Τις πρώτες μέρες τα παιδιά έρχονται στο σχολείο κουβαλώντας από το οικογενειακό περιβάλλον εμπειρίες αλλά πολλές φορές και άγχος για το « καινούριο περιβάλλον ». Είναι φυσικό αφού καλούνται να προσαρμοστούν σε καινούρια δεδομένα.
Ο ρόλος της νηπιαγωγού είναι πολύ σημαντικός αφού καλείται να χρησιμοποιήσει τακτικές και παιδαγωγικές μεθόδους που θα κάνει τα παιδιά να αισθανθούν ασφάλεια.
Μερικές ενδεικτικές δραστηριότητες που θα βοηθήσουν είναι οι εξής:
« Το μαγικό κουτί »
Η νηπιαγωγός παίρνει ένα κουτί και τοποθετεί μέσα καραμέλες. Η κούκλα « εμψυχωτής» το παρουσιάζει στα παιδιά και τα καλεί να μαντέψουν τι κρύβει μέσα το κουτί. Αφού πουν τις προτάσεις τους η κούκλα ανοίγει το κουτί με την βοήθεια ενός παιδιού και τότε αποκαλύπτεται το περιεχόμενο του. . Στη συνέχεια η νηπιαγωγός με ένα ποιηματάκι καλεί ένα – ένα παιδί κοντά της, το παίρνει αγκαλιά και ψιθυρίζει στο αυτάκι του το ποιηματάκι . Τέλος του δίνει ένα φιλάκι. Το παιδί έτσι νοιώθει ότι είναι αγαπητό και αποδεκτό .
Με αυτό τον τρόπο το κάνει να νοιώθει συναισθηματική ασφάλεια.
Το ποιηματάκι που χρησιμοποιούμε εμείς είναι το εξής:
Νηπ/γός : Έλα- έλα να σου ειπώ
τι μου είπε ο λαγός.
Παιδί: Τι σου είπε;
Νηπ/γός Μου είπε να σε αγαπώ και να μην το μαρτυρώ.
Αυτό είναι και το κοινό μας μυστικό. Συμφωνούμε να μην το μαρτυρήσουμε σε κανένα.
Κούκλα εμψυχωτής
Παρουσιάζουμε στα παιδιά την κούκλα. Τα καλούμε να την βαπτίσουν δίνοντας της ένα όνομα. Η κούκλα αυτή θα είναι ο συνοδοιπόρος μας σε όλες της εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Αυτή θα εμψυχώνει και ταυτόχρονα θα καθοδηγεί όπου χρειάζεται την ομάδα .Ακουμπά τα παιδιά όταν χαλαρώνουν ,τα επιβραβεύει και χαίρεται όταν τηρούν τους κανόνες της τάξης αλλά ταυτόχρονα και στεναχωριέται όταν δεν είναι « υπάκουα στους κανόνες». Μερικές φορές απομακρύνεται δείχνοντας έτσι την δυσαρέσκεια της. Τα παιδιά μέσα από την κούκλα αποβάλλουν το στρες της ημέρας και τις τυχόν ανασφάλειες τους . Λειτουργεί με λίγα λόγια « λυτρωτικά »
Αφήστε μια απάντηση