργασία. Με αυτόν τον τρόπο, έγιναν νέες γνωριμίες ανάμεσα στους μαθητές και ελαφρύνθηκε το κόστος της μετακίνησης. Τους μαθητές συνόδευσαν η υπεύθυνη του προγράμματος Σχολικής Διαμεσολάβησης κ. Λιλή Αικ. και ο υποδιευθυντής του σχολείου κ. Γούναρης Αν.

DSC3413 DSC3420
DSC3447 DSC3451

 

Την Τρίτη 6 Μαΐου 2025, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων παρουσίασης των Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων Δ.Ε., παραβρέθηκαν στο Αμφιθέατρο Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας  οι ομάδες των μαθητών του 6ου Γυμνασίου Χαλκίδας που εκπόνησαν προγράμματα, για να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα των εργασιών τους.

Η πρώτη ομάδα συμμετείχε με το πολιτιστικό πρόγραμμα που είχε τίτλο «ΕΥΒΟΙΑ – ΒΕΝΕΤΙΑ: Ίχνη ανθρώπων  και δρόμοι Ιστορίας». Η παρουσίαση του προγράμματος περιείχε πληροφορίες, εποπτικό υλικό, βίντεο που δημιουργήθηκαν με τη βοήθεια ψηφιακών εργαλείων και έδωσαν ζωή και φωνή στον Ενετό Βάιλο, ώστε να διηγηθεί την ιστορία του. Η παρουσίαση ολοκληρώθηκε με την περιήγηση στο ψηφιακό μουσείο, το οποίο δημιουργήθηκε για να εκτεθούν φωτογραφίες από τη συλλογή των Γλυπτών του μουσείου στο Κάστρο του Καράμπαμπα καθώς και των σχεδίων των μαθητών που βασίστηκαν στα γλυπτά αυτά. Την παρουσίαση έκανε η μαθήτρια του τμήματος Β4 Μελίνα Πέτα και την οργάνωση του υλικού επιμελήθηκαν οι εκπαιδευτικοί κ. Καρλή Δ. και κ. Πιτσούνη Ζ.

Η δεύτερη ομάδα συμμετείχε, επίσης, με το πολιτιστικό πρόγραμμα που είχε τίτλο «Ιχνηλατώντας το Βυζαντινό αποτύπωμα στη Χαλκίδα και στη συμβασιλεύουσα (Θεσσαλονίκη)». Οι μαθήτριες Μπερμπάτη Ελένη και Ανθοπούλου Ιακωβίνα παρουσίασαν τη φιλοσοφία του προγράμματος, τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν, τις εργασίες των μαθητών καθώς και το πλούσιο φωτογραφικό υλικό από τις εκπαιδευτικές επισκέψεις σε Θεσσαλονίκη, Μονεμβασιά, Μυστρά, Όσιο Λουκά καθώς και από τη συνάντηση των μαθητών με τον Αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο. Η οργάνωση του υλικού της παρουσίασης πραγματοποιήθηκε από τις εκπαιδευτικούς κ. Ηλία Μ. και  κ. Λιάσκου Δ.

Η Διευθύντρια του 6ου Γυμνασίου κ. Παπά Δ. συνεχάρη τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς για την παρουσίαση των προγραμμάτων καθώς και για τον κόπο και το χρόνο που αφιέρωσαν προκειμένου να υλοποιήσουν προγράμματα εκτός ωρολογίου προγράμματος.

IMG 1e5a2b1c8f779db50d9ff7fbd3376514 V IMG 144420cef89d8a9d72fd3052011c5b73 V

Την Παρασκευή 11 Απριλίου μετά τον εκκλησιασμό του σχολείου μας, οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος  Α2 επισκέφτηκαν την πασχαλινή δωροέκθεση του Ιδρύματος Τάσος Γεωργιάδης στην παραλία της Χαλκίδας. Εκεί γνώρισαν την αντιπρόεδρο του Ιδρύματος και μητέρα του Τάσου η οποία  τους ενημέρωσε για την ιστορία και το έργο του  Ιδρύματος. Οι μαθητές δώρισαν τις χειροποίητες κατασκευές τους, που ετοίμασαν ειδικά για αυτήν την δράση και αγόρασαν προϊόντα προκειμένου να ενισχύσουν τους σκοπούς του Ιδρύματος που είναι η στήριξη ευπαθών οικογενειών. Στον αναστοχασμό που έκαναν οι μαθητές με την επιστροφή τους στο σχολείο, αναγνώρισαν συναισθήματα συγκίνησης, ενσυναίσθησης, δημιουργικής χαράς, αλλά και χαρμολύπης. Εξέφρασαν την επιθυμία να ξαναεπισκεφτούν την δωροέκθεση με την οικογένεια και τους φίλους τους και να συμμετάσχουν ενεργά και σε άλλες εθελοντικές δράσεις. Τους μαθητές συνόδευσαν οι  εκπαιδευτικοί κ. Λιλή Αικατερίνη και κ. Καρλή Δέσποινα.

IMG afff5f162006c36d31ff8fd95144c222 V IMG 1aa1a044a4602578366bce65bc4bfbe8 VIMG 43af5d417062400547e93c078abbed2f V



Λήψη αρχείου

Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες,

 Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές-ανανεώσεις εγγραφών-μετεγγραφές των μαθητών/τριών στα Δημόσια Λύκεια, Α΄, Β΄, Γ΄ τάξη ημερησίου και Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη εσπερινού, (ΓΕ.Λ.1/ΕΠΑ.Λ./Π.ΕΠΑ.Λ.) για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές (https://e-eggrafes.minedu.gov.gr ).

Προκειμένου να αποφευχθούν  τυχόν προβλήματα, σας επισημαίνουμε τα ακόλουθα:

  • Η είσοδος στην εφαρμογή e-εγγραφές θα πραγματοποιηθεί με κωδικούς ΓΓΠΣΨΔ (TaxisNet). Ο κηδεμόνας που θα υποβάλει ηλεκτρονικά την αίτηση με κωδικούς ΓΓΠΣΨΔ (TaxisNet) θα πρέπει να είναι αυτός/ή που έχει δηλωθεί ως «Κηδεμόνας E-eggrafes» στο σχολείο όπου φοιτά τώρα ο/η μαθητής/τρια. Για να γίνει αυτό, και, προκειμένου να επικαιροποιηθούν τα στοιχεία σας, θα πρέπει: α. ο γονέας/κηδεμόνας που θα υποβάλει την ηλεκτρονική αίτηση, δηλαδή ο «Κηδεμόνας E-eggrafes», να συμπληρώσει τη σχετική Υπεύθυνη Δήλωση και β. ο έτερος κηδεμόνας να συμπληρώσει την Υπεύθυνη Δήλωση που τον αφορά και να τις αποστείλουν/καταθέσουν στο σχολείο. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στη συμπλήρωση των στοιχείων της Υπεύθυνης Δήλωσης από τον γονέα/κηδεμόνα που θα υποβάλει την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής, καθώς θα πρέπει να συμπληρώσει ακριβώς τα στοιχεία του όπως εμφανίζονται στο taxisnet.
  • Η διεύθυνση μόνιμης κατοικίας, βάσει της οποίας θα εγγραφεί-κατανεμηθεί ο/η μαθητής/τρια, είναι αυτή η οποία θα συμπληρώσετε στις υπεύθυνες δηλώσεις (θα πρέπει να ταυτίζεται και στις δύο Υ.Δ.). Αν η διεύθυνση είναι διαφορετική από αυτή που έχετε ήδη δηλώσει στο σχολείο και έχει καταχωριστεί στο πληροφοριακό σύστημα myschool, δηλαδή δεν κατοικείτε πλέον στην ίδια διεύθυνση, παρακαλείστε να επικοινωνήσετε έγκαιρα με τη σχολική μονάδα όπου φοιτά τώρα ο/η μαθητής/τρια και να προσκομίσετε τα σχετικά δικαιολογητικά που θα σας ζητήσουν, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η αλλαγή.
  • Κατά την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης, μόλις ενεργοποιηθεί η εφαρμογή, θα σας χρειαστούν εκτός των κωδικών ΓΓΠΣΨΔ (TaxisNet):

α) Η ακριβής ημερομηνία γέννησης του/της μαθητή/τριας, η οποία είναι αυτή που έχει ήδη δηλωθεί στο σχολείο και έχει καταχωριστεί στο πληροφοριακό σύστημα myschool. Αν υπάρχει θέμα διόρθωσης, παρακαλείστε να την πραγματοποιήσετε άμεσα στο σχολείο όπου φοιτά τώρα ο/η μαθητής/τρια, μετά από επικοινωνία με τη σχολική μονάδα που θα σας ενημερώσει για τις απαραίτητες διαδικασίες.

β) Ο Αριθμός Μητρώου μαθητή/τριας, ο οποίος αναγράφεται σε έγγραφα από το σχολείο, όπως η βαθμολογία της τρέχουσας σχολικής χρονιάς. Σε περίπτωση που δεν έχετε κάποιο τέτοιο έγγραφο στη διάθεσή σας, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το σχολείο για να σας δώσουν τον αριθμό.

Επισημαίνεται ότι η εφαρμογή e-εγγραφές δεν διατηρεί αρχείο αιτήσεων προηγούμενων ετών. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, όλα τα στοιχεία που έχουν καταχωριστεί διαγράφονται.

Για την έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής e-εγγραφές θα ενημερωθείτε:

α. μέσω email από τη σχολική μονάδα που φοιτά κατά το τρέχον έτος ο/η μαθητής/τρια,

β. μέσω σχετικού Δελτίου Τύπου του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και

γ. από την πρώτη σελίδα της εφαρμογής https://e-eggrafes.minedu.gov.gr. Για τις λεπτομέρειες της διαδικασίας θα είναι διαθέσιμη στην εφαρμογή η σχετική εγκύκλιος, καθώς και οδηγοί χρήσης.

Σε κάθε περίπτωση, μπορείτε να απευθύνεστε στις σχολικές μονάδες για οποιαδήποτε διευκρίνιση.

Παρακαλούμε για τις άμεσες ενέργειές σας προκειμένου να πραγματοποιηθούν απρόσκοπτα οι

εγγραφές των μαθητών/τριών για το σχολικό έτος 2025-2026.

 

Από τη Γενική Διεύθυνση Σπουδών

                                                                                                        Π.Ε. και Δ.Ε. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 

Στο πλαίσιο υλοποίησης του περιβαλλοντικού προγράμματος «Εύβοια: Περιβαλλοντικές διαδρομές-Προϊόντα του τόπου μας», κατά το  διήμερο 27 και 28 Μαρτίου η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη  στο ΚΕΠΕΑ Μακρινίτσας και στη συνέχεια στην πόλη του Βόλου. Με την άφιξή μας στον φιλόξενο χώρο του ΚΕΠΕΑ Μακρινίτσας που στεγάζεται σ’ ένα πηλιορείτικο αρχοντικό, είχαμε την ευκαιρία να ξεναγηθούμε στον χώρο και να παρακολουθήσουμε μια παρουσίαση με τίτλο «Βότανα, υγεία-ευεξία-ομορφιά»  σχετικά με τα βότανα που υπάρχουν στην περιοχή, τον τρόπο συλλογής τους και τις θεραπευτικές και καλλωπιστικές τους ιδιότητες.

Στη συνέχεια, οι μαθητές μας χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και με την καθοδήγηση των υπευθύνων του ΚΕΠΕΑ συμμετείχαν σε βιωματικά εργαστήρια περπατώντας στα καλντερίμια της γραφικής Μακρινίτσας. Η πρώτη ομάδα επισκέφτηκε το πλακόστρωτο παζάρι, τις κρήνες, τα καλντερίμια, το Δημοτικό σχολείο, τις εκκλησιές και παρατήρησε τα σπίτια και τα αρχοντικά, τα τρεχούμενα νερά και την πλούσια βλάστηση που κάνουν τη Μακρινίτσα, το μπαλκόνι του Πηλίου, μοναδική. Η δεύτερη ομάδα άγγιξε, αναγνώρισε από κοντά και φωτογράφισε διάφορα βότανα. Με τη καθοδήγηση (προεργασία της συνέντευξης) της συντονίστριας, οι μαθητές της περιβαλλοντικής ομάδας έγιναν δημοσιογράφοι, βίωσαν τη διαδικασία της συνέντευξης μέσα από το παιχνίδι ρόλων (συνεντευκτής – ερωτώμενος – παρατηρητές) σε μια τοπική επιχείρηση πώλησης βοτάνων.

Επίσης, επισκεφθήκαμε και το Μουσείο Βυζαντινής Τέχνης και Πολιτισμού Μακρινίτσας (Οξεία Επίσκεψις) το οποίο στις συλλογές του φιλοξενεί κειμήλια ανεκτίμητης αξίας και αξιοσημείωτης ποικιλίας από τους ναούς και τα εξωκλήσια της Μακρινίτσας.

Την επόμενη μέρα στο Βόλο, επισκεφθήκαμε το Λαογραφικό Κέντρο Κίτσου Μακρή το οποίο λειτουργεί ως Παράρτημα της Βιβλιοθήκης & Κέντρου Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και παρουσιάζει ιδιαίτερο (λαογραφικό) ενδιαφέρον. Γνωρίσαμε την μεγάλη συλλογή  με τοιχογραφίες, ψηφιδωτά, αντικείμενα και έργα λαϊκών δημιουργών που συγκέντρωσε και διέσωσε ο σπουδαίος λαογράφος Κίτσος Μακρής και θαυμάσαμε αυθεντικά έργα του λαϊκού ζωγράφου Θεόφιλου Χατζημιχαήλ. Έπειτα, ξεναγηθήκαμε στο Αθανασάκειο Αρχαιολογικό Μουσείο Βόλου όπου φιλοξενούνται ευρήματα ανασκαφών από την περιοχή της Θεσσαλίας (Σέσκλο, Διμήνι, Δημητριάδα) από την νεολιθική περίοδο έως τους ελληνιστικούς και ρωμαϊκούς χρόνους.

Τέλος, επισκεφθήκαμε την όμορφη παραλία του  Βόλου που είναι πόλη της Θεσσαλίας, χτισμένη στον μυχό του Παγασητικού κόλπου, κοντά στη θέση της αρχαίας Ιωλκού και στους πρόποδες του βουνού των Κενταύρων, του Πηλίου. Σήμερα αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες πόλεις και ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια της Ελλάδας.

Τους μαθητές συνόδεψαν οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί της περιβαλλοντικής ομάδας κ.Παπαδημητρίου Νίκη και κ. Χασιώτου Ευμορφία  καθώς και ο Υποδιευθυντής του Σχολείου μας κ. Κουκουναράκης Ευθύμιος.

1 KEPEA MAKRINITSAS 2 KEPEA MAKRINITSAS 3 KEPEA MAKRINITSAS