Η Μαθηματική μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο.

Η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο είναι μια δύσκολη περίοδος για το παιδί και την οικογένειά του. Ερευνητικά αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μαθητές υφίστανται «σοκ μετάβασης» από τη μία βαθμίδα στην άλλη. Αντιμετωπίζουν περισσότερες δυσκολίες με τα διαγωνίσματα (63%), την ποσότητα της ύλης (59%) και την αλλαγή της δομής της παρέας τους (43%) (έρευνα της Χ. Κοσεγιάν στα Δωδεκάνησα). Συνέχεια του άρθρου ‘Η Μαθηματική μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο.’ »

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΡΕΥΝΑΣ 2018

Το ερωτηματολόγιο που ακολουθεί αποτελεί μέρος εργασίας για την αποτελεσματική διδασκαλία στη σχολική τάξη. Περιέχει 6 ερωτήσεις και χρειάζεται λίγο χρόνο για να απαντηθεί. Οι ερωτήσεις αναφέρονται στο σημερινό Ελληνικό σχολείο και το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας. Σκοπός της έρευνας είναι να διερευνηθούν οι στάσεις, οι πεποιθήσεις και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών και να συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη διδασκαλία σε κάθε γνωστικό αντικείμενο αλλά κυρίως στα Μαθηματικά. Κάθε εκπαιδευτικός που απαντά στο ερωτηματολόγιο, θα λάβει σύντομα τα αποτελέσματα της έρευνας καθώς και το πλήρες άρθρο της εργασίας, αρκεί να επισυνάψει το e-mail του στις απαντήσεις του ερωτηματολογίου.

Για να το απαντήσεις κάνε κλικ εδώ

Ισίδωρος Γλαβάς, εκπαιδευτικός

Πανελλαδικές 2018: Οι βάσεις εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ

Λήγει σήμερα η αγωνία των χιλιάδων υποψηφίων που διεκδικούν μια θέση στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ της χώρας καθώς ανακοινώθηκαν οι βάσεις εισαγωγής 2018.

Όπως προκύπτει από τα συγκριτικά στοιχεία, μεγάλη άνοδο κατέγραψαν οι βάσεις των Παιδαγωγικών Σχολών και μικρή άνοδο οι Οικονομικές και οι Σχολές Ανθρωπιστικών Σπουδών.
Στις παιδαγωγικές η βάση στην Αθήνα διαμορφώνεται στα 16.059 μόρια και στη Θεσσαλονίκη στα 15.473 μόρια. Και στις δύο Σχολές υπήρξε άνοδος της τάξεως των 1.000 μορίων. Συνέχεια του άρθρου ‘Πανελλαδικές 2018: Οι βάσεις εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ’ »

Πανελλαδικές 2018 – Αποτελέσματα και στατιστικά στοιχεία.

Ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Παιδείας τα στατιστικά στοιχεία των επιδόσεων των υποψηφίων των φετινών πανελληνίων. Η επεξεργασία των στοιχείων προσφέρει μία πρώτη εικόνα για την πορεία των βάσεων εισαγωγής.

Βεβαίως, κρίσιμο είναι πως θα συμπληρώσουν οι υποψήφιοι το μηχανογραφικό τους δελτίο.

Η πρώτη εκτίμηση κάνει λόγο για πτώση, και δη σημαντική στις πλέον περιζήτητες σχολές, τις ιατρικές, κρίνοντας από τις χειρότερες επιδόσεις σε Νεοελληνική Γλώσσα και Βιολογία Προσανατολισμού. Συνέχεια του άρθρου ‘Πανελλαδικές 2018 – Αποτελέσματα και στατιστικά στοιχεία.’ »

Το μάθημα των Μαθηματικών χρειάζεται αλλαγή. Ted talks

Dan Meyer

Το σημερινό αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών των μαθηματικών διδάσκει στους μαθητές να περιμένουν – και να υπερέχουν – στην ταξινόμηση χρωμάτων ανά αριθμό, αποστερώντας από τα παιδιά μια σημαντική δεξιότητα σε σχέση με την επίλυση προβλημάτων: το σχηματισμό τους. Ο Dan Meyer παρουσιάζει προβλήματα μαθηματικών δοκιμασμένα στην τάξη που ωθούν τους μαθητές να σκέφτονται.  Συνέχεια του άρθρου ‘Το μάθημα των Μαθηματικών χρειάζεται αλλαγή. Ted talks’ »

Απαγορεύονται τα κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου

Υπουργική απόφαση 22-6-2018

Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου.

Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους εκτός από κινητά τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου. Ο ανάλογος εξοπλισμός που τους διαθέτει το σχολείο στο οποίο φοιτούν, χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα και μόνο υπό την εποπτεία/επίβλεψη του εκπαιδευτικού. Συνέχεια του άρθρου ‘Απαγορεύονται τα κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου’ »

«Στροφή από την παπαγαλία στην κριτική σκέψη»

Συνέντευξη του Γ. Δάσιου στο Βήμα.

Ο πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων κ. Γεώργιος Δάσιος που ηγείται της διαδικασίας των Πανελλαδικών μιλάει για τα εφετινά θέματα, την ύλη στα σχολεία, τα βιβλία και στέλνει μήνυμα στους εκπαιδευτικούς: «Έτσι θα εξετάζουμε τα επόμενα χρόνια»

Η εφετινή εξεταστική διαδικασία για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ της χώρας κατέληξε σε ένα παράδοξο: το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας συχνά οδηγεί τους μαθητές στην αποστήθιση, στη λεγόμενη «παπαγαλία», αλλά το εξεταστικό τελικά ζητεί την κριτική σκέψη και τις βαθιές, θεμελιωμένες γνώσεις… Συνέχεια του άρθρου ‘«Στροφή από την παπαγαλία στην κριτική σκέψη»’ »

Το νέο ύφος των θεμάτων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2018

Του Στράτου Στρατηγάκη, Μαθηματικού – Ερευνητή

Με την ολοκλήρωση του κυρίως μέρους των πανελληνίων εξετάσεων μπορούμε να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα για τα θέματα, το βαθμό δυσκολίας τους και την έκταση της ύλης που κάλυπταν. Τα συμπεράσματα αυτά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από τους υποψηφίους ως οδηγός για τις εξετάσεις της επόμενης χρονιάς, ώστε η μελέτη τους να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Βέβαια στην Ελλάδα ζούμε και μπορεί του χρόνου να αλλάξει το στυλ των θεμάτων, χωρίς καμία προειδοποίηση, αλλά η τάση που παρατηρείται τα δύο τελευταία χρόνια καλό θα είναι να παγιωθεί.  Συνέχεια του άρθρου ‘Το νέο ύφος των θεμάτων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2018’ »

Μύθοι και πραγματικότητα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Τι είναι πραγματικά οι Πανελλαδικές;

Τα παιδιά δεν τρέμουν τις ίδιες τις εξετάσεις αλλά τη στάμπα του αποτυχημένου που θα τους κολλήσουμε σε περίπτωση που δεν τα πάνε καλά.

 Μύθος 1ος: Οι πανελλαδικές εξετάσεις κάνουν κακό στην ψυχική υγεία των υποψηφίων

Πραγματικότητα: Γενικά οι εξετάσεις αν διατηρούν το νόημα και την βαρύτητα που πρέπει να έχουν δεν μπορούν βλάψουν τους μαθητές. Επικίνδυνη για την ψυχική υγεία των μαθητών είναι η αναγωγή των εξετάσεων σε απόλυτο καθοριστικό γεγονός στη ζωή των μαθητών και η περιρρέουσα ατμόσφαιρα όπου όλα γυρίζουν στον αστερισμό των εξετάσεων. Γονείς και φροντιστές  βρίσκονται στα όρια εγκεφαλικού. Μια ολόκληρη χώρα  ασχολείται με τις πανελλαδικές εξετάσεις ως πρώτο θέμα στα κανάλια και τις μετατρέπει σε άκρως ψυχοφθόρα διαδικασία. Τα παιδιά δεν τρέμουν τις ίδιες τις εξετάσεις αλλά τη στάμπα του αποτυχημένου που θα τους κολλήσουμε σε περίπτωση που δεν τα πάνε καλά. Τα μάτια μιας ολόκληρης κοινωνίας που είναι καρφωμένα πάνω στις επιδόσεις τους τρέμουν.  Συνέχεια του άρθρου ‘Μύθοι και πραγματικότητα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.’ »

Πανελλαδικές εξετάσεις. Η διαδικασία βαθμολόγησης των γραπτών και οι συστάσεις του ΥΠΠΕΘ προς τους βαθμολογητές.

Οι διαδικασίες μέσα στα βαθμολογικά Κέντρα

Η Επιτροπή κάθε Βαθμολογικού Κέντρου μετά την παραλαβή των γραπτών κάθε μαθήματος από τις οικείες ΕΕΔΔΕ, αφού καταγράψει σε σχετική κατάσταση τον αριθμό των γραπτών που παρέλαβε από κάθε Λύκειο – Εξεταστικό Κέντρο, αναμειγνύει τα γραπτά των Λυκείων, τα ταξινομεί κατά 25 σε φακέλους στην πλάτη των οποίων αναγράφεται ο τίτλος του μαθήματος και τα τοποθετεί στον ειδικό χώρο που έχει προετοιμάσει για πρώτη βαθμολόγηση. Εφιστάται η προσοχή στα μέλη της Επιτροπής του Β.Κ., ώστε σε κάθε περίπτωση κάθε 25άδα γραπτών να περιλαμβάνει γραπτά διαφορετικών σχολείων προέλευσης. Με ευθύνη των ίδιων των προέδρων των Β.Κ. πρέπει να εξασφαλίζεται το πλήρες ανακάτεμα των τετραδίων, ώστε να μην ταυτοποιείται σε καμία περίπτωση η προέλευση των γραπτών. Συνέχεια του άρθρου ‘Πανελλαδικές εξετάσεις. Η διαδικασία βαθμολόγησης των γραπτών και οι συστάσεις του ΥΠΠΕΘ προς τους βαθμολογητές.’ »