Ναυπηγική στην αρχαία Ελλάδα.

NaveGreca

Η σειρά «Τεχνολογία στην Αρχαία Ελλάδα» παρουσιάζει την ιστορία του υλικού και της παραγωγής του, όλη την επίπονη επεξεργασία του αγάλματος, του νομίσματος, των εργαλείων, που έχει ξεκινήσει πολύ πριν από το εργαστήρι του Τεχνίτη. Στις μέρες μας, η Αρχαιολογία ανακαλύπτει, όπως η Βιολογία, τη γενετική της. Και η τεχνολογία του 20ου αιώνα μαθαίνει να μην περιφρονεί τα διδάγματα της Αρχαίας τεχνολογίας. Συνέχεια του άρθρου ‘Ναυπηγική στην αρχαία Ελλάδα.’ »

Τα σπουδαιότερα γνωρίσματα του καλού δασκάλου – Ε. Παπανούτσος

ΠΑΠΑΝΟΥΤΣΟΣ12

Η φυσιογνωμία του δασκάλου

Δάσκαλος δεν είναι εκείνος πού μαθαίνει στα παιδιά μας τα σχολικά “γράμματα”, καλούς τρόπους ή μουσική, κολύμπι, ξιφασκία και άλλα αθλητικά ή ψυχαγωγικά παιγνίδια. Αυτά τα “μαθήματα” είναι εξωτερικά, μένουν στην επιφάνεια, σαν τα ρούχα πού φορούμε (και τ’ αλλάζουμε ή τα πετούμε).

Δεν εισχωρούν παραμέσα, στην ψυχή μας, δεν μας πλάθουν, δεν διαμορφώνουν αυτό πού ονομάζουμε προσωπικότητά μας: το πνεύμα, το ήθος, το χαρακτήρα μας. (Πόσο εύκολα λέγονται άλλα δύσκολα εννοούνται αυτές οι κομψές λέξεις…). Συνέχεια του άρθρου ‘Τα σπουδαιότερα γνωρίσματα του καλού δασκάλου – Ε. Παπανούτσος’ »

Ηλεκτρονικά Λεξικά από την «Πύλη για την Ελληνική γλώσσα και τη γλωσσική εκπαίδευση».

LEXIKA

H «Πύλη για την ελληνική γλώσσα και τη γλωσσική εκπαίδευση» είναι διαδικτυακό περιβάλλον που σχεδιάστηκε για λογαριασμό του ΥΠΕΠΘ με προδιαγραφές εθνικής Πύλης για την ελληνική γλώσσα και υλοποιήθηκε από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (2004-2006).

Απευθύνεται σε ερευνητές, φοιτητές, διδάσκοντες, μαθητές και γενικότερα σε όλους/ες όσοι/ες ενδιαφέρονται για την ελληνική γλώσσα, εντός και εκτός Ελλάδας. Επιχειρεί να καλύψει την ελληνική γλώσσα στη διαχρονία της -αρχαία ελληνική, μεσαιωνική ελληνική, νέα ελληνική- αλλά και στη συγχρονική της διάσταση.  Συνέχεια του άρθρου ‘Ηλεκτρονικά Λεξικά από την «Πύλη για την Ελληνική γλώσσα και τη γλωσσική εκπαίδευση».’ »

Κέντρο Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων Mathesis

mathesis

Το Κέντρο Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων Mathesis, ιδρύθηκε το 2015 ως ένα ιδιαίτερο τμήμα των Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης (ΠΕΚ) με αποκλειστικό σκοπό τη δημιουργία και δωρεάν προσφορά στους φοιτητές, τους επαγγελματίες επιστήμονες και το ευρύτερο κοινό, διαδικτυακών μαθημάτων στο επίπεδο των καλύτερων διεθνών προτύπων. Δηλαδή στο επίπεδο που επιδιώξαμε να κινείται το εκδοτικό μας πρόγραμμα και στο παραδοσιακό έντυπο σύγγραμμα.  Συνέχεια του άρθρου ‘Κέντρο Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων Mathesis’ »

Ανακαλύπτοντας τα μυστικά των αρχαίων κειμένων. Ted Talks

1111

Ο Γκρέγκορι Χέιγουορθ είναι ειδικός στην ανάλυση κειμένων: ο ίδιος μαζί με την ομάδα του ψάχνουν καινούριους τρόπους μελέτης των αρχαίων χειρογράφων και χαρτών χρησιμοποιώντας την τεχνολογία του φωτογραφικού φάσματος. Σε αυτήν την εντυπωσιακή ομιλία παρακολουθήστε τον Χέιγουορθ να ρίχνει φως πάνω στη χαμένη ιστορία αποκωδικοποιώντας κείμενα τα οποία δεν έχουν διαβαστεί εδώ και χιλιάδες χρόνια. Πώς μπορούν αυτά τα κλασικά γραπτά να ξαναγράψουν ό,τι ξέρουμε για το παρελθόν; Συνέχεια του άρθρου ‘Ανακαλύπτοντας τα μυστικά των αρχαίων κειμένων. Ted Talks’ »

Τα σχόλια της ΕΜΕ για τα θέματα Πανελλαδικών στα Μαθηματικά Προσανατολισμού 2017

ΕΜΕ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΕΝΙΑΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ   ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 9 ΙΟΥΝΙΟΥ 2017 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

Ειδικά Σχόλια

Θέμα Α: Θεωρία

Θέμα Β: Ελέγχονται βασικές γνώσεις Ανάλυσης.

Θέμα Γ: Τα ερωτήματα Γ1, Γ4 θα δυσκολέψουν αρκετούς υποψήφιους.

Θέμα Δ: Τα ερωτήματα Δ1, Δ2, Δ3 απαιτούν λεπτούς αλγεβρικούς χειρισμούς και ιδιαίτερη προσοχή

Το Δ4 θεωρείται αυξημένης    δυσκολίας και θα αντιμετωπισθεί με επιτυχή τρόπο από υποψήφιους που διαθέτουν  αυξημένες μαθηματικές ικανότητες. Συνέχεια του άρθρου ‘Τα σχόλια της ΕΜΕ για τα θέματα Πανελλαδικών στα Μαθηματικά Προσανατολισμού 2017’ »

Θέματα και απαντήσεις πανελλαδικών εξετάσεων 2017 στα Μαθηματικά

Στη σελίδα αυτή αναρτώνται τα θέματα πανελλαδικών 2017 στα Μαθηματικά, καθώς επίσης οι λύσεις τους και ο σχολιασμός τους από την ΟΕΦΕ.

Ευχόμαστε σε όλους τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων 2017, Καλή επιτυχία! Συνέχεια του άρθρου ‘Θέματα και απαντήσεις πανελλαδικών εξετάσεων 2017 στα Μαθηματικά’ »

Η σχέση της φιλοσοφίας με την παιδεία και την κοινωνία.

2222

Θα ξεκινήσω λέγοντας, ότι η φιλοσοφία αποτελεί μια πνευματική δραστηριότητα που έχει έναν καθαρά θεωρητικό χαρακτήρα, ταυτόχρονα όμως συνδέεται στενά με το πεδίο της ανθρώπινης πράξης [i]. Για τον λόγο ακριβώς αυτό ενδιαφέρει, όχι μόνον τον φιλόσοφο, ή τον σπουδαστή της φιλοσοφίας, αλλά και τον απλό, καθημερινό άνθρωπο που θέλει να συμμετέχει στα κοινά ως συνειδητοποιημένος πολίτης. Κατά συνέπεια, υπάρχει μία ιδιαίτερα ουσιαστική σχέση που συνδέει τη φιλοσοφία, τόσο με την Παιδεία όσο και με την Κοινωνία. Συνέχεια του άρθρου ‘Η σχέση της φιλοσοφίας με την παιδεία και την κοινωνία.’ »

Επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων & Εργαστηριακών Κέντρων 2017

ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ 2017

Όλα τα έγγραφα του ΥΠΠΕΘ σχετικά με την επιλογή υποψηφίων διευθυντών όλων των τύπων Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Εργαστηριακών Κέντρων 2017  (επιλέξτε τον αντίστοιχο σύνδεσμο).

Νόμος 4473 «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου σε θέματα εκπαίδευσης» (ΦΕΚ 78 τ.Α΄/30-05-2017)       Συνέχεια του άρθρου ‘Επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων & Εργαστηριακών Κέντρων 2017’ »

Ο Πανεπιστημιακός Γ. Δάσιος μιλά για τις Πανελλαδικές εξετάσεις.

Η συνέντευξη που παραχώρησε ο Γ. Δάσιος – πανεπιστημιακός που έχει συνδεθεί περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο με τη διαδικασία των Πανελλαδικών εξετάσεων – στον Α. Λακασά για λογαριασμό της εφημερίδας Καθημερινή.

«Ο Κώστας Γαβρόγλου είναι ο δέκατος ένατος υπουργός Παιδείας με τον οποίο συνεργάζομαι για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Ο πρώτος ήταν ο Γιώργος Σουφλιάς, με μία εξαίρεση επί υπουργίας Μαριέττας Γιαννάκου που ήμουν στο Κέμπριτζ», λέει ο Γιώργος Δάσιος, ο οποίος ενεπλάκη για πρώτη φορά με τις Πανελλαδικές το 1992, μετέχοντας στην Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ), που κάθε χρόνο επιλέγει τα θέματα. Σήμερα βρίσκεται στη θέση του προέδρου του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων. Ουσιαστικά, την περίοδο των εξετάσεων συνολικά 200 άνθρωποι περνούν από το… μπούνκερ του υπουργείου, όπως λέει ο ίδιος, για να επιλέξουν τα θέματα, σε συνθήκες άκρας μυστικότητας, διασφαλίζοντας το αδιάβλητο της διαδικασίας. Κάποιοι κλειστοφοβικοί δεν αντέχουν και παραιτούνται, η ένταση χτυπά κόκκινο, οι άνθρωποι της ΚΕΕ δεν επικοινωνούν με τον έξω κόσμο. Και η κορύφωση της αγωνίας; «Όταν πατηθεί το κουμπί για να φύγουν τα θέματα προς τα λύκεια – εξεταστικά κέντρα», απαντά. Συνέχεια του άρθρου ‘Ο Πανεπιστημιακός Γ. Δάσιος μιλά για τις Πανελλαδικές εξετάσεις.’ »