3η Δραστηριότητα – «Ανάγνωση παραμυθιού: Ο Μπαμπακένιος»
Στόχος: Σύνδεση φυσικών φαινομένων με τη λογοτεχνία και την εικονογράφηση.
Περιγραφή:
Τα παιδιά ανακαλύπτουν το παραμύθι «Ο Μπαμπακένιος», εικονογραφημένο από τους εκπαιδευτικούς της Καλαμάτας.
Μέσα από ανάγνωση, αφήγηση και εικόνες, αναγνωρίζουν ότι ο “Μπαμπακένιος” είναι ένα σύννεφο που αλλάζει μορφές, ταξιδεύει και φέρνει τη βροχή.
Η ιστορία βοηθά τα παιδιά να συνδέσουν τη φαντασία με την επιστημονική εξήγηση του κύκλου του νερού.
Υλικά: βιβλίο ή ψηφιακή προβολή του παραμυθιού, χαρτιά για ζωγραφική, μουσική υπόκρουση.
4η Δραστηριότητα – «Σπάσε τον Κώδικα της Βροχής – Πείραμα»
Στόχος: Κατανόηση της έννοιας της συμπύκνωσης και της βροχής μέσα από πείραμα.
Περιγραφή:
Με ένα απλό πείραμα, τα παιδιά παρατηρούν πώς δημιουργείται η βροχή.
Ένα βαμβάκι (που συμβολίζει το σύννεφο) τοποθετείται πάνω από ένα ποτήρι με νερό. Με το σταγονόμετρο, ρίχνουν σταγόνες μπλε νερού πάνω στο βαμβάκι. Επίσης το πείραμα πραγματοποιήθηκε και με αφρό ξυρίσματος..
Όταν “βαρύνει” το σύννεφο, αρχίζει να “βρέχει”!
Έτσι, κατανοούν βιωματικά το πώς ο αέρας και η υγρασία δημιουργούν τη βροχή — “έσπασαν τον κώδικα του ουρανού!”
Υλικά: βαμβάκι, αφρό ξυρίσματος, ποτήρι, σταγονόμετρο, μπλε χρώμα ζαχαροπλαστικής ή νερομπογιά, νερό.











