ΕΟΔΥ. Οδηγίες για τη Μείωση Μετάδοσης Λοιμώξεων του Αναπνευστικού στο Σχολικό Περιβάλλον

0

Συγγραφέας: Μάνια Καπασκέλη | Κατηγορία Τα νέα μας | , στις 06-01-2024



Λήψη αρχείου

ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΟΝΕΙΣ _ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΔΙΠΕ ΑΝ. ΑΤΤΙΚΗΣ

0

Συγγραφέας: Μάνια Καπασκέλη | Κατηγορία Τα νέα μας | , στις 28-09-2023



Λήψη αρχείου

Μερικές χρήσιμες συμβουλές για τους γονείς

0

Συγγραφέας: Μάνια Καπασκέλη | Κατηγορία Τα νέα μας | , στις 11-09-2023

Μερικές χρήσιμες συμβουλές που θα το διευκολύνουν το παιδί σας σ’ αυτή την τόσο καθοριστική μετάβαση από το σπίτι στο σχολείο.

1ο Το πιο σημαντικό πράγμα είναι να μιλάμε θετικά για το νηπιαγωγείο.

“Νηπιαγωγείο” είναι ένα μεγάλο όνομα, μια μεγάλη εμπειρία και «ζουν» εκεί πολλά μεγάλα παιδιά. Να είστε θετικοί για την εμπειρία, αλλά εάν το παιδί σας έχει ερωτήσεις, να τις απαντήσετε όσο πιο ειλικρινά και καθησυχαστικά μπορείτε.

  • Τέτοιες ερωτήσεις μπορεί να είναι:
  • Γιατί πρέπει να πάω σε άλλο σχολείο;
  • Γιατί δεν μπορώ να μείνω στο παλιό μου σχολείο;
  • Τι είδους παιχνίδια θα έχουν στο νηπιαγωγείο;
  • Ποιος θα είναι στην τάξη μου;
  • Θα έχω φίλους;”

Ενδεικτικές απαντήσεις:

  • Θα πας σε άλλο σχολείο γιατί τώρα είσαι μεγαλύτερος.
  • Δεν μπορείς να μείνεις άλλο σε αυτό το σχολείο γιατί είναι για μικρότερα παιδιά όπως ήσουν εσύ πέρυσι.
  • Το καινούριο σου σχολείο σίγουρα θα έχει πολλά ωραία και ενδιαφέροντα παιχνίδια.
  • Στην τάξη σου θα είναι και άλλα παιδιά στην ηλικία σου, πιθανώς και κάποια από τα παιδιά του τωρινού σου σχολείου και φυσικά και η δασκάλα σου.
  • Στην αρχή ίσως να είναι φίλοι σου μόνο κάποια παιδάκια που θα γνωρίζεις ήδη. Με τον καιρό όμως είμαι σίγουρη πως θα κάνεις πολλούς νέους φίλους. Εξ’ άλλου σε αυτό θα σε βοηθήσει και η καινούρια σου δασκάλα. Καταλαβαίνω πως νιώθεις αλλά πίστεψε με δεν πρέπει να ανησυχείς καθόλου.

Εάν το παιδί σας γνωρίζει το παιδί ενός γείτονα ή εξάδελφου, ή ένα φίλο που έχει πρόσφατα πάει στο νηπιαγωγείο, αφήστε το να συζητήσει μαζί του σχετικά με την εμπειρία του. Πιστεύουμε ότι ο φίλος θα δώσει καλές πληροφορίες, και θα πει στο παιδί σας τι να περιμένει στο νηπιαγωγείο. Μερικές φορές οι πληροφορίες αυτές μπορεί να είναι πολύ πιο καθησυχαστικές αν προέρχονται από ένα άλλο παιδί και όχι από έναν ενήλικα.

2ο Αυτοεξυπηρέτηση και ανεξαρτησία

Επίσης είναι σημαντικό και για εσάς, τους ίδιους τους γονείς, να εργαστείτε για κάποια πράγματα που θα βοηθήσουν να κάνετε τα παιδιά σας όσο το δυνατόν πιο ανεξάρτητα. Προϋπόθεση για τους εισερχόμενους μικρούς μαθητές είναι να μπορούν να χρησιμοποιούν, ακολουθώντας τους κανόνες υγιεινής, την τουαλέτα μόνοι τους.

Σημαντικό είναι ακόμη να βάζουν και να βγάζουν τα παπούτσια και τα μπουφάν ή τις ζακέτες μόνα τους, να πλένουν και να σκουπίζουν τα χέρια τους, και να καθαρίζουν τη μύτη τους. Ως γονείς πρέπει να ενθαρρύνετε τα παιδιά να κάνουν αυτά τα πράγματα από μόνα τους.

Αν Εκπαιδεύετε τα παιδιά σας να αυτοεξυπηρετούνται τα βοηθάτε να γίνονται πιο ανεξάρτητα, πιο ώριμα και με περισσότερη αυτοπεποίθηση, ενώ παράλληλα εξοικονομείτε χρόνο από την καθημερινότητά σας και κάνετε αποτελεσματικότερο το σχολείο καθώς υπάρχει χρόνος για ενασχόληση με περισσότερο ενδιαφέροντα πράγματα.

Ανάλογα είναι τα οφέλη αν συνηθίσετε τα παιδιά σας να είναι υπεύθυνα για το συμμάζεμα των παιχνιδιών τους και την γενικότερη τακτοποίηση του δωματίου τους αφού μία από τις προκλήσεις που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν εδώ θα είναι η τακτοποίηση και ο σεβασμός του χώρου, των παιχνιδιών και των βιβλίων.

3ο Προετοιμασία για την σχολική ρουτίνα

Ένα άλλο βασικό βήμα για την προετοιμασία του παιδιού σας για το νηπιαγωγείο είναι να έχει αποκτήσει το παιδί σας μια ρουτίνα χρονικής ακολουθίας πολύ πριν αρχίσει το σχολείο.

Αυτό περιλαμβάνει το βραδινό ύπνο στην ώρα του (9.00 μ.μ. το αργότερο) και έγκαιρο ξύπνημα το πρωί ώστε να προλαβαίνει να ετοιμάζεται (μόνο του) και να παίρνει ένα καλό πρωινό. Εκπαίδευση σ’ αυτή τη ρουτίνα επιβάλλεται να ξεκινήσει τουλάχιστον 2-3 εβδομάδες νωρίτερα ώστε να προλάβει να προσαρμοστεί ομαλά στο νέο του πρόγραμμα, και να μην συνδυαστεί αυτή η αλλαγή σχολείου με φωνές και εκνευρισμούς. Με αυτόν τον τρόπο δεν είναι ένα σοκ το ξεκίνημα για το νέο σχολείο από την πρώτη ημέρα.

Αν το παιδί σας δυσκολεύεται να κάνει φίλους βοηθήστε το καλώντας τα παιδιά κάποιων γνωστών σας στο σπίτι ή ενθαρρύνετέ το στην παιδική χαρά ή την παραλία να γνωρίζει άλλα παιδιά της ηλικίας του επιβραβεύοντας την πρόοδο του με φράσεις όπως: μπράβο έκανες ωραίο παιχνίδι σήμερα. Ειδικά επιβραβεύστε το κάθε φορά που παίζει χωρίς να μαλώνει με άλλα παιδιά και βοηθήστε το να λύνει τις διαφορές του με συζήτηση.

Αν το παιδί σας δεν έχει πάει παιδικό σταθμό και δεν σας έχει αποχωριστεί άλλη φορά για μεγάλο χρονικό διάστημα είναι σκόπιμο να το προετοιμάσετε νωρίτερα γι’ αυτό. Θα μπορούσατε να βοηθήσετε το παιδί σας αφήνοντας το σε κάποιο φιλικό ή συγγενικό σας πρόσωπο με το οποίο έχει καλή σχέση, (για να αισθάνεται πιο ασφαλές) κάποια ώρα της μέρας, με την πρόφαση ότι έχετε μια σοβαρή δουλειά και δεν μπορείτε να το πάρετε μαζί σας.

Σταδιακά, αυξήστε το χρόνο που θα είστε μακριά. Καθώς φεύγετε να είστε ήρεμη, με αυτοπεποίθηση ότι κάνετε το σωστό και χαμογελαστή, μ’ ένα φιλί πείτε: τώρα θα φύγω και θα έλθω αργότερα. Τα παιδιά είναι καταπληκτικά βαρόμετρα των ενηλίκων, έτσι εάν εσείς είστε ανήσυχες προσκολλώνται σε εσάς. Αυτό βοηθάει στην μετέπειτα προσαρμογή του στο νέο περιβάλλον που φυσικά γίνεται ευκολότερη, αν το παιδί σας είχε βιώσει σύντομα χρονικά διαστήματα (από 1 ώρα έως και 3 με 4) χωρίς εσάς σε άλλα μέρη πριν.

Επίσης, είτε το παιδί σας είχε προηγούμενη επαφή με σχολείο είτε όχι μια ακόμη καλή ιδέα είναι να το βοηθήσετε να αποκτήσει μια εικόνα του σχολείου στο οποίο θα πάει σύντομα.

Έτσι αν δε γίνεται να το έχετε μαζί σας την μέρα που θα το εγγράψετε σε αυτό (πράγμα που συστήνουμε για να έχουμε και εμείς την πρώτη του εικόνα μέσα στο χώρο), μπορείτε να πάτε να δείτε το σχολείο, είτε με τα πόδια είτε με το αυτοκίνητο, να κατεβείτε, και αν δε μπορείτε να μπείτε ούτε στην αυλή, κάντε τουλάχιστον το γύρω του και ζητήστε να σας πει πως του φαίνεται. Τέλος κάντε και σεις κάποια θετικά σχόλια π.χ. τι μεγάλη αυλή και ωραία παράθυρα έχει και ότι είστε σίγουρη, πως θα περάσει πολύ καλά σε αυτό και θα μάθει σημαντικά πράγματα.

Για την καλή λειτουργία του σχολείου υπάρχουν κανόνες (μερικοί μάλιστα, όπως το να μη βρίζουν, είναι αυτονόητοι) που από την αρχή της σχολικής χρονιάς συναποφασίζονται (κάτι σαν συμβόλαιο νηπίων και νηπιαγωγού). Όλα τα παιδιά πρέπει να κατανοήσουν ότι είναι απαραίτητοι αυτοί οι κανόνες για το τι τους επιτρέπεται να κάνουν και τι όχι σε διαφορετικές καταστάσεις.

Έτσι λοιπόν, αν το παιδί σας έχει κάποιες τέτοιες συνήθειες που δεν επιτρέπονται στο σχολείο, ενθαρρύνετε τo να τις αποβάλλει και να τις αντικαταστήσει με άλλες πιο ώριμες συμπεριφορές όπως να λύνει τις διαφορές του με ήρεμο τρόπο.

Για την υποστήριξη του παιδιού σας εάν το παιδί σας έχει κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα συζητήστε το με την νηπιαγωγό της τάξης σας.

4ο Εναρμονισμός με τη λειτουργία του Νηπιαγωγείου

Ως αναφορά το ωράριο λειτουργίας: Το νηπιαγωγείο λειτουργεί τις πέντε εργάσιμες ημέρες της εβδομάδας και το ωράριο λειτουργίας του είναι από 08:15 έως 13:00. Οι όποιες διαφοροποιήσεις του καθημερινού ωραρίου γνωστοποιούνται εγκαίρως στους γονείς των νηπίων από τη Διεύθυνση με σχετική ανακοίνωση.

Η μεταφορά των νηπίων από την κατοικία τους στο Σχολείο και αντιστρόφως γίνεται πάντα με την ευθύνη των γονέων τους.

Οι γονείς που φέρνουν, παιδιά στο Νηπιαγωγείο τα παραδίδουν το πρωί στο υπεύθυνο πρόσωπο που βρίσκεται στην τάξη του Νηπιαγωγείου από 08:20 έως 08:30 αφήνοντάς τα να βγάλουν και να κρεμάσουν μόνα τους και με σωστό τρόπο το μπουφάν και την τσάντα τους (το πώς όπως είπαμε θα τους το έχουν δείξει στο σπίτι). Ποτέ δεν τα αφήνουν στην εξωτερική είσοδο χωρίς να τους δει η νηπιαγωγός. Το μεσημέρι οι γονείς παραλαμβάνουν τα παιδιά τους και πάλι από την Νηπιαγωγό. Σε περίπτωση που υπάρχει ανάγκη να παραλάβει το παιδί κάποιο άλλο πρόσωπο εκτός του κηδεμόνα θα πρέπει να έχει  προηγηθεί έγκαιρη σχετική ενημέρωση από τον γονέα ή τον κηδεμόνα.

Πριν από τις 08:15 και μετά τις 13.00 δεν ευθύνεται κανένα πρόσωπο στο Νηπιαγωγείο για την επίβλεψη των παιδιών. Συνεπώς, δεν επιτρέπεται η παραμονή νηπίων στους εσωτερικούς χώρους του ούτε η χρήση της υπαίθριας αυλής από τα ίδια ή τις/τους συνοδούς τους τις ώρες αυτές.

Για την ομαλή διεξαγωγή τού προγράμματος τού Νηπιαγωγείου οι γονείς και οι συνοδοί οφείλουν να σεβαστούν και να τηρούν τις ώρες προσέλευσης και αναχώρησης των παιδιών στο σχολείο.

Ενδυμασία: Τα παπούτσια που θα φορά καθημερινά το παιδί προτείνεται να είναι αθλητικά (ανατομικά) με αυτοκόλλητο ή οποιαδήποτε άλλα κλειστά παπούτσια με εύκολο κούμπωμα, ώστε να νιώθει άνεση και ασφάλεια κατά την κίνησή του μέσα στην αίθουσα και στους εξωτερικούς χώρους παιχνιδιού. Εάν το παιδί δεν έχει μάθει ακόμα να δένει κορδόνια παπουτσιών, καλύτερα να αποφεύγει να φορά παπούτσια που έχουν κορδόνια, διότι αυτό θα του δημιουργεί συνεχώς πρόβλημα και ιδιαίτερα κατά τις εξορμήσεις του Νηπιαγωγείου.

Επιπλέον, όταν το παιδί έρχεται στο Νηπιαγωγείο, δεν πρέπει να φορά κοσμήματα και να φέρνει μαζί του είδη αξίας, τόσο για παιδαγωγικούς λόγους όσο και για λόγους ασφάλειας (πνιγμούς από αλυσίδες στο λαιμό κλπ.) αλλά και για τον κίνδυνο της απώλειας αυτών των αντικειμένων.

Συστήνονται επίσης ευκολοφόρετα ρούχα τύπου φόρμας και σίγουρα (εκτός ίσως της πρώτης μέρας) όχι τα καλά του. Η συνέπεια στο θέμα της ενδυμασίας και συνολικής εμφάνισης είναι καθοριστική για την εύκολη προσαρμογή του παιδιού στο σχολείο, συμβάλλοντας στο να αισθάνεται άνετα και φιλικά με το σύνολο των συμμαθητών του.

Τσάντα: Καθημερινά το παιδί θα πρέπει να φέρνει στο Νηπιαγωγείο μία τσάντα. Η τσάντα αυτή θα πρέπει να έχει κατάλληλο μέγεθος για την ηλικία του (ούτε πολύ μεγάλη, ούτε πολύ μικρή), ώστε να χωρά όλα τα απαραίτητα και να μπορεί να τη χειριστεί μόνο του. Μέσα στην τσάντα θα πρέπει καθημερινά να έχει το πρόγευμα του και όσα απαιτούνται για αυτά καθώς και μία αλλαξιά ρούχα.

Το ονοματεπώνυμο τού παιδιού θα πρέπει να είναι γραμμένο τόσο στην τσάντα όσο και σε όλα τα προσωπικά του είδη. (Ακόμη και εδώ, τα παιδιά έρχονται με περίτεχνα κουτιά γεύματος που δεν μπορούν καν να ανοίξουν και να κλείσουν μόνα τους).

Σιγουρευτείτε λοιπόν ότι το παιδί μπορεί μόνο του να ανοίξει και να κλείσει τα πράγματα του, όπως τα σακίδια, παγουρίνα και φαγητοδοχεία. Επίσης ότι μπορεί να τρώει μόνο του, χωρίς την βοήθεια ενήλικα.

Η σχολαστική φροντίδα όλων των παραπάνω, από την πρώτη κιόλας μέρα του παιδιού στο Νηπιαγωγείο και καθημερινά, αποτελεί βασικό στοιχείο της οργάνωσης της ώρας του φαγητού, η οποία είναι ώρα Αγωγής.

Πρόγευμα(αφορά όλα τα παιδιά : Σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα τα παιδιά προγευματίζουν καθημερινά γύρω στις 10.30 π.μ. Γι’ αυτό είναι απαραίτητο το παιδί να φέρνει στην τσάντα του:

  • τάπερ κολατσιού με το πρόγευμα του
  • μία μικρή υφασμάτινη πετσέτα που θα στρώνει στο τραπέζι
  • ένα παγουρίνο ή πλαστικό μπουκάλι για νερό με το όνομα του
  • Μια αλλαξιά ρούχα (ανάλογα με την εποχή) και εσώρουχα σε μια νάιλον σακούλα για να μην κινδυνεύουν να λερωθούν
  • Μωρομάντηλα για την τουαλέτα

Σε όλα τα ατομικά είδη του παιδιού να αναγράφεται το όνομά του με ανεξίτηλο μαρκαδόρο.

Μεσημεριανό (Μόνο για το ολοήμερο):

  • Τάπερ ανοξείδωτο μεταλλικό, αν πρόκειται για φαγητό που θα χρειαστεί ζέσταμα. Το τάπερ να το τοποθετείτε σε γερή πλαστική σακούλα για να μη λερωθεί το υπόλοιπο περιεχόμενο της τσάντας από τυχόν διαρροές του σκεύους. Τόσο στο τάπερ όσο και στο καπάκι θα πρέπει να είναι γραμμένο το όνομα του παιδιού με ανεξίτηλο μαρκαδόρο.
  • Πιρούνι ή κουτάλι (ΟΧΙ ΜΑΧΑΙΡΙ)

ΠΡΟΣΟΧΗ                                                                                                                                                             Το κρέας θα είναι κομμένο και το ψάρι καθαρισμένο

Προτείνεται οι γονείς να δίνουν υγιεινές τροφές στο παιδί τους ως πρόγευμα, όπως ένα σάντουιτς, ένα γιαούρτι, κάποιο φρούτο, ή οτιδήποτε άλλο προτιμά το παιδί.

Καλό είναι να αποφεύγεται να φορτώνεται το παιδί με πολλά φαγώσιμα ή πράγματα που δυσκολεύεται να τα διαχειριστεί και να τα φάει, γιατί είναι πιθανό αυτό να αποτελέσει αφορμή για αντιδράσεις προς το Νηπιαγωγείο, ειδικά τις πρώτες εβδομάδες. Γαριδάκια, τσιπς, ξηροί καρποί, καραμέλες και μαστίχες, να αποφεύγονται –κατά το δυνατόν– για λόγους υγείας και ασφάλειας των παιδιών. Τέλος επειδή αρκετά παιδιά διαμαρτύρονται και ζητούν φαγητό από τις 9.30 παρακαλούμε να παίρνουν ολοκληρωμένο πρωινό πριν ξεκινήσουν τη μέρα τους (όχι μόνο γάλα).

Γενέθλια: Σχετικά με τον εορτασμό γενεθλίων και ονομαστικών εορτών στο Σχολείο, τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα, εφ’ όσον το επιθυμούν, να μοιράσουν  ατομικά κεράσματα σε όλους τους συμμαθητές τους

5ο Πρόγραμμα δραστηριοτήτων των νηπίων

Το πρόγραμμα δραστηριοτήτων του Νηπιαγωγείου περιλαμβάνει όσα προβλέπει το Αναλυτικό Πρόγραμμα του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, αλλά είναι εμπλουτισμένο και με άλλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

Η εκπαιδευτική διαδικασία αξιοποιεί τις σύγχρονες διδακτικές μεθόδους, χρησιμοποιώντας υποστηρικτικό υλικό και εποπτικά – τεχνολογικά μέσα.

Στο Νηπιαγωγείο σχεδιάζονται και αναπτύσσονται, για το παιδί τής νηπιακής και προ-νηπιακής ηλικίας, προγράμματα δραστηριοτήτων που συνδέονται με όλες τις γνωστικές περιοχές: Γλώσσα, Μαθηματικά, Μελέτη Περιβάλλοντος καθώς και Δημιουργικές-Καλλιτεχνικές δραστηριότητες (Μουσική, Θεατρική Τέχνη, Εικαστική Έκφραση, Φυσική Αγωγή), που προσφέρουν πλούσια ερεθίσματα για την καλλιέργεια της αισθητικής των παιδιών και προωθούν τη δημιουργικότητά τους. Τα προγράμματα δραστηριοτήτων αναπτύσσονται κατά την προσέγγιση των διαφόρων θεμάτων και των σχεδίων εργασίας αναπτύσσοντας τον διαθεματικό τρόπο μελέτης.

Καινοτόμες δράσεις, όπως «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση», «Αγωγή Υγείας», «Πολιτιστικές Δραστηριότητες», οι οποίες συνδέονται με θεσμοθετημένα εκπαιδευτικά προγράμματα, ενσωματώνονται κάθε χρόνο στο πλαίσιο του προγράμματος του νηπιαγωγείου. Για κάθε τέτοιο πρόγραμμα σχεδιάζονται και αναπτύσσονται επιπλέον δραστηριότητες, που συνδέονται με όλες τις μαθησιακές περιοχές. Το πρόγραμμα διαρκεί τόσο χρονικό διάστημα όσο επιτρέπει η διατήρηση του ενδιαφέροντος των νηπίων και οι επιδιώξεις των νηπιαγωγών..

Οι επισκέψεις των μαθητών του Νηπιαγωγείου προς τον έξω κόσμο αλλά και οι υποδοχές ειδικών στους χώρους του Σχολείου, στηρίζονται πάντα στο πρόγραμμά του και είναι καλά οργανωμένες.

Γιορτές: Η προετοιμασία των εορτών και η παρουσίασή τους αποτελούν μέρος και συνέχεια του παιδαγωγικού προγράμματος. Το Νηπιαγωγείο οργανώνει κάθε χρόνο τις εξής γιορτές-εκδηλώσεις:

Επετειακές εκδηλώσεις για την 28η Οκτωβρίου -25η Μαρτίου (για παιδαγωγικούς λόγους εορτάζονται από όλα τα τμήματα, σε αίθουσα τού Νηπιαγωγείου, σε διδακτική ώρα, χωρίς την παρουσία γονέων). Εορτή για τα Χριστούγεννα και την όπου συνήθως. Στην εορτή λήξεως του σχολικού έτους παρίστανται όσοι γονείς θέλουν και μπορούν.

6ο Συνεργασία Γονέων – Νηπιαγωγείου

Απαραίτητη προϋπόθεση για την καλή και εύρυθμη λειτουργία του Νηπιαγωγείου, καθώς και την ομαλή φοίτηση και πρόοδο των παιδιών αποτελεί η επικοινωνία και η συστηματική συνεργασία του Σχολείου με τους γονείς. Η συνεργασία αυτή είναι μια δυναμική σχέση, που ανατροφοδοτείται καθημερινά και επηρεάζει τη συμπεριφορά τού νηπίου σε μεγάλο βαθμό. Η δημιουργία κλίματος αμοιβαίου σεβασμού και εμπιστοσύνης σηματοδοτεί την συνολική εξέλιξή του.

Η επικοινωνία-συνεργασία των γονέων με το Νηπιαγωγείο γίνεται με τους εξής τρόπους:

– προγραμματισμένες συναντήσεις: προγραμματίζονται από τον Σύλλογο Διδασκόντων στην αρχή του σχολικού έτους και ανακοινώνονται στους γονείς οι ημερομηνίες για τις εξής συναντήσεις:

  • πρώτη ενημερωτική-παιδαγωγική συνάντηση για εκπαιδευτικά και λειτουργικά θέματα του Νηπιαγωγείου
  • έγγραφες ανακοινώσεις, προσκλήσεις: μοιράζονται στις τσάντες των παιδιών, όταν το Νηπιαγωγείο χρειάζεται να ενημερώσει τους γονείς για οτιδήποτε αφορά στη λειτουργία και στο παιδαγωγικό του έργο
  • τηλεφωνική επικοινωνία: είναι δυνατή και ενδείκνυται για έκτακτους και σοβαρούς λόγους. Καλό θα ήταν να αποφεύγεται η κατάχρηση της τηλεφωνικής επικοινωνίας, γιατί μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα στη λειτουργία του Νηπιαγωγείου, ιδίως τις πρώτες εβδομάδες μετά την έναρξη του νέου σχολικού έτους.

Οι γονείς δεν πρέπει να αμελούν να ενημερώνουν το Νηπιαγωγείο για τις όποιες αλλαγές στους τηλεφωνικά αριθμούς τους.

Η συμβολή και η συνεργασία σας κρίνονται απαραίτητες για την επιτυχία των στόχων και την απρόσκοπτη λειτουργία του νηπιαγωγείου.

Είναι σημαντικό οι γονείς να ανταποκρίνονται στις προσκλήσεις του Νηπιαγωγείου και να συμμετέχουν στις συναντήσεις γονέων και νηπιαγωγών.

Σας ευχαριστούμε

 

Αγιασμός. Έναρξη σχολικού έτους 2023-2024

0

Συγγραφέας: Μάνια Καπασκέλη | Κατηγορία Τα νέα μας | , στις 04-09-2023

ΑΓΙΑΣΜΟΣ

Ο Αγιασμός θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου στις 8:30 π.μ

Οι μαθητές και μαθήτριες θα προσέλθουν  με τον γονέα/συνοδό από  8:20 έως 8:30 στον αύλειο χώρο του Νηπιαγωγείου όπου θα τελεστεί ο Αγιασμός για την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Με την ολοκλήρωση του Αγιασμού παιδιά και γονείς/συνοδοί θα αποχωρήσουν.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ

Την ίδια  μέρα στις 10:00 π.μ θα πραγματοποιηθεί  η πρώτη συνάντηση ενημέρωση γονέων για  λειτουργικά και εκπαιδευτικά θέματα.   Στην ενημέρωση θα παρευρεθεί ένας εκ των δύο γονέων και για  την ομαλή ροή της συνάντησης παρακαλούμε να μην προσέλθουν παιδιά.

Αγαπητοί γονείς

Γνωρίζουμε ότι συχνά η αρχή της σχολικής χρονιάς συνοδεύεται από άγχος και αγωνία τόσο από την πλευρά των γονιών όσο και από την πλευρά των παιδιών. Πρόκειται για μια περίοδο προσαρμογής σε μια καινούργια πραγματικότητα, ειδικά για τα παιδιά που έρχονται για πρώτη χρονιά στο νηπιαγωγείο και ίσως για πρώτη φορά απομακρύνονται από το οικογενειακό περιβάλλον.

Ο αποχωρισμός των παιδιών από τους οικείους μπορεί να είναι δύσκολος, τους δημιουργεί έντονη συναισθηματική φόρτιση και χρειάζεται χρόνος για την ομαλή προσαρμογή τους. Η δική σας σταθερή στάση και η συνεργασία είναι πολύ σημαντική προς αυτή την κατεύθυνση.        Εμείς από την πλευρά μας αγκαλιάζουμε τα παιδιά με την αγάπη, την φροντίδα και τον σεβασμό που είναι απαραίτητα για να τους εξασφαλίσουν την ασφάλεια και την συναισθηματική ηρεμία που χρειάζονται και είμαστε στη διάθεση σας για  ότι σας απασχολεί.

Στόχος της ενημερωτικής συνάντησής μας  είναι να σας δοθούν όλες εκείνες οι πληροφορίες ώστε να είστε ενήμεροι για το ρόλο του Νηπιαγωγείου, το ρόλο των εκπαιδευτικών, το περιεχόμενο των Αναλυτικών προγραμμάτων, τις γνωστικές περιοχές που προσεγγίζονται, καθώς και την μεθοδολογία που χρησιμοποιούμε στο Νηπιαγωγείο.

Ως μαχόμενοι εκπαιδευτικοί στον χώρο της δημόσιας προσχολικής εκπαίδευσης εδώ και χρόνια, καθημερινά, βήμα-βήμα, ορμώμενοι από το πάθος, το μεράκι και το προσωπικό μας όραμα προσπαθούμε να κάνουμε πράξη το σχολείο που ονειρευόμαστε, ένα σχολείο ζωντανό και δημιουργικό, ένα σύγχρονο σχολείο, ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία και τη ζωή.

                   ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Οι κοινωνίες του μέλλοντος θα βασίζονται σε ανθρώπους ικανούς,  που γνωρίζουν πως  να μαθαίνουν, πώς να οργανώνουν τη δράση τους,  πώς να επικοινωνούν, να συνεργάζονται, να προσαρμόζονται στις αλλαγές και να διαχειρίζονται τη ζωή τους εφαρμόζοντας γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησαν στο σχολείο.

Σύμφωνα με το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο η προσχολική εκπαίδευση θέτει τις βάσεις για την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών και τη μετέπειτα στάση τους προς τη μάθηση. Οι εμπειρίες από τα πέντε πρώτα χρόνια της ζωής του ανθρώπου θέτουν τις βάσεις για τη νοητική ανάπτυξη και την ψυχική υγεία του. Βασικοί στόχοι της προσχολικής εκπαίδευσης είναι η προσωπική ενδυνάμωση και η διαμόρφωση μιας υγιούς προσωπικότητας των παιδιών, η μάθηση μέσα από το παιχνίδι, ο σεβασμός της προσωπικότητας, της γλωσσικής-κοινωνικής και πολιτισμικής ταυτότητας των παιδιών και των αναγκών τους.

Ο χαρακτήρας και η φιλοσοφία των προγραμμάτων της  προσχολικής εκπαίδευσης αναγνωρίζει και προωθεί την ιδέα της ολιστικής αντίληψης του κόσμου από τα παιδιά, τον κοινωνικό χαρακτήρα της γνώσης, τη σημασία της βιωματικής μάθησης, το ρόλο της διαμορφωτικής αξιολόγησης και τη δημιουργική αξιοποίηση της τεχνολογίας στη ζωή και την εκπαίδευση των ατόμων.

Τα προγράμματα βασίζονται στην ιδέα της διαθεματικής/διεπιστημονικής προσέγγισης, και  είτε είναι σχεδιασμένα από τις εκπαιδευτικούς, είτε αναδύονται από τα ενδιαφέροντα των παιδιών.

Το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου δομείται γύρω από τρεις κεντρικούς άξονες:

  1. Τι θέλουμε να μάθουμε; (Το αναλυτικό πρόγραμμα, όσα θέλουμε να μάθουν τα παιδιά μας, όσα θέλουν τα ίδια να μάθουν).
  1. Πως θα μάθουμε καλύτερα; (Η θεωρία και η εφαρμογή του Προγράμματος Σπουδών).
  1. Πως θα ξέρουμε τι έχουμε μάθει; (Η θεωρία και η εφαρμογή της αποτελεσματικής αξιολόγησης).

Η δράση και η μάθηση στο Νηπιαγωγείο προσεγγίζονται μέσα σε πλαίσια διαθεματικότητας, διεπιστημονικότητας και κινείται σε οκτώ Μαθησιακές Περιοχές:

  • Προσωπική και Κοινωνική Ανάπτυξη 
  • Μαθηματικά
  • Γλώσσα
  • Φυσικές Επιστήμες
  • Φυσική Αγωγή 
  • Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη
  • Τέχνες
  • Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών
  • Εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας

Επίσης στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου θα υλοποιούνται τέσσερις βασικοί θεματικοί κύκλοι Εργαστηρίων Δεξιοτήτων: «Ζω καλύτερα», «Φροντίζω το περιβάλλον», «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ» και «Δημιουργώ και Καινοτομώ».

  • «Ζω καλύτερα – Ευ Ζην»: Αυτομέριμνα και πρόληψη, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, πρόληψη εξαρτήσεων οδική ασφάλεια, διατροφή, ψυχική υγεία.
  • «Φροντίζω το περιβάλλον»: Κλιματική αλλαγή, οικολογική συνείδηση, αειφόρος ανάπτυξη, φυσικές καταστροφές, παγκόσμια και τοπική κληρονομιά
  • «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη»: Ανθρώπινα δικαιώματα, εθελοντισμός, αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα.
  • «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία»: Δράσεις δημιουργικότητας και καινοτομίας, νεανική επιχειρηματικότητα, ρομποτική, STEM/STEAM, νέες τεχνολογίες, «γνωρίζω τα επαγγέλματα».

Με όλες αυτές οι δράσεις (που κάθε σχολική χρονιά υλοποιούμε, εμπλουτίζουμε και βελτιώνουμε) στοχεύουμε στη δημιουργία ενός σχολείου ενεργού, που δρα καθημερινά πάνω στα πράγματα, που προετοιμάζει τους μαθητές του να γίνουν ενεργοί πολίτες της κοινωνίας του μέλλοντος.

ΩΡΑΡΙΟ

  • Ώρα προσέλευσης:   8:15 –  8:30
  • Ώρα αποχώρησης: 13:00 : ( ΒΑΣΙΚΟ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ)
  • Ώρα αποχώρησης: 16:00:  (ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ)

Παρακαλούμε πολύ για την τήρηση από μέρους σας του ωραρίου. Αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

 Παρακαλείσθε για την  απαρέγκλιτη εφαρμογή και την τήρηση των κάτωθι:

  • Το παιδί θα παραδίδεται στην δασκάλα  και θα παραλαμβάνεται από αυτήν.
  • Το παιδί δεν παραλαμβάνεται από ανήλικα αδέλφια ή άτομα που δεν έχουν γνωστοποιηθεί τα στοιχεία τους.
  • Να προηγείται τηλεφωνική ενημέρωση του σχολείου σε περίπτωση που θα παραλάβει το παιδί άτομο που δεν έχει εκ των προτέρων δηλωθεί. και να στείλνε τε γραπτώς στο mail του σχολείου.
  • Επίσης είναι απαραίτητο να γνωρίζουν οι γονείς ότι τις δύο πρώτες εβδομάδες λειτουργίας του σχολείου (περίοδος προσαρμογής) πρέπει να υπάρχει διαθέσιμος ενήλικας για να παραλάβει το παιδί σε περίπτωση που αυτό αρνείται να παραμείνει στο σχολείο. Να γίνεται τηλεφωνική ενημέρωση του σχολείου σε περίπτωση απουσίας του παιδιού
  • Η ενημέρωση των γονέων θα γίνεται με ανακοινώσεις που θα αναρτώνται στην είσοδο και στην ιστοσελίδα του σχολείου του ή θα αποστέλλονται με e-mail
  • Στην τσάντα του παιδιού που θα αναγράφετε το όνομά του και θα υπάρχουν καθημερινά: το δεκατιανό σε τάπερ ,καθαρή πετσέτα και μπουκάλι με νερό, μωρομάντηλα (μικρό πακέτο), μια πλήρης αλλαξιά ρούχων με ονοματεπώνυμο (και εσώρουχα, κάλτσες) ανάλογα με την εποχή
  • Τα παιδιά που συνεχίζουν ολοήμερο θα έχουν επιπλέον τσάντα μεσημεριανού φαγητού (θα αναγράφετε το όνομά του). Το φαγητό θα είναι  σε σκεύος μεταλλικό που ζεσταίνεται σε φούρνο,  πιρούνι ή κουτάλι κατά περίπτωση,. Ονοματεπώνυμο θα υπάρχει και στο μπουφάν του παιδιού.
  • Τα παιδιά – για παιδαγωγικούς λόγους – δεν πρέπει να βοηθιούνται στην τακτοποίηση των προσωπικών τους αντικειμένων (τσάντας, φαγητού  και μπουφάν), αντίθετα στόχος μας είναι να μάθουν να αυτοεξυπηρετούνται.
  • Το παιδί επίσης δεν θα πρέπει να φοράει κοσμήματα αξίας για τον κίνδυνο απώλειάς τους.
  • Στο νηπιαγωγείο μας προσπαθούμε να πείσουμε τους μαθητές μας για την σημασία της υγιεινής διατροφής, γι’ αυτό μετά από  απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων δεν επιτρέπονται τροφές όπως: πατατάκια, γαριδάκια κ.α., τυποποιημένα γλυκά, τρόφιμα με σοκολάτα, αναψυκτικά με ανθρακικό, τσίχλες, καραμέλες. Προτείνονται υγιεινές τροφές με αποδεδειγμένη θρεπτική αξία (π.χ. για το πρόγευμα: σάντουιτς ή τοστ με τυρί και λαχανικά, γιαούρτι, σπιτικό κέικ, χυμοί και φρούτα πλυμένα  και καθαρισμένα σε τάπερ).
  • Σε περίπτωση απουσίας του παιδιού πέραν της εβδομάδας, εξαιτίας μεταδοτικής παιδικής ασθένειας, να προσκομίζεται  ιατρική βεβαίωση πλήρους ίασης.
  • Για προστασία της υγείας των μαθητών παρακαλούμε το παιδί να μην προσέρχεται εμπύρετο στο σχολείο. Να ενημερώνεται το σχολείο, κατά την προσέλευση, για τυχόν αδιαθεσία του.
  • Να ενημερώνεται το σχολείο για τυχόν αλλεργίες, χρόνια νοσήματα ή άλλες ιδιαιτερότητες του παιδιού από την ημέρα του αγιασμού.
  • Να γίνεται εβδομαδιαίος σχολαστικός έλεγχος για ψείρες και στη περίπτωση εμφάνισης κρούσματος να ενημερώνεται το σχολείο και να γίνεται η ενδεικνυόμενη θεραπεία το Σαββατοκύριακο.

« Όταν πλησιάζω ένα παιδί μου εμπνέει δυο συναισθήματα » :

Τρυφερότητα γι’ αυτό που είναι

και σεβασμό γι’ αυτό που μπορεί να γίνει»

Λουί Παστέρ

 

Καλή  Σχολική  και δημιουργική χρονιά με υγεία και καλή πρόοδο για τα παιδιά μας!

Με εκτίμηση Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Νηπιαγωγείου

Απονομή βραβείων για τον διαγωνισμό «Έχω δικαίωμα κι εγώ»

0

Συγγραφέας: Μάνια Καπασκέλη | Κατηγορία Τα νέα μας | , στις 11-06-2023

10 Ιουνίου 2023 το απόγευμα  πραγματοποιήθηκε στην Δ/νση ΠΕ Ανατολικής Αττικής, η απονομή των βραβείων στα σχολεία που κέρδισαν στον διαγωνισμό

εικόνα Viber 2023 06 10 23 14 04 271

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε με μια ομαδική εργασία και έλαβε το πρώτο βραβείο από τα Νηπιαγωγεία που συμμετείχαν.

1

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν οι εκπαιδευτικοί ,οι μικροί καλλιτέχνες μας και οι γονείς τους.

εικόνα Viber 2023 06 10 23 14 04 075

Περιηγηθήκαμε στην έκθεση όπου τα έργα των σχολείων στόλιζαν τους τοίχους  των γραφείων της Διεύθυνσης και διαπιστώσαμε ότι η συμμετοχή ήταν μεγάλη με υπέροχες εικαστικές δημιουργίες.

Με ιδιαίτερη χαρά είδαμε τους 2 πίνακες που ζωγράφισαν  μαθητές/τριες μας υπό την επίβλεψη – καθοδήγηση της κας Ευσταθίας Χαντζοπούλου, εκπαιδευτικού του Τμήματος Ένταξης και τους οποίους χαρίσαμε στην Διεύθυνση ΠΕ Ανατολικής Αττικής

ΣΙΚΕΛΙΩΤΗΣ     Στα πλαίσια της γιορτής της ημέρας

εικόνα Viber 2023 05 23 09 50 47 575         εικόνα Viber 2023 05 23 09 43 06 028         

 

εικόνα Viber 2023 06 10 23 14 04 445

                                                                 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                        ΜΙΡΟ   Για την παγκόσμια ημέρα αυτισμού

 

   εικόνα Viber 2023 05 23 09 53 42 131                 εικόνα Viber 2023 05 23 09 43 10 806

εικόνα Viber 2023 06 10 23 14 04 359

https://dipe-anatol.att.sch.gr/anakoinoseis/mathitikos-diagonismos-eikastikon-echo-dikaioma/

Συγχαρητήρια στα παιδιά μας

Ο ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΟΣ ΜΑΣ

0

Συγγραφέας: Μάνια Καπασκέλη | Κατηγορία Τα νέα μας | , στις 12-04-2023

IMG 5022 IMG 5023 IMG 5024 IMG 5025 IMG 5026 IMG 5027 IMG 5028 IMG 5029 IMG 5030

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ

0

Συγγραφέας: Μάνια Καπασκέλη | Κατηγορία Τα νέα μας | , στις 11-04-2023

IMG 5021 IMG 5044 IMG 5045 IMG 5046 IMG 5047IMG 5048 IMG 5049 IMG 5050 IMG 5051 IMG 5052IMG 5053 IMG 5054 IMG 5055 IMG 5056 IMG 5057

Οι θεοί του Ολύμπου μέσα από τα μάτια των παιδιών. Ο ΗΦΑΙΣΤΟΣ

0

Συγγραφέας: Μάνια Καπασκέλη | Κατηγορία Τα νέα μας | , στις 10-04-2023

IMG 4996 IMG 4997 IMG 4998 IMG 4999 IMG 5000IMG 5001 IMG 5002 IMG 5003 IMG 5004 IMG 5005IMG 5006 IMG 5007 IMG 5008 IMG 5009 IMG 5010IMG 5011 IMG 5012 IMG 5013

Οι θεοί του Ολύμπου μέσα από τα μάτια των παιδιών. Ο ΕΡΜΗΣ

0

Συγγραφέας: Μάνια Καπασκέλη | Κατηγορία Τα νέα μας | , στις 09-04-2023

IMG 5031 IMG 5032 IMG 5033 IMG 5034IMG 5035 IMG 5036 IMG 5037 IMG 5038 IMG 5039 IMG 5040 IMG 5041 IMG 5042 IMG 5043

Διάκριση του Νηπιαγωγείου μας σε Εικαστικό διαγωνισμό με θέμα «Έχω Δικαίωμα»

0

Συγγραφέας: Μάνια Καπασκέλη | Κατηγορία Τα νέα μας | , στις 03-03-2023

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής διοργάνωσε εικαστικό διαγωνισμό με θέμα «Έχω Δικαίωμα». Η τετραμελής Επιτροπή αξιολόγησης και επιλογής των έργων κατέληξε στην ισότιμη διάκριση του Νηπιαγωγείου μας με άλλα 3 Νηπιαγωγεία

  • 1ο  Ν/Γ Παιανίας, ομαδική εργασία

1

Ο Δ/ντής ΔΙ.ΠΕ. Ανατολικής Αττικής    συγχαίρει όλους και όλες τους/τις μαθητές/τριες που έλαβαν μέρος και τους/τις εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στον διαγωνισμό. Τις επόμενες ημέρες θα σταλεί αναμνηστικός έπαινος συμμετοχής για όλα τα παιδιά που συμμετείχαν, στην  ηλεκτρονική διεύθυνση του  σχολείου μας. Επίσης, προσεχώς θα ανακοινωθεί η ημερομηνία βράβευσης των μαθητών και της εκδήλωσης των εγκαινίων της μόνιμης έκθεσης στους χώρους της Δ/νσης.

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση