Αγιασμός. Έναρξη σχολικού έτους 2023-2024

0

Συγγραφέας: Μάνια Καπασκέλη | Κατηγορία Τα νέα μας | , στις 04-09-2023

ΑΓΙΑΣΜΟΣ

Ο Αγιασμός θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου στις 8:30 π.μ

Οι μαθητές και μαθήτριες θα προσέλθουν  με τον γονέα/συνοδό από  8:20 έως 8:30 στον αύλειο χώρο του Νηπιαγωγείου όπου θα τελεστεί ο Αγιασμός για την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Με την ολοκλήρωση του Αγιασμού παιδιά και γονείς/συνοδοί θα αποχωρήσουν.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ

Την ίδια  μέρα στις 10:00 π.μ θα πραγματοποιηθεί  η πρώτη συνάντηση ενημέρωση γονέων για  λειτουργικά και εκπαιδευτικά θέματα.   Στην ενημέρωση θα παρευρεθεί ένας εκ των δύο γονέων και για  την ομαλή ροή της συνάντησης παρακαλούμε να μην προσέλθουν παιδιά.

Αγαπητοί γονείς

Γνωρίζουμε ότι συχνά η αρχή της σχολικής χρονιάς συνοδεύεται από άγχος και αγωνία τόσο από την πλευρά των γονιών όσο και από την πλευρά των παιδιών. Πρόκειται για μια περίοδο προσαρμογής σε μια καινούργια πραγματικότητα, ειδικά για τα παιδιά που έρχονται για πρώτη χρονιά στο νηπιαγωγείο και ίσως για πρώτη φορά απομακρύνονται από το οικογενειακό περιβάλλον.

Ο αποχωρισμός των παιδιών από τους οικείους μπορεί να είναι δύσκολος, τους δημιουργεί έντονη συναισθηματική φόρτιση και χρειάζεται χρόνος για την ομαλή προσαρμογή τους. Η δική σας σταθερή στάση και η συνεργασία είναι πολύ σημαντική προς αυτή την κατεύθυνση.        Εμείς από την πλευρά μας αγκαλιάζουμε τα παιδιά με την αγάπη, την φροντίδα και τον σεβασμό που είναι απαραίτητα για να τους εξασφαλίσουν την ασφάλεια και την συναισθηματική ηρεμία που χρειάζονται και είμαστε στη διάθεση σας για  ότι σας απασχολεί.

Στόχος της ενημερωτικής συνάντησής μας  είναι να σας δοθούν όλες εκείνες οι πληροφορίες ώστε να είστε ενήμεροι για το ρόλο του Νηπιαγωγείου, το ρόλο των εκπαιδευτικών, το περιεχόμενο των Αναλυτικών προγραμμάτων, τις γνωστικές περιοχές που προσεγγίζονται, καθώς και την μεθοδολογία που χρησιμοποιούμε στο Νηπιαγωγείο.

Ως μαχόμενοι εκπαιδευτικοί στον χώρο της δημόσιας προσχολικής εκπαίδευσης εδώ και χρόνια, καθημερινά, βήμα-βήμα, ορμώμενοι από το πάθος, το μεράκι και το προσωπικό μας όραμα προσπαθούμε να κάνουμε πράξη το σχολείο που ονειρευόμαστε, ένα σχολείο ζωντανό και δημιουργικό, ένα σύγχρονο σχολείο, ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία και τη ζωή.

                   ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Οι κοινωνίες του μέλλοντος θα βασίζονται σε ανθρώπους ικανούς,  που γνωρίζουν πως  να μαθαίνουν, πώς να οργανώνουν τη δράση τους,  πώς να επικοινωνούν, να συνεργάζονται, να προσαρμόζονται στις αλλαγές και να διαχειρίζονται τη ζωή τους εφαρμόζοντας γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησαν στο σχολείο.

Σύμφωνα με το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο η προσχολική εκπαίδευση θέτει τις βάσεις για την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών και τη μετέπειτα στάση τους προς τη μάθηση. Οι εμπειρίες από τα πέντε πρώτα χρόνια της ζωής του ανθρώπου θέτουν τις βάσεις για τη νοητική ανάπτυξη και την ψυχική υγεία του. Βασικοί στόχοι της προσχολικής εκπαίδευσης είναι η προσωπική ενδυνάμωση και η διαμόρφωση μιας υγιούς προσωπικότητας των παιδιών, η μάθηση μέσα από το παιχνίδι, ο σεβασμός της προσωπικότητας, της γλωσσικής-κοινωνικής και πολιτισμικής ταυτότητας των παιδιών και των αναγκών τους.

Ο χαρακτήρας και η φιλοσοφία των προγραμμάτων της  προσχολικής εκπαίδευσης αναγνωρίζει και προωθεί την ιδέα της ολιστικής αντίληψης του κόσμου από τα παιδιά, τον κοινωνικό χαρακτήρα της γνώσης, τη σημασία της βιωματικής μάθησης, το ρόλο της διαμορφωτικής αξιολόγησης και τη δημιουργική αξιοποίηση της τεχνολογίας στη ζωή και την εκπαίδευση των ατόμων.

Τα προγράμματα βασίζονται στην ιδέα της διαθεματικής/διεπιστημονικής προσέγγισης, και  είτε είναι σχεδιασμένα από τις εκπαιδευτικούς, είτε αναδύονται από τα ενδιαφέροντα των παιδιών.

Το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου δομείται γύρω από τρεις κεντρικούς άξονες:

  1. Τι θέλουμε να μάθουμε; (Το αναλυτικό πρόγραμμα, όσα θέλουμε να μάθουν τα παιδιά μας, όσα θέλουν τα ίδια να μάθουν).
  1. Πως θα μάθουμε καλύτερα; (Η θεωρία και η εφαρμογή του Προγράμματος Σπουδών).
  1. Πως θα ξέρουμε τι έχουμε μάθει; (Η θεωρία και η εφαρμογή της αποτελεσματικής αξιολόγησης).

Η δράση και η μάθηση στο Νηπιαγωγείο προσεγγίζονται μέσα σε πλαίσια διαθεματικότητας, διεπιστημονικότητας και κινείται σε οκτώ Μαθησιακές Περιοχές:

  • Προσωπική και Κοινωνική Ανάπτυξη 
  • Μαθηματικά
  • Γλώσσα
  • Φυσικές Επιστήμες
  • Φυσική Αγωγή 
  • Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη
  • Τέχνες
  • Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών
  • Εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας

Επίσης στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου θα υλοποιούνται τέσσερις βασικοί θεματικοί κύκλοι Εργαστηρίων Δεξιοτήτων: «Ζω καλύτερα», «Φροντίζω το περιβάλλον», «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ» και «Δημιουργώ και Καινοτομώ».

  • «Ζω καλύτερα – Ευ Ζην»: Αυτομέριμνα και πρόληψη, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, πρόληψη εξαρτήσεων οδική ασφάλεια, διατροφή, ψυχική υγεία.
  • «Φροντίζω το περιβάλλον»: Κλιματική αλλαγή, οικολογική συνείδηση, αειφόρος ανάπτυξη, φυσικές καταστροφές, παγκόσμια και τοπική κληρονομιά
  • «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη»: Ανθρώπινα δικαιώματα, εθελοντισμός, αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα.
  • «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία»: Δράσεις δημιουργικότητας και καινοτομίας, νεανική επιχειρηματικότητα, ρομποτική, STEM/STEAM, νέες τεχνολογίες, «γνωρίζω τα επαγγέλματα».

Με όλες αυτές οι δράσεις (που κάθε σχολική χρονιά υλοποιούμε, εμπλουτίζουμε και βελτιώνουμε) στοχεύουμε στη δημιουργία ενός σχολείου ενεργού, που δρα καθημερινά πάνω στα πράγματα, που προετοιμάζει τους μαθητές του να γίνουν ενεργοί πολίτες της κοινωνίας του μέλλοντος.

ΩΡΑΡΙΟ

  • Ώρα προσέλευσης:   8:15 –  8:30
  • Ώρα αποχώρησης: 13:00 : ( ΒΑΣΙΚΟ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ)
  • Ώρα αποχώρησης: 16:00:  (ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ)

Παρακαλούμε πολύ για την τήρηση από μέρους σας του ωραρίου. Αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

 Παρακαλείσθε για την  απαρέγκλιτη εφαρμογή και την τήρηση των κάτωθι:

  • Το παιδί θα παραδίδεται στην δασκάλα  και θα παραλαμβάνεται από αυτήν.
  • Το παιδί δεν παραλαμβάνεται από ανήλικα αδέλφια ή άτομα που δεν έχουν γνωστοποιηθεί τα στοιχεία τους.
  • Να προηγείται τηλεφωνική ενημέρωση του σχολείου σε περίπτωση που θα παραλάβει το παιδί άτομο που δεν έχει εκ των προτέρων δηλωθεί. και να στείλνε τε γραπτώς στο mail του σχολείου.
  • Επίσης είναι απαραίτητο να γνωρίζουν οι γονείς ότι τις δύο πρώτες εβδομάδες λειτουργίας του σχολείου (περίοδος προσαρμογής) πρέπει να υπάρχει διαθέσιμος ενήλικας για να παραλάβει το παιδί σε περίπτωση που αυτό αρνείται να παραμείνει στο σχολείο. Να γίνεται τηλεφωνική ενημέρωση του σχολείου σε περίπτωση απουσίας του παιδιού
  • Η ενημέρωση των γονέων θα γίνεται με ανακοινώσεις που θα αναρτώνται στην είσοδο και στην ιστοσελίδα του σχολείου του ή θα αποστέλλονται με e-mail
  • Στην τσάντα του παιδιού που θα αναγράφετε το όνομά του και θα υπάρχουν καθημερινά: το δεκατιανό σε τάπερ ,καθαρή πετσέτα και μπουκάλι με νερό, μωρομάντηλα (μικρό πακέτο), μια πλήρης αλλαξιά ρούχων με ονοματεπώνυμο (και εσώρουχα, κάλτσες) ανάλογα με την εποχή
  • Τα παιδιά που συνεχίζουν ολοήμερο θα έχουν επιπλέον τσάντα μεσημεριανού φαγητού (θα αναγράφετε το όνομά του). Το φαγητό θα είναι  σε σκεύος μεταλλικό που ζεσταίνεται σε φούρνο,  πιρούνι ή κουτάλι κατά περίπτωση,. Ονοματεπώνυμο θα υπάρχει και στο μπουφάν του παιδιού.
  • Τα παιδιά – για παιδαγωγικούς λόγους – δεν πρέπει να βοηθιούνται στην τακτοποίηση των προσωπικών τους αντικειμένων (τσάντας, φαγητού  και μπουφάν), αντίθετα στόχος μας είναι να μάθουν να αυτοεξυπηρετούνται.
  • Το παιδί επίσης δεν θα πρέπει να φοράει κοσμήματα αξίας για τον κίνδυνο απώλειάς τους.
  • Στο νηπιαγωγείο μας προσπαθούμε να πείσουμε τους μαθητές μας για την σημασία της υγιεινής διατροφής, γι’ αυτό μετά από  απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων δεν επιτρέπονται τροφές όπως: πατατάκια, γαριδάκια κ.α., τυποποιημένα γλυκά, τρόφιμα με σοκολάτα, αναψυκτικά με ανθρακικό, τσίχλες, καραμέλες. Προτείνονται υγιεινές τροφές με αποδεδειγμένη θρεπτική αξία (π.χ. για το πρόγευμα: σάντουιτς ή τοστ με τυρί και λαχανικά, γιαούρτι, σπιτικό κέικ, χυμοί και φρούτα πλυμένα  και καθαρισμένα σε τάπερ).
  • Σε περίπτωση απουσίας του παιδιού πέραν της εβδομάδας, εξαιτίας μεταδοτικής παιδικής ασθένειας, να προσκομίζεται  ιατρική βεβαίωση πλήρους ίασης.
  • Για προστασία της υγείας των μαθητών παρακαλούμε το παιδί να μην προσέρχεται εμπύρετο στο σχολείο. Να ενημερώνεται το σχολείο, κατά την προσέλευση, για τυχόν αδιαθεσία του.
  • Να ενημερώνεται το σχολείο για τυχόν αλλεργίες, χρόνια νοσήματα ή άλλες ιδιαιτερότητες του παιδιού από την ημέρα του αγιασμού.
  • Να γίνεται εβδομαδιαίος σχολαστικός έλεγχος για ψείρες και στη περίπτωση εμφάνισης κρούσματος να ενημερώνεται το σχολείο και να γίνεται η ενδεικνυόμενη θεραπεία το Σαββατοκύριακο.

« Όταν πλησιάζω ένα παιδί μου εμπνέει δυο συναισθήματα » :

Τρυφερότητα γι’ αυτό που είναι

και σεβασμό γι’ αυτό που μπορεί να γίνει»

Λουί Παστέρ

 

Καλή  Σχολική  και δημιουργική χρονιά με υγεία και καλή πρόοδο για τα παιδιά μας!

Με εκτίμηση Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Νηπιαγωγείου

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση