ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

paidiki lesxi anagn nikiai

Εθνικό Κέντρο Βιβλίου, Καινοτόμες δράσεις ενίσχυσης της φιλαναγνωσίας των μαθητών. Επιμορφωτικό υλικό: Θεωρητικές προσεγγίσεις, βασικές έννοιες, ιδέες, πρακτικές προτάσεις



Λήψη αρχείου

Κουμανάκου Μ.Α. (2020), Προτάσεις σχετικά με τη σύγχρονη και την ασύγχρονη τηλεκπαίδευση για τους εκπαιδευτικούς κλ. ΠΕ91 – Θεατρικής Αγωγής και τα πνευματικά δικαιώματα (Παιδική λογοτεχνία, audiobooks και θεατρικά έργα για παιδιά: σελ. 10-11)



Λήψη αρχείου

ΥΠΑΙΘ & Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, Εξερευνώ τις ιστορίες: https://www.e-istories.gr/


Διδασκαλία λογοτεχνίας

  • Οδηγός για τον Εκπαιδευτικό “Εργαλεία Διδακτικών Προσεγγίσεων” για τη Νεοελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία Δημοτικού & Γυμνασίου (2014)



Λήψη αρχείου

  • Φανουράκη Κ. (2010), Η διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων μέσω της θεατρικής αγωγής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Διδακτορική Διατριβή). Διαθέσιμο από: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
  • Κατσαρίδου Μ. (2011), Η μέθοδος της δραματοποίησης στη διδασκαλία της λογοτεχνίας (Διδακτορική Διατριβή). Διαθέσιμο από: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών

Υπουργείο Πολιτισμού

1. Επίσημη ιστοσελίδα Άλκης Ζέη: https://www.alkizei.com/

2. ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟΥΣ ΚΟΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ: Επετειακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα για παιδιά Δημοτικού

Μέσα από βιβλία και σημειώματα, αποστολές εξερεύνησης, καθημερινά και αναμνηστικά αντικείμενα, αρχειακό υλικό και ειδικά σχεδιασμένα παιχνίδια, οι συμμετέχοντες θα ανακαλύψουν τη σχέση που έχουν οι περιπέτειες των ηρώων στα βιβλία της με τη ζωή της, με τα μαθήματα του σχολείου αλλά και με την καθημερινότητα των μαθητών του 2022.

  • Για μαθητές Α΄ & Β΄ Δημοτικού: «Οικογενειακά ταξίδια με την Άλκη»

Τι είναι «οικογένεια», από ποιους μπορεί να αποτελείται και πώς νιώθουμε μέσα σε αυτήν; Πόσο διαφορετικές είναι οι οικογένειες μεταξύ τους και μέσα στα χρόνια; Μπορεί μια Κυριακή που είναι βαρετή να γίνει συναρπαστική; Τι ρόλο μπορεί να παίζει για μια οικογένεια ένα αντικείμενο με καραμελένια καρδιά, μια πόλη ή ένα ζευγάρι παπούτσια;
Με σημείο εκκίνησης τα βιβλία Γατοκουβέντες, Μια Κυριακή του Απρίλη, Τα παπούτσια του Αννίβα, Ο θείος Πλάτων και Το καπλάνι της βιτρίνας, οι μαθητές θα δώσουν τις δικές τους απαντήσεις και, μέσα από το κοινό τους ταξίδι με τη συγγραφέα, θα δημιουργήσουν «δείγματα γραφής» για τις δικές τους οικογένειες.

  • Για μαθητές Γ΄ & Δ΄ Δημοτικού: «Ταξίδια… ένα σωρό ταξίδια με την Άλκη»

Όλα τα ταξίδια τα κάνουν άραγε οι άνθρωποι για διακοπές; Για ποιους λόγους μπορεί να φεύγει ένας άνθρωπος από το σπίτι του και να πηγαίνει σε έναν ξένο τόπο; Πώς μπορεί να νιώθει για αυτό; Πόσα σπίτια μπορεί να αλλάξει κάποιος στη ζωή του; Πώς να είναι η «ζωή» ενός μαρμάρινου κεφαλιού, μακριά από το μαρμάρινο σώμα του;
Με σημείο εκκίνησης τα βιβλία Η Αλίκη στη χώρα των μαρμάρων, Ο θείος Πλάτων, Το καπλάνι της βιτρίνας, Ο ψεύτης παππούς και Ένα παιδί από το πουθενά, οι μαθητές θα ακολουθήσουν τις πορείες της Άλκης Ζέη στον χάρτη και θα προσεγγίσουν τις έννοιες του ταξιδιού, της μετακίνησης, του αποχωρισμού και της επιστροφής στις ρίζες, με όχημα αφηγήσεις, εικόνες, ήχους και μυρωδιές.

  • Για μαθητές Ε΄ & ΣΤ΄ Δημοτικού: «Ταξίδια αντίστασης και αγώνα με την Άλκη»

Τι σημαίνει ένας πόλεμος για τον κόσμο, για μια κοινωνία, για ένα παιδί; Υπάρχουν άραγε μάχες που δίνονται χωρίς όπλα; Τι είδους αγώνες έδωσαν οι παππούδες μας και γιατί αξίζει να αγωνιζόμαστε εμείς στις μέρες μας;
Με σημείο εκκίνησης τα βιβλία Το καπλάνι της βιτρίνας, Η μωβ ομπρέλα, Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου, Κοντά στις ράγιες και Ένα παιδί από το πουθενά, οι μαθητές θα κάνουν μια διαδρομή στην ιστορία της νεότερης και σύγχρονης Ελλάδας και θα επεξεργαστούν τους τρόπους και τα μέσα με τα οποία δόθηκαν σημαντικοί κοινωνικοί και προσωπικοί αγώνες. Επίσης, θα παρουσιάσουν τα δικά τους «δείγματα γραφής» για τους αγώνες και τις μάχες που αξίζει να δίνει ένα παιδί το 2020.