Αρχική » e-Learning » Ηλεκτρονική επικοινωνία και αποτελεσματική μάθηση

Οκτώβριος 2008
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kατηγορίες

Ιστορικό

RSS Εκπαίδευση-ειδήσεις

Ηλεκτρονική επικοινωνία και αποτελεσματική μάθηση

Όπως συμβαίνει με τα μαθήματα στις σχολικές αίθουσες, η εφαρμογή παιδαγωγικών αρχών και στρατηγικών είναι απαραίτητη και για τα ηλεκτρονικά μαθήματα. Θα πρέπει δηλαδή να εξασφαλίζουν καλή επικοινωνία ανάμεσα σε μαθητές αλλά και εκπαιδευτικούς, να παρέχουν άμεση ανατροφοδότηση, να δημιουργούν ασφαλές περιβάλλον για την ενεργή συμμετοχή και εκδήλωση διαφορετικών μαθησιακών στυλ, να θέτουν χρονικά περιθώρια και υψηλές απαιτήσεις.

http://www.edtech.vt.edu/edtech/id/ocs/index.htmlΣτρατηγικές που ανταποκρίνονται στις παραπάνω αρχές μπορεί να είναι η ανανέωση καθημερινά της προσωπικής συμμετοχής των μαθητών με δημοσιεύσεις και σχολιασμούς δημοσιεύσεων άλλων σε διαλογικούς πίνακες (discussion boards), η τακτική σύγχρονη επικοινωνία με ανταλλαγή άμεσων μηνυμάτων (chat, instant messages) ομάδων μαθητών και η κοινοποίηση σε όλες τις ομάδες για σχολιασμό και ανατροφοδότηση των αποτελεσμάτων αυτής της επικοινωνίας, η ανάθεση έρευνας στο διαδίκτυο διαφορετικών πηγών από κάθε μαθητή πάνω σε ένα θέμα, ο καθορισμός και η τήρηση από όλους ημερομηνιών παράδοσης εργασιών ή τμημάτων εργασιών, η ευελιξία και ποικιλία στη μορφή που θα έχουν τα παραδοτέα των εργασιών ανάλογα και με τις επιλογές των μαθητών (π.χ. παρουσίαση, cd, ιστοσελίδα, βίντεο, blog, wiki, portfolio κλπ.).

Τα χαρακτηριστικά της ηλεκτρονικής διδασκαλίας που ευνοούν τη μάθηση είναι κυρίως η αύξηση των κινήτρων για συμμετοχή και καταξίωση όχι μόνο στα πλαίσια της σχολικής ομάδας ή τάξης, αλλά και ενός ευρύτερου κοινού, η εμβάθυνση στη γνώση ενός θέματος με την ανατροφοδότηση από τα σχόλια των άλλων και από την εξέταση των διαφορετικών απόψεων, η εξασφάλιση χρόνου και απόστασης απαραίτητης για ανάπτυξη διαφωνιών και αντίκρουση επιχειρημάτων, και η αύξηση του ποσοστού έκφρασης και αλληλεπίδρασης των μαθητών, κυρίως αυτών που είναι ντροπαλοί ή και εσωστρεφείς.

πηγή: Foertsch, J., and M. Gernsbacher. 2008. When the medium illustrates the content: Exploiting the unique features of online communication. Innovate 4 (3). http://www.innovateonline.info/index.php?view=article&id=434

Χρήσιμη πηγή: κάντε κλικ στην εικόνα.


Σχολιάστε

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση