Στα πλαίσια της συμμετοχής του Νηπιαγωγείου για το σχολικό έτος 2015-16 στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ISE (Inspiring Science Education) υλοποιήθηκε ένα νέο εκπαιδευτικό σενάριο στη σχολική τάξη με θέμα “Πως δημιουργείται η βροχή” .Το σενάριο εντάσσεται στη θεματική του Νηπιαγωγείου και αφορά το γνωστικό αντικείμενο “Παιδί και Περιβάλλον”(φυσικό) και βασίζεται στο εκπαιδευτικό πρότυπο της διερευνητικής μάθησης.
Πέρα από την υλοποίηση ποικίλων δραστηριοτήτων για τη θεματική ενότητα “Το νερό” , ακολουθώντας βήμα-βήμα το εκπαιδευτικό σενάριο ΠΩΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ Η ΒΡΟΧΗ στον Η/Υ οι μαθητές έμαθαν (μέσα από πειράματα,παιχνίδια,προσομοιώσεις,δραματοποίηση) για την εξάτμιση του νερού,το χημικό συμβολισμό του,το στατικό ηλεκτρισμό,τη βροχή,τις αστραπές και τις βροντές.
Οι δραστηριότητες μας:
- που υπάρχει νερό(οι απαντήσεις των παιδιών)
- ο κύκλος του νερού
- διατάξεις χρωματιστού νερού “περισσότερο-λιγότερο””
- διατάξεις χρωματιστού νερού “λιγότερο-περισσότερο”
- και αρίθμηση….
- το νερό ως στερεό-πάγος ΠΗΞΗ
- ΤΗΞΗ
- εξάτμιση νερού λόγω θερμότητας
- οι υδρατμοί “ανεβαίνουν” ψηλά
- παρατηρώντας την εξάτμιση του νερού
- οι ιδιότητες του νερού
- οι μορφές του νερού
- σύνθετες λέξεις
- σύνθετες λέξεις
- τι βυθίζεται-τι επιπλέει
- διαλυτότητα στο νερό
Οι δράσεις υλοποιώντας το σενάριο μέσω του Η/Υ:
- πριν το βρασμό
- εξάτμιση
- μετά το βρασμό
- φορτίζοντας το μπαλόνι
- στατικός ηλεκτρισμός
- στατικός ηλεκτρισμός
- προσομοίωση στον υπολογιστή
- τα συννέφα έτοιμα να βρέξουν… με αστραπές και βροντές
- βροχή
Πρόσφατα σχόλια