Η συμμετοχή του σχολείου μας για δεύτερη σχολική χρονιά στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του “Αειφόρου Ελληνικού Σχολείου” και στο “Τοπικό Δίκτυο Αειφόρου Σχολείου Ν.Ηλείας” , ήταν η αφορμή για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με τίτλο “Δρω και αειφορώ” .
ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Το Αειφόρο σχολείο
ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ : Οι 8 πυλώνες του
- Δημοκρατία, συμμετοχή
- Προαγωγή μάθησης
- Προαγωγή τεχνών και πολιτισμού
- Αειφορικό κτίριο και αυλή
- Εξοικονόμηση πόρων(νερό, απορρίμματα)
- Εξοικονόμηση ενέργειας /πολιτική μετακινήσεων
- Προαγωγή της υγείας στο σχολείο
- Από την τοπική στη πλανητική κλίμακα
Από την αρχή του σχολικού έτους αποφασίσαμε εκπαιδευτικός, μαθητές και γονείς να υλοποιήσουμε δράσεις για το περιβάλλον και την αειφορία, ξεκινώντας με τον εξωραϊσμό του αύλειου χώρου.
(Πυλώνας 4ος Αειφορικό κτίριο και αυλή)
Από αρωματικά φυτά και βότανα φυτέψαμε: δεντρολίβανο, δάφνη, θυμάρι, αλόη, φασκόμηλο, σέλινο, μαϊντανό, άνηθο, βασιλικό, δυόσμο,μαντζουράνα.
Δημιουργώντας το συμβόλαιο μας για την “κυρία αειφορία” με τις δεσμεύσεις μας για την υλοποίηση του προγράμματος.
(Πυλώνας 1ος και 2ος Δημοκρατία, συμμετοχή-Προαγωγή μάθησης)Να τονιστεί ότι όλες οι δραστηριότητες που υλοποιούνται στηρίζονται στην ενεργητική και βιωματική μάθηση , προάγοντας τη γνώση και αναπτύσσοντας δεξιότητες στους μαθητές.
Ετοιμάζοντας το λαχανόκηπο μας:
Φυτέψαμε πατάτες, κρεμμύδι, σκόρδο, μαϊντανό, σέλινο,καρότο, άνηθο, μαρούλια, φασόλια, σπανάκι, σέσκουλο, αντίδι,παντζάρια και σπείραμε σιτάρι, κριθάρι και βρώμη.
Αντιγράψαμε στο η/υ τις ονομασίες των φυτών για να τοποθετήσουμε πινακίδες για αυτά στο λαχανόκηπο και στα αυτοσχέδια γλαστράκια.
Δημιουργία φυτολογίου:
Εξερευνώντας την αυλή του σχολείου και τη διπλανή πλατεία συλλέξαμε φύλλα και πέταλα λουλουδιών για να τα αποξηράνουμε και να τα κολλήσουμε στο φυτολόγιο μας.
Πως φτιάχνω φυτολόγιο δείτε εδώ:http://www.newmommy.gr/articles/view/1559/
Επίσης φτιάξαμε σε παλιά παραθυρόφυλλα μια γωνία με αρωματικά φυτά και βότανα:
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς συμμετείχαμε στο ψηφιακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Βιωματικού Σχολείου http://www.biomatiko.gr/ “Η ζωή χωρίς σκουπίδια” με δραστηριότητες για την ανακύκλωση καθώς και στο σχολικό διαγωνισμό .Οι περισσότερες δράσεις έχουν δημοσιευτεί http://www.lifewithnogarbage.gr/sxoliki-koinotita/diktyo-twn-sxoleiwn-43.html
Και στο διαγωνισμό Bravo Schools http://bravo.sustainablegreece2020.com/ψηφίστε μας εδώ: http://bravo.sustainablegreece2020.com/gr/voting-by-school/4o-nhpiagwgeio-gastoynhs-nhleias.63.html
Δείτε περισσότερα εδώ:http://www.biomatiko.gr/action-for-a-better-world/
(Πυλώνας 5ος Εξοικονόμηση πόρων(νερό, απορρίμματα)
και (Πυλώνας 4ος Αειφορικό κτίριο και αυλή)
Φωτογραφίες από διάφορες δράσεις μας
Συμμετείχαμε επίσης στο πρόγραμμα Let’s do it Greece http://www.letsdoitgreece.org/και στο Plasticfreegreece http://www.plasticfreegreece.org/
Δείτε περισσότερα σε αυτό το άρθρο:https://blogs.sch.gr/4nipgast/archives/3786
(Πυλώνας 3ος -Προαγωγή τεχνών και πολιτισμού)
Η τέχνη (εικαστικά, θέατρο, μουσική) και η προαγωγή του πολιτισμού είναι αναπόσπαστο κομμάτι των θεματικών ενοτήτων που αναπτύχθηκαν . Συγκεκριμένα: Κολάζ με ανακυκλώσιμα υλικά, κατασκευές για τη διακόσμηση του εσωτερικού χώρου του σχολείου και του εξωτερικού (φωλιές και ταΐστρες πουλιών, ανεμοδούρα, κατασκευή γωνίας μουσικής στην αυλή με αυτοσχέδια μουσικά όργανα, ζωγραφική ελαστικών, ζωγραφική σαλίγκαρου , δραματοποιήσεις τρύγου, λιομαζώματος, εθίμων
Επίσης παρακολουθήσαμε θεατρικές παραστάσεις κατά τη διάρκεια του σχολ.έτους , επισκεφθήκαμε μουσεία όπου συμμετείχαμε στα εκπαιδευτικά τους προγράμματα ( το Θεματικό Πάρκο Ελληνικής Μυθολογίας και το Μουσείο Αρχ.Ήλιδας)
Δείτε εδώ:
Θεατρική παράσταση«Αυτός ο κόσμος ο μικρός» του θιάσου Τεχνόπολις: https://blogs.sch.gr/4nipgast/archives/3261
Θεατρική παράσταση«Παραμύθια….και αλήθειες» :https://blogs.sch.gr/4nipgast/archives/3427
Θεματικό Πάρκο Ελληνικής Μυθολογίας:https://blogs.sch.gr/4nipgast/archives/3469
Μουσείο Αρχ.Ήλιδας:https://blogs.sch.gr/4nipgast/archives/3895
Διοργανώθηκε επίσης μια ενημερωτική συζήτηση από κτηνίατρο στο σχολείο μας για την προστασία των αδέσποτων και μη ζώων .(πολιτισμός και φιλοζωία)
(Πυλώνας 6ος -Εξοικονόμηση ενέργειας /πολιτική μετακινήσεων)
Δράσεις και ανάπτυξη του θέματος για την κυκλοφοριακή αγωγή από Δημοτικό Αστυνόμο του Δ. Ήλιδας και ενημέρωση των μαθητών για τη μεταφορά προς και από το σχολείο με τα πόδια και την ασφαλή μετακίνηση με ποδήλατο στους δρόμους https://blogs.sch.gr/4nipgast/archives/3852
(Πυλώνας 7ος-Προαγωγή της υγείας στο σχολείο)
Ανάπτυξη θεματικών ενοτήτων για το σώμα ,την υγιεινή διατροφή ,τη στοματική υγιεινή,(με φύλλα εργασίας, ιστορίες, τραγούδια, δραματοποιήσεις) και οργάνωση ενημερωτικών διαλέξεων ,στο χώρο του σχολείου, από ειδικούς του Κ.Υ Γαστούνης Ηλείας για τη στοματική υγεία: https://blogs.sch.gr/4nipgast/archives/3862
Ενημερωτική παρουσίαση στους μαθητές για τις πρώτες βοήθειες από το Σώμα Εθελοντών Σαμαρειτών, Διασωστών και Ναυαγοσωστών Αμαλιάδας Ηλείας: https://blogs.sch.gr/4nipgast/archives/3628
Τέλος οργανώθηκε ενημερωτική διάλεξη από ψυχολόγους-οικογενειακούς συμβούλους, σε συνεργασία με το 3ο Νηπιαγωγείο Γαστούνης ,για θέματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης:https://blogs.sch.gr/4nipgast/archives/3355
(Πυλώνας 8ος-Από την τοπική στη πλανητική κλίμακα)
Δράσεις σε πανελλαδική περισσότερο κλίμακα όπως: α) συμμετοχή στο πρόγραμμα Let’s do it Greece 2018 β) κοινωνική δράση αλληλεγγύης όπως με Συλλόγους αναπήρων συγκεντρώνοντας πλαστικά καπάκια(για αγορά αμαξιδίων), επισκέψεις στο Γηροκομείο Γαστούνης γ) συμμετοχή στο πρόγραμμα «Κάνε μια ευχή» Make a wish
Ευχαριστούμε πολύ τους γονείς και όλους όσους συμμετείχαν για την υλοποίηση του προγράμματος, για την πολύτιμη βοήθεια τους!!!!!!!!!
Πρόσφατα σχόλια