Η χρησιμότητα των Μαθηματικών.

μ1

«Για να φανταστούμε τη χρησιμότητα των μαθηματικών στη ζωή μας αρκεί να φανταστούμε τη ζωή μας χωρίς μαθηματικά». Λάο Τσε, Κινέζος φιλόσοφος.
«Τα μαθηματικά είναι η γλώσσα με την οποία ο Θεός έχει γράψει το σύμπαν». Γαλιλαίος Γαλιλέι, Ιταλός φυσικός, μαθηματικός, αστρονόμος και φιλόσοφος.

Πού χρησιμεύουν όμως τα μαθηματικά; Γιατί διδασκόμαστε τόσες ώρες μαθηματικά; Πού θα τα χρειαστούμε στη ζωή μας; Είναι μερικές από τις ερωτήσεις των μαθητών προς το μαθηματικό του σχολείου τους. Η απάντηση δεν είναι καθόλου δύσκολη.
Η αλήθεια είναι πως όχι μόνο οι μαθητές μας αλλά και αρκετοί ενήλικες δεν αντιλαμβάνονται πλήρως τη χρησιμότητα των μαθηματικών στους διάφορους τομείς της ζωής μας. Ένας βασικός λόγος είναι ότι τα μαθηματικά, σε όλες της βαθμίδες της εκπαίδευσης, διδάσκονται συνήθως ξεκομμένα, χωρίς να συνδέονται επαρκώς με ιστορικά γεγονότα καθώς και με εφαρμογές τους στην καθημερινή ζωή ή σε άλλα επιστημονικά πεδία. Επίσης το εκπαιδευτικό μας σύστημα δε βάζει προτεραιότητα στη διδασκαλία του μαθηματικών «ως τρόπο σκέψης».

Διαβάστε όλο το άρθρο »

Η Κινητή Διαδραστική Έκθεση «Παίζω και καταλαβαίνω»

ομηρειο2

Πώς συνδέονται μεταξύ τους η επιστήμη, η τέχνη, τα μαθηματικά και η φιλοσοφία; Πώς μπορούμε να εκφραζόμαστε μέσα από την τέχνη και παράλληλα να κατανοούμε τον κόσμο μέσα από τη λογική και μαθηματικά; Ένα συναρπαστικό, εκπαιδευτικό ταξίδι από την αίσθηση στη νόηση, προσφέρει η κινητή διαδραστική έκθεση «Παίζω και καταλαβαίνω» του Μουσείου Ηρακλειδών, η οποία μπορεί να ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα, κατόπιν συνεννόησης με το μουσείο. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Η συνεργασία στα σχολεία της χώρας μας.

111

Η εκπαίδευση είναι ένας θεσμός που αντικατοπτρίζει σε μεγάλο βαθμό τις δομές και τον πολιτισμό μιας κοινωνίας. Όπως στην κοινωνία έτσι και στα σχολεία έχουν καλλιεργηθεί νοοτροπίες με δυσάρεστα αποτελέσματα για την παιδεία στη χώρα μας.  Πόσοι από εμάς δεν έχουμε συναντήσει στα σχολεία μας  α) κλίκες-υποομάδες εκπαιδευτικών στους συλλόγους διδασκόντων που πράττουν με κριτήριο τα συμφέροντα της υποομάδας ή το ατομικό τους συμφέρον, β) εκπαιδευτικούς που θεωρούν δικό τους το σχολείο επειδή έχουν εργαστεί αρκετά χρόνια σ’ αυτό, γ) γονείς-κηδεμόνες  που αναζητούν τις ευθύνες αποτυχίας των παιδιών τους μόνο στο σχολείο, δ) γονείς-κηδεμόνες «αδύναμων» κυρίως μαθητών που δεν επικοινωνούν σχεδόν ποτέ με το σχολείο, ε) μαθητές που έχουν μάθει να σκέφτονται και να εργάζονται κυρίως ατομικά – ανταγωνιστικά και όχι ομαδικά, κλπ. Μπορούμε να αναφέρουμε πάρα πολλά παραδείγματα λανθασμένης νοοτροπίας, το εντυπωσιακό όμως είναι πως όλα έχουν κοινό παρονομαστή την έλλειψη συνεργατικής κουλτούρας. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Δωρεάν εκπαιδευτικά προγράμματα 2017-18 από το «Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη».

ΛΑΣΚΑΡΙΔΗ
Το «Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη» διοργανώνει Εκπαιδευτικά Προγράμματα για μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα οποία κάθε χρόνο ανανεώνονται και συμπληρώνονται.
Όλα ανεξαιρέτως τα Προγράμματα του Ιδρύματος που απευθύνονται σε μαθητές και εκπαιδευτικούς παρέχονται δωρεάν, δεν δίνεται ουδεμίας μορφής διαφημιστικό υλικό και άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό επιβλέπει την εξέλιξη των Προγραμμάτων.

Διαβάστε όλο το άρθρο »

Μαθηματικά μυαλά τιμούν την Ελλάδα στον κόσμο.

1

Τη 12η θέση ανάμεσα σε 111 χώρες του κόσμου κατέκτησε η Ελλάδα στην 58η Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα στο Ρίο ντε Τζανέιρο από 12 έως 23 Ιουλίου 2017 . Η ελληνική ομάδα κέρδισε ένα χρυσό, τέσσερα αργυρά και ένα χάλκινο μετάλλιο, κατακτώντας την πρώτη θέση ανάμεσα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Το τεστ του Σωκράτη.

ΣΩΚΡΑΤΗΣ  ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΩΝ2

Μια μέρα, εκεί που ο μεγάλος αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος Σωκράτης έκανε τη βόλτα του στην Ακρόπολη, συνάντησε κάποιον γνωστό του, ο οποίος του ανακοίνωσε ότι έχει να του πει κάτι πολύ σημαντικό που άκουσε για κάποιον από τους μαθητές του.

Ο Σωκράτης του είπε ότι θα ήθελε, πριν του πει τι είχε ακούσει, να κάνουν το τεστ της «τριπλής διύλισης». Διαβάστε όλο το άρθρο »

Πανεπιστήμιο Κρήτης: Το μοναδικό ελληνικό ΑΕΙ στα πρώτα 200 ευρωπαϊκά

THE

Ανάμεσα στα 200 καλύτερα πανεπιστήμια της Ευρώπης και στα 350 του κόσμου κατέταξε το πανεπιστήμιο Κρήτης ο διεθνής οργανισμός κατάταξης πανεπιστημίων Times Higher Education (THE), που ανακοίνωσε τα αποτελέσματα μιας νέας προσέγγισης στην κατάταξη των ιδρυμάτων.

Αναλυτικά, το πανεπιστήμιο Κρήτης παραμένει μεταξύ των θέσεων 171-180 της κατάταξης και είναι μέχρι σήμερα το μοναδικό ελληνικό πανεπιστήμιο που κατατάσσεται στα πρώτα 200 ευρωπαϊκά. Στην παγκόσμια κατάταξη, βρίσκεται στις θέσεις 301-350. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Ναυπηγική στην αρχαία Ελλάδα.

NaveGreca

Η σειρά «Τεχνολογία στην Αρχαία Ελλάδα» παρουσιάζει την ιστορία του υλικού και της παραγωγής του, όλη την επίπονη επεξεργασία του αγάλματος, του νομίσματος, των εργαλείων, που έχει ξεκινήσει πολύ πριν από το εργαστήρι του Τεχνίτη. Στις μέρες μας, η Αρχαιολογία ανακαλύπτει, όπως η Βιολογία, τη γενετική της. Και η τεχνολογία του 20ου αιώνα μαθαίνει να μην περιφρονεί τα διδάγματα της Αρχαίας τεχνολογίας. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Τα σπουδαιότερα γνωρίσματα του καλού δασκάλου – Ε. Παπανούτσος

ΠΑΠΑΝΟΥΤΣΟΣ12

Η φυσιογνωμία του δασκάλου

Δάσκαλος δεν είναι εκείνος πού μαθαίνει στα παιδιά μας τα σχολικά “γράμματα”, καλούς τρόπους ή μουσική, κολύμπι, ξιφασκία και άλλα αθλητικά ή ψυχαγωγικά παιγνίδια. Αυτά τα “μαθήματα” είναι εξωτερικά, μένουν στην επιφάνεια, σαν τα ρούχα πού φορούμε (και τ’ αλλάζουμε ή τα πετούμε).

Δεν εισχωρούν παραμέσα, στην ψυχή μας, δεν μας πλάθουν, δεν διαμορφώνουν αυτό πού ονομάζουμε προσωπικότητά μας: το πνεύμα, το ήθος, το χαρακτήρα μας. (Πόσο εύκολα λέγονται άλλα δύσκολα εννοούνται αυτές οι κομψές λέξεις…). Διαβάστε όλο το άρθρο »

Ηλεκτρονικά Λεξικά από την «Πύλη για την Ελληνική γλώσσα και τη γλωσσική εκπαίδευση».

LEXIKA

H «Πύλη για την ελληνική γλώσσα και τη γλωσσική εκπαίδευση» είναι διαδικτυακό περιβάλλον που σχεδιάστηκε για λογαριασμό του ΥΠΕΠΘ με προδιαγραφές εθνικής Πύλης για την ελληνική γλώσσα και υλοποιήθηκε από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (2004-2006).

Απευθύνεται σε ερευνητές, φοιτητές, διδάσκοντες, μαθητές και γενικότερα σε όλους/ες όσοι/ες ενδιαφέρονται για την ελληνική γλώσσα, εντός και εκτός Ελλάδας. Επιχειρεί να καλύψει την ελληνική γλώσσα στη διαχρονία της -αρχαία ελληνική, μεσαιωνική ελληνική, νέα ελληνική- αλλά και στη συγχρονική της διάσταση.  Διαβάστε όλο το άρθρο »