2ος Θεματικός κύκλος :Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη
Υποθεματική: Συμπερίληψη,Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα(αντιμετώπιση διακρίσεων,κοινωνική ευαισθησία,δημοκρατική παιδεία)
Τίτλος: «Εγώ και εσύ μαζί»
Βασίζεται στο υλικό του ΙΕΠ «Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία»
1ο εργαστήριο
Τραγουδώντας και χορεύοντας το “Ελάτε να γίνουμε φίλοι” για την προώθηση της συνεργασίας και της ομαδικότητας
Δημιουργώντας ένα ομαδικό πάζλ με τους εαυτούς τους και κατανοώντας της σημασία της ενότητας και της ισότιμης συνύπαρξης στην τάξη ότι όλοι μαζί αποτελούμε κομμάτια ενός όμορφου χρωματιστού πάζλ.
Η ιδέα για το πάζλ είναι της συναδέλφου Αριάδνης Ευαγγελοπούλου.
2ο εργαστήριο
Όλοι ίσοι στην τάξη μας!
Κατανόηση της διαφορετικότητας και της σημασίας του σεβασμού προς τους άλλους,αναγνώριση των συναισθημάτων.
Επίσκεψη στο σχολείο μας της Ευτυχίας μιας persona doll που χρειάζεται τη βοήθειά μας καθώς μετακόμισε με την οικογένειά της στην πόλη μας,νοιώθει μόνη και στο σχολείο που πηγαίνει τα παιδιά δεν την παίζουν γιατί είναι από μια άλλη χώρα. Η νηπιαγωγός όταν παρουσιάζει δακρυσμένη την Ευτυχία ,τα παιδιά εκφράζουν τις ιδέες τους για να πάψει να νιώθει άσχημα και της προτείνουν να έρθει στο δικό μας σχολείο και ότι θα περνάει ωραία μαζί τους.
Συζητάμε για τα συναισθήματα της νέας μας φίλης και πως θα ένιωθαν αυτά αν ήταν στη θέση της.Τα παιδιά αγκάλιασαν την κούκλα και την αποχαιρέτησαν κολλώντας post it στα ρούχα της με το όνομά τους(για να γνωρίζει τους νέους φίλους της).Φυσικά θα περιμένουμε τη μετεγγραφή της στο δικό μας νηπιαγωγείο….
Αυτή η δραστηριότητα μας έδωσε το έναυσμα να μιλήσουμε για τα συναισθήματα και στη συνέχεια στο Φωτόδεντρο στον υπολογιστή να τα αναγνωρίζουμε παίζοντας εδώ: http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10756
και εδώ:http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3574
Ακολούθησε παιχνίδι όπου τα παιδιά κάθονται σε κύκλο με κλειστά μάτια και η νηπιαγωγός αφήνει πίσω από την πλάτη τους μια κάρτα ,όπου σε κάθε μια απεικονίζεται μια κατάσταση και εκφράσαν τις απόψεις τους.
Δημιουργήθηκε εννοιολογικός χάρτης πρώτα σε χαρτί και μετά στον ηλ.υπολογιστή με τη βοήθεια/καθοδήγηση της νηπιαγωγού βασισμένος στις απόψεις των παιδιών(εκτυπώθηκε και αναρτήθηκε στη γωνία των Ε.Δ).
Αξιολόγηση του εργαστηρίου με φύλλο εργασίας:
3ο εργαστήριο
Διαφορετικότητα και ενσυναίσθηση
Στις 3/12/2021 την Παγκόσμια Ημέρα των ατόμων με αναπηρία είδαμε την ιστορία του μικρού Νικόλα ενός «αλλιώτικου» αγοριού και της Μαρίας που γίνονται φίλοι,μιλήσαμε για τα συναισθήματα μας ,φορέσαμε τα γυαλιά της αποδοχής και παίξαμε με τα μπαλόνια των συναισθημάτων που θα πρέπει να έχουμε απέναντι στους ανθρώπους με ιδιαιτερότητες.
Διαβάσαμε τέλος μια κοινωνική ιστορία για τη διαχείριση των συναισθημάτων μας και τα παιδιά έμαθαν τρόπους για το τι πρέπει να κάνουν για να νοιώσουν καλύτερα αντιμετωπίζοντας διάφορες καταστάσεις(όπως η ιστορία του μικρού Νικόλα).
4ο εργαστήριο
Διαφορετικότητα και αλληλοσεβασμός και αποδοχή.
Στις χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες παρακολουθήσαμε μια ταινία μικρού μήκους με ένα αγαπημένο ζωάκι το σκαντζόχοιρο και στη συνέχεια συζητήσαμε για το πως ένοιωσε όταν του συμπεριφέρονταν άσχημα τα άλλα ζωάκια στο σχολείο αλλά και όταν του έκαναν ένα υπέροχο Χριστουγεννιάτικο δώρο.
Δείτε την ταινία εδώ:https://www.youtube.com/watch?v=Icx7hBWeULM&t=3s&ab_channel=ErsteGroup
Δημιουργήσαμε ομαδικά μια μικρή αφίσα με αυτόν και τους φίλους του και εκφράσαμε με παγωμένες εκφράσεις-εικόνες τα συναισθήματα που πιθανά ένιωσε ο μικρός σκαντζόχοιρος κατά τη διάρκεια του βίντεο.
- στενοχωρημένος
- στενοχωρημένος
- χαρούμενος
Αξιολόγηση του εργαστηρίου με φύλλο εργασίας:
5ο εργαστήριο
Γνωρίζοντας τον μοναδικό εαυτό μου!
-Παίξαμε το παιχνίδι των ντετέκτιβ κρατώντας εφημερίδες και κρύβοντας καλά το πρόσωπο μας , κινούμαστε με τη συνοδεία μουσικής.Στο σταμάτημα της μουσικής μένουμε ακίνητοι και κοιτάζουμε κατασκοπικά το διπλανό μας και εντοπίζουμε ομοιότητες ως προς τα εξωτερικά μας χαρακτηριστικά. Εκφράζουμε τις παρατηρήσεις μας και καταλήγουμε ότι φυσικά ο εαυτός μας είναι διαφορετικός από τον άλλο….
-Παρατηρούμε τον εαυτό μας με το παιχνίδι του καθρέπτη.Μέσα σε ένα μπαουλάκι κρύβουμε ένα μεγάλο καθρέπτη και καλούμε τα παιδιά που είναι καθισμένα κυκλικά να το ανοίξουν και να ανακαλύψουν το θησαυρό.Ο θησαυρός είναι ο ευατός τους τον οποίο περιγράφουν όπως επιθυμούν…είμαι χαρούμενος,όμορφος,έξυπνος,καλός με τα άλλα παιδάκια ,μου αρέσει να….
Κατασκευή διαβατηρίου μιας και είμαστε ταξιδιώτες από την αρχή της σχολικής χρονιάς στη ζούγκλα.Το διαβατήριο έχει τα στοιχεία μας ,τι μας αρέσει και που θέλουμε να ταξιδέψουμε.
Το υλικό για το διαβατήριο εδώ:https://blogs.sch.gr/mgourgioti/2022/01/04/safari-fylla-gnorimias/?fbclid=IwAR1Pp708_E6b6S8do7uV–sEum8TDQ0UsguW-TIxnmrNpYgGRzC_mJIRmRg
6ο εργαστήριο
Εγώ και οι άλλοι
Παρακολουθήσαμε το βίντεο “Η εχθρόπιτα” https://video.link/w/IiYyc και ακολούθησε συζήτηση αν θα έφτιαχναν εχθρόπιτα για κάποιο άλλο παιδί ή έχουν βιώσει κάτι ανάλογο με την ιστορία.Μιλήσαμε για τον καλύτερο τους φίλο/η και σε φύλλο εργασίας με τα ονόματα όλων των μαθητών/τριών ,ώστε να κυκλώσουν το όνομα του φίλου/ης τους.
Έφτιαξαν μια καρδιά γεμάτη αγάπη και τη δώρισαν στο καλύτερο τους φίλο/η!
Στη συνέχεια τα παιδιά χόρεψαν στην αυλή “Το γαϊτανάκι της φιλίας”
Τέλος δημιουργήσαμε στον υπολογιστή και στην εφαρμογή WordArt https://wordart.com/τη δική μας “Φιλόπιτα” ,όπως την ονόμασαν τα παιδιά και είχε ως συστατικά την αγάπη,τη φιλία…
Δείτε τη “Φιλόπιτα” μας πατώντας εδώ:https://wordart.com/1ijgipq2cre1/%CF%86%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CF%80%CE%B9%CF%84%CE%B1
7ο εργαστήριο
‘Ολοι ξεχωριστοί!
Διαβάσαμε την ιστορία “‘Ελμερ ο παρδαλός ελέφαντας” του Ντέιβιντ Μακ Κι ,το τόσο διαφορετικό ζώο και συζητήσαμε αν θα θέλαμε ή έχουμε ένα φίλο “διαφορετικό”.
Αφού τον αγαπήσαμε αυτό τον ξεχωριστό φίλο μας τον κατασκευάσαμε ομαδικά με την τεχνική pixelrart και τον προσθέσαμε στη γωνία των Ε.Δ.
Παράλληλα με τα Ε.Δ στο σχολείο μαθαίνουμε για τις φυλές του κόσμου και τα παιδιά γνωρίζουν ανθρώπους διαφορετικούς από αυτά ,με άλλο χρώμα δέρματος,μαλλιά,τρόπο ζωής κ.α απαραίτητο για να κατανοήσουν ότι ο καθένας μας είναι διαφορετικός και ξεχωριστός!
Ολοκληρώθηκε και ο 2ος θεματικός κύκλος των Ε.Δ με αυτοαξιολόγηση από τα παιδιά και αξιολόγηση από την νηπιαγωγό.
Πρόσφατα σχόλια