Πρωτομαγιάτικη ιστορία μέσα από γνωστούς πίνακες ζωγραφικής

0

Συγγραφέας: Μάνια Καπασκέλη | Κατηγορία Τα νέα μας | , στις 30-04-2020

Έλα μαζί μας μια βόλτα στην εξοχή!

Οδηγίες: όπου βλέπετε κενά, θα πρέπει να σκεφτείτε μόνοι σας την απάντηση και να την πείτε προφορικά.  Οι γονείς σας θα σας βοηθήσουν στην ανάγνωση( όχι στις απαντήσεις). Ξεκινάμε λοιπόν;

Μια φορά και έναν                                    κάπου μακριά από την Παιανία, υπήρχε ένα όμορφο χωριό που το όνομα του ήταν                              .                       

Κοίτα το χωριό! Δεν είναι όμορφο; Τι παρατηρείς στην εικόνα; Ποια χρώματα βλέπεις; Είναι μέρα ή νύχτα; Πώς καταλαβαίνεις ότι έχει έρθει η Ά                   ;

Όταν έφυγε ο Χειμώνας, τη θέση του πήρε η αδελφή του η Ά                       .    Μαζί της έφερε και τα τρία της παιδιά :

Τον Μ                       ,     

Τον Α                        ,

Και τον Μ          .

Ο  Μάρτιος ήταν λίγο περίεργο παιδί. Όταν ήταν χαρούμενος, έβγαζε ήλιο, όταν ήταν λυπημένος, έριχνε βροχή και όταν θύμωνε έριχνε χιόνι.

Ο αδελφός του ο Απρίλιος τις περισσότερες μέρες του μήνα ήταν χαρούμενος άρα έξω είχε                . Τις λίγες μέρες όμως που ήταν λυπημένος έξω είχε             .   

Το τρίτο παιδί της Άνοιξης ,ο Μάιος, ήταν σχεδόν πάντα χαρούμενος. Μάλιστα όταν γεννήθηκε, ο παππούς του ο Χρόνος του έκανε ένα δώρο: τη γιορτή της Πρωτομαγιάς.

Μπορείς να βρεις ποία είναι η Άνοιξη στον παραπάνω πίνακα;

Πάμε να γνωρίσουμε την Πρωτομαγιά κάνοντας μια βόλτα  στο χωριό που το ονόμασες                     .    

 

Μπροστά σου βλέπεις  ένα χωράφι με λουλούδια. Τι χρώμα έχουν; Μήπως ξέρεις και πως τα λένε;                                                                  .

Απάντηση: ςενύοραπαπ

Βλέπεις  καθόλου ανθρώπους στο χωράφι;                                                                 .

Ναι σωστά. Είναι μία μαμά με το παιδάκι της. Και τι νομίζεις  ότι κάνουν;                    .

Μαζεύουν λουλούδια για να φτιάξουν το στεφάνι τους.

Στεφάνι;

Ποιο στεφάνι;

Το Πρωτομαγιάτικο στεφάνι.

  • Ένα έθιμο που έχουμε εδώ στην Ελλάδα κάθε 1η Μαϊου είναι να μαζεύουμε λουλούδια και να φτιάχνουμε ένα στεφάνι από αυτά.

 

Να σαν και αυτό εδώ.

Τι λουλούδια ξεχωρίζεις στο μαγιάτικο αυτό στεφάνι                       ;

Και τα λουλούδια που θα περισσέψουν τα πετάμε                         ;

Όχι βέβαια. Τα βάζουμε μέσα σε β                        για να στολίσουμε το σπίτι μας.

  • Ώρα για κατασκευή: πάρε το χαρτόνι από το ρολό χαρτί υγείας , ζωγράφισε το εξωτερικά και στη συνέχεια φτιάξε χάρτινα λουλούδια, κόλλησε τα σε ξυλάκια από οδοντογλυφίδες ή ξυλάκια από σουβλάκια και βάλ’ τα μέσα στο ρολό. Με αυτόν τον τρόπο έχεις φτιάξει το δικό σου βάζο με λουλούδια.

Λίγο πιο κάτω από το χωράφι με τις παπαρούνες συναντάμε ένα άλλο χωράφι με όμορφα λουλούδια.

Τι χρώματα έχουν;                                         .

Μπορείς να μετρήσεις;

πόσα είναι τα κόκκινα                 ;

πόσα είναι τα κίτρινα                   ;

πόσα είναι τα γαλάζια                    ;

πόσα είναι τα άσπρα                 ;

Κάπου εκεί μέσα κρύβεται και ένα έντομο. Το βλέπεις;  

  • Απάντησε στο παρακάτω αίνιγμα για να βρεις την απάντηση.

Γεννημένη σε κουκούλι, μαθημένη από μικρούλι,
να κουνάει με χαρά, τα δικά της τα φτερά. Τι είναι;

Σε ποιο λουλούδι έχει κάτσει;

  • Ώρα για κατασκευή: πάρε δύο φίλτρα από αυτά που βάζει η μαμά και ο μπαμπάς για να φτιάξει γαλλικό καφέ. Κόλλησε τις δύο λεπτές πλευρές τους μεταξύ τους. Ζωγράφισε ότι σχέδια θες με τους μαρκαδόρους σου πάνω στα φίλτρα τα οποία θα είναι τα φτερά της πεταλούδας. Μετά πάρε ένα ψεκαστήρι και ψέκασε τα με νερό. Παρατήρησε τι θα συμβεί στο χρώμα. Άστο να στεγνώσει και μετά βάλε στην πεταλούδα σου και δύο λωρίδες χαρτιού για κεραίες.

ΠΡΟΣΟΧΗ!!!!!!

ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ! ΚΑΝΤΕ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ!

Έρχονται  δύο κυρίες ή μήπως είναι κύριοι                                      ;

Πάνω στα μεταφορικά τους μέσα. Αλήθεια τι μεταφορικά μέσα είναι αυτά;

Π                            .

Εσύ έχεις τέτοιο                       ;

Τι χρώμα είναι το δικό σου                                ;

Τι έχουν μέσα στα καλαθάκια τους τα δύο ποδήλατα                                    ;

Τι νομίζεις ότι τα θέλουν                           ;

Πού νομίζεις ότι πάνε                     ;

Στο κεφάλι τους τι είναι αυτά που φοράνε                                ;

  • Ώρα για παιχνίδι: βρες και φόρεσε ένα δικό σου καπέλο ή φτιάξε ένα αστείο καπέλο και φόρεσε το.

Φτιάχνουμε  χάρτινα καπέλα για το παιχνίδι μας και τα φοράμε. (εδώ θα θέλαμε και τη συμμετοχή των γονέων)

Συμφωνούμε πως όταν θα τους παίζουμε σ’ ένα κρουστό όργανο τέταρτα( αν δεν έχετε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια κατσαρόλα ή αλλιώς παλαμάκια), θα περπατούν με τα καπέλα στο κεφάλι, προσεκτικά, προσπαθώντας όσο είναι δυνατόν, να μη τους πέφτουν. (Στα παιχνίδια μας βέβαια κανείς δεν «χάνει»!).

Κάθε φορά που τα χτυπήματα των τετάρτων ακολουθεί παύση (απουσία χτυπημάτων), τα παιδιά  πρέπει να δείχνουν με το δεξί τους χέρι προς ένα σημείο που θα έχει συμφωνηθεί (ας πούμε προς το παράθυρο). Έτσι πέρα από τους μουσικούς- ρυθμικούς στόχους, έχουμε αυτή τη φορά και στόχους χωροχρονικούς.

Στα χτυπήματα τω ογδόων( γρήγορος ρυθμός), θα πρέπει να τοποθετούν τα καπέλα τους στο πάτωμα και ρυθμικά να τρέχουν γύρω απ’ αυτά.

Στις παύσεις, μετά τα όγδοα, συμφωνούμε να δείχνουν με το αριστερό τους χέρι προς το σημείο που έχει συμφωνηθεί (ας πούμε προς ένα παράθυρο).

Τώρα μπορούμε να συνεχίσουμε τη βόλτα  μας!

Βάλε  τα χεράκια σου μπροστά από τα μάτια σου σαν κιάλια.

 

 

Τι βλέπεις                ;

Θυμάσαι μέσα στην τάξη που είχαμε μιλήσει για τις φίλες μας τις σταγονίτσες                             ; Τα ονόματα τους τα θυμάσαι;

Για τον κύκλο του νερού                          ;

Υπάρχει κάτι μέσα στον πίνακα στο οποίο θα μπορούσαν οι σταγονίτσες μας να ταξιδέψουν                         ;

Πώς   λέγεται  αυτό που βλέπεις;

  1. Θάλασσα;
  2. Λίμνη;
  3. Ποτάμι;
  4. Ρυάκι;

Πόσα άτομα βλέπεις                        ;

Πόσα σπίτια                          ;

Τι άλλο βλέπεις στον πίνακα                           ;

Για πλησίασε λίγο πιο κοντά σε αυτό το αντικείμενο.

Πώς λέγεται                       ;

Σε τι χρησιμεύει                          ;

  • Ώρα για γυμναστική: μπορείς να σχηματίσεις με το σώμα σου μία γέφυρα; Μπράβο!

Τώρα φτιάξε μια γέφυρα με ότι αντικείμενα θέλεις μέσα από το σπίτι σου.

Προσπάθησε να περάσεις από πάνω της χωρίς να πέσεις. Προσπάθησε να περάσεις

και από κάτω. Τα κατάφερες;

 Συνεχίζουμε τη βόλτα μας!

Κοίταξε που μας οδήγησε η γέφυρα!

 Βρεθήκαμε σε ένα μονοπάτι. Που μας οδηγεί                      ;

Βλέπεις κάτι στο βάθος                             ;

Τι υπάρχει δεξιά και αριστερά από το μονοπάτι                   ;

Τι χρώματα έχουν                            ;

Ξέρεις κάποιο λουλούδι που να έχει αυτά τα χρώματα                        ;

Πάμε να μαζέψουμε μερικά από αυτά τα όμορφα λουλούδια γιατί θα τα χρειαστούμε παρακάτω.

Τα μάζεψες; Ωραία!

 

  • Ώρα για κατασκευή: ήρθε η ώρα να φτιάξεις το δικό σου μαγιάτικο στεφάνι.

 Αν έχεις κήπο με λουλούδια στο σπίτι σου φτιάξε ένα στεφάνι με αυτά κρέμασε το έξω.

Αν πάλι δεν έχεις αληθινά λουλούδια δεν πειράζει. Θα φτιάξεις εσύ! Να μερικές ιδέες:

  1. Κόψε χάρτινες αυγοθήκες. Κάθε θήκη και ένα λουλούδι. Κόλλησε μέσα μια μπάλα από χρωματιστό χαρτί. Σύρραψε τις αυγοθήκες ώστε να σχηματιστεί ένας κύκλος. Το στεφάνι σου είναι έτοιμο.
  2. Τσαλάκωσε μερικές εφημερίδες και φτιάξε με αυτές μπάλες. Χρωμάτισε τες με τέμπερες και ας’ τες να στεγνώσουν. Κόλλησε τις μπάλες πάνω σε ένα στεφάνι από χαρτόνι.
  3. Σχεδίασε λουλούδια σε άσπρο χαρτί, χρωμάτισε τα και κόψ’ τα. Κόλλησε τα σε χάρτινο στεφάνι.
  4. Πώς να φτιάξεις το στεφάνι: σχεδίασε ένα μεγάλο κύκλο πάνω σε χαρτόνι χοντρό. Άσε κενό γύρω στα 6-7 εκ. Μετά σχεδίασε μέσα ένα πιο μικρό κύκλο και κόψ’ τον ώστε να δημιουργηθεί μέσα μία τρύπα. Κόλλησε τα λουλούδια σου πάνω στο χαρτόνι. Αν θες μπορείς να το στολίσεις και με κορδέλες.
  5. Βγάλε φωτογραφία το στεφάνι σου και στείλ’ το μας στο mail του σχολείου μέχρι την Τρίτη 5/5/2020.

Και κάπου εδώ η βόλτα μας έφτασε στο τέλος της.

Καλή πρωτομαγιά!

 

 

 

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων