Σημειώσεις Μαθηματικών Γυμνασίου.

math_studying61

Υλικό επανάληψης στα Μαθηματικά.

Πιστεύω ότι η επανάληψη στα μαθηματικά είναι απαραίτητη και ιδιαίτερα χρήσιμη. Βοηθά στην αποτελεσματική μάθηση, στην εμπέδωση σταθερής και μόνιμης γνώσης, στην καλύτερη κατανόηση και αφομοίωση της διδακτέας ύλης. Οι σημειώσεις που ακολουθούν, βοηθούν τους μαθητές του Γυμνασίου να κάνουν μια σωστή, μεθοδική και εύστοχη επανάληψη στα βασικότερα θέματα που διδάχτηκαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Το υλικό των σημειώσεων θα εμπλουτίζεται με ερωτήσεις θεωρίας, ασκήσεις, προβλήματα, διαγωνίσματα κλπ.
Διαβάστε όλο το άρθρο »

Δύο χρήσιμοι οδηγοί για τη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ).

-ΔΕΠΥ-

1) Οδηγός για εκπαιδευτικούς. Περιλαμβάνει πρακτικές οδηγίες για την αναγνώριση της διαταραχής και τη διαχείριση μαθητών με ΔΕΠΥ.

2) Αναλυτικός οδηγός για τη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ): Δημιουργήθηκε από το Εθνικό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας των Ηνωμένων Πολιτειών και μεταφράστηκε στην Ελλάδα από την Ελληνική Εταιρεία Μελέτης ΔΕΠΥ, την Ελληνική Εταιρεία για τις Νευροεπιστήμες, το Ίδρυμα Ευγενίδου & την Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Οδηγός σπουδών Επαγγελματικού Λυκείου 2016-17.

ΕΠΑΛ

Από το Σχ. Έτος 2016-17 οι απόφοιτοι των Επαγγελματικών Λυκείων θα μπορούν να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους σε τμήματα των Πανεπιστημίων (ΑΕΙ) που είναι αντίστοιχα με τους τομείς τους, σε ειδικό ποσοστό επιπλέον θέσεων 1% επί του αριθμού των θέσεων κατά τμήμα, καθώς και σε Σχολές -Τμήματα των Τ.Ε.Ι., ΑΣΠΑΙΤΕ, Τουριστικής Εκπ/σης (ΑΣΤΕ), Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, Αστυφυλάκων, Πυροσβεστών, Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ). Παράλληλα, το ποσοστό των θέσεων στα ΤΕΙ που θα διεκδικούν ετησίως μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, θα ορίζεται αναλογικά με το μαθητικό δυναμικό των ΕΠΑΛ (τα προηγούμενα έτη ήταν σταθερό 20%). Δείτε τον σχετικό νόμο: ΦΕΚ 545/22-2-2017  Διαβάστε όλο το άρθρο »

Οδηγός επανάληψης 2017 στα μαθηματικά προσανατολισμού Γ” Λυκείου

books3

Μια «χήρα» βοηθείας για τα μαθηματικά Γ’ Λυκείου, ομάδα προσανατολισμού θετικών σπουδών οικονομίας και Πληροφορικής.   Οδηγός επανάληψης για το 2017. Έπαψε να έχει τόσα υπαρξιακά (Θ.Μ.Τ, Rolle, συνέπειες…), «πατάει» περισσότερο από τον προηγούμενο στο σχολικό εγχειρίδιο και έχει μια πιο γεωμετρική  ματιά. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Μαθήματα καινοτομίας.

καινοτομια2

7 Θεμελιώδη Μαθήματα Καινοτομίας που διδάσκονται στο Χάρβαρντ. Τι μαθαίνουν οι φοιτητές για την δημιουργία ενός περιβάλλοντος που προάγει την καινοτομία;

Η Τζόντι Γκόλντσταϊν είναι υπεύθυνη του Εργαστηρίου Καινοτομίας του Χάρβαρντ (I-lab). Πρόκειται για μία συνεργασία κι έναν εκπαιδευτικό χώρο που ιδρύθηκε το 2011 ώστε να βοηθήσει τους φοιτητές να αναπτύξουν ενδιαφέρον για την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία. Κάτοχος MBA από το Χάρβαρντ και η ίδια, η δουλειά της είναι να οδηγεί τους φοιτητές να αναπτύσουν τολμηρές δημιουργικές ιδέες και να τις υλοποιούν. Χρησιμοποιεί μια διεπιστημονική προσέγγιση – εξάλλου τα αφεντικά της είναι οι κοσμήτορες 12 σχολών του Πανεπιστημίου – για την ενθάρρυνση νέων τρόπων σκέψης. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Πώς να διορθώσετε ένα ελλιπές εκπαιδευτικό σύστημα… χωρίς επιπλέον χρήματα – Ted talks

ted6

Η Σίμα Μπανσάλ άνοιξε τον δρόμο για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση 15.000 σχολείων στη Χαρυάνα στην Ινδία, θέτοντας έναν φιλόδοξο στόχο: μέχρι το 2020, το 80% των παιδιών θα πρέπει να έχουν βασικές γνώσεις. Επιδιώκει αυτόν τον στόχο, αναζητώντας μεταρρυθμίσεις που θα λειτουργήσουν σε κάθε σχολείο χωρίς επιπλέον πόρους. Η Μπανσάλ και η ομάδα της πέτυχαν χρησιμοποιώντας δημιουργικές, άμεσες τεχνικές όπως την επικοινωνία με τους δασκάλους μέσω ομάδων συνομιλίας SMS, κι έχουν ήδη βελτιώσει σημαντικά την μάθηση και τη συμμετοχή στα σχολεία της Χαρυάνα. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Οι επιπτώσεις της κρίσης στην εκπαίδευση. 2016-17

ταξη2

του Νεκτάριου Κορδή, αιρετού τακτ. μέλους του ΚΥΣΔΕ.

ΜΕΡΟΣ Α’  (28/10/2016)  

Στα πλαίσια της τακτικής ενημέρωσης των εκπαιδευτικών σας ενημερώνουμε για  κάποια στοιχεία που δείχνουν τις πολλαπλές επιπτώσεις της  οικονομικής κρίσης στην εκπαίδευση με βάση τα στοιχεία του πληροφοριακού συστήματος  myschool. Τα στοιχεία αυτά είναι μέρος της εισήγησης μου για το πρόσφατο 11ο εκπαιδευτικό συνέδριο της ΟΛΜΕ

Ο συνολικός αριθμός των σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανέρχεται σε 3455. Από αυτά 1877 είναι Γυμνάσια, 1060 Λύκεια, 508 ΕΠΑΛ και 10 σχολεία εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης (ΠΙΝ 2). Διαβάστε όλο το άρθρο »

Εκπαιδεύουμε τα παιδιά σαν να έχουν μόνο αριστερό ημισφαίριο εγκεφάλου.

999

Η βελτίωση της  συναισθηματικής ικανότητας των παιδιών δεν φαίνεται να κατέχει περίοπτη θέση στο  εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Σύμφωνα με τους ειδικούς επιστήμονες που μελετούν την λειτουργία του ανθρώπινου εγκεφάλου αυτός χωρίζεται σε δύο ημισφαίρια τα οποία όμως επικοινωνούν διαρκώς μεταξύ τους: το αριστερό ημισφαίριο των γνώσεων και της λογικής και το δεξιό ημισφαίριο των συναισθημάτων, της φαντασίας και της δημιουργικότητας. Εμείς οι άνθρωποι έχουμε συνηθίσει να δίνουμε άλλο όνομα στο δεξιό ημισφαίριο του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνο για συναισθήματά μας: το ονομάζουμε «καρδιά». Αναρωτιέμαι λοιπόν μήπως τελικά εκπαιδεύουμε τα παιδιά ξεχνώντας ότι έχουν και «καρδιά» που διψάει όχι για γνώσεις και πληροφορίες αλλά για συναισθήματα; Διαβάστε όλο το άρθρο »

Πενήντα θετικές φράσεις για να λέμε στα παιδιά μας.

fraseis-fb2

Ο τρόπος που μιλάμε στα παιδιά μας επηρεάζει τον τρόπο που βλέπουν τον κόσμο γύρω τους και κυρίως τον εαυτό τους.
Πολλές φορές πάνω στην κούραση μας, ανοίγουμε το στόμα μας και λέμε πράγματα που δε θα έπρεπε να πούμε. Τα παιδιά όμως δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τη διαφορά μεταξύ του τι κάνουν και του τι είναι. Έτσι λοιπόν όταν μέσα στον εκνευρισμό μας αποκαλούμε το παιδί μας «κακομαθημένο», «παλιόπαιδο», «τεμπέλη» ή οτιδήποτε αρνητικό, επειδή έκανε κάτι που δε θα έπρεπε να έχει κάνει, οι λέξεις αυτές γίνονται σπόροι που φυτεύονται μέσα στο μυαλό του. Οι σπόροι τελικά φυτρώνουν και τα αρνητικά αυτά χαρακτηριστικά γίνονται ακόμα μεγαλύτερα. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Η σημασία των διαπροσωπικών σχέσεων εκπαιδευτικών – μαθητών στη μάθηση.

εκπαιδευτικος-μαθητης

Δείτε ή διαβάστε την ομιλία της Ρίτα Πίρσον στο TED Talks Education. 

Η Ρίτα Πίρσον, δασκάλα επί 40 χρόνια, άκουσε κάποτε μια συνάδελφο να λέει: «Δεν με πληρώνουν για να συμπαθώ τα παιδιά». Η απάντησή της ήταν πως «τα παιδιά δεν μαθαίνουν από ανθρώπους που δεν συμπαθούν». Μια έντονη παρακίνηση προς τους δασκάλους να πιστέψουν στους μαθητές τους και να επικοινωνήσουν μαζί τους σε ένα αληθινό, ανθρώπινο και προσωπικό επίπεδο. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Χρονοδιάγραμμα των εξετάσεων σε Γυμνάσια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.

εξετασεις

Δείτε το χρονοδιάγραμμα των εξετάσεων για τους μαθητές του Γυμνασίου, του Γενικού Λυκείου και των ΕΠΑΛ, όπως ανακοινώθηκε σήμερα 21/2/17  από το Υπουργείο Παιδείας.

Φέτος οι πανελλαδικές εξετάσεις θα ξεκινήσουν την Τρίτη 6 Ιουνίου 2017 για τους μαθητές των ΕΠΑΛ και την Τετάρτη 7 Ιουνίου για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων. Διαβάστε όλο το άρθρο »