Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον
Υποενότητα : Οικολογία -Παγκόσμια και Τοπική κληρονομιά
Θεματική ενότητα :Οικολογική συνείδηση
Σχέδιο δράσης: «Ο καημός της θάλασσας »
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- απόκτηση οικολογικής συνείδησης.
- Κατανόηση και εμπέδωση της ορθολογικής διαχείρισης των απορριμμάτων και έμφαση στην προστασία του θαλάσσιου οικοσυστήματος.
- αξιολόγηση των σταδίων της λύσης του προβλήματος.
Τα Ε.Δ του νηπιαγωγείου μας “Ο καημός της θάλασσας” βασίστηκε στο “Θάλα-SoS-α χωρίς πλαστικά” της Μαρία Κεφαλάκη και σε εργαστήρια από τα εκπαιδευτικά προγράμματα της Παιδικής HELMEPA – “Η θάλασσα είναι ζωή” και “Η φίλη μας η θάλασσα”
Ενδεικτικές δραστηριότητες από τα εργαστήρια:
Στο 1ο εργαστήριο έγινε η αφόρμηση με την κούκλα της τάξης(persona doll) που μας παρουσίασε τη χελώνα που συνάντησε κάνοντας βόλτα στη θάλασσα ζητώντας τη βοήθεια μας…να αφαιρέσουμε δλδ τα πλαστικά είδη με τα οποία είναι καλυμμένη. Προβληματιστήκαμε αρκετά και μιλήσαμε για τις δικές μας εμπειρίες και τους λόγους που οδήγησαν ώστε η χελώνα να είναι σε αυτή την άσχημη κατάσταση…
Γρήγορα την βοηθήσαμε όλοι μαζί … και αφού επέζησε την ονομάσαμε Λάζαρο και μας υποσχέθηκε η κούκλα να την επιστρέψει στη θάλασσα ,εκεί που ανήκει!
Ακολούθησαν εργαστήρια γνωριμίας για τη ζωή στο βυθό της θάλασσας ,την μόλυνση της θάλασσας ,τα μικροπλαστικά,με video,βιβλία,εποπτικό υλικό και τα παιδιά συζήτησαν, έκαναν υποθέσεις, προσπάθησαν να βρουν λύσεις για το πρόβλημα με τα πλαστικά μιλώντας με μεγαλύτερους και αναζητώντας υλικό.
-Ζωγραφίζοντας το βυθό
-Αναγνωρίζοντας τα πλαστικά είδη που συναντάμε στη θάλασσα με τη βοήθεια της μελισσούλας Beebot
-Τι ψάρεψε στη θάλασσα ο ψαράς τελικά;
-Εμείς τι ψαρέψαμε;;;όχι ψαράκια αλλά απορρίμματα και μάθαμε για το χρόνο αποσύνθεσης(διάλυσης) τους στο βυθό της θάλασσας.
-Μαθαίνω για τη θάλασσα με το παιχνίδι τεχνητής νοημοσύνης Al for Ocean.Οι μαθητές/τριες πρέπει να καθαρίσουν τον ωκεανό. Εκπαιδεύουν ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης να διακρίνει τα ψάρια από τα σκουπίδια και ότι ανήκει στη θάλασσα.https://code.org/oceans
-Στο σπίτι πόσο πλαστικό χρησιμοποιούμε;;;
Εβδομαδιαία καταγραφή και συζήτηση για τη μείωση και επαναχρησιμοποίηση των πλαστικών ειδών.
Εμείς στο σχολείο χρησιμοποιούμε παγουρίνο και υφασμάτινες τσάντες για τη δανειστική βιβλιοθήκη και κάνουμε ανακύκλωση.
Στις 5 Ιουνίου ήταν η Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος και δημιουργήσαμε ένα mobile 3d τη Γη μας και γράψαμε μηνύματα,όπως να προσπαθούμε όλοι να είναι οι θάλασσες καθαρές!
Μιας και η επίσκεψη μας στη θάλασσα ήταν δύσκολη(τέλος σχολικού έτους), καθαρίσαμε την αυλή του σχολείου και την γειτονική πλατεία και καταλάβαμε ότι τα περισσότερα απορρίμματα που συλλέξαμε ήταν πλαστικά είδη.Γράψαμε συνθήματα για τη θάλασσα ελπίζοντας να αποκτήσουμε όλοι περιβαλλοντική συνείδηση…και υποσχεθήκαμε να καθαρίζουμε ο καθένας μόνος του την ακτή όταν πηγαίνει για μπάνιο….
-Επίσκεψη λιμενικού από το Λιμεναρχείο Κατακόλου και ενημέρωση των παιδιών για τους κινδύνους στη θάλασσα καθώς και συζήτηση για τις έννοιες του εθελοντισμού και την σημασία της προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος.Είχαμε καταγράψει τις ερωτήσεις που κάναμε και έγινε παρουσίαση εποπτικού υλικού.
Η δράση έγινε στα πλαίσια του εκπ. προγράμματος (συνεργασία του ΥΠΑΙΘ και του Υ.Ν) “Προσέχω,μαθαίνω,νοιάζομαι” από το Λιμεναρχείο Κατακόλου και το λιμενικό Χρέππα Νικόλαο.
Ως τελευταίο εργαστήριο ήταν η παρουσίαση του προβλήματος στους γονείς και την τοπική κοινωνία με ένα θεατρικό δρώμενο ,όπου τα ψάρια επαναστατούν για την κατάσταση που ζουν στο βυθό της θάλασσας και ζητούν απεγνωσμένα βοήθεια από τους ανθρώπους…
Καλό καλοκαίρι με καθαρές θάλασσες!!!!
Πρόσφατα σχόλια