Οδηγίες – κατευθύνσεις για τη λειτουργία των θεσμών ενταξιακής εκπαίδευσης (2023)
Παναγιώτου Α. (ΣΕΑ & ΕΕ ΔΠΕ & ΔΔΕ Σερρών & Δράμας), Παράλληλη στήριξη, ΕΒΠ, Μαθητές με αναπηρία, Ε.Ε.Α. και Ε.Μ.Δ. (Δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία) στην Π/θμια και Δ/θμια Εκπαίδευση και άλλες διατάξεις Ε.Α.Ε. (2023)
Αξιολόγηση μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Μονάδα Ειδικής και Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης του ΙΕΠ
- Αναλυτικά Προγράμματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
- Οδηγός εκπαιδευτικού για την ευαισθητοποίηση σε θέματα αποδοχής της αναπηρίας και της διαφορετικότητας και την ανάπτυξη της ενταξιακής κουλτούρας στο σχολείο (2020)
- 5 παραμύθια για την αποδοχή της διαφορετικότητας
Οδηγοί Διαφοροποίησης ανά αναπηρία: https://www.iep.edu.gr/el/link-eniaia1/159 & https://prosvasimo.iep.edu.gr/el/odhgoi-diaforopoihshs-159
- Διαφοροποίηση της διδασκαλίας για μαθητές με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
- Διαφοροποιημένη Εκπαίδευσης για Κωφούς και Βαρήκοους μαθητές
- Διαφοροποίηση της διδασκαλίας για μαθητές με πολλαπλές αναπηρίες
- Διαφοροποιημένη Διδασκαλίας για μαθητές με Κινητικές Αναπηρίες
- Διαφοροποίηση της διδασκαλίας για τυφλούς μαθητές
- Διαφοροποίηση της διδασκαλίας για μαθητές με νοητική αναπηρία
Υπουργείο Παιδείας
Εξειδικευμένη Εκπαιδευτική Υποστήριξη για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Ιστοσελίδα του έργου Καθολικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Προσβάσιμου Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού
- Παιδικά Παραμύθια & Ιστορίες στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα
- Εκπαίδευση μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες:
- Παντελιάδου Σ., Μπότσας Γ., Μαθησιακές δυσκολίες: Βασικές έννοιες και χαρακτηριστικά
- Παντελιάδου Σ., Πατσιοδήμου Α., Εφαρμογές διδακτικής αξιολόγησης και μαθησιακές δυσκολίες
- Παντελιάδου Σ., Αντωνίου Φ., Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες
- Αναλυτικά Προγράμματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
- Οδηγοί Εκπαιδευτικών και Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό Υλικό για όλες τις αναπηρίες
- Οδηγοί διαφοροποίησης της διδασκαλίας
- Εκπαιδευτικό Υλικό και Λογισμικά
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
- Αναλυτικά προγράμματα Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων (ΤΕΕ) Ειδικής αγωγής Α’ και Β’ Βαθμίδας
- Οδηγίες για τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: Η εκπαίδευση των μαθητών με ιδιαίτερες νοητικές ικανότητες και ταλέντα. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Τμήμα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
ΕΚΠΑ
- Ριζικιανός, Γ., Αξιολόγηση, θεωρητική προσέγγιση και πρακτική εφαρμογή στην ειδική αγωγή
- Μπίνιας Γ., Η ψυχοκινητική αγωγή στο Δημοτικό σχολείο
- Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
- Διαταραχή αυτιστικού φάσματος
- Προβλήματα συμπεριφοράς και συναισθηματικές δυσκολίες
- ΔΕΠ-Υ
- Νοητική Καθυστέρηση
- Προβλήματα όρασης
- Προβλήματα ακοής
- Κινητικές αναπηρίες
- Τμήματα ένταξης
- Παράλληλη στήριξη
- Δεξιότητες σχολικής ετοιμότητας -Παιδιά με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
- Μπότσας Γ., Σ.Ε.Ε. Ε.Α.Ε.Ε. 2ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας, “Κοινωνικές ιστορίες”
ΚΕΔΑΣΥ ΗΜΑΘΙΑΣ
https://kesy-imathias.webnode.gr/epimorfotiko-yliko/
The Inclusive Classroom: Drama Class for Students with Special Needs – Tip Sheet
Μαργαρώνη Μ. (2014), Η συμβολή της Θεατροπαιδαγωγικής στην εκπαίδευση ατόμων με ειδικές (εκπαιδευτικές) ανάγκες
ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
Πόρισμα (2022), Προσκόμματα στην εκπαιδευτική ένταξη μαθητριών και μαθητών και αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Ντοκιμαντέρ “Τα Κρυμμένα Παιδιά” του VICE Greece Specials: https://video.vice.com/gr/video/the-hidden-children/64870fd462a3ad6db61ff9e6?fbclid=IwAR0Spw_QACfUmYA1zeXkYnZWUaBNDBKkxCT_ZJQQl1Ssl8h7zj8Px0vqmfg
Μπαδήλα Σ. (2024), 11 Βιωματικές δραστηριότητες ευαισθητοποίησης