Πρόταση για τα Μαθηματικά στο Γυμνάσιο

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΠΡΟΣ ΥΠΠΕΘ                                                                                                                      30/9/2017
Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Δια της Δ.Δ.Ε. Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ

Πρόταση για τα Μαθηματικά στο Γυμνάσιο.

Σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων, τα μαθηματικά στο Γυμνάσιο διδάσκονται 4 ώρες εβδομαδιαίως με αποτέλεσμα οι ώρες Α΄ ανάθεσης των Μαθηματικών να είναι 20, ή 16 κλπ. (δηλ. πολλαπλάσιες του 4). Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που απαιτούνται 18 ώρες για να καλυφθεί πλήρες ωράριο; (Μάλιστα αυτή η περίπτωση είναι η πιο συνηθισμένη στις μέρες μας, αφού οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί έχουν υπηρεσία μεγαλύτερη από 20 έτη).
Υπερωρίες δεν επιτρέπονται, άρα στην περίπτωση αυτή ο Μαθηματικός του Γυμνασίου, ή αναλαμβάνει στο σχολείο του 2 ώρες σε μαθήματα Β΄ ή Γ΄ ανάθεσης – αν υπάρχουν (φυσική ή γεωγραφία αντίστοιχα) ή αναγκάζεται να μετακινηθεί για 2 ώρες σε άλλο σχολείο.  Συνέχεια του άρθρου ‘Πρόταση για τα Μαθηματικά στο Γυμνάσιο’ »

Η πρόταση για το Νέο Δίκτυο Δομών Υποστήριξης του Εκπαιδευτικού έργου.

Την Τετάρτη 25-10-2017 το ΥΠΠΕΘ παρουσίασε την πρότασή του για το Νέο Δίκτυο Δομών Υποστήριξης του Εκπαιδευτικού έργου. Στην ημερίδα είχαν κληθεί  το ΙΕΠ, η ΟΛΜΕ, η ΔΟΕ και η Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων.

Δείτε την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας εδώ

Ο μαθηματικός που με 2 αριθμούς και 3 πράξεις επινόησε την «νοημοσύνη» των υπολογιστών

george-boole
Η δεύτερη ημέρα του Νοέμβρη έχει τεράστια σημασία για την σύγχρονη εποχή της τεχνολογίας και των υπολογιστών καθώς είναι η ημέρα που γεννήθηκε ο άνθρωπος ο οποίος «γέννησε» την… λογική τους.
Ο λόγος για τον σπουδαίο μαθηματικό και φιλόσοφο της λογικής, George Boole. Ο Άγγλος επιστήμονας, που γεννήθηκε ακριβώς πριν από 200 χρόνια, άφησε πίσω του ένα έργο που σήμερα αποτελεί θεμέλιο λίθο στον τομέα της πληροφορικής και του προγραμματισμού. Η Google μάλιστα, δεν ξέχασε να τιμήσει τον άνθρωπο που της… έδωσε ζωή, μέσω του νέου της doodle που είναι αφιερωμένο σε αυτόν. Συνέχεια του άρθρου ‘Ο μαθηματικός που με 2 αριθμούς και 3 πράξεις επινόησε την «νοημοσύνη» των υπολογιστών’ »

Χαρακτηριστικά μαθητή, εκπαιδευτικού και γονέα στο Ελληνικό Σχολείο.

MEG

Στη σχολική κοινότητα εμπλέκονται αρκετοί φορείς και πρόσωπα και από την αλληλεπίδραση τους εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό η αποτελεσματικότητα και η πρόοδος της σχολικής μονάδας. Τα πρόσωπα που διαδραματίζουν το σημαντικότερο ρόλο είναι χωρίς αμφιβολία ο μαθητής, ο εκπαιδευτικός και ο γονέας-κηδεμόνας. Οι βασικότεροι παράγοντες που καθορίζουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά καθενός από τα πρόσωπα αυτά είναι – κατά τη γνώμη μου – η οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική κατάσταση της χώρας, η κουλτούρα και η νοοτροπία που υπάρχει στην τοπική κοινωνία, οι στάσεις και οι αντιλήψεις που επικρατούν, αλλά και το εκπαιδευτικό σύστημα. Ποια είναι όμως αυτά τα χαρακτηριστικά στη χώρα μας και ποια από αυτά είναι τα σπουδαιότερα;  Συνέχεια του άρθρου ‘Χαρακτηριστικά μαθητή, εκπαιδευτικού και γονέα στο Ελληνικό Σχολείο.’ »

Επικοινωνία Εκπαιδευτικών και Γονέων

222

Πρόκειται για ένα χρήσιμο φυλλάδιο του ΔΙΚΤΥΟΥ ΑΛΦΑ που περιέχει εύστοχους διαλόγους με ωραία σκίτσα και μπορεί να βοηθήσει εκπαιδευτικούς και γονείς να έχουν καλύτερη και πιο αποτελεσματική επικοινωνία με γνώμονα το συμφέρον του μαθητή.
Οι γονείς είναι οι φυσικοί σύμμαχοί των εκπαιδευτικών στην προσπάθεια για ένα δημιουργικό σχολείο που ενδιαφέρεται για τα μέλη του, ένα σχολείο δηλαδή της πρόληψης και της προαγωγής της υγείας. Συνέχεια του άρθρου ‘Επικοινωνία Εκπαιδευτικών και Γονέων’ »

Δημιουργικές Εργασίες στο Λύκειο

edu61

Δημιουργικές Εργασίες στο Λύκειο

Α. H νομοθεσία για τις Δημιουργικές Εργασίες στο Λύκειο
ΠΔ 46/2016: Αξιολόγηση των μαθητών του Γενικού Λυκείου
Στο άρθρο 8 αναφέρεται:

1. Οι εργασίες αυτές έχουν συνθετικό χαρακτήρα και επιδιώκουν την ανάπτυξη της δημιουργικής ικανότητας του μαθητή και γενικότερα την καλλιέργεια ερευνητικού πνεύματος με την αναζήτηση στοιχείων από διαφορετικές πηγές και πόρους και την τελική σύνθεση των στοιχείων αυτών. Οι δημιουργικές εργασίες μπορούν να είναι ομαδικές ή ατομικές και να έχουν τη μορφή μικρής πραγματείας, ανάλογης προς τις δυνατότητες των μαθητών, ή να είναι συλλογές ή κατασκευές ή καλλιτεχνικές συνθέσεις. Τα θέματα των εργασιών αυτών δίνονται από τους διδάσκοντες στους μαθητές ή προτείνονται από αυτούς και εγκρίνονται από τους διδάσκοντες. Οι δημιουργικές εργασίες μπορούν να παρουσιάζονται μέσα στην τάξη, κατά την κρίση του διδάσκοντος, ή, εφόσον υπάρχει η δυνατότητα, σε ειδική εκδήλωση κατά τάξη ή κατά σχολείο, που αποφασίζεται από το Σύλλογο των διδασκόντων. Οι εργασίες αυτές μπορεί να δημοσιεύονται (σε περίληψη ή σε πλήρη μορφή) ή να δημοσιοποιούνται με όποιον άλλο τρόπο κρίνει πρόσφορο το κάθε Λύκειο.  Συνέχεια του άρθρου ‘Δημιουργικές Εργασίες στο Λύκειο’ »

Οδηγίες διδασκαλίας & Διαχείριση Διδακτέας Ύλης, Γυμνασίου & Λυκείου Σχ.Ε. 2017-18

book3
Δείτε την ύλη, τη διαχείριση της και τις οδηγίες διδασκαλίας των μαθημάτων Γυμνασίου και Λυκείου για το σχολικό έτος 2017-18. Το άρθρο ανανεώνεται κάθε φορά που το ΥΠΠΕΘ ανακοινώνει οδηγίες και για τα υπόλοιπα μαθήματα.

Συνέχεια του άρθρου ‘Οδηγίες διδασκαλίας & Διαχείριση Διδακτέας Ύλης, Γυμνασίου & Λυκείου Σχ.Ε. 2017-18’ »

Διδακτέα-Εξεταστέα Ύλη Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων Μαθημάτων Σχ.Ε. 2017-18

παν 2017-18

Εγκύκλιος του ΥΠΠΕΘ, με ημερομηνία 29-09-2017, ορίζει τη διδακτέα – εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης Ημερήσιων ΕΠΑ.Λ. του ν.4386/2016 και της Δ΄ τάξης Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. του ν.4186/2013 για το σχολικό έτος 2017-2018.
Δείτε την εγκύκλιο εδώ

Μηχανογραφικό 2018 – Σχολές και τμήματα ανά επιστημονικό πεδίο.

Για τις Πανελλαδικές 2018 και τις αλλαγές στα επιστημινικά πεδία και στις σχολές των επιστημονικών πεδίων, μας ενημερώνει ο Σχολικός Σύμβουλος μαθηματικών Δημήτρης Σπαθάρας.

Σύμφωνα με το άρθρο 74 του νόμου 4485/17, ΦΕΚ 114/τ. Α΄/4-8-2017, καταργήθηκε το πεδίο «Επιστήμες της Εκπαίδευσης» και επανακαθορίστηκαν τα Επιστημονικά Πεδία που από πέντε έγινα τέσσερα. Με βάση την ΥΑ Φ.253/142542/Α5, ΦΕΚ 2995/τ. Β’/31-8-2017, οι σχολές και τα τμήματα που κατατάσσονταν στο πεδίο αυτό εντάχθηκαν σε όλα τα υπόλοιπα πεδία. Συνέχεια του άρθρου ‘Μηχανογραφικό 2018 – Σχολές και τμήματα ανά επιστημονικό πεδίο.’ »

Ιατροπαιδαγωγικά κέντρα για την αξιολόγηση και την πιστοποίηση ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες. 2017

μαθησιακες_δυσκολίες

Για την αξιολόγηση και την πιστοποίηση ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες, εκτός από τα ΚΕΔΔΥ που υπάρχουν στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι γονείς – κηδεμόνες μπορούν να απευθύνονται στα ιατροπαιδαγωγικά κέντρα που αναφέρονται στον παρακάτω σύνδεσμο (η λίστα αναρτήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας το Μάρτιο του 2017):
Ιατροπαιδαγωγικά κέντρα για την αξιολόγηση και την πιστοποίηση ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες