Πώς να διορθώσετε ένα ελλιπές εκπαιδευτικό σύστημα… χωρίς επιπλέον χρήματα – Ted talks

ted6

Η Σίμα Μπανσάλ άνοιξε τον δρόμο για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση 15.000 σχολείων στη Χαρυάνα στην Ινδία, θέτοντας έναν φιλόδοξο στόχο: μέχρι το 2020, το 80% των παιδιών θα πρέπει να έχουν βασικές γνώσεις. Επιδιώκει αυτόν τον στόχο, αναζητώντας μεταρρυθμίσεις που θα λειτουργήσουν σε κάθε σχολείο χωρίς επιπλέον πόρους. Η Μπανσάλ και η ομάδα της πέτυχαν χρησιμοποιώντας δημιουργικές, άμεσες τεχνικές όπως την επικοινωνία με τους δασκάλους μέσω ομάδων συνομιλίας SMS, κι έχουν ήδη βελτιώσει σημαντικά την μάθηση και τη συμμετοχή στα σχολεία της Χαρυάνα. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Οι επιπτώσεις της κρίσης στην εκπαίδευση. 2016-17

ταξη2

του Νεκτάριου Κορδή, αιρετού τακτ. μέλους του ΚΥΣΔΕ.

ΜΕΡΟΣ Α’  (28/10/2016)  

Στα πλαίσια της τακτικής ενημέρωσης των εκπαιδευτικών σας ενημερώνουμε για  κάποια στοιχεία που δείχνουν τις πολλαπλές επιπτώσεις της  οικονομικής κρίσης στην εκπαίδευση με βάση τα στοιχεία του πληροφοριακού συστήματος  myschool. Τα στοιχεία αυτά είναι μέρος της εισήγησης μου για το πρόσφατο 11ο εκπαιδευτικό συνέδριο της ΟΛΜΕ

Ο συνολικός αριθμός των σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανέρχεται σε 3455. Από αυτά 1877 είναι Γυμνάσια, 1060 Λύκεια, 508 ΕΠΑΛ και 10 σχολεία εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης (ΠΙΝ 2). Διαβάστε όλο το άρθρο »

Εκπαιδεύουμε τα παιδιά σαν να έχουν μόνο αριστερό ημισφαίριο εγκεφάλου.

999

Η βελτίωση της  συναισθηματικής ικανότητας των παιδιών δεν φαίνεται να κατέχει περίοπτη θέση στο  εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Σύμφωνα με τους ειδικούς επιστήμονες που μελετούν την λειτουργία του ανθρώπινου εγκεφάλου αυτός χωρίζεται σε δύο ημισφαίρια τα οποία όμως επικοινωνούν διαρκώς μεταξύ τους: το αριστερό ημισφαίριο των γνώσεων και της λογικής και το δεξιό ημισφαίριο των συναισθημάτων, της φαντασίας και της δημιουργικότητας. Εμείς οι άνθρωποι έχουμε συνηθίσει να δίνουμε άλλο όνομα στο δεξιό ημισφαίριο του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνο για συναισθήματά μας: το ονομάζουμε «καρδιά». Αναρωτιέμαι λοιπόν μήπως τελικά εκπαιδεύουμε τα παιδιά ξεχνώντας ότι έχουν και «καρδιά» που διψάει όχι για γνώσεις και πληροφορίες αλλά για συναισθήματα; Διαβάστε όλο το άρθρο »

Πενήντα θετικές φράσεις για να λέμε στα παιδιά μας.

fraseis-fb2

Ο τρόπος που μιλάμε στα παιδιά μας επηρεάζει τον τρόπο που βλέπουν τον κόσμο γύρω τους και κυρίως τον εαυτό τους.
Πολλές φορές πάνω στην κούραση μας, ανοίγουμε το στόμα μας και λέμε πράγματα που δε θα έπρεπε να πούμε. Τα παιδιά όμως δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τη διαφορά μεταξύ του τι κάνουν και του τι είναι. Έτσι λοιπόν όταν μέσα στον εκνευρισμό μας αποκαλούμε το παιδί μας «κακομαθημένο», «παλιόπαιδο», «τεμπέλη» ή οτιδήποτε αρνητικό, επειδή έκανε κάτι που δε θα έπρεπε να έχει κάνει, οι λέξεις αυτές γίνονται σπόροι που φυτεύονται μέσα στο μυαλό του. Οι σπόροι τελικά φυτρώνουν και τα αρνητικά αυτά χαρακτηριστικά γίνονται ακόμα μεγαλύτερα. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Η σημασία των διαπροσωπικών σχέσεων εκπαιδευτικών – μαθητών στη μάθηση.

εκπαιδευτικος-μαθητης

Δείτε ή διαβάστε την ομιλία της Ρίτα Πίρσον στο TED Talks Education. 

Η Ρίτα Πίρσον, δασκάλα επί 40 χρόνια, άκουσε κάποτε μια συνάδελφο να λέει: «Δεν με πληρώνουν για να συμπαθώ τα παιδιά». Η απάντησή της ήταν πως «τα παιδιά δεν μαθαίνουν από ανθρώπους που δεν συμπαθούν». Μια έντονη παρακίνηση προς τους δασκάλους να πιστέψουν στους μαθητές τους και να επικοινωνήσουν μαζί τους σε ένα αληθινό, ανθρώπινο και προσωπικό επίπεδο. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Χρονοδιάγραμμα των εξετάσεων σε Γυμνάσια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.

εξετασεις

Δείτε το χρονοδιάγραμμα των εξετάσεων για τους μαθητές του Γυμνασίου, του Γενικού Λυκείου και των ΕΠΑΛ, όπως ανακοινώθηκε σήμερα 21/2/17  από το Υπουργείο Παιδείας.

Φέτος οι πανελλαδικές εξετάσεις θα ξεκινήσουν την Τρίτη 6 Ιουνίου 2017 για τους μαθητές των ΕΠΑΛ και την Τετάρτη 7 Ιουνίου για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Μπορεί να χαλιναγωγηθεί η εφηβική επαναστατικότητα;

εφηβεια

Η εφηβική επανάσταση τελικά μπορεί να είναι ενάρετη, αν λάβει κανείς υπ’ όψιν του τις ειδικές συνθήκες.

Από την ημέρα που εμφανίστηκαν έφηβοι, υπάρχουν και ενήλικες που προσπαθούν να τους ελέγξουν. Ωστόσο, σε αυτήν τη συχνά εκρηκτική εξίσωση γεννάται και ένα ερώτημα: Μήπως η εφηβική επαναστατικότητα δεν είναι ένας δαίμονας που πρέπει να εξορκισθεί, αλλά μία δύναμη που μπορεί να χαλιναγωγηθεί; Διαβάστε όλο το άρθρο »

Διεθνής Μαθηματικός Διαγωνισμός «Καγκουρό».

ΚΑΓΚΟΥΡΟ ΕΛΛΑΣ

Ο διεθνής μαθηματικός διαγωνισμός «Καγκουρό» είναι ο μεγαλύτερος εκπαιδευτικός διασκεδαστικός διαγωνισμός στον κόσμο, με συμμετοχή 6,5 εκατομμυρίων μαθητών από 70 χώρες. Η Ελλάδα άρχισε να συμμετέχει στον διαγωνισμό από τον Μάρτιο του 2007.

Ο επόμενος διαγωνισμός Καγκουρό θα λάβει μέρος το Σάββατο, 18 Μαρτίου του 2017, στις 09:00 το πρωί. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Ο χάρτης των Μαθηματικών.

math map

Ολόκληρο το πεδίο των μαθηματικών συνοψίζεται σε έναν ενιαίο χάρτη! Πρόκειται για ένα βίντεο διάρκειας 11 λεπτών (στα Αγγλικά) που δείχνει με έναν εξαιρετικό τρόπο πόσο σχετίζονται μεταξύ τους τα καθαρά και τα εφαρμοσμένα μαθηματικά καθώς και όλα τα επιμέρους θέματα από τα οποία είναι κατασκευασμένα. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Η διδασκαλία της Ανάλυσης στη Γ΄ Λυκείου.

αναλυση Γ

Πρόκειται για μια εξαιρετική εργασία – εισήγηση που παρουσιάστηκε στο 33ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας το Νοέμβριο του 2016 και είναι καλό να διαβαστεί από κάθε συνάδελφο Μαθηματικό που διδάσκει Μαθηματικά Προσανατολισμού στη Γ΄ Λυκείου. Διαβάστε όλο το άρθρο »