Τρύγος

0

Συγγραφέας: Μάνια Καπασκέλη | Κατηγορία Τα νέα μας | , στις 28-09-2019

Με αφορμή την αναφορά ενός νηπίου για την εμπειρία που βίωσε κατά την επίσκεψη του στο αμπέλι του παππού του για τον τρύγο ξεκίνησε το συγκεκριμένο θέμα.

Διδακτική Πρακτική

Γενικός Σκοπός

Να γνωρίσουν τα παιδιά το αμπέλι και το κρασί, και να συνειδητοποιήσουν την αλληλεπίδραση του φυσικού περιβάλλοντος με τις δραστηριότητες του ανθρώπου.

Να κάνουν συσχετισμό του παρελθόντος και της σημερινής εποχής για τον τρόπο που γινόταν και πως γίνεται σήμερα η δραστηριότητα του τρύγου

Να γνωρίσουν ένα επάγγελμα , τα προϊόντα , τη χρήση τους και τις ωφέλειες που προσφέρουν στους ανθρώπους.

Να εργαστούν σε ομάδες για να διερευνήσουν ένα θέμα που τους κινεί το ενδιαφέρον, να καταλήξουν σε συμπεράσματα και να ανακοινώσουν ευρύτερα τις γνώσεις τους.

Επιμέρους Στόχοι ως προς το γνωστικό αντικείμενο και ως προς τη μαθησιακή διαδικασία.

Φυσικό Περιβάλλον.

  • Να γνωρίσουν μια δραστηριότητα των ανθρώπων «τον τρύγο» και τα προϊόντα του
  • να αποκτήσουν γνώσεις για τον τρόπο που γίνετε όλη η διαδικασία με τον σημερινό σύγχρονο τρόπο και πως γινόταν στο παρελθόν,
  • να μυρίσουν , να γευτούν βιωματικά τα προϊόντα που παράγονται (όπως σταφύλια , σταφίδες , γλυκίσματα από μούστο κ.λ.π.)

Ανθρωπογενές Περιβάλλον

  • Να ορίσουν ερωτήματα και τρόπους διερεύνησης που θα ακολουθήσουν για να βρουν απαντήσεις,
  • να εργαστούν σε ομάδες και να συνεργαστούν ,
  • να ανακοινώσουν τα επιτεύγματα της ομάδας τους,
  • να αποκτήσουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές σχετικά με τις εργασίες των ανθρώπων.(αμπελοκαλλιεργητής, οινοπαραγωγός )

Μαθηματικά

  • Να ερμηνεύσουν τα στοιχεία του κόσμου που τα περιβάλλει μέσα από διαδικασίες παρατήρησης και συμβολικής αναπαράστασης
  • Να απεικονίσουν σχέσεις σε πίνακες διπλής εισόδου (ικανότητες) .

Δημιουργία και έκφραση

  • Να γνωρίσουν έργα ζωγραφικής που απεικονίζουν σκηνές από τον τρύγο
  • Να πειραματιστούν με διάφορα υλικά (μπογιές, κόλλες και χαρτιά) και να ζωγραφίσουν τους δικούς τους πίνακες, καλλιεργώντας την φαντασία τους ( κόβοντας και κολλώντας μέρη από άλλους πίνακες να δημιουργήσουν ένα δικό τους)
  • Να εκφράσουν σκέψεις και συναισθήματα μέσα από τον αυτοσχεδιασμό και τη μίμηση αναπαριστώντας εικόνες από τους πίνακες (ικανότητες , στάσεις )
  • Να αποκτήσουν μέσα από την εικαστική τέχνη σεβασμό στις ιδέες ,αντιλήψεις, και αξίες , να αναπτύξουν ερευνητική διάθεση και τέλος να εξελίξουν την αισθητική τους αντίληψη.

Τεχνολογία

  • Να χρησιμοποιήσουν εικόνες που θα βρουν στον υπολογιστή (όπως σταφύλια διαφόρων χρωμάτων)
  • Να εντοπίσουν γράμματα στο πληκτρολόγιο ( αναγνωρίζοντας το όνομα τους)
  • Να αξιοποιήσουν το διαδίκτυο και τον εκτυπωτή (για να εκτυπώσουν τον πίνακα με τις προτιμήσεις τους στα σταφύλια)

 

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση