ΙΕΠ
Παναγιωτάκη Μ. & Θέμελη Ό., Οδηγός για την αναγνώριση και τη διαχείριση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης από τον/την Εκπαιδευτικό
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
- Πρωτόκολλο Διερεύνησης, Διάγνωσης και Διαχείρισης Κακοποίησης και παραμέλησης παιδιών
- Οδηγός εφαρμογής του πρωτοκόλλου διερεύνησης, διάγνωσης και διαχείρισης κακοποίησης- παραμέλησης παιδιών για επαγγελματίες
Κακοποίηση και παραμέληση παιδιών
Πρόληψη της κακοποίησης και παραμέλησης παιδιών στον χώρο του σχολείου
Έγκαιρη αναγνώριση παιδιών-πιθανών θυμάτων κακοποίησης και παραμέλησης
Αντιμετώπιση παιδιών θυμάτων κακοποίησης και παραμέλησης
Βασικές αρχές αναφοράς και παρέμβασης. Διαδικασίες για την προστασία του παιδιού
Αναφορές και αποκαλύψεις κακοποίησης και παραμέλησης παιδιών: Τι μπορούν και τι δεν μπορούν να κάνουν οι εκπαιδευτικοί
Κακοποίηση και παραμέληση ανηλίκων: Ο ρόλος του σχολείου (ΠΔΕ Αττικής, 14-4-2021)
Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη
Οδηγίες προς πολίτες για την αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας
Οδηγίες προς φορείς για την αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας
Συνήγορος για το παιδί
Μόσχος Γ., Κατσιγαράκη Ε., Μοσχοπούλου Α. (2016), Παραβίαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού. Φαινομενολογία και το Πλαίσιο Παιδικής Προστασίας, ΕΚΔΔΑ
ΕΛΙΖΑ – Εταιρεία κατά της κακοποίησης του παιδιού
Παιδική Κακοποίηση: “Αναγνώρισε και βοήθησε” για εκπαιδευτικούς
Διαδραστικό παραμύθι για την ενδοοικογενειακή βία
Τριβιζάς Ε. (2005), Το λυπημένο αρκουδάκι, Σοροπτιμιστική Ένωση Ελλάδος
Το βιβλίο προτείνεται για τη Β’, Γ’, Δ’ και Ε’ τάξη Δημοτικού, αν κρίνετε ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για να θίξετε το θέμα της ενδοοικογενειακής βίας στην τάξη.
Από την εισαγωγή του βιβλίου: “Το βιβλίο ανοίγει δύο δρόμους μπροστά στο παιδί. Τον δρόμο της Αδιαφορίας ή της Ανοχής και τον δρόμο της Συμπόνοιας, της Φροντίδας, της Αγάπης. Με τη σιωπή ή την ανοχή, η Βία επιζεί και θεριεύει. Μόνο η Φροντίδα και η Αγάπη σκοτώνουν το θεριό που κρύβει ο άνθρωπος στην ψυχή του. Τα παιδιά δεν είναι αδιάφορα για όσα συμβαίνουν γύρω τους. Δεν ξέρουν όμως πώς να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και πώς να αντιδράσουν. Οι ερωτήσεις που καλείται το παιδί να απαντήσει, μέσα στο βιβλίο, προκαλούν την κρίση του και την έκφραση της θέλησής του, για να φανεί στο τέλος από το αποτέλεσμα πόσο σημαντική ήταν η επιλογή του αυτή”.