Το τεστ του Σωκράτη.

ΣΩΚΡΑΤΗΣ  ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΩΝ2

Μια μέρα, εκεί που ο μεγάλος αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος Σωκράτης έκανε τη βόλτα του στην Ακρόπολη, συνάντησε κάποιον γνωστό του, ο οποίος του ανακοίνωσε ότι έχει να του πει κάτι πολύ σημαντικό που άκουσε για κάποιον από τους μαθητές του.

Ο Σωκράτης του είπε ότι θα ήθελε, πριν του πει τι είχε ακούσει, να κάνουν το τεστ της «τριπλής διύλισης». Διαβάστε όλο το άρθρο »

Πανεπιστήμιο Κρήτης: Το μοναδικό ελληνικό ΑΕΙ στα πρώτα 200 ευρωπαϊκά

THE

Ανάμεσα στα 200 καλύτερα πανεπιστήμια της Ευρώπης και στα 350 του κόσμου κατέταξε το πανεπιστήμιο Κρήτης ο διεθνής οργανισμός κατάταξης πανεπιστημίων Times Higher Education (THE), που ανακοίνωσε τα αποτελέσματα μιας νέας προσέγγισης στην κατάταξη των ιδρυμάτων.

Αναλυτικά, το πανεπιστήμιο Κρήτης παραμένει μεταξύ των θέσεων 171-180 της κατάταξης και είναι μέχρι σήμερα το μοναδικό ελληνικό πανεπιστήμιο που κατατάσσεται στα πρώτα 200 ευρωπαϊκά. Στην παγκόσμια κατάταξη, βρίσκεται στις θέσεις 301-350. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Ναυπηγική στην αρχαία Ελλάδα.

NaveGreca

Η σειρά «Τεχνολογία στην Αρχαία Ελλάδα» παρουσιάζει την ιστορία του υλικού και της παραγωγής του, όλη την επίπονη επεξεργασία του αγάλματος, του νομίσματος, των εργαλείων, που έχει ξεκινήσει πολύ πριν από το εργαστήρι του Τεχνίτη. Στις μέρες μας, η Αρχαιολογία ανακαλύπτει, όπως η Βιολογία, τη γενετική της. Και η τεχνολογία του 20ου αιώνα μαθαίνει να μην περιφρονεί τα διδάγματα της Αρχαίας τεχνολογίας. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Τα σπουδαιότερα γνωρίσματα του καλού δασκάλου – Ε. Παπανούτσος

ΠΑΠΑΝΟΥΤΣΟΣ12

Η φυσιογνωμία του δασκάλου

Δάσκαλος δεν είναι εκείνος πού μαθαίνει στα παιδιά μας τα σχολικά “γράμματα”, καλούς τρόπους ή μουσική, κολύμπι, ξιφασκία και άλλα αθλητικά ή ψυχαγωγικά παιγνίδια. Αυτά τα “μαθήματα” είναι εξωτερικά, μένουν στην επιφάνεια, σαν τα ρούχα πού φορούμε (και τ’ αλλάζουμε ή τα πετούμε).

Δεν εισχωρούν παραμέσα, στην ψυχή μας, δεν μας πλάθουν, δεν διαμορφώνουν αυτό πού ονομάζουμε προσωπικότητά μας: το πνεύμα, το ήθος, το χαρακτήρα μας. (Πόσο εύκολα λέγονται άλλα δύσκολα εννοούνται αυτές οι κομψές λέξεις…). Διαβάστε όλο το άρθρο »

Ηλεκτρονικά Λεξικά από την «Πύλη για την Ελληνική γλώσσα και τη γλωσσική εκπαίδευση».

LEXIKA

H «Πύλη για την ελληνική γλώσσα και τη γλωσσική εκπαίδευση» είναι διαδικτυακό περιβάλλον που σχεδιάστηκε για λογαριασμό του ΥΠΕΠΘ με προδιαγραφές εθνικής Πύλης για την ελληνική γλώσσα και υλοποιήθηκε από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (2004-2006).

Απευθύνεται σε ερευνητές, φοιτητές, διδάσκοντες, μαθητές και γενικότερα σε όλους/ες όσοι/ες ενδιαφέρονται για την ελληνική γλώσσα, εντός και εκτός Ελλάδας. Επιχειρεί να καλύψει την ελληνική γλώσσα στη διαχρονία της -αρχαία ελληνική, μεσαιωνική ελληνική, νέα ελληνική- αλλά και στη συγχρονική της διάσταση.  Διαβάστε όλο το άρθρο »

Κέντρο Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων Mathesis

mathesis

Το Κέντρο Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων Mathesis, ιδρύθηκε το 2015 ως ένα ιδιαίτερο τμήμα των Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης (ΠΕΚ) με αποκλειστικό σκοπό τη δημιουργία και δωρεάν προσφορά στους φοιτητές, τους επαγγελματίες επιστήμονες και το ευρύτερο κοινό, διαδικτυακών μαθημάτων στο επίπεδο των καλύτερων διεθνών προτύπων. Δηλαδή στο επίπεδο που επιδιώξαμε να κινείται το εκδοτικό μας πρόγραμμα και στο παραδοσιακό έντυπο σύγγραμμα.  Διαβάστε όλο το άρθρο »

Ανακαλύπτοντας τα μυστικά των αρχαίων κειμένων. Ted Talks

1111

Ο Γκρέγκορι Χέιγουορθ είναι ειδικός στην ανάλυση κειμένων: ο ίδιος μαζί με την ομάδα του ψάχνουν καινούριους τρόπους μελέτης των αρχαίων χειρογράφων και χαρτών χρησιμοποιώντας την τεχνολογία του φωτογραφικού φάσματος. Σε αυτήν την εντυπωσιακή ομιλία παρακολουθήστε τον Χέιγουορθ να ρίχνει φως πάνω στη χαμένη ιστορία αποκωδικοποιώντας κείμενα τα οποία δεν έχουν διαβαστεί εδώ και χιλιάδες χρόνια. Πώς μπορούν αυτά τα κλασικά γραπτά να ξαναγράψουν ό,τι ξέρουμε για το παρελθόν; Διαβάστε όλο το άρθρο »

Τα σχόλια της ΕΜΕ για τα θέματα Πανελλαδικών στα Μαθηματικά Προσανατολισμού 2017

ΕΜΕ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΕΝΙΑΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ   ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 9 ΙΟΥΝΙΟΥ 2017 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

Ειδικά Σχόλια

Θέμα Α: Θεωρία

Θέμα Β: Ελέγχονται βασικές γνώσεις Ανάλυσης.

Θέμα Γ: Τα ερωτήματα Γ1, Γ4 θα δυσκολέψουν αρκετούς υποψήφιους.

Θέμα Δ: Τα ερωτήματα Δ1, Δ2, Δ3 απαιτούν λεπτούς αλγεβρικούς χειρισμούς και ιδιαίτερη προσοχή

Το Δ4 θεωρείται αυξημένης    δυσκολίας και θα αντιμετωπισθεί με επιτυχή τρόπο από υποψήφιους που διαθέτουν  αυξημένες μαθηματικές ικανότητες. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Η σχέση της φιλοσοφίας με την παιδεία και την κοινωνία.

2222

Θα ξεκινήσω λέγοντας, ότι η φιλοσοφία αποτελεί μια πνευματική δραστηριότητα που έχει έναν καθαρά θεωρητικό χαρακτήρα, ταυτόχρονα όμως συνδέεται στενά με το πεδίο της ανθρώπινης πράξης [i]. Για τον λόγο ακριβώς αυτό ενδιαφέρει, όχι μόνον τον φιλόσοφο, ή τον σπουδαστή της φιλοσοφίας, αλλά και τον απλό, καθημερινό άνθρωπο που θέλει να συμμετέχει στα κοινά ως συνειδητοποιημένος πολίτης. Κατά συνέπεια, υπάρχει μία ιδιαίτερα ουσιαστική σχέση που συνδέει τη φιλοσοφία, τόσο με την Παιδεία όσο και με την Κοινωνία. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων & Εργαστηριακών Κέντρων 2017

ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ 2017

Όλα τα έγγραφα του ΥΠΠΕΘ σχετικά με την επιλογή υποψηφίων διευθυντών όλων των τύπων Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Εργαστηριακών Κέντρων 2017  (επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο).

Νόμος 4473 «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου σε θέματα εκπαίδευσης» (ΦΕΚ 78 τ.Α΄/30-05-2017)       Διαβάστε όλο το άρθρο »