Νέα διεύθυνση για το ιστολόγιο «Εκπαίδευση, διδασκαλία & μαθηματικά».

Το ιστολόγιο «Εκπαίδευση, διδασκαλία & μαθηματικά» λειτουργεί τόσο στην διεύθυνση https://blogs.sch.gr/isiglavas/ του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, όσο και στην νέα διεύθυνση https://isiglavas.blogspot.com/ της Google όπου θα γίνονται πλέον οι νέες αναρτήσεις.

Έχοντας συμπληρώσει έξι περίπου χρόνια παρουσίας στο blogging με αρκετές αναρτήσεις, πολλά σχόλια, ανταλλαγές απόψεων και 340.000 περίπου επισκέψεις, συνεχίζουμε την επικοινωνία μας σ’ ένα πιο σύγχρονο και με περισσότερες δυνατότητες ψηφιακό περιβάλλον. Η συμμετοχή σας και τα σχόλιά σας, μας δίνει το κίνητρο και τη δύναμη για τη συνέχιση αυτής της προσπάθειας για πληροφόρηση, ενημέρωση και επικοινωνία σε θέματα σχετικά με την Εκπαίδευση, τη Διδασκαλία και τα Μαθηματικά.

17/11/2018

Ισίδωρος Γλαβάς

Αποτελεσματική διδασκαλία στη σχολική τάξη. Η περίπτωση των μαθηματικών

Η «διδασκαλία» είναι μια διαδικασία που πραγματοποιείται από τον εκπαιδευτικό, ενώ το προϊόν της – η «μάθηση» είναι μια διαδικασία που πραγματοποιείται από το μαθητή με τις κατάλληλες ενέργειες του εκπαιδευτικού.

Το κύριο ζητούμενο στην εκπαίδευση είναι πώς οι εκπαιδευτικοί μπορούν να συνδέουν τη διδασκαλία με τις λειτουργίες μάθησης για την επίτευξη των καλύτερων μαθησιακών αποτελεσμάτων.

Η έρευνα σχετικά με την «αποτελεσματική διδασκαλία» αναφέρεται στο συνολικό επίπεδο εκπαιδευτικού επιτεύγματος που επιτυγχάνεται από τη διδασκαλία και επιδιώκει να εντοπίσει εκείνες τις πτυχές της διδασκαλίας που είναι πιο αποτελεσματικές. Συνέχεια του άρθρου ‘Αποτελεσματική διδασκαλία στη σχολική τάξη. Η περίπτωση των μαθηματικών’ »

Μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα των Ελλήνων μαθητών.

Όταν κανείς αποφασίσει να μιλήσει για τα γενικά χαρακτηριστικά ενός πληθυσμού ή μιας ομάδας ανθρώπων, αναγκαστικά θα πρέπει να μιλήσει για τον μέσο όρο. Φυσικά και υπάρχει ποικιλότητα, ειδικά δε όταν μιλάμε για συμπεριφορές και αντιλήψεις.

Παρόλα αυτά προσωπικά θεωρώ ιδιαίτερα χρήσιμο να ασχοληθούμε με την κυρίαρχη τάση χαρακτηριστικών των Ελλήνων μαθητών ακόμα και αν υπάρχουν εξαιρέσεις. Συνέχεια του άρθρου ‘Μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα των Ελλήνων μαθητών.’ »

Η Μαθηματική μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο.

Η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο είναι μια δύσκολη περίοδος για το παιδί και την οικογένειά του. Ερευνητικά αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μαθητές υφίστανται «σοκ μετάβασης» από τη μία βαθμίδα στην άλλη. Αντιμετωπίζουν περισσότερες δυσκολίες με τα διαγωνίσματα (63%), την ποσότητα της ύλης (59%) και την αλλαγή της δομής της παρέας τους (43%) (έρευνα της Χ. Κοσεγιάν στα Δωδεκάνησα). Συνέχεια του άρθρου ‘Η Μαθηματική μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο.’ »

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΡΕΥΝΑΣ 2018

Το ερωτηματολόγιο που ακολουθεί αποτελεί μέρος εργασίας για την αποτελεσματική διδασκαλία στη σχολική τάξη. Περιέχει 6 ερωτήσεις και χρειάζεται λίγο χρόνο για να απαντηθεί. Οι ερωτήσεις αναφέρονται στο σημερινό Ελληνικό σχολείο και το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας. Σκοπός της έρευνας είναι να διερευνηθούν οι στάσεις, οι πεποιθήσεις και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών και να συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη διδασκαλία σε κάθε γνωστικό αντικείμενο αλλά κυρίως στα Μαθηματικά. Κάθε εκπαιδευτικός που απαντά στο ερωτηματολόγιο, θα λάβει σύντομα τα αποτελέσματα της έρευνας καθώς και το πλήρες άρθρο της εργασίας, αρκεί να επισυνάψει το e-mail του στις απαντήσεις του ερωτηματολογίου.

Για να το απαντήσεις κάνε κλικ εδώ

Ισίδωρος Γλαβάς, εκπαιδευτικός

Πανελλαδικές 2018: Οι βάσεις εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ

Λήγει σήμερα η αγωνία των χιλιάδων υποψηφίων που διεκδικούν μια θέση στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ της χώρας καθώς ανακοινώθηκαν οι βάσεις εισαγωγής 2018.

Όπως προκύπτει από τα συγκριτικά στοιχεία, μεγάλη άνοδο κατέγραψαν οι βάσεις των Παιδαγωγικών Σχολών και μικρή άνοδο οι Οικονομικές και οι Σχολές Ανθρωπιστικών Σπουδών.
Στις παιδαγωγικές η βάση στην Αθήνα διαμορφώνεται στα 16.059 μόρια και στη Θεσσαλονίκη στα 15.473 μόρια. Και στις δύο Σχολές υπήρξε άνοδος της τάξεως των 1.000 μορίων. Συνέχεια του άρθρου ‘Πανελλαδικές 2018: Οι βάσεις εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ’ »

Πανελλαδικές 2018 – Αποτελέσματα και στατιστικά στοιχεία.

Ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Παιδείας τα στατιστικά στοιχεία των επιδόσεων των υποψηφίων των φετινών πανελληνίων. Η επεξεργασία των στοιχείων προσφέρει μία πρώτη εικόνα για την πορεία των βάσεων εισαγωγής.

Βεβαίως, κρίσιμο είναι πως θα συμπληρώσουν οι υποψήφιοι το μηχανογραφικό τους δελτίο.

Η πρώτη εκτίμηση κάνει λόγο για πτώση, και δη σημαντική στις πλέον περιζήτητες σχολές, τις ιατρικές, κρίνοντας από τις χειρότερες επιδόσεις σε Νεοελληνική Γλώσσα και Βιολογία Προσανατολισμού. Συνέχεια του άρθρου ‘Πανελλαδικές 2018 – Αποτελέσματα και στατιστικά στοιχεία.’ »

Το μάθημα των Μαθηματικών χρειάζεται αλλαγή. Ted talks

Dan Meyer

Το σημερινό αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών των μαθηματικών διδάσκει στους μαθητές να περιμένουν – και να υπερέχουν – στην ταξινόμηση χρωμάτων ανά αριθμό, αποστερώντας από τα παιδιά μια σημαντική δεξιότητα σε σχέση με την επίλυση προβλημάτων: το σχηματισμό τους. Ο Dan Meyer παρουσιάζει προβλήματα μαθηματικών δοκιμασμένα στην τάξη που ωθούν τους μαθητές να σκέφτονται.  Συνέχεια του άρθρου ‘Το μάθημα των Μαθηματικών χρειάζεται αλλαγή. Ted talks’ »

Απαγορεύονται τα κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου

Υπουργική απόφαση 22-6-2018

Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου.

Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους εκτός από κινητά τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου. Ο ανάλογος εξοπλισμός που τους διαθέτει το σχολείο στο οποίο φοιτούν, χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα και μόνο υπό την εποπτεία/επίβλεψη του εκπαιδευτικού. Συνέχεια του άρθρου ‘Απαγορεύονται τα κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου’ »

«Στροφή από την παπαγαλία στην κριτική σκέψη»

Συνέντευξη του Γ. Δάσιου στο Βήμα.

Ο πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων κ. Γεώργιος Δάσιος που ηγείται της διαδικασίας των Πανελλαδικών μιλάει για τα εφετινά θέματα, την ύλη στα σχολεία, τα βιβλία και στέλνει μήνυμα στους εκπαιδευτικούς: «Έτσι θα εξετάζουμε τα επόμενα χρόνια»

Η εφετινή εξεταστική διαδικασία για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ της χώρας κατέληξε σε ένα παράδοξο: το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας συχνά οδηγεί τους μαθητές στην αποστήθιση, στη λεγόμενη «παπαγαλία», αλλά το εξεταστικό τελικά ζητεί την κριτική σκέψη και τις βαθιές, θεμελιωμένες γνώσεις… Συνέχεια του άρθρου ‘«Στροφή από την παπαγαλία στην κριτική σκέψη»’ »