Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Υποενότητα: STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική
Σχέδιο δράσης: «Μελετώντας τον καιρό…»
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους 21ου αιώνα και επαφή με την φιλοσοφία STEM/STEAM
- εξοικείωση με τα καιρικά φαινόμενα, καταγραφή και πρόβλεψη των καιρικών συνθηκών(μετρήσεις και μεταβολές καιρού),επίλυση προβλήματος(η επίδρασης τους στην ζωή ανθρώπων και την κλιματική αλλαγή),σχεδιασμός και κατασκευή οργάνων μέτρησης με απλά υλικά αλλά και ψηφιακά μέσα.
- γνωριμία με το επάγγελμα του μετεωρολόγου
- ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού εγγραμματισμού.
- Δημιουργία σχετικών κατασκευών και διδακτική αξιοποίηση του bee-bot.
Να σημειωθεί ότι αντλήθηκαν ιδέες από το πρόγραμμα «Μικροί Μετεωρολόγοι» της Ελληνικής Εκπαιδευτικής Ένωσης STEM (Hellenic Education Society for STEM).
Καλύτερη εποχή για την υλοποίηση αυτού του Σ.Δ ήταν ο χειμώνας για να γνωρίσουν οι μαθητές τα περισσότερα καιρικά φαινόμενα.Ξεκινήσαμε μια μέρα που ο καιρός ήταν άστατος και έτοιμος για καταιγίδα,εξάλλου καθημερινά από την αρχή της σχολικής χρονιάς καταγράφουμε τον καιρό και στο τέλος του μήνα μετράμε πόσες μέρες είχε ήλιο,συννεφιά κ.α Στη συνέχεια με ερωτήσεις ανιχνεύθηκαν οι γνώσεις τους και δημιουργήθηκε εννοιολογικός χάρτης(γνώριζαν αρκετά για τα καιρικά φαινόμενα)
Ενδεικτικές δραστηριότητες και φωτογραφίες από τα εργαστήρια που υλοποιήθηκαν:
Παρακολουθήσαμε το δελτίο καιρού http://emy.gr/emy/el/και γνωρίσαμε το επάγγελμα του μετεωρολόγου από τα δελτία ειδήσεων.Δόθηκε η ευκαιρία να συζητήσουμε για τα ακραία καιρικά φαινόμενα(είχαμε μιλήσει για αυτά την ημέρα μείωσης των επιπτώσεων φυσικών καταστροφών 13/10) και τον αριθμό έκτακτης ανάγκης 112.
Μάθαμε για την βροχή και τον κύκλο του νερού (το ταξίδι της σταγόνας,κατασκευές βροχόμετρων, πειράματα,ζωγραφική με χρωματιστά παγάκια)
Φτιάξαμε χιόνι και παίξαμε χιονοπόλεμο
Προγραμματίσαμε τη μελισσούλα bee-bot για τον κύκλο του νερού
Ο αέρας ως καιρικό φαινόμενο(οι ιδιότητες του,πειράματα,κατασκευές ανεμοδούρι,ανεμόμυλος και παιχνιδιών από άχρηστα υλικά)
Καταγράφοντας καθημερινά τη θερμοκρασία στο ημερολόγιο κατασκευάσαμε αυτοσχέδια θερμόμετρα
Ολοκληρώσαμε με online παιχνίδια ,με την κατασκευή του δικού μας μετεωρολογικού χάρτη(Φωτόδεντρο),προγραμματίσαμε τη μελισσούλα bee-bot ανάλογα το αίνιγμα που λύναμε και είπαμε το δελτίο καιρό ,γνωρίζοντας καλύτερα πια τα καιρικά φαινόμενα,ως μικροί μετεωρολόγοι…
Πρόσφατα σχόλια