Διαδραστικός πίνακας για τα σχήματα!

Πάτησε πάνω στο σύμβολο (+) στον παρακάτω διαδραστικό πίνακα και δες τις εκπλήξεις που κρύβονται!

Καλή Διασκέδαση!!!

Ταξιδεύοντας στον κόσμο των σχημάτων!

Τα σχήματα είναι μια ενότητα που την δουλεύουμε όλη την διάρκεια της χρονιάς. Αποφασίσαμε όμως να ασχοληθούμε και να γνωρίσουμε καλύτερα τα τέσσερα βασικά γεωμετρικά σχήματα, τον κύκλο, το τετράγωνο, το τρίγωνο και το ορθογώνιο.

Αφού μας ευνοούσε και ο καιρός, βγήκαμε στην αυλή και συζητήσαμε για τα σχήματα που γνωρίζουμε. Τα αναγνωρίσαμε αμέσως στο γκράφιτι του νηπιαγωγείου μας.  Ειδικά ένα σχήμα στο γκράφιτι που μας προκάλεσε την προσοχή και το συνδέσαμε με την ιστορία ενός γνωστού ήρωα παιδικού βιβλίου…του Τριγωνοψαρούλη!!!

    

Αφού διαβάσαμε την ιστορία του με τον Μεγάλο Καρχαρία, και ακούσαμε και το τραγούδι του, ξεκινήσαμε την κατασκευή μας! Πρώτα χρωματίσαμε κίτρινο ένα φύλλο χαρτί και πάνω του κάνεμε διάφορα σχήματα, ώστε κάθε Τριγωνοψαρούλης να είναι διαφορετικός! Αφού στέγνωσαν τα διπλώσαμε σα βεντάλια, και τα κολλήσμαε πάνω σε ένα χάρτινο πιάτο! Μετά, κολλήσαμε “φύκια”-χορταράκι και “πετρούλες”-όσπρια, κολλήσαμε στην πίσω μεριά τους στίχους από το γνωστό του τραγούδι κι έτοιμο το καδράκι μας! Ορίστε τα βήματα που ακολουθήσαμε!

 

   

Δεν είναι υπέροχοι οι Τριγωνοψαρούλες μας;

 

Διαβάσαμε κι άλλα βιβλία με σχήματα, βρήκαμε αντικείμενα τριγύρω μας που έχουν σχήμα κύκλου, τρίγωνου, τετράγωνου, ορθογώνιου και τα γράφαμε στον πίνακά μας! Φτιάξαμε τα σχήματα και με το σώμα μας!

  

Στην τάξη ασχοληθήκαμε με το σχήμα του κύκλου. Αφού συζητήσαμε για τις ιδιότητες του σχήματος, σκεφτήκαμε κυκλικά και στρογγυλά πράγματα που υπάρχουν στον κόσμο γύρω μας! Οι ιδέες ήταν πολλές και αποφασίσαμε να τις ζωγραφίσουμε στο χαρτί και να φτιάξουμε ένα όμορφο μόμπιλε από κύκλους για να διασκοσμήσει την τάξη μας!

   

Στην συνέχεια, παίξαμε με τα επιδαπέδια παζλ σχημάτων. Φτιάξαμε μοτίβα με αυτά και παίξαμε κινητικά παιχνίδια!

    

  

Τέλος, τραγουδήσαμε τα σχήματα με την παρέα των Ζουζουνιών. Μπορείτε να συνεχίσετε τον χορό στο σπίτι σας!

Παγκόσμια Ημέρα Χαμόγελου

Κάθε πρώτη Παρασκευή του Οκτώβρη γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Χαμόγελου, μια ιδεά του αμερικανού Χάρβεϊ Μπολ, ο οποίος σχεδίασε τη γνωστή κίτρινη, χαμογελαστή φατσούλα!

Με αφορμή τον εορτασμό αυτόν, κουβεντιάσαμε για το τι μας κάνει να χαμογελάμε καθημερινά και οι απαντήσεις ήταν πολλές: “όταν πηγαίνω βόλτα, “όταν έρχομαι σχολείο”, “όταν ταξιδεύω”… αλλά σε αυτό που συμφώνησαν όλοι είναι “όταν η μαμά με φιλάει και με αγκαλιάζει”!!!

Στη συνέχεια ο καθένας ζωγράφισε ένα emoji, μια κίτρινη, χαμογελαστή φατσούλα και δίπλα τι τον κάνει να χαμογελά!

  

Η τάξη μας γέμισε χαμόγελα και σίγουρα θα μας φτιάχνουν τη διάθεση τις επόμενες μέρες!

 

Κι επειδή χαμογελάμε όταν παίζουμε με τους φίλους μας, βγήκαμε στην αυλή και υπό το άκουσμα χαρούμενης μουσικής, παίξαμε ένα θεατρικό παιχνίδι. Στην αρχή περπατούσαμε κοιτάζοντας ο ένας τον άλλο χωρίς να μιλάμε και μετά έπρεπε να κάνουμε κάτι αστείο για να κάνουμε τον φίλο μας να χαμογελάσει, είτε με εκφράσεις του προσώπου ή με χειρονομίες! Πραγματικά ήταν πολύ αστείο και το χαμόγελο ήρθε στα πρόσωπα όλων μας!

 

Κάθε φορά που γιορτάζουμε μια παγκόσμια ημέρα, θέλουμε να μεταδίδουμε το μήνυμα και στους υπόλοιπους, γι’ αυτό αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια αφίσα για να την αναρτήσουμε στο παράθυρο της τάξης μας. Ο καθένας έκανε ένα χαμογελαστό ανθρωπάκι με κίτρινη φατσούλα και σε φούσκες γράψαμε τα λόγια των παιδιών: “Χαμογελώ όταν…”

  

 

 

 

 

 

Το μήνυμα πρέπει να φτάσει και στο σπίτι μας, γι’ αυτό κάναμε μια κατασκευή και την πήραμε μαζί μας! Τι άλλο από χαμογελαστές φατσούλες στηριζόμενες σε ξυλάκι σαν μάσκες!

 

Το νόημα των παγκόσμιων ημερών είναι φυσικά να μην τις θυμόμαστε μόνο ανήμερα του εορτασμού τους, γι’ αυτό κι εμείς αποφασίσαμε να μοιραζόμαστε μεταξύ μας καθημερινά τι μας κάνει χαρούμενους κατά τη διάρκεια που είμαστε στο νηπιαγωγείο μας. Αναρτήσαμε σε ένα σημείο ένα χαρτί με πολλά χαμόγελα κι όταν ένα παιδί αισθάνεται χαρούμενος για κάτι που έγινε ή κατάφερε, παίρνει ένα χαμόγελο. Έτσι, όταν “είμαι χαρούμενος γιατί παίζω ωραία με τον φίλο μου” ή όταν “είμαι χαρούμενη γιατί έκανα μια ωραία ζωγραφιά”, κ.α., παίρνουμε ένα χαμόγελο!

 

Και να θυμάστε όλοι…Χαμογελάστε γιατί είναι…μεταδοτικό!

Στο νηπιαγωγείο μας είναι ευγενικό να…

Τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο γνωριζόμαστε μεταξύ μας, γνωρίζουμε τον χώρο της τάξης και αρχίζουμε να συζητάμε για το τι μας αρέσει και τι δεν μας αρέσει να κάνουμε αλλά και να μας κάνουν οι άλλοι. Αφού κουβεντιάσαμε στην παρεούλα μας, καταγράψαμε τις απόψεις μας σε δυο στήλες: “Στο σχολείο μου αρέσει να…”, “Στο σχολείο δεν μου αρέσει να…”. Σε ορισμένους αρέσει να παίζουν πλαστελίνη, να βγαίνουν αυλή, να παίζουν lego, ενώ σε κάποιους δεν αρέσουν τα παζλ, αλλά και να τους κοροϊδεύουν, να τους σπρώχνουν κ.α.

 

 

Συγκεντρώσαμε όλες τις ζωγραφιές μας στον πίνακα και στο κέντρο αναρτήσαμε όλες τις μας τις απόψεις συγκεντρωμένες. Δεσμευτήκαμε να προσπαθούμε καθημερινά να κάνουμε αυτά που μας αρέσουν και να αποφεύγουμε να κάνουμε στους άλλους πράγματα που δεν τους αρέσουν και δεν θέλουμε να μας κάνουν κι αυτοί!

Επειδή ακούστηκε πολλές φορές η φράση “δεν είναι ευγενικό”, ανατρέξαμε στο Μικρό βιβλίο της ευγένειας που έχουμε στη σχολική μας βιβλιοθήκη και αφού το διαβάσαμε, συζητήσαμε σχετικά με τις εικόνες του και τα όσα αφηγούνταν.

Στη συνέχεια, παίξαμε ένα παιχνίδι με κάρτες, όπου έπρεπε να ενώσουμε το τι είναι ευγενικό να κάνουν τα παιδιά που απεικονίζονται και τι δεν είναι. Τα καταφέραμε πολύ καλά… μένει τώρα να δούμε αν θα τα τηρήσουμε και στην καθημερινή μας πράξη!

 

Είμαστε τόσο καλοί που αναγνωρίσαμε εύκολα και στο φύλλο εργασίας τι είναι ευγενικό να κάνουμε με τους φίλους μας και τα κυκλώσαμε!

  

Τέλος, με αφορμή το βιβλίο της ευγένειας, αποφασίσαμε τι είναι και τι δεν είναι ευγενικό να κάνουμε στο νηπιαγωγείο μας, τα καταγράψαμε, τα ζωγραφίσαμε και αναρτήσαμε την αφίσα στην πόρτα της τάξης, ώστε να τη βλέπουμε καθημερινά και να μην ξεχνάμε τις δεσμεύσεις μας!

Πολύ καλή δουλειά παιδιά! Μπράβο!

  

Και τώρα ώρα για εξάσκηση στο σπίτι. Ποιος θα κυκλώσει σωστά το τι είναι ευγενικό να κάνω με τα άλλα παιδιά; Ποιος θα ζωγραφίσει έναν δικό του κανόνα ευγένειας; Ξεκινήστε την προσπάθεια!

Η καλή χρονιά από την πρώτη μέρα φαίνεται!

Η πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο είναι από τις σημαντικότερες μέρες που τη θυμόμαστε για πάντα, γι’ αυτό εμείς οι δασκάλες θέλαμε να είναι ακόμη πιο ξεχωριστή για όλα τα παιδιά. Ετοιμάσαμε με αγάπη ένα δωράκι για το κάθε παιδί: ένα καλαθάκι γεμάτο χρήσιμα σχολικά είδη για να ξεκινήσουν τις πρώτες τους δημιουργίες, όπως μολύβι με γομίτσα-φατσούλα, ξυλομπογιές, μπαλόνια, πλαστελίνη, κιμωλία κι ένα χαρτόνι!

 

Έτοιμα τα πρώτα έργα για να στολίσουν τον πίνακα στον τοίχο που περιμένει να γεμίσει από τα πολύχρωμα σχέδια των φετινών μας μαθητών!

 

Κι επειδή “Η Πρώτη Μέρα στο Σχολείο” αξίζει να καταγραφεί, φωτογραφηθήκαμε αγκαλιά με ένα μπαλόνι που συμβολίζει τον αριθμό 1.

 

 

Καλή χρονιά για όλους παιδιά, με υγεία και δημιουργικότητα!

Καλή μας σχολική χρονιά!

Ξεκινάμε και φέτος μαζί μια καινούρια σχολική χρονιά με την ίδια όρεξη και χαρά, όπως όλες τις προηγούμενες χρονιές!

Παρά τις διαφορετικές συνθήκες με τις οποίες θα λειτουργήσουμε φέτος λόγω της πανδημίας, είμαστε σίγουρες πως θα συνεργαστούμε άψογα για να τηρήσουμε τα μέτρα πρόληψης της διασποράς του ιού και να διασφαλίσουμε στα παιδιά μας ένα ασφαλές περιβάλλον. Σας επισυνάπτουμε τις Οδηγίες του ΕΟΔΥ για τη λειτουργία των νηπιαγωγείων προς ενημέρωσή σας.

        Καλή χρονιά να έχουμε, με υγεία και δύναμη!

                                                                                                             Οι νηπιαγωγοί της τάξης

Καλό Καλοκαίρι!

Φτάνοντας στο τέλος του σχολικού έτους, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους γονείς-κηδεμόνες για την άψογη συνεργασία που είχαμε όλη τη χρονιά και να ευχηθούμε καλή πρόοδο σε όλα τα παιδιά!

Ευχόμαστε σε όλους Καλό Καλοκαίρι, με υγεία και δύναμη!

Ένας ιός με …κορώνα!

Μετά από τρεις μήνες, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και της καραντίνας,  επιστρέψαμε στο σχολείο μας! Με διαφορετικούς κανόνες μεν, αλλά σίγουρα πανευτυχείς που θα συναντούσαμε τους αγαπημένους μας φίλους και το σχολείο μας, δε! Την πρώτη μέρα ήταν λογικό να είμαστε όλοι μας λίγο ανήσυχοι για την νέα πραγματικότητα στην τάξη, αλλά γρήγορα προσαρμοστήκαμε και απολαύσαμε και πάλι το γεγονός ότι η καραντίνα τελείωσε και μπορούμε να ερχόμαστε στο σχολείο μας που μας είχε λείψει πολύ!

Αλλά ποιο θέμα μονοπώλησε το ενδιαφέρον μας τις πρώτες μέρες; Φυσικά ο κορονοϊός και το πώς περάσαμε τους μήνες της καραντίνας. Οι νέοι κανόνες της τάξης , μας επέβαλλαν να χωριστούμε σε δύο υποτμήματα και να ερχόμαστε μέρα παρά μέρα στο σχολείο. Κρατήσαμε τις απαιτούμενες αποστάσεις στα τραπεζάκια μας και διαλέξαμε μια θέση που θα καθόμασταν όλη την μέρα!

Διαβάσαμε το παραμύθι του κορονοϊού και μάθαμε γι’ αυτόν… Συζητήσαμε για τα συναισθήματά μας και το πώς περάσαμε τις μέρες της καραντίνας που καθόμασταν στο σπίτι. Και φυσικά μάθαμε τους καινούριους κανόνες που θα έχουμε στην τάξη μας από δω και στο εξής. Στο τέλος λύσαμε και το σταυρόλεξο του κορονοϊού!

Αποτυπώσαμε τις σκέψεις μας στο χαρτί ζωγραφίζοντας και φτιάχνοντας το βιβλιαράκι του κορονοϊού!

     

    

Οι μέρες κύλησαν ευχάριστα και όλοι οι μαθητές τηρούσαν με σχολαστικότητα όλους τους καινούριους κανόνες της τάξης μας. Στο διάστημα αυτό κάναμε επαναλήψεις στα γράμματα και τους αριθμούς, ζωγραφίζαμε και κόβαμε με το δικά μας χρώματα και ψαλίδια που έχουμε στο ατομικό κουβαδάκι -ούτως ή άλλως από την αρχή της χρονιάς, και δεν μοιραζόμασταν παιχνίδια με τους φίλους μας. Φτιάξαμε όμορφα κολλάζ, παίξαμε με παζλ και ατομικά παιχνίδια και δημιουργήσαμε όμορφες κατασκευές από πλαστελίνη. Ο καθένας είχε τη δική του μπαλίτσα από πλαστελίνη και το δικό του σουπλά!

    

    

Στο μεταξύ μας επισκεπτόταν η καθαρίστρια του σχολείου μας, που πάντα μας φροντίζει, και καθάριζε σχολαστικά τις τουαλέτες, τα τραπεζάκια μας και άδειαζε τα σκουπίδια! Νιώθαμε μεγάλη ασφάλεια και έτσι “σκοτώναμε τα μικρόβια και νικούσαμε τον κορονοϊό”!

    

Αλλά και το παιχνίδι στην αυλή την ώρα του διαλείμματος είχε καινούριους κανόνες πια… Δεν παίζαμε ομαδικά παιχνίδια, παρά ο καθένας με το δικό του ατομικό στεφανάκι, τηρώντας τις απαιτούμενες αποστάσεις! Δεν ήταν και τόσο δύσκολο τελικά…Τα καταφέραμε με μεγάλη επιτυχία!

Αξίζει να σημειωθεί πως τα παιδιά ήταν ιδιαίτερα εξοικειωμένα με τους νέους κανόνες και την νέα πραγματικότητα.

Σε αυτό συνέβαλλε το γεγονός πως στο σχολείο μας, από την πρώτη μέρα τηρούσαμε σχολαστικά τους κανόνες υγιεινής, χρησιμοποιώντας ατομικά υλικά για τις δουλειές μας, ατομικό μπουκάλι για να πίνουμε νερό, υπενθυμίζαμε πάντα στα παιδιά να βήχουν στον αγκώνα τους, πετούσαν πάντα στα σκουπίδια τα χρησιμοποιημένα χαρτάκια τους και έπλεναν συχνά τα χέρια με σαπούνι και χρησιμοποιούσαν τακτικά το αντισηπτικό της τάξης. Επίσης, την τελευταία βδομάδα πριν κλείσουμε λόγω της πανδημίας του κορονοϊού είχαμε φροντίσει να ενημερώσουμε τα παιδιά για τον νέο ιό που μπήκε στη ζωή μας και τα μέτρα προστασίας μας από αυτόν, χωρίς να γνωρίζουμε φυσικά τι μας περίμενε τις επόμενες μέρες!

    

       

    

    

Η συμμετοχή μας στη Ψηφιακή Έκθεση του προγράμματος “Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία

Με χαρά σας παρουσιάζουμε το υλικό που δημιουργήσαμε για τη Ψηφιακή Έκθεση των παραδοτέων έργων στο πλαίσιο της συμμετοχής μας στο πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων “Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία”.

Ένα μεγάλο μπράβο σε όλα τα παιδιά και τους γονείς τους που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας για συνέχιση των δραστηριοτήτων εξ’ αποστάσεως κατά την περίοδο του κορονοϊού!

Αναμένουμε όλοι τους επαίνους συμμετοχής ως επιβράβευση!

Μετάβαση στο padlet.com

 

Στης καραντίνας τον καιρό…

Τις δύσκολες μέρες της καραντίνας, που αναγκαζόμασταν να μένουμε στο σπίτι για να είμαστε ασφαλείς και συνεχίσαμε τα μαθήματά μας μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, πολλοί μαθητές μας ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας και μας έστελναν τις δουλειές που τους αναθέταμε από τα σπίτια τους, το οποίο μας γέμισε χαρά, αλλά και συγκίνηση.  Για επιβράβευση, οι δασκάλες απαντούσαν σε όλα τα email και έστελναν “ψηφιακά αυτοκόλλητα” σε κάθε δουλίτσα των παιδιών!

Ένα μεγάλο μπράβο στους μαθητές μας και τις οικογένειές τους για όλη την ανταπόκριση της πρωτόγνωρης διαδικασίας της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Ευχαριστούμε πολύ!!!