Συνήγορος του παιδιού
Η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του παιδιού με απλά λόγια
Unicef
Ανάλυση της κατάστασης των παιδιών και των νέων: Ελλάδα 2020 (2021)
- Πόρισμα Συνηγόρου του Πολίτη (2021), Εκπαιδευτική ένταξη παιδιών που διαβιούν σε Δομές και ΚΥΤ του Υπουργείου Μετανάστευσης & Ασύλου
- Διαδικτυακή στρογγυλή τράπεζα «Παιδιά-πρόσφυγες εκτός σχολείου: Η σχολική κοινότητα αναζητά λύσεις» σε οργάνωση του Ελληνικού Συμβουλίου για τους Πρόσφυγες (ΕΣΠ) με τη συνεργασία των οργανώσεων της Kοινωνίας των πολιτών: ΆΡΣΙΣ- Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων, Changemakers Lab, DRC Greece, PRAKSIS, SolidarityNow, Terre des hommes Hellas και την υποστήριξη της Save the Children.
Χαιρετισμός του Γενικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αλέξανδρου Κόπτση
Ομιλητές: Θεώνη Κουφονικολάκου, Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού, Benjamin Tangu Obed, Πρόσφυγας μαθητής Γυμνασίου και η μητέρα του μαθητή, Niclette Mayamba Mavinga, Αλέξανδρος Καλιακάτσος, Διευθυντής, 87ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Όλγα Χατζηευστρατίου, Υποδιευθύντρια, 2ο ΕΠΑΛ Μυτιλήνης, Χρήστος Στεφάνου, Συντονιστής Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΣΕΠ) Κέντρου Φιλοξενίας Προσφύγων Ελαιώνα, Πέπη Παπαδημητρίου, Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΣΕΠ) Κέντρου Φιλοξενίας Προσφύγων Ριτσώνας & Μάρθα Δεμουρτζίδου, Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων, 72ο Δημοτικό Αθήνας
Το βίντεο της εκδήλωσης διαθέσιμο στον υπερσύνδεσμο https://www.facebook.com/gcr.gr/videos/483811652663675
Συμβούλιο της Ευρώπης
- Compass, Ένα Εγχειρίδιο Εκπαίδευσης στα Ανθρώπινα Δικαιώματα για νέους/νέες, μτφρ. ΑΡΣΙΣ – Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων (2010)
- Μικρή Πυξίδα (Compasito), Εγχειρίδιο εκπαίδευσης στα ανθρώπινα δικαιώματα για παιδιά, μτφρ. Κέντρο Στήριξης Μη Κυβερνητικών Οργανισμών Εζεκία Παπαϊωάννου (2012)
- Living Democracy: πλατφόρμα του Συμβουλίου της Ευρώπης, που προωθεί τη Δημοκρατία και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στο σχολείο (με έξι βιβλία, έτοιμα πλάνα μαθημάτων και ιδέες για δράση στην τάξη)
- Gollob R. and Krapf P. (2007), Exploring children’s rights. Lesson sequences for primary schools
Υ.Α. του ΟΗΕ
- United Nations Declaration on Human Rights Education and Training (A/RES/66/137), UN
General Assembly, 2011 - Μαθαίνοντας για τους Πρόσφυγες
- Χολέβα Ν. (επιμ.) (2019), «Κι αν ήσουν εσύ;» Θεατροπαιδαγωγικές δραστηριότητες για την ευαισθητοποίηση στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων, Αθήνα: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Με την υποστήριξη της Υ.Α. του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες
- Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα των προσφύγων (6-18 ετών)
Διεθνής Αμνηστία
- Ένα Εγχειρίδιο για να αρχίσετε την Εκπαίδευση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα (1996)
- Πώς να ξεκινήσω ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης για τα ανθρώπινα δικαιώματα στη τάξη μου
- Δικαιώματα & Υποχρεώσεις (Β’ Δημοτικού – Ε’ Δημοτικού): Σχέδιο μαθήματος και Υλικό
Βρετανικό Συμβούλιο & ΙΕΠ
Πρόγραμμα Inclusive Schools (2019):
- Εκπαιδευτικό Εγχειρίδιο
- Εγχειρίδιο Δραστηριοτήτων. Προτάσεις βασισμένες στα ανθρώπινα δικαιώματα και την ομαδοσυνεργατική μάθηση στην τάξη
- Εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές/τριες 9-11 ετών σχετικά με την ταινία «Hello Salaam»
- Εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές/τριες 12-15 ετών σχετικά με την ταινία «Everybody else is taken»
Η Συνέλευση των Παιδιών: Τα πρώτα βήματα άσκησης στη δημοκρατία
Το Δεντρόσπιτο με τα Ζωάκια των Δικαιωμάτων του Παιδιού
- Δείτε όλο το υλικό εδώ (σε πλήρη ανάλυση) ή εδώ (σε συμπιεσμένη μορφή).
- Ηχογραφημένες ιστορίες και τραγούδια εδώ: https://bit.ly/istories_kai_tragoudia
- Ηχογραφημένα τραγούδια εδώ: https://bit.ly/tragoudia_mono
- Playlists στο κανάλι της ΠΡΩΤΑ.12: https://www.youtube.com/@PROTAINART/playlists
“ΒΡΕΣΤΑ και ΠΑΡΤΑ! Κάνε δικά σου τα δικαιώματα“: Υλικά για τη διοργάνωση του παιχνιδιού στο σχολείο, στο πλαίσιο μαθήματος, δραστηριότητας ή εργαστηρίων δεξιοτήτων (Έχουν αναρτηθεί και στον ιστοχώρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Θεματικός Άξονας: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση, για δημοτικά και γυμνάσια):
- Περιγραφή του παιχνιδιού
- 6 καρτέλες δικαιωμάτων για εκτύπωση (σε μικρό μέγεθος)
- 12 ομάδες δικαιωμάτων για προβολή στην τάξη
- Ιδέες για αποστολές
- Αναλυτικές οδηγίες για τον τρόπο με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να μιλούν στους μαθητές και τις μαθήτριές τους για τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού και τις 12 ομάδες δικαιωμάτων που περιλαμβάνονται στο παιχνίδι.
“Τι… παίζει με τα δικαιώματά μας;” Ένα κουίζ με δύο επίπεδα (12+12 φράσεις) για να εξερευνήσουν τα παιδιά με έναν διαφορετικό τρόπο τα δικαιώματά τους και να ανακαλύψουν το περιεχόμενο της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Για παιδιά από 10 ετών.
- 1ο κουίζ (πρώτη πίστα)
- 2ο κουίζ (δεύτερη πίστα)
- Διαβάστε περισσότερα εδώ.
Choleva Nassia, Antonis Lenakakis και Myrto Pigkou-Repousi, «Communicating Vessels: Drama and Human Rights Education in In-Service Teacher Training», Human Rights Education Review, τμ. 4, τχ. 3 (2021), σ. 65-88
Χολέβα Νάσια, Τζένη Καραβίτη και Νίκος Γκόβας, «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών με τεχνικές θεάτρου, εκπαιδευτικού δράματος και βιωματικής μάθησης σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσφύγων», στον τόμο: Νάσια Χολέβα (επιμ.), Κι αν ήσουν εσύ; Θεατροπαιδαγωγικές δραστηριότητες για την ευαισθητοποίηση στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων, Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Αθήνα 2019, σ. 130-158
Ήρωας Δικαιωμάτων: Διδάσκοντας τα δικαιώματα του παιδιού μέσω ενός ηλεκτρονικού παιχνιδιού
Το παιχνίδι απευθύνεται κυρίως σε παιδιά ηλικίας 9-14 ετών. Έχει αναπτυχθεί από την Action Synergy και το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού για την ευαισθητοποίηση για την Σύμβαση για τα δικαιώματα του Παιδιού.