Όπως συμβαίνει με τα μαθήματα στις σχολικές αίθουσες, η εφαρμογή παιδαγωγικών αρχών και στρατηγικών είναι απαραίτητη και για τα ηλεκτρονικά μαθήματα. Θα πρέπει δηλαδή να εξασφαλίζουν καλή επικοινωνία ανάμεσα σε μαθητές αλλά και εκπαιδευτικούς, να παρέχουν άμεση ανατροφοδότηση, να δημιουργούν ασφαλές περιβάλλον για την ενεργή συμμετοχή και εκδήλωση διαφορετικών μαθησιακών στυλ, να θέτουν χρονικά περιθώρια και υψηλές απαιτήσεις.
Στρατηγικές που ανταποκρίνονται στις παραπάνω αρχές μπορεί να είναι η ανανέωση καθημερινά της προσωπικής συμμετοχής των μαθητών με δημοσιεύσεις και σχολιασμούς δημοσιεύσεων άλλων σε διαλογικούς πίνακες (discussion boards), η τακτική σύγχρονη επικοινωνία με ανταλλαγή άμεσων μηνυμάτων (chat, instant messages) ομάδων μαθητών και η κοινοποίηση σε όλες τις ομάδες για σχολιασμό και ανατροφοδότηση των αποτελεσμάτων αυτής της επικοινωνίας, η ανάθεση έρευνας στο διαδίκτυο διαφορετικών πηγών από κάθε μαθητή πάνω σε ένα θέμα, ο καθορισμός και η τήρηση από όλους ημερομηνιών παράδοσης εργασιών ή τμημάτων εργασιών, η ευελιξία και ποικιλία στη μορφή που θα έχουν τα παραδοτέα των εργασιών ανάλογα και με τις επιλογές των μαθητών (π.χ. παρουσίαση, cd, ιστοσελίδα, βίντεο, blog, wiki, portfolio κλπ.).
Τα χαρακτηριστικά της ηλεκτρονικής διδασκαλίας που ευνοούν τη μάθηση είναι κυρίως η αύξηση των κινήτρων για συμμετοχή και καταξίωση όχι μόνο στα πλαίσια της σχολικής ομάδας ή τάξης, αλλά και ενός ευρύτερου κοινού, η εμβάθυνση στη γνώση ενός θέματος με την ανατροφοδότηση από τα σχόλια των άλλων και από την εξέταση των διαφορετικών απόψεων, η εξασφάλιση χρόνου και απόστασης απαραίτητης για ανάπτυξη διαφωνιών και αντίκρουση επιχειρημάτων, και η αύξηση του ποσοστού έκφρασης και αλληλεπίδρασης των μαθητών, κυρίως αυτών που είναι ντροπαλοί ή και εσωστρεφείς.
πηγή: Foertsch, J., and M. Gernsbacher. 2008. When the medium illustrates the content: Exploiting the unique features of online communication. Innovate 4 (3). http://www.innovateonline.info/index.php?view=article&id=434
Χρήσιμη πηγή: κάντε κλικ στην εικόνα.