Εργαστήρια δεξιοτήτων

0

Συγγραφέας: Μάνια Καπασκέλη | Κατηγορία Τα νέα μας | , στις 07-11-2021

1

Το σχολείο μας υλοποιεί τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο, δυναμική, διδακτική, εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων Θεματικών Ενοτήτων, με εστίαση στις δεξιότητες, στο υποχρεωτικό

ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού και του
Γυμνασίου, αξιοποιώντας σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους μάθησης. Βασική αρχή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να συνδυάζουν το γνωστικό πεδίο των Προγραμμάτων Σπουδών με την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων των μαθητριών και των μαθητών με σκοπό τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.

Σκοπός των «Εργαστηρίων δεξιοτήτων» είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στις μαθήτριες και στους μαθητές.

Στους επιμέρους στόχους των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης.

Θεματικές Ενότητες των Εργαστηρίων

Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» ομαδοποιείται σε τέσσερις (4) Θεματικές Ενότητες. Οι Θεματικές Ενότητες προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα) και αφορούν στη θεματολογία που ακολουθεί, η οποία διαμορφώθηκε στην τελική της μορφή από την πιλοτική εφαρμογή των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» κατά το σχολικό έτος 2020 – 2021:

2

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων υλοποιούνται και στα τρία τμήματα του νηπιαγωγείου (πρωινά τμήματα και προαιρετικό ολοήμερο).

.pngΗ έναρξη των εργαστηρίων γίνεται με τη Θεματική Ενότητα «Ζω καλύτερα – Ευ ζειν»

 

καλύτερα 1ο δικός μας τίτλος είναι «Το καλάθι της υγιεινής διατροφής»

καλύτερα2

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • γνωριμία των πιο σημαντικών ομάδων τροφών, της έννοιας της ισορροπημένης διατροφής και της σημασίας της για τη ζωή μας.
  • η εκπαίδευση των παιδιών σχετικά με την υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή μέσα από μια σειρά εργαστηρίων βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης.
  • ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.
  • συμβουλές για να βελτιώσουν οι μαθητές/τριες τις καθημερινές διατροφικές τους συνήθειες.
  • συνειδητοποίηση του ότι τόσο η παραγωγή όσο και η κατανάλωση τροφίμων φέρνουν ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος

2 1

  • Οικολογική Συνείδηση, Φιλοζωία, τα δικαιώματα των Ζώων
  • Ο δικός μας τίτλος ” Συγκάτοικοι στον ίδιο Πλανήτη
  • Βασικοί στόχοι:
    • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • Γνωριμία με τα κυριότερα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση στην Ελλάδα καθώς και οι κίνδυνοι από τους οποίους απειλούνται
  • Δημιουργία “προτύπων”
  • Αδέσποτα ζώα και προστασία
  • Αξιολόγηση των σταδίων της λύσης του προβλήματος
  • Διάρκεια : περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – Ιανουάριος

    3

    • Θέμα ¨” Αλληλοσεβασμός , διαφορετικότητα
    • Ο δικός μας τίτλος ” Να ζεις να αγαπάς, να μαθαίνεις “
  • Βασικοί στόχοι:
    • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
    • Οργάνωση δραστηριοτήτων που θα ενισχύσουν τη συνεργασία και το κλίμα αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης μέσα στην τάξη
    • Υιοθέτηση αξιών και προτύπων σεβασμού και συνεργασίας
    • Διάρκεια : περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος

4

  • Γνωριμία με τα επαγγέλματα
  • Ο δικός μας τίτλος ” Μικροί Μετεωρολόγοι”
  • Βασικοί στόχοι:
    • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
    • Διάκριση εννοιών καιρός- κλίμα – καιρικά φαινόμενα
    • Εξάσκηση στην παρατήρηση και σύγκριση μετεωρολογικών στοιχείων από διάφορους μετεωρολογικούς σταθμούς
    • Εντοπισμός των παραγόντων από τους οποίους εξαρτάται το κλίμα μιας περιοχής
    • Αντίληψη της κλιματικής αλλαγής και συσχέτισης της με τις ανθρώπινες δραστηριότητες
    • Αντίληψη πως τα ακραία καιρικά φαινόμενα επηρεάζουν τις ανθρώπινες δραστηριότητες
    • Διάρκεια : περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος
Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση