3ος Θεματικός κύκλος :Δημιουργώ και καινοτομώ-Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Υποθεματική: Ψηφιακές δεξιότητες,STEΑM/Εκπαιδευτική Ρομποτική
Τίτλος: «Μικροί αστροναύτες εν δράσει»
Βασίζεται στο υλικό του ΙΕΠ «STEAM και η ΓΗ γυρίζει….» της Φώτη Παρασκευής
και στο υλικό της συναδέλφου Ρίζου Ελένης.
1ο εργαστήριο
Διερεύνηση πρότερων γνώσεων
Παιχνίδι γνωριμίας με μουσική. Έχουμε εικόνες με στοιχεία του διαστήματος σε κάρτες. Κόβουμε κάθε κάρτα – εικόνα στη μέση και τοποθετούμε τις κάρτες σε διαφορετικά σημεία της τάξης. Τα παιδιά κινούνται με την μουσική και στο σταμάτημα της μουσικής σηκώνουν από μια μισή κάρτα που έχουν βρει. Παρατηρούν την κάρτα τους και με το ξεκίνημα της μουσικής κινούνται πάλι στο χώρο προσπαθώντας να εντοπίσουν το άλλο τους μισό. Στο σταμάτημα της μουσική βρίσκουν το ζευγάρι τους. Ξεκινάει ξανά η μουσική και χορεύουν και στο νέο σταμάτημα της μουσικής κάθονται με το ζευγάρι τους μαζί. Παρατηρούν την κάρτα τους, κάνουν υποθέσεις και παρουσιάζουν στην ολομέλεια με τη σειρά. Μουσική υπόκρουση :Star wars theme
Ακολουθεί απλό παιχνίδι μαθηματικών βρες το άλλο μισό κάθε εικόνας και πες τι βλέπεις(αναγνώριση στοιχείων)
Οι μαθητές/τριες στη συνέχεια με ερωτήσεις απαντούν στο τι γνωρίζουν για το διάστημα(διερεύνηση πρότερων γνώσεων) και δημιουργείτε εννοιολογικός χάρτης πρώτα στο χαρτί με τις γνώσεις τους και στη συνέχεια στον υπολογιστή με το online λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης Bubbl us.(ψηφιακές δεξιότητες)
2ο εργαστήριο
Μαθαίνοντας για το Γαλαξία μας
Ξεκινά το ταξίδι μας στο Γαλαξία μας παρακολουθώντας video στο Youtube https://www.youtube.com/watch?v=JVCVZtOjEfQ&ab_channel=%CE%95fkarianosKostas
και σύμφωνα με τη μυθολογία ο Γαλαξίας μας γνωστός ως Milky Way δημιουργήθηκε από το γάλα της θεάς Ήρας-μάθετε την ιστορία εδώ:https://www.gnomionline.gr/%CE%B7-%CE%B3%CE%AD%CE%BD%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%BE%CE%AF%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA/
Ακολούθησε αναπαράσταση της τροχιάς των πλανητών (με υλικά πλαστικές μπάλες )
και ακούγοντας το τραγούδι του Χάρη Κατσιμίχα “Μια γιορτή στη γειτονιά του ήλιου” της Ελένης Πιτσιδοπούλου με βιωματικό παιχνίδι αναπαριστούμε πάλι τη κυκλική τροχιά των πλανητών, χρησιμοποιώντας μπαλόνια διαφορετικών χρωμάτων και μεγεθών(ένα για κάθε πλανήτη).
Παρακολούθηση της τροχιάς των πλανητών από κοντά στη ψηφιακή εφαρμογή https://solarsystem.nasa.gov/planets/overview/
Ζωγραφίζοντας το Γαλαξία μας με κιμωλίες.
Αξιολόγηση του εργαστηρίου με φύλλα εργασίας.
3ο εργαστήριο
Το ηλιακό μας σύστημα
Για καλύτερη γνωριμία με τους πλανήτες έγινε αφήγηση του βιβλίου “Το ταξίδι του Μα-Βη στο γαλαξία” Γιάρνελλ Αλέξανδρος,Γιώργος Σγουρός και τα παιδιά δημιούργησαν το δικό τους κωδικό όνομα όπως του Μα-Βη ,συνθέτοντας την πρώτη συλλαβή από το όνομα τους και το επώνυμο τους.
Παρακολούθηση του ηλιακού συστήματος στον υπολογιστή με την ψηφιακή εφαρμογή https://www.solarsystemscope.com/
Παρακολουθήσαμε και το βίντεο Picou-Picou https://www.youtube.com/watch?v=zrT4jLRsHUI&ab_channel=picoupicou
Μάθαμε για τη Γη ,τον γαλάζιο πλανήτη και ακολούθησε συζήτηση https://www.youtube.com/watch?v=JXwvVyFgVzs&t=340s&ab_channel=AstronomyGreece
Μυθολογία η θεά Γαία https://www.hellenicmythology.com/gaia.html
Κατασκευή στεφάνι με το ηλιακό σύστημα,κολλώντας στη σωστή σειρά τους πλανήτες
Η ιδέα από το Pinterest
Κατασκευή STEAM -προσομοίωση της τροχιάς των πλανητών γύρω από τον ήλιο.
Η ιδέα εδώ:https://www.youtube.com/watch?v=JrLCuhGlU8w&ab_channel=MontessoriFromTheHeart
Memory game με τους πλανήτες που φτιάξαμε.
Αξιολόγηση του εργαστηρίου με διαδραστικά παιχνίδια στον υπολογιστή (δημιουργίες εκπαιδευτικών)
Ζωγραφική στο λογισμικό TuxPaint
4ο εργαστήριο
Αστροναύτης θα ντυθώ…
Το τραγούδι https://www.youtube.com/watch?v=aPd3ld4keY4&t=19s ήταν η αφορμή να μιλήσουμε και για τα διαστημόπλοια και τους αστροναύτες .
Παρακολουθήσαμε video με τη ζωή τους https://www.youtube.com/watch?v=RwvLm7UmlY8&ab_channel=%CE%92%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%AD%CE%BB%CE%B7%CF%82%CE%9A%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CE%B7%CF%82
την εκτόξευση των διαστημόπλοιων https://www.youtube.com/watch?v=uuYoYl5kyVE&t=5s&ab_channel=FalkoJ89,μάθαμε να μετράμε αντίστροφα στα ελληνικά & στα αγγλικά, τη NASA,τους διαστημικούς σταθμούς,το ταξίδι στη Σελήνη https://www.youtube.com/watch?v=X1cVnC7EtWw&ab_channel=VideoFromSpace
Με αυτό το photobooth έγινε και η φωτογράφηση μας στο πλανήτη Άρη,μιας και είμαστε η πρώτη επανδρωμένη αποστολή σε αυτόν……δεν μπορούμε να περιμένουμε ως το 2035….
Φυσικά στον Άρη συναντήσαμε και αρειανούς … παρόλο που δεν υπάρχουν αποδείξεις για ζωή εκεί!
Αξιολόγηση του εργαστηρίου με φύλλα εργασίας.
5ο εργαστήριο
Μαθαίνοντας για τον Ήλιο
Ο ήλιος είναι το μεγαλύτερο αστέρι στον ουρανό που μας προσφέρει φως και θερμότητα https://solarsystem.nasa.gov/solar-system/sun/overview/
Ο ήλιος στην μυθολογία εδώ:https://www.youtube.com/watch?v=hk5b9_VvOPA
Συζήτηση και εποπτικό υλικό για τον ήλιο που μπορεί να γίνει επικίνδυνος και για εμάς και για τον πλανήτη μας.
Μέρα -Νύχτα
Διαβάσαμε το παραμύθι της μέρας και της νύχτας εδώ:http://ektiataxia.blogspot.com/2008/10/blog-post.html
και την ιστορία “Γυρίζει γυρίζει η Γη” της Κλαίρ Λουέλυν.
Πείραμα – Η περιστροφή της Γης και ο Ήλιος και παρακολούθηση προσομοίωσης στον υπολογιστή Φωτόδεντρο http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3271
Ιδέες για προσομοίωση μέρας-νύχτας στο Google Earth και στο λογισμικό της Encyclopedia Interactica(χρειάζεται να κάνεις λογαριασμό)http://www.poissonrouge.com/
Το εργαστήριο αυτό υλοποιήθηκε σε συνεργασία με την καθ.Αγγλικής Γλώσσας όπου μέσα από παιχνίδια,τραγούδι,παντομίμα γνώρισαν και διέκριναν ατομικά και ομαδικά τι κάνουμε τη μέρα και τη νύχτα και στα αγγλικά.
Ζωγραφική της μέρας και της νύχτας(σχεδιάζουμε οτιδήποτε για τη μέρα και μετά το φωτοτυπούμε και έτοιμη και η ζωγραφιά μας την νύχτα) καθώς και στο λογισμικό TuxPaint.
Βάζοντας στη σωστή σειρά τις καρτέλες με την ανατολή,το μεσημέρι,τη δύση,τη νύχτα κοιτώντας τη θέση του ήλιου.
6ο εργαστήριο
Μαθαίνοντας για τη Σελήνη
Οι φάσεις της Σελήνης εδώ:https://spaceplace.nasa.gov/moon-phases/en/
Παίζοντας με ένα κομμάτι κανσόν ή γκοφρέ χαρτί μιλάμε για τις φάσεις και τις δημιουργούμε με μπισκότα-STEAM και φυσικά δοκιμάζουμε πως μπορούμε να κάνουμε την πανσέληνο γρήγορα νέα σελήνη…..
Επίσης “παίξαμε” με τις φάσεις της σελήνης προσπαθώντας να τις βάλουμε στη σωστή σειρά(δεξιότητες αλληλουχίας-κωδικοποίηση & μαθηματικά)
Κοιτώντας με το τηλεσκόπιο μας(περσινή κατασκευή) σε τη φάση είναι το φεγγάρι…
Διαβάσαμε το υπέροχο βιβλίο “Ο Φεγγαροσκεπαστής” του Puybaret Éric θελήσαμε να αγγίξουμε κι εμείς το φεγγάρι…
Η ιδέα από το Pinterest
Στο ταξίδι με το διαστημόπλοιο εκτός Γης είδαμε και περίεργους σχηματισμούς από αστέρια-αστερισμούς, παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για τη μυθολογία και τους αρχαίους αστερισμούς https://www.youtube.com/watch?v=BpvC3T8-__Q&ab_channel=%CE%95%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82%CE%9A%CF%8D%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%82 και θελήσαμε να φτιάξουμε τους δικούς μας δίνοντας τους το όνομα μας…
7ο εργαστήριο
Αξιολόγηση του θεματικού κύκλου με τη βοήθεια του προγραμματισμού και της ρομποτικής
Η αξιολόγηση ξεκίνησε με τη δημιουργία νέου εννοιολογικού χάρτη με αυτά που μάθαμε με τη βοήθεια της νηπιαγωγού.
Στη συνέχεια ακολούθησε προγραμματισμός και ρομποτική,φυσικά είχε προηγηθεί εισαγωγή στη ρομποτική σε άλλες θεματικές ενότητες με παιγνιώδεις δραστηριότητες και στο Φωτόδεντρο http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/11286
Ξεκινήσαμε με προγραμματισμό πρώτα σε Α4 -φύλλο εργασίας-ατομικά και στη συνέχεια με το ρομπότ Beebot ,σε ομάδες, λύσαμε τους γρίφους, κρυμμένους σε πετρώματα από τη Σελήνη, για κάθε στοιχείο στον επιδαπέδιο χάρτη.
Το Beebot μας έδωσε την ευκαιρία να εξοικειωθούμε με τις βασικές εντολές προγραμματισμού,να προβληματιστούμε για τις σωστές διαδρομές και να αξιολογήσουμε τι μάθαμε για τους πλανήτες και το ηλιακό μας σύστημα.(για περισσότερη δυσκολία η μελισσούλα συνέχιζε μετά από κάθε λύση του γρίφου και όχι από την αρχή).
Το φύλλο εργασίας
Τέλος βραβευτήκαμε ως αστροναύτες της NASA!
Πρόσφατα σχόλια