4ος Θεματικός κύκλος :Φροντίζω το περιβάλλον
Υποθεματική: Οικολογία -Παγκόσμια και Τοπική κληρονομιά-Ανακύκλωση
Τίτλος: “Η ιστορία του μπλε κάδου”
Βασίζεται στο υλικό του ΙΕΠ «Φύλαξε το μην πετάς, ανακύκλωσε με μας!» της Δρ. Σοφία Δ. Χατζηγεωργιάδου.
Ως Αειφόρο Σχολείο από την αρχή της σχολικής χρονιάς οι μαθητές/τριες ενημερώνονται για την αειφορία και το περιβάλλον και με κοινές αποφάσεις όλης της σχολικής κοινότητας προγραμματίζονται δράσεις που στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση τους για περιβαλλοντικά θέματα όπως η ανακύκλωση.
1ο εργαστήρι
Διερεύνηση πρότερων γνώσεων
Με το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού οι μαθητές/τριες αναζήτησαν αντικείμενα-απορρίμματα που ήταν εσκεμμένα πεταμένα στον αύλειο χώρο .Συγκέντρωσαν ότι βρήκαν και νικητής αναδείχτηκε αυτός που μάζεψε τα περισσότερα(το παίξαμε πολλές φορές γιατί τους άρεσε).
Τα παιδιά με κατάλληλες ερωτήσεις από τη νηπιαγωγό και συζήτηση στην ολομέλεια ονομάτισαν, διέκριναν και διαχώρισαν τα απορρίμματα-σκουπίδια, όπως αυτά πιστεύουν ,από τα υλικά που ανακυκλώνονται και πάνε στο μπλε κάδο. Στη συνέχεια δημιουργήθηκε ένας εννοιολογικός χάρτης με ιδεοθύελλα για το τι γνωρίζουν για την ανακύκλωση.
2ο εργαστήρι
Τι συμβαίνει έξω από την τάξη μας;
Οι μαθητές/τριες παρακολουθήσαν το βίντεο https://video.link/w/mKIxc και τους ζητήθηκε να παρατηρήσουν, να συγκρίνουν,να διαχειριστούν κριτικά τις πληροφορίες και να εκφράσουν την άποψή τους για το πως θα ήταν ο τόπος μας με καλή διαχείριση απορριμμάτων και πως με κακή διαχείριση.
Οργανώθηκε ένας μικρός περίπατος γύρω από το σχολείο μας ώστε να παρατηρήσουν καλύτερα τον περιβάλλοντα χώρο ,να εντοπίσουν τους κάδους που υπάρχουν στη γύρω περιοχή , να παρατηρήσουν τυχόν προβλήματα σε σχέση με τα απορρίμματα ,να εξετάσουν κατά πόσο το περιβάλλον γύρω από το σχολείο είναι καθαρό(αποτύπωση με φωτογραφίες)και τέλος ανά ομάδες ,που είχαν δημιουργηθεί ,να συλλέξουν ανακυκλώσιμα απορρίμματα και μη. Επιστρέφοντας παρατηρήσαμε τις φωτογραφίες στον υπολογιστή και καταγράψαμε τη διαδρομή μας ατομικά.
3ο εργαστήρι
Τι γίνεται μέσα στην τάξη μας;
Παρακολουθήσαμε βίντεο για την ανακύκλωση https://video.link/w/1aRtd “Ο Πέρι το περιβάλλον” συζητήσαμε και αναζητήσαμε το σήμα της ανακύκλωσης σε διάφορα προϊόντα που υπάρχουν στο μαγαζάκι μας.
Μετά παρατηρήσαμε την ώρα του πρωινού μας πώς μεταφέρουν το γεύμα τους ,το νερό τους και διαπιστώσαμε ότι ο καλύτερος τρόπος είναι τα επαναχρησιμοποιούμενα δοχεία.
Οι σακούλες και η χρήση τους ,τα παιδιά ψήφισαν ότι καλύτερα να χρησιμοποιούμε πάνινες, βιοδιασπώμενες και επαναχρησιμοποιούμενες.
4ο εργαστήρι
Πως ακριβώς γίνεται η ανακύκλωση;
Παρακολούθηση βίντεο για τον μπλε κάδο https://video.link/w/jTIxc
και την διαδικασία της ανακύκλωσης και φύλλα εργασίας.
Γνωρίζοντας από κοντά το απορριμματοφόρο της ανακύκλωσης.
5ο εργαστήρι
Γιατί πρέπει να κάνουμε ανακύκλωση και τι αποτελέσματα έχει η μη σωστή διαχείριση των σκουπιδιών
Συζήτηση και προβληματισμός για ποιο λόγο πρέπει να κάνουμε ανακύκλωση(στην πραγματικότητα κάνουμε διαλογή απορριμμάτων που μπαίνουν στο μπλε κάδο) και δεν τα πετάμε στον απλό κάδο ή όπου βρούμε.Τα περισσότερα παιδιά σκέφθηκαν ότι θα γίνουν νέα υλικά από αυτά που ανακυκλώνονται ,ότι δεν είναι ωραίο να βλέπουμε σκουπίδια πεταμένα και ότι θα είναι γεμάτη η πόλη μας και οι κάδοι με αυτά.
Ακολούθησε ένα “πείραμα” με το χρόνο αποσύνθεσης των απορριμμάτων και φυτέψαμε διάφορα υλικά στην αυλή μας ώστε να δούμε μετά από 1 μήνα αν αυτά συνεχίζουν να υπάρχουν κάτω από το χώμα.
Μετά από αρκετό χρονικό διάστημα τα “ξεθάψαμε” και βγάλαμε τα συμπεράσματα μας αναζητώντας επίσης στο διαδίκτυο πληροφορίες για το χρόνο αποσύνθεσης πολλών σκουπιδιών(υλικό της Helmepa) και τις χωματερές.
Τα περισσότερα υλικά αν τα πετάμε όπου βρούμε ή στον απλό κάδο απορριμμάτων θα αργήσουν έως και 500χρόνια να αποσυντεθούν έτσι σε λίγα χρόνια ο πλανήτης μας και οι θάλασσες μας θα είναι γεμάτος σκουπίδια.
Δημιουργία της δικής μας αφίσας για το χρόνο αποσύνθεσης διαφόρων υλικών.
6ο εργαστήρι
Ο πλανήτης μας κινδυνεύει και πρέπει να τον σώσουμε
Μάθαμε για τα R (Reduce-Reuse-Recycle)-“Μειώνω ,επαναχρησιμοποιώ, ανακυκλώνω” για την καλύτερη και πιο ορθολογική διαχείριση υλικών και απορριμμάτων και ακολούθησαν οι εξής δραστηριότητες-κατασκευές(συνδυάστηκαν με την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος):
Με “άχρηστα υλικά” γράψαμε το σύνθημα “Μειώνω ,επαναχρησιμοποιώ, ανακυκλώνω”
Κατασκευές στον αύλειο χώρο από “άχρηστα υλικά” με τη βοήθεια των γονέων.
Στο σχολείο μας επίσης γίνεται ανακύκλωση μπαταριών,πλαστικών καπακιών,τηγανέλαιου,ηλεκτρικών λαμπτήρων και υπάρχει και κάδος κομποστοποίησης.
Διαβάσαμε το ψηφιακό βιβλίο”Η ιστορία του μπλε κάδου” που είχε δημιουργηθεί στο σχολείο πριν χρόνια.
και συζητήσαμε πως νοιώθει ο κάθε μπλε κάδος με τη συμπεριφορά των ανθρώπων.
7ο εργαστήρι
Αξιολόγηση και διάχυση των δράσεων μας
Αξιολόγηση με ψηφιακά παιχνίδια συναδέλφων στο Wordwall
με φύλλο εργασίας στα Αγγλικά
με επιτραπέζιο παιχνίδι
Δημιουργία ψηφιακής αφίσας στο Canva με ζωγραφιές που έγιναν στο TuxPaint και κοινοποίηση της.
και ολοκλήρωση του 4ου κύκλου Ε.Δ με την θεατρική παράσταση “Η κυρία ανακύκλωση και ο μπλε κάδος” ανοιχτή προς τους γονείς/κηδεμόνες για το τέλος της σχολικής χρονιάς(το σκηνικό μας φτιάχτηκε με διάφορες κατασκευές μας με θέμα την ανακύκλωση).
Δείτε μας:
Πρόσφατα σχόλια