Το Φθινόπωρο μέσα από πίνακες ζωγραφικής

0

Συγγραφέας: Μάνια Καπασκέλη | Κατηγορία Τα νέα μας | , στις 14-10-2019

Το φθινόπωρο πλησιάζει και η φύση χίλια χρώματα αλλάζει ! Τόσα χρώματα πολλά ποια παλέτα τα χωρά ; Ποιον  λοιπόν να μην εμπνεύσει ;  Ποιο ζωγράφο να μη μαγέψει ;

Πολλοί σημαντικοί ζωγράφοι έχουν δημιουργήσει έργα με θέμα το φθινόπωρο . Ανάμεσά τους ο Vincent Van Gogh και πολλοί άλλοι .Τα νήπια έχουν τη δυνατότητα να τους παρατηρήσουν , να εντοπίσουν ομοιότητες ή διαφορές και να τους περιγράψουν . (ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ)

Ρωτάμε τα  παιδιά , βοηθώντας τα να εκφραστούν .

  • Ποια χρώματα χρησιμοποίησε ο κάθε ζωγράφος ;
  • Πώς νομίζετε ότι αισθανόταν όταν ζωγράφιζε αυτό τον πίνακα;
  • Πώς αισθάνεστε  εσείς βλέποντας τον κάθε πίνακα ;
  • Ποιος πίνακας σας αρέσει περισσότερο ;
  • Με ποια κριτήρια επιλέξατε  αυτό τον πίνακα ;
  • Σας άρεσαν τα χρώματα ή κάτι άλλο ;
  • Σε ποιους πίνακες βλέπεις ανθρώπους μέσα στα έργα τέχνης ;
  • Τι κάνουν ;
  • Εντοπίζετε ίδια στοιχεία σε κάποιους πίνακες ; Ποια είναι αυτά ;

Επίσης τα νήπια παρατηρούν τους πίνακες και απαντούν σε ερωτήσεις , όπως :

  • Ποια χρώματα κυριαρχούν  περισσότερο στα έργα τέχνης ;
  • Μπορείς να μετρήσεις πόσα δέντρα έχει ο κάθε πίνακας ;
  • Πόσα από αυτά είναι φυλλοβόλα και πόσα αειθαλή ;
  • Μπορείς να μετρήσεις πόσοι άνθρωποι περπατούν  με ομπρέλες ή χωρίς ,
  • πόσοι στέκουν και πόσοι με την άμαξα τριγυρνούν  ;
  • Σε πόσα έργα τέχνης υπάρχουν ζώα; Μπορείς να τα μετρήσεις ;
  • Σε πόσους πίνακες τα δέντρα είναι σε πάρκο ή σε χωράφι ή στο βουνό ή στην πόλη ;
  • Σε πόσους πίνακες βλέπεις γέφυρες ;
  • Σε πόσους πίνακες βλέπεις ποτάμια και σε πόσα λίμνες πλάι στα φυλλοβόλα δέντρα ;
  • Σε πόσους πίνακες βλέπεις φύλλα  ; (ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ )

Τα νήπια έμαθαν λέξεις που έχουν σχέση με το φθινόπωρο και την πτώση των φύλλων , όπως, φυλλοβόλα , αειθαλή , αείφυλλα , φωτοσύνθεση … , εμπλουτίζοντας έτσι το λεξιλόγιό τους .

Εκφράζουν τα συναισθήματά τους για το κάθε  έργο τέχνης , κλείνουν τα ματάκια τους για λίγο κι ονειρεύονται τι θα έκαναν αν μπορούσαν να μπουν σε έναν πίνακα   και σε ποιον φυσικά πίνακα θα ήθελαν να μπουν

Τα νήπια , παρατηρώντας τους πίνακες ζωγραφικής παλαιότερων εποχών , έμαθαν για τον τρόπο που ντυνόταν οι άνθρωπο σε παλαιότερες εποχές  και τις συνήθειές τους , όπως το να φορούν καπέλα ή μαντίλια .  (ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – ΙΣΤΟΡΙΑ ).

Επίσης , παρατηρώντας τα δέντρα , έμαθαν ότι υπάρχουν δέντρα που είναι φυλλοβόλα και μάλιστα σε μερικούς πίνακες φαίνεται ξεκάθαρα και το είδος του δέντρου (πλατάνια , ιτιές , λεύκες ) ,ότι κάποια δέντρα όπως τα κωνοφόρα και η ελιά ότι είναι αειθαλή  και δε ρίχνουν τα φύλλα τους , γι’ αυτό και ονομάζονται και αείφυλλα .

Συνάμα , έμαθαν για τις γεωργικές ασχολίες των ανθρώπων κατά τους φθινοπωρινούς μήνες , όπως είναι το μάζεμα των μήλων, ο τρύγος.το μάζεμα της ελιάς  και η σπορά λαχανικών , ότι κάποια πουλιά αποδημούν και φεύγουν για πιο θερμές χώρες , όπως τα χελιδόνια , ενώ κάποια άλλα το φθινόπωρο επισκέπτονται τις εύκρατες χώρες , όπως οι αγριόχηνες και οι αγριόπαπιες .

 

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση