Θέματα και ενδεικτικές λύσεις του διαγωνισμού στα Μαθηματικά «Ο ΘΑΛΗΣ».

thales3

Ο μαθητικός διαγωνισμός στα Μαθηματικά «Ο ΘΑΛΗΣ» απευθύνεται στους μαθητές όλων των τάξεων των Λυκείων και των Β και Γ τάξεων των Γυμνασίων της χώρας. Διαρκεί τρεις (3) ώρες, διενεργείται συνήθως τέλος Οκτωβρίου με αρχές Νοεμβρίου και απαρτίζεται μόνο από θέματα πλήρους ανάπτυξης που είναι διαφορετικά για κάθε τάξη. Οι μαθητές, που διακρίνονται στο διαγωνισμό «Ο ΘΑΛΗΣ», μπορούν Διαβάστε όλο το άρθρο »

Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα το 2017

2017 εκπαιδευση

Ενημερωτικό του αιρετού στο ΚΥΣΔΕ
Νεκτάριου Κορδή  18/11/2017

1. Ένα πρώτο μεγάλο πρόβλημα που σχετίζεται και με την οικονομική κρίση είναι η σοβαρή μείωση του αριθμού των γεννήσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ από 100.371 γεννήσεις το 2012, το 2016 είχαμε μια μείωση κατά 7,5% φτάνοντας στις 92.898. O Δείκτης γήρανσης του πληθυσμού από 132,9 το 2011 παρουσίασε μια αύξηση 9,5% για να φτάσει το 2015 στο 145,5%. Ο δείκτης γήρανσης είναι η αναλογία γεροντικού πληθυσμού (ηλικίας 65 ετών και άνω) προς τον ηλικιακά νεότερο (0-14 ετών). Είναι χαρακτηριστικό ότι η υπογεννητικότητα που ακολούθησε μετά το ξέσπασμα της κρίσης και συνεπώς η μείωση του μαθητικού πληθυσμού, είναι ήδη ορατή στην προσχολική εκπαίδευση και περνά σταδιακά και στην πρωτοβάθμια. Το σχολικό έτος 2008/2009 οι εγγεγραμμένοι μαθητές στα Γυμνάσια ήταν 341.315 και στα Λύκεια 241.726. Το σχολικό έτος 2014-2015 ο αντίστοιχος αριθμός για τα Γυμνάσια ήταν 312.494 (μείωση 8,45%) και για τα Λύκεια 238.134 (μείωση 1,05%).  Διαβάστε όλο το άρθρο »

Η νομοθεσία για τις άδειες των εκπαιδευτικών.

keyboardANDtexture2

Η νομοθεσία και οι τελευταίες αλλαγές σχετικά με τις άδειες των εκπαιδευτικών, καθώς και το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο των αδειών αυτών.
Δημοσίευση: 08/11/2017

Περιλαμβάνονται οι παρακάτω κατηγορίες αδειών:
Α. ΚΑΝΟΝΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ
Β. ΑΔΕΙΕΣ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΕΩΝ
Γ. ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Δ. ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ
Ε. ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ
Ζ. ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ Διαβάστε όλο το άρθρο »

Βιβλία – βοηθήματα Μαθηματικών Γενικού Λυκείου

βιβλια-βοηθηματα-μαθηματικων
Το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας, αλλά και η νοοτροπία που υπάρχει στην κοινωνία μας, δημιουργεί συνθήκες έντονου ανταγωνισμού και ανάγκη για όλο και περισσότερη εξειδικευμένη γνώση και ειδικές δεξιότητες – ικανότητες που στοχεύουν στην εξασφάλιση θέσης σε μια υψηλόβαθμη σχολή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Πρόταση για τα Μαθηματικά στο Γυμνάσιο

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΠΡΟΣ ΥΠΠΕΘ                                                                                                                      30/9/2017
Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Δια της Δ.Δ.Ε. Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ

Πρόταση για τα Μαθηματικά στο Γυμνάσιο.

Σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων, τα μαθηματικά στο Γυμνάσιο διδάσκονται 4 ώρες εβδομαδιαίως με αποτέλεσμα οι ώρες Α΄ ανάθεσης των Μαθηματικών να είναι 20, ή 16 κλπ. (δηλ. πολλαπλάσιες του 4). Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που απαιτούνται 18 ώρες για να καλυφθεί πλήρες ωράριο; (Μάλιστα αυτή η περίπτωση είναι η πιο συνηθισμένη στις μέρες μας, αφού οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί έχουν υπηρεσία μεγαλύτερη από 20 έτη).
Υπερωρίες δεν επιτρέπονται, άρα στην περίπτωση αυτή ο Μαθηματικός του Γυμνασίου, ή αναλαμβάνει στο σχολείο του 2 ώρες σε μαθήματα Β΄ ή Γ΄ ανάθεσης – αν υπάρχουν (φυσική ή γεωγραφία αντίστοιχα) ή αναγκάζεται να μετακινηθεί για 2 ώρες σε άλλο σχολείο.  Διαβάστε όλο το άρθρο »

Ο μαθηματικός που με 2 αριθμούς και 3 πράξεις επινόησε την «νοημοσύνη» των υπολογιστών

george-boole
Η δεύτερη ημέρα του Νοέμβρη έχει τεράστια σημασία για την σύγχρονη εποχή της τεχνολογίας και των υπολογιστών καθώς είναι η ημέρα που γεννήθηκε ο άνθρωπος ο οποίος «γέννησε» την… λογική τους.
Ο λόγος για τον σπουδαίο μαθηματικό και φιλόσοφο της λογικής, George Boole. Ο Άγγλος επιστήμονας, που γεννήθηκε ακριβώς πριν από 200 χρόνια, άφησε πίσω του ένα έργο που σήμερα αποτελεί θεμέλιο λίθο στον τομέα της πληροφορικής και του προγραμματισμού. Η Google μάλιστα, δεν ξέχασε να τιμήσει τον άνθρωπο που της… έδωσε ζωή, μέσω του νέου της doodle που είναι αφιερωμένο σε αυτόν. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Προφίλ μαθητή, εκπαιδευτικού και γονέα στο Ελληνικό Σχολείο.

MEG

Στη σχολική κοινότητα εμπλέκονται αρκετοί φορείς και πρόσωπα και από την αλληλεπίδραση τους εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό η αποτελεσματικότητα και η πρόοδος της σχολικής μονάδας. Τα πρόσωπα που διαδραματίζουν το σημαντικότερο ρόλο είναι χωρίς αμφιβολία ο μαθητής, ο εκπαιδευτικός και ο γονέας-κηδεμόνας. Οι βασικότεροι παράγοντες που καθορίζουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά καθενός από τα πρόσωπα αυτά είναι – κατά τη γνώμη μου – η οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική κατάσταση της χώρας, η κουλτούρα και η νοοτροπία που υπάρχει στην τοπική κοινωνία, οι στάσεις και οι αντιλήψεις που επικρατούν, αλλά και το εκπαιδευτικό σύστημα. Ποια είναι όμως αυτά τα χαρακτηριστικά στη χώρα μας και ποια από αυτά είναι τα σπουδαιότερα;  Διαβάστε όλο το άρθρο »

Επικοινωνία Εκπαιδευτικών και Γονέων

222

Πρόκειται για ένα χρήσιμο φυλλάδιο του ΔΙΚΤΥΟΥ ΑΛΦΑ που περιέχει εύστοχους διαλόγους με ωραία σκίτσα και μπορεί να βοηθήσει εκπαιδευτικούς και γονείς να έχουν καλύτερη και πιο αποτελεσματική επικοινωνία με γνώμονα το συμφέρον του μαθητή.
Οι γονείς είναι οι φυσικοί σύμμαχοί των εκπαιδευτικών στην προσπάθεια για ένα δημιουργικό σχολείο που ενδιαφέρεται για τα μέλη του, ένα σχολείο δηλαδή της πρόληψης και της προαγωγής της υγείας. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Δημιουργικές Εργασίες στο Λύκειο

edu61

Δημιουργικές Εργασίες στο Λύκειο

Α. H νομοθεσία για τις Δημιουργικές Εργασίες στο Λύκειο
ΠΔ 46/2016: Αξιολόγηση των μαθητών του Γενικού Λυκείου
Στο άρθρο 8 αναφέρεται:

1. Οι εργασίες αυτές έχουν συνθετικό χαρακτήρα και επιδιώκουν την ανάπτυξη της δημιουργικής ικανότητας του μαθητή και γενικότερα την καλλιέργεια ερευνητικού πνεύματος με την αναζήτηση στοιχείων από διαφορετικές πηγές και πόρους και την τελική σύνθεση των στοιχείων αυτών. Οι δημιουργικές εργασίες μπορούν να είναι ομαδικές ή ατομικές και να έχουν τη μορφή μικρής πραγματείας, ανάλογης προς τις δυνατότητες των μαθητών, ή να είναι συλλογές ή κατασκευές ή καλλιτεχνικές συνθέσεις. Τα θέματα των εργασιών αυτών δίνονται από τους διδάσκοντες στους μαθητές ή προτείνονται από αυτούς και εγκρίνονται από τους διδάσκοντες. Οι δημιουργικές εργασίες μπορούν να παρουσιάζονται μέσα στην τάξη, κατά την κρίση του διδάσκοντος, ή, εφόσον υπάρχει η δυνατότητα, σε ειδική εκδήλωση κατά τάξη ή κατά σχολείο, που αποφασίζεται από το Σύλλογο των διδασκόντων. Οι εργασίες αυτές μπορεί να δημοσιεύονται (σε περίληψη ή σε πλήρη μορφή) ή να δημοσιοποιούνται με όποιον άλλο τρόπο κρίνει πρόσφορο το κάθε Λύκειο.  Διαβάστε όλο το άρθρο »

Οδηγίες διδασκαλίας & Διαχείριση Διδακτέας Ύλης, Γυμνασίου & Λυκείου Σχ.Ε. 2017-18

book3
Δείτε την ύλη, τη διαχείριση της και τις οδηγίες διδασκαλίας των μαθημάτων Γυμνασίου και Λυκείου για το σχολικό έτος 2017-18. Το άρθρο ανανεώνεται κάθε φορά που το ΥΠΠΕΘ ανακοινώνει οδηγίες και για τα υπόλοιπα μαθήματα.

Διαβάστε όλο το άρθρο »

Διδακτέα-Εξεταστέα Ύλη Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων Μαθημάτων Σχ.Ε. 2017-18

παν 2017-18

Εγκύκλιος του ΥΠΠΕΘ, με ημερομηνία 29-09-2017, ορίζει τη διδακτέα – εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης Ημερήσιων ΕΠΑ.Λ. του ν.4386/2016 και της Δ΄ τάξης Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. του ν.4186/2013 για το σχολικό έτος 2017-2018.
Δείτε την εγκύκλιο εδώ