Covid-19

covid

Υλικό για Εκπαιδευτικούς\Σχολεία

Διάλογοι σε καραντίνα: ονόματα, ιστορίες, στίχοι – ΜΑΖΙ

Η ηλεκτρονική έκδοση «Διάλογοι σε καραντίνα: ονόματα, ιστορίες, στίχοι – ΜΑΖΙ» είναι το αποτέλεσμα πέντε κύκλων διαδικτυακών εργαστηρίων γραφής για έφηβες και έφηβους.


2ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με το 1ο και το 2ο ΚΕ.ΔΑ.Σ.Υ. Δυτικής Θεσσαλονίκης, Αντιμετώπιση δυσκολιών συμπεριφοράς μετά την επάνοδο στο σχολείο (Ιανουάριος 2022)

Χατζηχρήστου Χ., Υφαντή Θ., Λαμπροπούλου Κ., Γεωργουλέας Γ. (2021). Η νέα σχολική χρονιά κατά την περίοδο της υγειονομικής κρίσης COVID19: Προκλήσεις, ανάγκες και προοπτικές για την ενίσχυση της ψυχοκοινωνικής προσαρμογής των μαθητών και μαθητριών (Σχολικού Έτους 2021-2022)



Λήψη αρχείου

Χατζηχρήστου Χ., Υφαντή Θ., Λαμπροπούλου Κ., Γεωργουλέας Γ., Μίχου Σ. (2021), Ενισχύοντας την ψυχοκοινωνική προσαρμογή των παιδιών κατά την επιστροφή στο σχολείο στην περίοδο της πανδημίας COVID19



Λήψη αρχείου

Χατζηχρήστου X., Υφαντή Θ., Λαμπροπούλου Κ., Λιανός Π., Γεωργουλέας Γ., Μίχου Σ., Φραγκιαδάκη Δ. & Αθανασίου Δ. (2020). Δραστηριότητα στην τάξη: Το δέντρο της φροντίδας και της αγάπης στην τάξη μας. Αθήνα: Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ. Για να δείτε το έντυπο πατήστε εδώ.

Χατζηχρήστου X., Υφαντή Θ., Λαμπροπούλου Κ., Λιανός Π., Γεωργουλέας Γ., Αθανασίου Δ., Φραγκιαδάκη Δ., Μίχου Σ. & Γεωργακάκου Ν. (2020). Καλώς ήρθαμε στο σχολείο! Έντυπο για την ψυχοκοινωνική στήριξη και προσαρμογή των μαθητών στη νέα σχολική χρονιά κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19. Αθήνα: Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ. Για να δείτε το έντυπο πατήστε εδώ.

Χατζηχρήστου X., Υφαντή Θ., Λαμπροπούλου Κ., Λιανός Π., Γεωργουλέας Γ., Αθανασίου Δ., Φραγκιαδάκη Δ. & Μίχου Σ. (2020). Επιστροφή στο σχολείο και ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας  μετά από το διάστημα παραμονής στο σπίτι  στην περίοδο της πανδημίας COVID-19. Χρήσιμες επισημάνσεις  και έντυπα δραστηριοτήτων. Αθήνα: Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ. Για να δείτε το έντυπο πατήστε εδώ. 

Χατζηχρήστου X., Υφαντή Θ., Λαμπροπούλου Κ., Λιανός Π., Γεωργουλέας Γ., Φραγκιαδάκη Δ., Αθανασίου Δ. & Μίχου Σ. (2020). ΕπαναΣυνδεόμαστε στο Σχολείο: Οι e-ιστορίες στην τάξη. Χρήσιμες επισημάνσεις για τη μετάβαση στην ηλεκτρονική τάξη και τη διαχείριση συζητήσεων που είναι πιθανό να προκύψουν σε σχέση με τη δύσκολη κατάσταση που βιώνουμε & Δραστηριότητες ενδυνάμωσης κοινωνικών και συναισθηματικών δεσμών στην ηλεκτρονική τάξη για την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας μαθητών σε περιόδους που έχει ανασταλεί η λειτουργία των σχολείων λόγω έκτακτων συνθηκών. Η περίπτωση του Covid-19. Αθήνα: Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ. Για να δείτε το έντυπο πατήστε εδώ. Για να δείτε τα έντυπα των δραστηριοτήτων σε pdf πατήστε εδώ. Για να δείτε τα έντυπα των δραστηριοτήτων σε word πατήστε εδώ.

Χατζηχρήστου X., Υφαντή Θ., Λαμπροπούλου Κ., Λιανός Π., Γεωργουλέας Γ., Μίχου Σ., Φραγκιαδάκη Δ. & Αθανασίου Δ. (2020). Συζητώντας και στηρίζοντας τους μαθητές για τον Covid-19: Χρήσιμες επισημάνσεις για εκπαιδευτικούς και σχολεία. Αθήνα: Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ. Για να δείτε το έντυπο πατήστε εδώ.

Teachers resilience during coronavirus school closures, The British Psychological Society. Link here.

Countering Coronavirus Stigma and Racism: Tips for Teachers and Other Educators, NASP. Link here. 


Unicef

LearnIn παιδαγωγικό μοντέλο αναφοράς

Υποστήριξη των μαθητών στο σπίτι κατά τη διάρκεια του lockdown



Λήψη αρχείου

Καλωσορίζοντας τους μαθητές πίσω στο σχολείο σε καιρούς αβεβαιότητα



Λήψη αρχείου


Παιδαγωγικό Τμήμα της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., Βήματα για τη ζωή: Οδηγός για το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς τον καιρό της πανδημίας



Λήψη αρχείου


Hargreaves S. (Education Scotland), Πρακτικά εργαλεία για την ανάπτυξη της ευεξίας και συνοχής στην ομάδα τάξης τον καιρό του Covid-19, Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης της δράσης eTwinning σε συνεργασία με την Μπάδα Η. (Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού), Εθνική Συντονίστρια του δικτύου Schools for Health in Europe Network Foundation στην Ελλάδα (29-4-2020)

Μακαρώνη Σ., Αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις της επανασύνδεσης στην σχολική κοινότητα κατά την διάρκεια του Covid 19. Το Πριν, το Τώρα και το Μετά, Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης της δράσης eTwinning σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ (1-6-2020)

Η παρουσίαση του παραπάνω διαδικτυακού σεμιναρίου



Λήψη αρχείου

Οι σημειώσεις του παραπάνω διαδικτυακού σεμιναρίου



Λήψη αρχείου

Κυριακίδου Μ., Έφηβοι και πανδημία: στηρίζοντας τους μαθητές και τις μαθήτριες να προσαρμοστούν στη νέα κατάσταση, Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης της δράσης eTwinning σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ (4-6-2020)

Η παρουσίαση του παραπάνω διαδικτυακού σεμιναρίου



Λήψη αρχείου


Δανιηλίδου Ε., Μακράκη Φ. & Γεραντζή Δ., Ψυχοπαιδαγωγική προσέγγιση των οδηγιών για το άνοιγμα των σχολείων στην COVID19 εποχή, 4ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας (28/9/2020)


Βραχιώλιας Σ.,  Εσαγιάν Γ. & Σιμόπουλος Γ.,  Οι εκπαιδευτικοί στην εποχή του Covid-19: Συναισθηματική και Ψυχολογική διαχείριση (12/12/2020)


Υλικό για Γονείς / Οικογένειες

«Μαζί στο σπίτι μας». Δραστηριότητες δημιουργικής έκφρασης και ενίσχυσης των δεξιοτήτων σε βασικούς τομείς ανάπτυξης των παιδιών. Για γονείς και ενήλικες που φροντίζουν παιδιά (2020). Αθήνα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Σχολικής Ψυχολογίας & Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ. Για να δείτε το έντυπο πατήστε εδώ.

Χατζηχρήστου X., Υφαντή Θ., Λαμπροπούλου Κ., Λιανός Π., Γεωργουλέας Γ., Αθανασίου Δ., Φραγκιαδάκη Δ. & Μίχου Σ. (2020). ΕπαναΣυνδεόμαστε στο σπίτι: Οι δικές μας ιστορίες. Δραστηριότητες ενδυνάμωσης κοινωνικών και συναισθηματικών δεσμών στην οικογένεια  για την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας των παιδιών  σε περιόδους που έχει ανασταλεί η λειτουργία των σχολείων λόγω έκτακτων συνθηκών. Αθήνα: Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ. Για να δείτε το έντυπο πατήστε εδώ.

Χατζηχρήστου X., Υφαντή Θ., Λαμπροπούλου Κ., Λιανός Π., Γεωργουλέας Γ., Μίχου Σ., Φραγκιαδάκη Δ. & Αθανασίου Δ. (2020). Μένουμε σπίτι….Συνδε-Δεμένοι. Προτάσεις για την ψυχολογική υποστήριξη οικογενειών, παιδιών και εφήβων κατά τη διάρκεια παραμονής στο σπίτι λόγω των προληπτικών μέτρων για τον κορωνοϊό – Covid-19. Αθήνα: Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ. Για να δείτε το έντυπο πατήστε εδώ.

Χατζηχρήστου X., Υφαντή Θ., Λαμπροπούλου Κ., Λιανός Π., Γεωργουλέας Γ., Μίχου Σ., Φραγκιαδάκη Δ. & Αθανασίου Δ. (2020). Συζητώντας και στηρίζοντας τα παιδιά και τους εφήβους για τον Covid-19: Χρήσιμες επισημάνσεις για γονείς. Αθήνα: Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ. Για να δείτε το έντυπο πατήστε εδώ.

Εργαστήριο Ειδικής Αγωγής και Συμβουλευτικής της Οικογένειας (ΕΚΠΑ), Προτάσεις για Οικογένειες παιδιών και εφήβων με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες για την υποστήριξή τους στο σπίτι κατά την περίοδο του περιορισμού λόγω του κορωναϊού (COVID- 19)



Λήψη αρχείου

 


Ηλεκτρονικό έντυπο για την ψυχική υγεία των παιδιών που απευθύνεται σε γονείς από το Κο.Κε.Ψ.Υ.Π.Ε Αθηνών και το Γενικό Νοσοκομείο Παίδων Αγλαΐα Κυριακού. Για να δείτε το έντυπο πατήστε εδώ.


ΕΟΔΥ (11-3-2020), Οδηγίες για παραμονή παιδιών και εφήβων στο σπίτι

Καραβόλτσου Α. (2020), Παίζω και επικοινωνώ με τους φίλους μου διαδικτυακά στην εποχή της πανδημίας: για παιδιά 3 έως 12 ετών



Λήψη αρχείου

Α΄ Ψυχιατρική Κλινική, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ, Αιγινήτειο Νοσοκομείο, Σύντομος οδηγός για άτομα που βρίσκονται σε απομόνωση λόγω του κορονοϊού (COVID-19)



Λήψη αρχείου


ΕΚΚΑ (2020), Οδηγίες για την ψυχοκοινωνική υποστήριξη παιδιών και εφήβων σε δομές φιλοξενίας ασυνόδευτων ανηλίκων



Λήψη αρχείου


UNICEF, Συνήγορο του Πολίτη (2022), Οι επιπτώσεις των περιοριστικών μέτρων COVID-19 στα δικαιώματα του Παιδιού



Λήψη αρχείου