Τα “μαθηματικά” παιχνίδια που παίξαμε (από το γάντι) με τα παιδιά . Με τις εικόνες των επτά ζώων του παραμυθιού ..
-Βάλαμε στη σειρά τις εικόνες με βάση τη σειρά που μπήκαν τα ζώα στο παραμύθι.
– Βάλαμε στη σειρά τις εικόνες από το τελευταίο προς το πρώτο ζώο
– Βάλαμε τις φωτογραφίες μέσα στο γάντι, τα παιδιά τράβαγαν στην τύχη κάποια και έλαγαν τη θέση (τακτικότητα) του ζώου στη σειρά εισόδου: πρώτο, δεύτερο, τρίτο κ.ο.κ.
-επτά παιδιά ταυτίστηκαν με τα ζώα και μπήκαν τα ίδια στη σωστή σειρά
Παιχνίδια
- βρες το ζώο : αναποδογυρίζαμε τις κάρτες και τα παιδιά, που για λίγα δευτερόλεπτα τις παρατηρούσαν έπρεπε να θυμηθούν που είναι π.χ. η αλεπού.
- ποιο λείπει: εξαφανίζαμε μια κάρτα και τα παιδιά έπρεπε να βρουν ποιο ζώο λείπει από τις κάρτες.
- αντιστοιχίσαμε κάθε εικόνα με τον αριθμό της, π.χ. η αλεπού μπήκε τέταρτη στο γάντι άρα πρέπει να πάει κάτω από τον αριθμό 4 κ.ο.κ.
- έννοιες χώρου: οι κάρτες πήγαιναν δεξιά, αριστερά, πάνω, κάτω, μέσα και πίσω από το γάντι. Τα παιδιά έπρεπε να πουν που βρίσκονται τα ζώα, π.χ. ο ποντικός είναι αριστερά από το γάντι, ο βάτραχος πάνω από το γάντι κ.ο.κ.
Μαθηματικά: Η έννοια της πρόσθεσης από το 0 μέχρι το 7 αλλά εννοείται ότι μπορούμε να το επεκτείνουμε βάζοντας στο “δικό μας γάντι” και άλλα ζώα μέχρι να γίνουν όσα θέλουμε. Καθώς κάθε φορά προστίθεται ένα ζώο ακόμα η πράξη γίνεται 0+1, 1+1, 2+1, 3+1 κ.ο.κ.
















