4nipgast's blog

Νηπιαγωγείο μου καλό!

Climate Action Project 2025

Οκτ 202512

Συμμετέχουμε και φέτος στο  Climate Action Project https://www.climateactionproject.org/ το οποίο είναι ένα ελεύθερο project 6 εβδομάδων από 29/9-6/11 που επιτρέπει σε δασκάλους και μαθητές ηλικίας από 3-21 από όλο τον κόσμο, να συνεργαστούν σε θέματα περιβαλλοντικά. Κατά τη διάρκεια του project οι μαθητές/τριες θα εξερευνήσουν τις αιτίες ,τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής και θα έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν λύσεις  αναλαμβάνοντας δράση ως ενεργοί πολίτες.

Εντάσσεται στα Ε.Δ στο Θεματικό κύκλο: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και  Ευθύνη με τίτλο «Μικροί φύλακες της Γης» και στις δράσεις Ενεργού Πολίτη, με στόχο την επίλυση των προβλημάτων/αποτελεσμάτων της κλιματικής αλλαγής,μέσω διερευνήσεων και εθελοντικών δράσεων για την μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος.

Ας ξεκινήσουμε με την 1η εβδομάδα: Ερώτημα:Τι είναι η κλιματική αλλαγή;;;

1η δραστηριότητα: Τα παιδιά ειδικά τα νήπια από την προηγούμενη σχολική χρονιά γνώριζαν αρκετά γιατί είχαμε αναπτύξει αυτό το θέμα στη τάξη.Αφορμή για την εισαγωγή στο θέμα ήταν ένα avatar που  που μίλησε και έθεσε ρωτήσεις στα παιδιά.Ακολούθησε η ρουτίνα σκέψης “Βλέπω-Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι”(See-Think-Wonder)με μια εικόνα AI στοχεύοντας στη δραστηριοποίηση της αυθόρμητης σκέψης των παιδιών, τον εμπλουτισμό και την επέκτασή της. Τα παιδιά,πέρα από εισαγωγικά βίντεο που παρακολουθήσαμε στη πλατφόρμα του CAP,με τις κατάλληλες ερωτοαπαντήσεις δημιουργήσαν ένα νοητικό χάρτη ,όπου η νηπιαγωγός κατάγραψε τις ιδέες τους για το τι είναι η κλιματική αλλαγή για αυτά.

2η δραστηριότητα:Μια έντονη καταιγίδα στάθηκε η αφορμή να μιλήσουμε για τη διαφορά καιρού και κλίματος .Τα παιδιά παρακολούθησαν να πλημμυρίζει ο αύλειος χώρος και ο δρόμος(φυσικά δεν κινδύνεψαν) και η αποχώρηση τους από το σχολείο το μεσημέρι ήταν δύσκολη.Η πλημμύρα ήταν αποτέλεσμα της κλιματικής κρίσης ή οι άνθρωποι δεν φρόντισαν να καθαρίσουν τα σκουπίδια από τους δρόμους και τα φρεάτια;Σίγουρα μέσα στο χρονικό διάστημα μισής ώρας το ύψος της βροχής ήταν μεγάλο και η αποστράγγιση του νερού μικρή.Ο καιρός αναφέρεται στις καιρικές συνθήκες που επικρατούν σε μια συγκεκριμένη περιοχή για ένα μικρό χρονικό διάστημα, όπως λίγες ημέρες. Το κλίμα, αντίθετα, αναφέρεται στις μακροπρόθεσμες καιρικές συνθήκες σε μια περιοχή και ορίζεται από την κανονικότητα των αλλαγών του καιρού μέσα σε πολλά χρόνια.

Επίσης καθημερινά στο ημερολόγιο μας γράφουμε τον καιρό και μετράμε τη θερμοκρασία παρατηρώντας έξω τις καιρικές συνθήκες και τις αλλαγές του.Στο τέλος κάθε μήνα μετράμε τις ημέρες με ήλιο,συννεφιά,βροχή και καταλήγουμε σε συμπεράσματα.Καταγράφουμε επίσης το ύψος της βροχής με το αυτοσχέδιο βροχόμετρο μας.

3η δραστηριότητα:Τι προκαλεί την κλιματική αλλαγή;

Μαθαίνω για τη σημαντικότερη αιτία της και για το φαινόμενο του θερμοκηπίου (είναι η φυσική διαδικασία κατά την οποία η ατμόσφαιρα της Γης παγιδεύει τη θερμότητα, καθιστώντας τον πλανήτη κατοικήσιμο. Ωστόσο, η αύξηση της συγκέντρωσης αερίων του θερμοκηπίου(διοξείδιο του άνθρακα, μεθάνιο κ.α) λόγω ανθρώπινων δραστηριοτήτων, όπως η χρήση ορυκτών καυσίμων, ενισχύει αυτό το φαινόμενο, οδηγώντας σε αύξηση της θερμοκρασίας της Γης και στην κλιματική αλλαγή).Τα παιδιά παρακολούθησαν σχετικά βίντεο και δραματοποίησαν στην αυλή το φαινόμενο: έγιναν οι “ακτίνες του ήλιου” που μπαίνουν στη γη (κύκλος στο χώμα) με κάποια παιδιά που παίζουν στη Γη και “παγιδεύτηκαν” μέσα όταν άλλα κρατούσαν ένα σεντόνι γύρω από τη γη κάνοντας τα αέρια του θερμοκηπίου(που λειτουργούν σαν το γυαλί ενός θερμοκηπίου, παγιδεύοντας τη θερμότητα και αποτρέποντας τη διαφυγή της στο διάστημα).

Με τις κατάλληλες ερωτήσεις  και λεξιλόγιο οι μαθητές  κατανόησαν με βιωματικό τρόπο το φαινόμενο.

2η εβδομάδα: Οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής και του φαινομένου του θερμοκηπίου

1η δραστηριότητα:

Παρακολούθηση βίντεο με τις αιτίες και τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής στον πλανήτη μας από άλλες χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και δημιουργία αφίσας με τα αποτελέσματα της κλιματικής αλλαγής στο περιβάλλον.

2η δραστηριότητα:Κατεβάσαμε στο tablet την εφαρμογή EarthProject  https://www.earthproject.org/όπου δίνει τη δυνατότητα να καταγράφεις καθημερινά πόσο πλαστικό εξοικονομείς και πόσο διοξείδιο του άνθρακα CO2 για τον πλανήτη καθώς και άλλες δράσεις.Κερδίζεις χρησιμοποιώντας την εφαρμογή τα ανάλογα σήματα-badges.

3η δραστηριότητα: σε ένα δίσκο με άμμο φτιάξαμε την ερημοποίηση-διάβρωση του εδάφους και τα αποτελέσματα της, όπως ζώα που μετακινούνται (ίσως κινδυνεύει η ζωή τους)και ανθρώπους -κλιματικοί πρόσφυγες που αναγκαστικά πηγαίνουν σε άλλες περιοχές πιο εύφορες.

3η εβδομάδα: Γνωρίζοντας τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής από τοπικό σε παγκόσμιο επίπεδο.

1η δραστηριότητα: Είδαμε υλικό από τις πρόσφατες καταστροφές στην Ελλάδα(πυρκαγιές στη Πάτρα) και σε άλλες περιοχές του πλανήτη όπως τις πλημμύρες στο Τέξας των ΗΠΑ και στο Μεξικό ,τις πυρκαγιές στο Καναδά και την Ισπανία,την αύξηση της θερμοκρασίας και το λιώσιμο των πάγων στη Γροιλανδία,το θερμό καλοκαίρι στην Αγγλία,όπου χρησιμοποιώντας τον παγκόσμιο χάρτη βρήκαμε τις περιοχές ,με τη βοήθεια μου φυσικά.Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν και έγραψαν τα μέρη (αντιγράφοντας τις λέξεις) σε post-it και τις κολλήσαμε αντίστοιχα.

2η δραστηριότητα:Μετά την πρόσφατη, μικρή θα έλεγα,πλημμύρα στο σχολείο μετά από έντονη βροχόπτωση ασχοληθήκαμε με μια βασική συνέπεια της κλιματικής αλλαγής:τις πλημμύρες .

Υλοποιήθηκαν δυο πειράματα ώστε να κατανοήσουν τα παιδιά την πορεία του νερού και τον ρόλο που παίζουν τα δέντρα και τα δασικά οικοσυστήματα,στα συστήματα αναδιανομής του νερού. Aυτό σχετίζεται με το ρόλο τους ως άμυνα κατά των πλημμυρών, της διάβρωσης του εδάφους,των ακραίων καιρικών φαινομένων και τη σημασία των δεντροφυτεύσεων.

Στο 1ο πείραμα χρησιμοποιήσαμε 2 γλάστρες η μια με ένα καλά ριζωμένο φυτό και η άλλη μόνο με χώμα.Τις ποτίσαμε με την ίδια ποσότητα νερού και παρατηρήσαμε ότι στη μια γλάστρα η απορροή ήταν λιγότερη και η ποιότητα του νερού καθαρότερη χωρίς μικρά σωματίδια και έντονο χρώμα σε σχέση με τη δεύτερη γλάστρα με το σκέτο χώμα.O rolos ton dentron

Στο 2ο πείραμα κατασκευάσαμε μια μικρή λεκάνη απορροής με φυσικά υλικά ώστε να καταλάβουμε πώς τα φυτά ,το έδαφος,τα δέντρα απορροφούν το νερό και επιβραδύνουν τη ροή του άρα και τις πλημμύρες.Lekanh aporrohs

 

4η εβδομάδα:Ποιες είναι οι πιθανές λύσεις για την κλιματική αλλαγή;

1η δραστηριότητα:Την εβδομάδα αυτή μιλήσαμε για το τι θα πρέπει κάνουμε εμείς ως σχολείο,για τη μείωση των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής. Φυσικά συνεχίσαμε να χρησιμοποιούμε την εφαρμογή Earthproject.

Δημιουργήσαμε σε χαρτί( cardboard) το δέντρο των βιώσιμων λύσεων ώστε να το παρουσιάσουμε και στους γονείς.

2η δραστηριότητα: Υλοποιήθηκε η δραστηριότητα κωδικοποίησης ”Οι Μικροί Φύλακες της Γης” ,μετά από πρόσκληση της κ. Ζωγραφίδου Νόπης,που καλούσε τους μαθητές να γίνουν οι ήρωες του πλανήτη μας  κάνοντας ανακύκλωση, δεντροφυτεύσεις και μείωση της σπατάλης νερού. Mikroi fylakes ths Ghs 4o Nhp.Gastoynhs

3η δραστηριότητα: Τέλος συνδεθήκαμε ζωντανά με άλλα σχολεία από Ελλάδα και εξωτερικό στις 24/10/2025, με διοργανώτρια την εξαίρετη συνάδελφο κ.Μαγκιώση Άννα, παρουσιάζοντας τις ιδέες των μαθητών για το τι είναι η κλιματική αλλαγή.

5η εβδομάδα:ώρα για δράση!

-Αρχικά ξεκινήσαμε κάποιες μέρες να ερχόμαστε και να φεύγουμε από το σχολείο με πατίνι.

20251021 130426

Βγήκαμε βόλτα στην γειτονική πλατεία παρατηρήσαμε κομμένα δέντρα,πολλά σκουπίδια και απογοητευτήκαμε γιατί οι μεγάλοι συμπεριφέρονται έτσι …

Ήρθε η ώρα λοιπόν,να δράσουμε εμείς οι μικροί…όπως διαβάσαμε και στο βιβλίο του Βαγγέλη Ηλιόπουλου “Παιδιά σε δράση!Η ώρα να σώσουμε τη Γη έχει φτάσει”

1η δραστηριότητα: Φυτέψαμε 3 νέα μικρά δέντρα στην αυλή του σχολείου.DENTROFYTEYSH

2η δραστηριότητα: Φυτέψαμε τα δικά μας λαχανικά στον κήπο(μαρούλια, κρεμμυδάκια, καρότα, πατάτες) και θα συνεχίσουμε και με άλλα.

3η δραστηριότητα:Συμμετείχαμε στον παγκόσμιο καθαρισμό ακτών 2025 με εθνικό συντονιστή τη Helmepa ,όπου μαζί με το 3ο Νηπ.Γαστούνης και την τοπική κοινότητα.

Συλλέχθηκαν 18 σακιά/σακούλες με απορρίμματα βάρους 60 περίπου κιλών από τα οποία τα 14 ήταν για ανακύκλωση(πλαστικά μπουκάλια,γυάλινα,αλουμινένια κουτιά).

4η δραστηριότητα:Καθαρισμός της γειτονικής πλατείας και διαχωρισμός των απορριμμάτων για ανακύκλωση.

6η εβδομάδα:Climate Action Day 6/11/2025

1η δραστηριότητα: Το πρωί 6/11/2025 ,είχαμε ζωντανή αλληλεπίδραση(virtual interaction) με σχολείο της Ινδίας όπως και την προηγούμενη χρονιά,το Dav Public School Gurugram India(Γκουργκάον) με την εκπαιδευτικό Samita Saini.Παρουσιάσαμε τις δημιουργίες μας από το πρόγραμμα.

2η δραστηριότητα: Γιορτάσαμε την Ημέρα Δράσης για το κλίμα,με τη ζωντανή διαδικτυακή εκδήλωση όπου παρουσιάστηκαν οι προσπάθειες, τα ευρήματα, οι λύσεις και οι ενέργειες όλων μας για την κλιματική αλλαγή. Η εκδήλωση ήταν για δασκάλους και μαθητές(δεν παρακολουθήσαμε μαζί λόγω ώρας ) και συμμετείχαν εκπληκτικοί ομιλητές: διασημότητες(ηθοποιοί-τραγουδιστές),παγκόσμιοι ηγέτες,ΜΚΟ, ακτιβιστές και πολλοί άλλοι.Διοργανωτές :Koen Timmers και Jennifer Williams,Co-Executives Directors Take Action Global.

3η δραστηριότητα:Παρουσιάσαμε στους γονείς τις δράσεις μας για την κλιματική αλλαγή,σαν διαδήλωση με πλακάτ, μιλώντας για τις λύσεις που υπάρχουν και τι πρέπει να κάνουμε όλοι για να σώσουμε τη Γη μας!

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Πρόσφατα σχόλια

Ιστορικό

Νοέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Σκακιστική άσκηση

ΑΕΡΟΣΤΑΤΟ

ΑΕΡΟΣΤΑΤΟ

Αερόστατο-Διαδικτυακή εκπαιδευτική πύλη ψυχαγωγίας και μάθησης για μικρά παιδιά

ΓΛΩΣΣΑ Α΄-Β΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

ΓΛΩΣΣΑ Α΄-Β΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

ΜΙΚΡΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ

ΜΙΚΡΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ

Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη για όλες τις ηλικίες

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Α΄-Β΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Α΄-Β΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Kidmedia

Εφαρμογές-παιχνίδια

ΟΑΣΠ-ΣΕΙΣΜΟΣ

ΟΑΣΠ-ΣΕΙΣΜΟΣ

Για μικρούς και μεγάλους

bedtimestories

bedtimestories

on-line παραμύθια

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ

Εξερευνητής του Υπολογιστή-Ηλεκτρονικός Ταχυδρόμος

Εκπαιδευτικό λογισμικό

Encyclopedia Interactica

πατήστε στην εικόνα και κάνετε login

Διαδραστική εγκυκλοπαίδεια για παιδιά

ΣΥΧΝΗ ΧΡΗΣΗ ΕΤΙΚΕΤΩΝ

Climate Action Project 2024 Eco Schools Helmepa Junior Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο Δράσεις ενεργού πολίτη Δράσεις μετάβασης στο Δημοτικό σχολείο ΕΘΙΜΑ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2024-2025 Εθελοντική Αιμοδοσία Εκπ/κη επίσκεψη "Φάρμα" Ηλείας Ενημέρωση για τη στοματική υγιεινή ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ 3 ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΓΓΕΛΑΚΙΑ Κατασκευή αυτοσχέδιου βροχόμετρου Κατασκευή χαρταετού ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ ΛΙΟΜΑΖΩΜΑ ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΠΗΛΙΝΑ ΣΤΟΛΙΔΙΑ Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα 2024-2025 Πολυτεχνείο Σαρακοστή από αλατοζύμη Σχέδιο Δράσης 2025-2026 Σχέδιο δράσης 2024-2025 Φθινοπωρινά καδράκια ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΔΩΡΑΚΙΑ αειφορική αυλή κάλαντα Λαζάρου κατασκευή μέλισσας κατασκευή χαρταετός κατασκευή χιονάνθρωπος κλιματική αλλαγή λαχανόκηπος νερό ομπρέλες πασχαλινά καλαθάκια πασχαλινή κάρτα πρωτομαγιάτικο στεφάνι πρόσκληση 28 Οκτωβρίου σαλιγκάρια σκαντζόχοιροι φαναράκια για τον Επιτάφιο “Σχέσεις σχολείου-οικογένειας”

Ετικέτες

Climate Action Project 2024 Eco Schools Helmepa Junior Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο Δράσεις ενεργού πολίτη Δράσεις μετάβασης στο Δημοτικό σχολείο ΕΘΙΜΑ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2024-2025 Εθελοντική Αιμοδοσία Εκπ/κη επίσκεψη "Φάρμα" Ηλείας Ενημέρωση για τη στοματική υγιεινή ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ 3 ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΓΓΕΛΑΚΙΑ Κατασκευή αυτοσχέδιου βροχόμετρου Κατασκευή χαρταετού ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ ΛΙΟΜΑΖΩΜΑ ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΠΗΛΙΝΑ ΣΤΟΛΙΔΙΑ Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα 2024-2025 Πολυτεχνείο Σαρακοστή από αλατοζύμη Σχέδιο Δράσης 2025-2026 Σχέδιο δράσης 2024-2025 Φθινοπωρινά καδράκια ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΔΩΡΑΚΙΑ αειφορική αυλή κάλαντα Λαζάρου κατασκευή μέλισσας κατασκευή χαρταετός κατασκευή χιονάνθρωπος κλιματική αλλαγή λαχανόκηπος νερό ομπρέλες πασχαλινά καλαθάκια πασχαλινή κάρτα πρωτομαγιάτικο στεφάνι πρόσκληση 28 Οκτωβρίου σαλιγκάρια σκαντζόχοιροι φαναράκια για τον Επιτάφιο “Σχέσεις σχολείου-οικογένειας”

Translate

European SchoolRadio Logo

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ

ΕΜΜΕΛΕΙΑ-ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΧΩΡΙΟ

ΕΜΜΕΛΕΙΑ-ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΧΩΡΙΟ

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Virtual Gallery Home

Virtual Gallery Home

ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

Ετικέτες

Climate Action Project 2024 Eco Schools Helmepa Junior Αειφόρο Ελληνικό Σχολείο Δράσεις ενεργού πολίτη Δράσεις μετάβασης στο Δημοτικό σχολείο ΕΘΙΜΑ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2024-2025 Εθελοντική Αιμοδοσία Εκπ/κη επίσκεψη "Φάρμα" Ηλείας Ενημέρωση για τη στοματική υγιεινή ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ 3 ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΓΓΕΛΑΚΙΑ Κατασκευή αυτοσχέδιου βροχόμετρου Κατασκευή χαρταετού ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ ΛΙΟΜΑΖΩΜΑ ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΠΗΛΙΝΑ ΣΤΟΛΙΔΙΑ Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα 2024-2025 Πολυτεχνείο Σαρακοστή από αλατοζύμη Σχέδιο Δράσης 2025-2026 Σχέδιο δράσης 2024-2025 Φθινοπωρινά καδράκια ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΔΩΡΑΚΙΑ αειφορική αυλή κάλαντα Λαζάρου κατασκευή μέλισσας κατασκευή χαρταετός κατασκευή χιονάνθρωπος κλιματική αλλαγή λαχανόκηπος νερό ομπρέλες πασχαλινά καλαθάκια πασχαλινή κάρτα πρωτομαγιάτικο στεφάνι πρόσκληση 28 Οκτωβρίου σαλιγκάρια σκαντζόχοιροι φαναράκια για τον Επιτάφιο “Σχέσεις σχολείου-οικογένειας”


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων