Πρόκειται για διδασκαλία που στηρίζεται στην ανταλλαγή απόψεων και στην αλληλεπίδραση (interaction) ανάμεσα σε συμμαθητές (peers) και διδάσκοντες. Οι μαθητές αναπτύσσουν νοητικές (οργάνωση σκέψεων, λογικά επιχειρήματα), αντιληπτικές (παρατήρηση, ακρόαση) και κοινωνικές (διαπροσωπικές σχέσεις, ικανές παρεμβάσεις) δεξιότητες.
Η στρατηγική αυτή συνδυάζει πολλές και διαφορετικές μεθόδους αλληλεπίδρασης. Ο εκπαιδευτικός πρέπει να καθορίζει το περίγραμμα του θέματος, τη χρονική διάρκεια της συζήτησης, τον αριθμό και τη σύνθεση των ομάδων και τις τεχνικές ανταλλαγής απόψεων. Η δυναμική των σχηματιζόμενων ομάδων και η εμπειρία του εκπαιδευτικού είναι καθοριστικοί παράγοντες για την επιτυχία αυτής της στρατηγικής διδασκαλίας.