Σε ένα πρώτο επίπεδο επεξεργασίας του θέματος η Νηπιαγωγός αναζητά την κατάλληλη αφόρμηση η οποία δεν αργεί να έρθει μέσα από κάποιο σχόλιο ενός παιδιού για ένα αλλοδαπό συμμαθητής του.
Η νηπιαγωγός παίρνει αφορμή και και εφαρμόζοντας την τεχνική “καταιγισμού ιδεών”, παροτρύνει τα παιδιά να σκεφτούν και να αφηγηθούν προηγούμενες εμπειρίες με αλλοδαπά παιδιά, να ανακαλύψουν τις γνώσεις τους και να καταθέσουν τις ιδέες αλλά και τους προβληματισμούς τους γύρω από το θέμα.
Μερικές μόνο από τις δραστηριότητες που κάναμε κατά την επεξεργασία του θέματος.
Διαβάσαμε “το γαϊτανάκι” της Ζωρζ Σαρρή και μετά ακούσαμε το ” Άν όλα τα παιδιά της γης”
Τα νήπια ζωγράφισαν όλα τα παιδιά της γης πιασμένα χέρι – χέρι.
Ταξιδέψαμε με τα παιδιά σε πολλά κράτη της γης μέσα από εποπτικό υλικό και σχετικά βιβλία, έτσι γνωρίσαμε τις συνήθειες, τον τρόπο ζωής, τα ήθη τα έθιμα των παιδιών του κόσμου……..
Στη συνέχεια αποφασίσαμε να φτιάξουμε παιδιά που έχουν κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά
Φτιάξαμε Κινεζάκια.
Στη συνέχεια δραματοποιήσαμε σκηνές από την καθημερινή ζωή τους
Μαγειρέψαμε με τα παιδιά ρυζάκι και μαθαίνουμε να τρώμε και μεις με ξυλάκια…….
Βλέπουμε τα ιδεογράμματα και αντιλαμβανόμαστε τη διαφορετική γραφή…..
Προσπαθούμε να μάθουμε να λέμε Κινέζικα τις μέρες της Εβδομάδας, τους Μήνες, τις Εποχές κλπ
Στη συνέχεια διαβάσαμε το παραμύθι ” Η κούκλα που φέρνει την Άνοιξη” της Γεννειατάκη, και τα παιδιά εξέφρασαν την επιθυμία να ακούσουμε Ινδιάνικη μουσική , αφού αναζητήσαμε στο Διαδίκτυο και ακούσαμε τέτοια μουσικά κομμάτια, μάθαμε και το τραγούδι “τα ταμ – ταμ μέσ στη Ζούγκλα ηχούνε” και το Δραματοποιήσαμε. Τα παιδιά έφτιαξαν Ινδιάνικα καπέλα, μεταμφιέστηκαν και ξεκίνησε ο χορός των Ινδιάνων.
Αφήστε μια απάντηση