Ερευνητικό έργο “Κόμβοι Ψηφιακής Αφήγησης” του Εργαστηρίου για τη Μελέτη της Ανάγνωσης και της Γραφής στην Εκπαίδευση και στην Κοινωνία του ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
Κουμανάκου Μ.Α., Δημιουργική Αξιοποίηση Ψηφιακών Τεχνολογιών Και Διαδικτυακών Εφαρμογών, Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο “Ασφάλεια στο Διαδίκτυο” (24-5-2022)
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
- Ματζίρης Χ. (2021), Δημιουργία Ψηφιακής Αφήγησης (Podcast, Ηχοϊστορία, Εικονογραφημένη ηχοϊστορία)
2. Γκουτσιουκώστα Ζ. (2021), Δίνοντας φωνή σε μια παλιά φωτογραφία: Εργαστήριο ψηφιακής αφήγησης
3. Γκουτσιουκώστα Ζ. (2021), Το δικό μου μήνυμα για την Ευρώπη: Αξιοποιώντας την ψηφιακή αφήγηση (digital storytelling) για την καλλιέργεια της ενεργούς ευρωπαϊκής πολιτειότητας
4. Βίντεο εργαστηρίων του προγράμματος Το δικό μου μήνυμα για την Ευρώπη: Αξιοποιώντας την ψηφιακή αφήγηση (digital storytelling) για την καλλιέργεια της ενεργούς ευρωπαϊκής πολιτειότητας:
Εργαστήριο 1: https://youtu.be/-lOtd3pjCfg
Εργαστήριο 2: https://youtu.be/mjSjWEeMOog
Εργαστήριο 3: https://youtu.be/rLatF2wEUS4
Εργαστήριο 4: https://youtu.be/Pt-iTMf4Cks
Εργαστήριο 5: https://youtu.be/hSRrKsqh3m0
Εργαστήριο 6: https://youtu.be/BIsa52W8_xQ
Εργαστήριο 7: https://youtu.be/46MnaK48g_Q
ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ
Παρακαλείστε να κλικάρετε στο τετράγωνο στην πάνω δεξιά γωνία του padlet, για να το ανοίξετε σε πλήρη οθόνη (σε desktop). Χρησιμοποιώντας τις μπάρες κύλισης στις στήλες και στο κάτω μέρος του παραθύρου, μπορείτε να δείτε όλο το περιεχόμενο του padlet (σε desktop και σε κινητό).
Άλλες 3 εφαρμογές για μοντάζ…(2023)
Για τη δημιουργία ψηφιακών αφηγήσεων ή ψηφιοποιημένων ιστοριών προτείνεται η αναζήτηση φωτογραφιών, μουσικής υπόκρουσης ή/και ηχητικών εφέ, που δεν υπόκεινται στις δεσμεύσεις περί πνευματικών δικαιωμάτων.
Προτείνονται οι παρακάτω ασφαλείς ιστοσελίδες:
1. για αναζήτηση εικόνων
- https://www.flickr.com/creativecommons/
- https://unsplash.com/
- https://pixabay.com/el/
- https://www.pics4learning.com/?
2. για αναζήτηση μουσικής υπόκρουσης
- https://soundcloud.com/educationaltvgreece
- https://mixkit.co/
- https://freemusicarchive.org/
- https://www.jamendo.com/legal/licenses?language=en
- https://studio.youtube.com/channel/UCLFMMNVyxRJiKieWeVOshPw/music
- https://www.youtube.com/channel/UCht8qITGkBvXKsR1Byln-wA
- https://www.youtube.com/channel/UC_aEa8K-EOJ3D6gOs7HcyNg
- https://www.youtube.com/channel/UCEickjZj99-JJIU8_IJ7J-Q
3. για αναζήτηση ηχητικών εφέ
- https://soundcloud.com/educationaltvgreece
- https://freesound.org/
- http://bbcsfx.acropolis.org.uk/
- https://studio.youtube.com/channel/UCLFMMNVyxRJiKieWeVOshPw/music
Για ακριβή περιγραφή του τρόπου αναζήτησης ψηφιακού υλικού, που δεν υπόκειται στις δεσμεύσεις περί πνευματικών δικαιωμάτων, μπορείτε να επισκεφθείτε τις παρακάτω ιστοσελίδες:
- https://blogs.sch.gr/mkoumanakou/exa-ekpaideysi/theatriki-agogi/ (για το υπ’ αριθμ. 574/20-4-2020 έγγραφο της Κουμανάκου Μ.Α. με θέμα Προτάσεις σχετικά με τη σύγχρονη και την ασύγχρονη τηλεκπαίδευση για τους εκπαιδευτικούς κλ. ΠΕ91 – Θεατρικής Αγωγής και τα πνευματικά δικαιώματα)
- https://blogs.sch.gr/mkoumanakou/exa-ekpaideysi/pneymatika-dikaiomata/
Δείγματα ψηφιοποιημένων συνεργατικών ιστοριών της Μ.Α. Κουμανάκου
- Τρεις συνεργατικές ψηφιακές ιστορίες για το eTwinning project του 1ου ΔΣ Σπάρτης και του ΔΣ Vuorentausta/Ylöjärvi, στη Φινλανδία:
- «Το παράξενο άλογο και οι 7 μηλιές» (1ο ΔΣ Σπάρτης): https://youtu.be/Vhohr7RNrBE
- «Ο πάντα-μόνος (1ο ΔΣ Σπάρτης): https://youtu.be/lu_w-tyDr1Q
- Ο Χιονούλης, ο εξερευνητής» (1ο ΔΣ Σπάρτης και ΔΣ Vuorentausta/Ylöjärvi): https://youtu.be/4LuVLPAGicc
Tο συγκεκριμένο eTwinning project βραβεύτηκε με το «Ειδικό Βραβείο Ευρωπαϊκής Συνεργασίας στη δημιουργία Εκπαιδευτικών Μέσων» του διαγωνισμού MEDEA AWARDS (Βρυξέλλες, 2014). Επιλέχθηκε από 237 συμμετοχές που υποβλήθηκαν από 29 χώρες. Εκτός από την Ελλάδα και τη Φινλανδία, οι φιναλίστ του διαγωνισμού ήταν από τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και τις ΗΠΑ. Περισσότερες πληροφορίες για το βραβευμένο eTwinning project είναι δημοσιευμένες στον υπερσύνδεσμο https://digitalstories2014.wordpress.com/
- «Γραμματούλα» – μια συνεργατική ψηφιακή ιστορία για τον διαγωνισμό «Τα παιδιά Γράφουν και Ζωγραφίζουν τα Δικαιώματά τους» της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής της UNICEF (1ο Δ.Σ. Σπάρτης, 2014): https://youtu.be/RtUJUv2vJvo. Σχετίζεται με τη θεματική για τις έμφυλες διακρίσεις στην εκπαίδευση, που είναι δημοσιευμένη στον υπερσύνδεσμο https://blogs.sch.gr/mkoumanakou/dimokratia/isotita-fylon/emfyles-diakriseis-stin-prosvasi-stin-ekpaideysi/
- Τρεις συνεργατικές ψηφιακές ιστορίες για την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου (94ο Δ.Σ. Αθηνών, 2018):
- «Πάρτι βιβλίου»: https://youtu.be/m4-ozKYOZ1w
- «Τα περιπετειώδη παιδιά»: https://youtu.be/jA4mib7VsdI
- «Η θλιμμένη φύση ή ο κόσμος που αλλάζει»: https://youtu.be/G_8z0LwkfTM
Επεξεργαστής Ψηφιακών Αφηγήσεων – digital storytelling: https://elpeida.github.io/digital-storytelling/
Μπράτιτσης Θ., Προσαρμογή δραστηριοτήτων Ψηφιακής Αφήγησης σε συνθήκες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης