“Η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία αγωνίζεται από το 2010 για τα δικαιώματα των ζώων, για την βιοποικιλότητα και για το περιβάλλον. Είναι η ισχυρότερη φιλοζωική ομοσπονδία στην Ελλάδα και στις τάξεις της συγκαταλέγονται 66 σωματεία και χιλιάδες μέλη. Αποστολή της είναι η προστασία των ζώων και η εξασφάλιση της ευζωίας και των
δικαιωμάτων τους. Οι αγώνες της ΠΦΠΟ βρήκαν δικαίωση, σε ένα βαθμό, με την ανακήρυξη της 4ης Απριλίου κάθε έτους ως Πανελλήνιας Σχολικής Ημέρας Φιλοζωίας που θεσμοθετήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού από την τρέχουσα σχολική χρονιά 2023-24”.

Αυτή ήταν η εισαγωγή του ενημερωτικού μηνύματος που έφτασε στο ταχυδρομείο των σχολικών μονάδων πριν λίγες μέρες  και δε θα ήταν δυνατό να μείνουμε αδιάφοροι . Γιορτάζουμε, λοιπόν, αυτή τη σημαντική μέρα  συμμετέχοντας στην ειδική , για νηπιαγωγεία, ενημερωτική τηλεδιάσκεψη που οργανώθηκε από την ΠΦΠΟ, με τη συμμετοχή πάνω από 200 Νηπιαγωγεία  σε πανελλαδική κλίμακα , όπου έγινε μια πολύ ωραία παρουσίαση για τα δικαιώματα και τις ανάγκες των κατοικίδιών και αδέσποτων ζώων.

434024641 2384843138378890 138110303829857728 n 1

434009693 3232188143583450 61302841349751189 n 1

434043614 946786496944661 5622151261035881650 n 1 2

434003159 403807315735657 2132019597604227512 n 1 1

Διαβάζουμε βιβλία

κκκκκ

ξξξξξ

και ζωγραφίζουμε τις εντυπώσεις μας

14

15

17

19

Παίζουμε παιχνίδι ρόλων με μελέτη περιπτώσεων σχετικά με τη στάση των ανθρώπων απέναντι στα  κατοικίδια και αδέσποτα.

Τίθενται τα θέματα:

  1. Βλέπουμε στην πλατεία μια γατούλα που κουτσαίνει . Λυπόμαστε που τη βλέπουμε έτσι αλλά δε μπορούμε να κάνουμε κάτι…
  2. Ένα αυτοκίνητο πάτησε ένα σκυλάκι  και το σκότωσε. Κρίμα είναι αλλά δε φταίμε εμείς και δε μπορούμε να κάνουμε κάτι…
  3. Στο πάρκο βλέπουμε μια γάτα που   “παίζει ” με ένα πουλί( η γάτα τρώει τα πουλιά) . Πλάκα έχει να βλέπουμε τη γάτα να χοροπηδάει …

Τα παιδιά είναι χωρισμένα σε δύο ομάδες . Η μία είναι ένθερμη υποστηρίκτρια των δικαιωμάτων των ζώων , η άλλη προτιμά να αφήνει τα ζώα στην   “ησυχία”  τους , χωρίς να ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τη φροντίδα τους . Απαράβατος κανόνας στην αντιπαράθεση  που θα ακολουθήσει είναι ότι δε θα γίνει καμία αναφορά σε κακοποίηση ζώων

Ποια ομάδα θα επιχειρηματολογήσει καλύτερα; Η συζήτηση   “ανάβει” κι  από τις δύο πλευρές  παρόλο που δεν είναι εύκολο για τη μία ομάδα να υποστηρίξει ότι η αδιαφορία απέναντι στα ζώα δεν είναι κάτι κακό.  Στο τέλος , βέβαια , η ομάδα των φιλόζωων κερδίζει στο debate αφού βρίσκει λύσεις για όλα τα θέματα

  1. Η κουτσή γατούλα χρειάζεται επειγόντως να την πάμε  στον κτηνίατρο
  2. Για το σκυλάκι που έπεσε θύμα του αυτοκινήτου πρέπει να καλέσουμε το Δήμο ή το 10410
  3. Το πουλί κινδυνεύει από τη γάτα . Πρέπει κάπως να τα τρομάζουμε και τα δύο έτσι ώστε να απομακρυνθούν και το πουλί να πετάξει μακριά.

433427605 358516610499625 180184926957202798 n

434005299 1078616413196446 5785888490053058349 n

Ενεργοποιούμε τις προηγούμενες γνώσεις  των μαθητών/τριών  σχετικά με την έννοια   ” Ζώα συντροφιάς ”  μέσω του μοντέλου Frayer

434046115 434571589108666 7862737297884835243 n

και φτιάχνουμε μια αφίσα που αναρτήσαμε , με τη βοήθεια των γονέων, έξω από το σχολείο , έτσι ώστε να διαβάσουν όλοι οι περαστικοί πόσο αγαπάμε τα ζώα .

434030793 789329966458805 7938459353466970461 n

434022761 303588332754478 1045850489232096285 n

44444

434037968 873084971252181 3630251077669988796 n

433997419 1153422209176068 2294012289314048090 n

433913706 3538157163181734 6536066760778100984 n

434052151 943882050478032 4523348830697335855 n