Ο 78ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός στα Μαθηματικά, «Ο ΘΑΛΗΣ» θα διεξαχθεί το Σάββατο 11 Νοεμβρίου 2017 και ώρα 9.00 π.μ.
Ο διαγωνισμός θα διαρκέσει τρεις (3) ώρες και θα απαρτίζεται μόνο από θέματα πλήρους ανάπτυξης.
Ο διαγωνισμός απευθύνεται στους μαθητές των Β΄ και Γ΄ τάξεων των Γυμνασίων, καθώς και όλων των τάξεων των Γενικών και των Επαγγελματικών Λυκείων της χώρας, οι οποίοι και θα πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή μέχρι και την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου 2017. Συνέχεια του άρθρου ‘78ος Πανελλήνιος μαθητικός διαγωνισμός στα Μαθηματικά «Ο Θαλής», 2017.’ »
Η χρησιμότητα των Μαθηματικών.
«Για να φανταστούμε τη χρησιμότητα των μαθηματικών στη ζωή μας αρκεί να φανταστούμε τη ζωή μας χωρίς μαθηματικά». Λάο Τσε, Κινέζος φιλόσοφος.
«Τα μαθηματικά είναι η γλώσσα με την οποία ο Θεός έχει γράψει το σύμπαν». Γαλιλαίος Γαλιλέι, Ιταλός φυσικός, μαθηματικός, αστρονόμος και φιλόσοφος.
Πού χρησιμεύουν όμως τα μαθηματικά; Γιατί διδασκόμαστε τόσες ώρες μαθηματικά; Πού θα τα χρειαστούμε στη ζωή μας; Είναι μερικές από τις ερωτήσεις των μαθητών προς το μαθηματικό του σχολείου τους. Η αλήθεια είναι πως όχι μόνο οι μαθητές μας αλλά και αρκετοί ενήλικες δεν αντιλαμβάνονται πλήρως τη χρησιμότητα των μαθηματικών στους διάφορους τομείς της ζωής μας. Ένας βασικός λόγος είναι ότι τα μαθηματικά, σε όλες της βαθμίδες της εκπαίδευσης, διδάσκονται συνήθως ξεκομμένα, χωρίς να συνδέονται επαρκώς με ιστορικά γεγονότα, με εφαρμογές τους στην καθημερινή ζωή ή με άλλα επιστημονικά πεδία. Ένας ακόμα λόγος είναι ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα δε βάζει προτεραιότητα στη διδασκαλία του μαθηματικών «ως τρόπο σκέψης». Συνέχεια του άρθρου ‘Η χρησιμότητα των Μαθηματικών.’ »
Η Κινητή Διαδραστική Έκθεση «Παίζω και καταλαβαίνω»
Πώς συνδέονται μεταξύ τους η επιστήμη, η τέχνη, τα μαθηματικά και η φιλοσοφία; Πώς μπορούμε να εκφραζόμαστε μέσα από την τέχνη και παράλληλα να κατανοούμε τον κόσμο μέσα από τη λογική και μαθηματικά; Ένα συναρπαστικό, εκπαιδευτικό ταξίδι από την αίσθηση στη νόηση, προσφέρει η κινητή διαδραστική έκθεση «Παίζω και καταλαβαίνω» του Μουσείου Ηρακλειδών, η οποία μπορεί να ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα, κατόπιν συνεννόησης με το μουσείο. Συνέχεια του άρθρου ‘Η Κινητή Διαδραστική Έκθεση «Παίζω και καταλαβαίνω»’ »
Σχολικά βιβλία Μαθηματικών Κύπρου
Διδακτικό Υλικό Μαθηματικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κύπρου 2017-18
Το 2016-17 το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο της Κύπρου προχώρησε στην έκδοση ή την αναθεώρηση αρκετών σχολικών εγχειριδίων Μαθηματικών στη Μέση Εκπαίδευση.
Δείτε την ύλη των Σχολικών Βιβλίων Μαθηματικών Δ.Ε. Κύπρου για το Σχ.Ε. 2017-18.
Συνέχεια του άρθρου ‘Σχολικά βιβλία Μαθηματικών Κύπρου’ »
Η συνεργασία στα σχολεία της χώρας μας.
Η εκπαίδευση είναι ένας θεσμός που αντικατοπτρίζει σε μεγάλο βαθμό τις δομές και τον πολιτισμό μιας κοινωνίας. Όπως στην κοινωνία έτσι και στα σχολεία έχουν καλλιεργηθεί νοοτροπίες με δυσάρεστα αποτελέσματα για την παιδεία στη χώρα μας. Πόσοι από εμάς δεν έχουμε συναντήσει στα σχολεία μας α) κλίκες-υποομάδες εκπαιδευτικών στους συλλόγους διδασκόντων που πράττουν με κριτήριο τα συμφέροντα της υποομάδας ή το ατομικό τους συμφέρον, β) εκπαιδευτικούς που θεωρούν δικό τους το σχολείο επειδή έχουν εργαστεί αρκετά χρόνια σ’ αυτό, γ) γονείς-κηδεμόνες που αναζητούν τις ευθύνες αποτυχίας των παιδιών τους μόνο στο σχολείο, δ) γονείς-κηδεμόνες «αδύναμων» κυρίως μαθητών που δεν επικοινωνούν σχεδόν ποτέ με το σχολείο, ε) μαθητές που έχουν μάθει να σκέφτονται και να εργάζονται κυρίως ατομικά – ανταγωνιστικά και όχι ομαδικά, κλπ. Μπορούμε να αναφέρουμε πάρα πολλά παραδείγματα λανθασμένης νοοτροπίας, το εντυπωσιακό όμως είναι πως όλα έχουν κοινό παρονομαστή την έλλειψη συνεργατικής κουλτούρας. Συνέχεια του άρθρου ‘Η συνεργασία στα σχολεία της χώρας μας.’ »
Δωρεάν εκπαιδευτικά προγράμματα 2017-18 από το «Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη».
Όλα ανεξαιρέτως τα Προγράμματα του Ιδρύματος που απευθύνονται σε μαθητές και εκπαιδευτικούς παρέχονται δωρεάν, δεν δίνεται ουδεμίας μορφής διαφημιστικό υλικό και άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό επιβλέπει την εξέλιξη των Προγραμμάτων.
Χρήσιμα στοιχεία για την τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα – Μελέτη ΙΟΒΕ 2017
Η μελέτη με τίτλο: «Η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα: Επιπτώσεις της κρίσης και προκλήσεις», παρουσιάστηκε τον Ιούλιο του 2017 από τον ΙΟΒΕ (Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών). Καταγράφει την επίδραση και τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, και αναλύει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ανώτατη εκπαίδευση, προκειμένου να συμβάλλει στην οικοδόμηση ενός νέου παραγωγικού προτύπου για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, που βασίζεται στη γνώση, τις υψηλές δεξιότητες, την επιχειρηματικότητα, και την καινοτομία. Συνέχεια του άρθρου ‘Χρήσιμα στοιχεία για την τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα – Μελέτη ΙΟΒΕ 2017’ »
Οι έφηβοι εγκαταλείπουν το σχολείο.
«Ένα πρωί ξεκίνησα να πάω στο σχολείο και, όσο πλησίαζα, ένιωθα τα πόδια μου να τρέμουν και την καρδιά μου να χτυπά δυνατά. Ήθελα να βάλω τα κλάματα. Δεν ήταν ότι ήμουν αδιάβαστος. Αυτό που φοβόμουν ήταν η ώρα του διαλείμματος. Εκείνη την ώρα υπάρχει πάντα ο χρόνος να συγκρίνω τον εαυτό μου με άλλους εφήβους και την οικογένειά μου με άλλες οικογένειες. Δεν άντεχα να το ζω άλλο αυτό κάθε μέρα. Με έπνιγε». Συνέχεια του άρθρου ‘Οι έφηβοι εγκαταλείπουν το σχολείο.’ »
Μαθηματικά μυαλά τιμούν την Ελλάδα στον κόσμο.
Τη 12η θέση ανάμεσα σε 111 χώρες του κόσμου κατέκτησε η Ελλάδα στην 58η Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα στο Ρίο ντε Τζανέιρο από 12 έως 23 Ιουλίου 2017 . Η ελληνική ομάδα κέρδισε ένα χρυσό, τέσσερα αργυρά και ένα χάλκινο μετάλλιο, κατακτώντας την πρώτη θέση ανάμεσα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συνέχεια του άρθρου ‘Μαθηματικά μυαλά τιμούν την Ελλάδα στον κόσμο.’ »
Το τεστ του Σωκράτη.
Μια μέρα, εκεί που ο μεγάλος αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος Σωκράτης έκανε τη βόλτα του στην Ακρόπολη, συνάντησε κάποιον γνωστό του, ο οποίος του ανακοίνωσε ότι έχει να του πει κάτι πολύ σημαντικό που άκουσε για κάποιον από τους μαθητές του.
Ο Σωκράτης του είπε ότι θα ήθελε, πριν του πει τι είχε ακούσει, να κάνουν το τεστ της “τριπλής διύλισης”. Συνέχεια του άρθρου ‘Το τεστ του Σωκράτη.’ »









