cskarla blog

Τα νέα από το 4ο νηπιαγωγείο Αθηνών

Νέα του νηπιαγωγείου μας

Θα βρείτε τα Νέα του νηπιαγωγείου μας στο ιστολόγιο του https://blogs.sch.gr/4nipathin

ΑΓΙΑΣΜΟΣ – 14/09/2020

Ο Αγιασμός του 4ου Νηπιαγωγείου Αθηνών έγινε στην αυλή, τα παιδιά κάθισαν σε οριοθετημένο χώρο , κρατώντας αποστάσεις και φορώντας μάσκες.
ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ παιδάκια, με υγεία, δημιουργικότητα, φαντασία, πλούσιες εμπειρίες και πολλά χαμόγελα !!!!.
Εμείς παιδάκια είμαστε εκεί για εσάς με τις αγκαλιές μας γεμάτες αγάπη για να σας πάρουμε και να χτίσουμε παρέα τα θεμέλια του οικοδομήματος της γνώσης, τα οποία χωρίς αμφιβολία αποκτώνται από τη φοίτηση σας στο Νηπιαγωγείο.
Αγαπητοί γονείς να είστε σίγουροι όλοι πως τα παιδιά σας είναι σε ασφαλή και έμπειρα χέρια και ότι οι νηπιαγωγοί θα είναι δίπλα σας σε ότι χρειαστείτε. Η κοινή μας αγάπη για τους μικρούς μας μαθητές και η επιθυμία για το καλύτερο των παιδιών μας ας είναι ο φωτεινός φάρος των προσπαθειών μας !!!!

Καλή σχολική χρονιά, δημιουργική, χαρούμενη,

γεμάτη εμπειρίες για όλους μας,

για τα παιδάκια μας, νηπιαγωγούς και γονείς !!!!

 

ΔΙΑΤΡΟΦΗ – ΦΡΟΥΤΑ

ΒΡΕΣ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ

Γιατί τα περισσότερα παιδιά αποστρέφονται τα φρούτα και τα λαχανικά; Πιθανόν γιατί από μικρά δεν έμαθαν να τα τρώνε. Πιθανόν γιατί δεν τα μαγειρεύει πια τόσο πολύ, όπως και τα όσπρια, η ελληνική οικογένεια. Πιθανόν γιατί οι γονείς δεν επέμειναν πολύ στην υιοθέτηση τους στο καθημερινό μενού.
Με αυτή λοιπόν την αφορμή αποφάσισα να φτιάξω ένα ψηφιακό υλικό με το οποίο τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή να τα φρούτα και τα λαχανικά. Στο υλικό αυτό περιέχονται διάφορες εικόνες (φρούτων και λαχανικών) και ζητάω από το παιδί να βρει τα φρούτα. Έτσι μπαίνει ταυτόχρονα και στην διαδικασία να μαθαίνει να διαχωρίζει τα φρούτα από τα λαχανικά.

Στόχος:

Παιδί και Παιχνίδι

• Ενεργοποίηση ενδιαφέροντος για το θέμα

Βρες τα φρούτα
https://content.4all.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=8603

 

Από την Μαρία Μουνταντωνάκη- Φοιτήτρια στο ΤΕΑΠΗ

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Διατροφή

Σκοπός:

  • Να τρώνε υγιεινά με αποτέλεσμα να είναι υγιείς

  • Να μάθουν για τα τρόφιμα που κάνουν καλό στην υγεία μας

  • Να κάνουμε πιο ευχάριστες, δημιουργικές και εκπαιδευτικές τις ώρες των παιδιών

Περιγραφή:

Εξαιτίας της κατάστασης που επικρατεί (κορονοϊος) τα παιδιά αναγκάζονται να μένουν μέσα στο σπίτι με αποτέλεσμα να μην αθλούνται. Θα πρέπει λοιπόν να δώσουμε περισσότερη βάση στη διατροφή τους. Η υγιεινή διατροφή παίζει καθοριστικό ρόλο στη σωματική, νοητική, ψυχική και κοινωνική ανάπτυξη και εξέλιξη μας και πρέπει να γίνεται από τα πρώτα στάδια της ζωής του ατόμου. Ωστόσο, οι διατροφικοί ανθυγιεινοί πειρασμοί και η πληθώρα διαφημίσεων μη υγιεινών τροφίμων κάνουν ακόμη δυσκολότερη τη δουλειά των γονέων αναφορικά με την υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών των παιδιών τους. Για αυτόν τον λόγο η διαθεσιμότητα υγιεινών τροφίμων στο σπίτι πρέπει να είναι ιδιαίτερα αυξημένη.
Έτσι λοιπόν αποφάσισα να οργανώσω την παρακάτω δραστηριότητα.

Στην αρχή, οι γονείς ή το ίδιο το παιδί, βάζουν τους παρακάτω συνδέσμους (πατώντας πάνω στους συνδέσμους), οι οποίοι περιέχουν ένα εκπαιδευτικό τραγούδι/βίντεο.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ

ΠΑΖΛ
Στην συνέχεια έχει δημιουργηθεί ένα πάζλ και ζητείται από τα παιδιά αν μπορούν να το φτιάξουν (πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο).

https://www.jigsawexplorer.com/online-jigsaw-puzzle-player.html?url=aHR0cHM6Ly93d3cubGlmZXpvbmUuZ3IvaW1hZ2VzL2RpYXRyb2ZpLXBhaWRpd24tcG9zdC5qcGc~&cred=aHR0cHM6Ly93d3cubGlmZXpvbmUuZ3IvaW1hZ2VzL2RpYXRyb2ZpLXBhaWRpd24tcG9zdC5qcGc~&credu=aHR0cHM6Ly93d3cubGlmZXpvbmUuZ3IvaW1hZ2VzL2RpYXRyb2ZpLXBhaWRpd24tcG9zdC5qcGc~&nop=10

Αφού το φτιάξουν θα δουν ότι στην εικόνα απεικονίζεται ένα πιάτο με φατσούλα από υγιεινές τροφές.

Τέλος, για να έχουν ένα “σκοπό” οι παραπάνω δραστηριότητες, μπορούμε να ζητήσουμε από τα παιδιά να φτιάξουν το δικό τους διατροφικό πιάτο και να το βγάλουν φωτογραφία ή βίντεο και να το στείλουν (με την βοήθεια των γονιών) στο email  του νηπιαγωγείου : mail@4nip-athin.att.sch.gr  Έτσι η νηπιαγωγός θα συλλέξει όλες τις αφίσες των παιδιών και θα δημιουργήσει μία αφίσα στην οποία θα απεικονίζονται όλες οι δημιουργίες των παιδιών.

(Οι φοιτήτριες του μαθήματος “ΤΠΕ και Εκπαιδευτική Πράξη” του ακαδημαϊκού έτους 2019-20 σχεδίασαν τις παραπάνω δραστηριότητες για παιδιά προσχολικής εκπαίδευσης ).

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

Μαθαίνω για την Ανακύκλωση

Σκοπός:

Ευαισθητοποίηση των παιδιών για το περιβάλλον

Να έρθουν σε επαφή με τον όρο «ανακύκλωση»

Να κάνουμε πιο ευχάριστες, δημιουργικές και συγχρόνως εκπαιδευτικές τις ώρες, της ημέρας των παιδιών

Ενεργώ συμμετοχή των παιδιών όσον αφορά την ανακύκλωση.

εκπαιδευτικά βίντεο για την ανακύκλωση, με σκοπό την ενημέρωση του παιδιού γι αυτήν την έννοια/δράση.

«ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ VIDEO ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ – O ΠΕΡΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ»
https://www.youtube.com/watch?v=0hr9cOUKfGY

«ΠΑΙΔΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΠΛΕ ΚΑΔΟ – ΕΕΑΑ»
https://www.youtube.com/watch?v=jUXWKk3JLCU

«ΤΕΝΙΑ Η ΧΑΡΤΕΝΙΑ – ΜΕΡΟΣ 2»
https://www.youtube.com/watch?v=wJQ1l8E07SY&t=204s

Στην συνέχεια αφού τα παιδιά δουν τα παραπάνω βίντεο και καταλάβουν την έννοια «ανακύκλωση», προχωράμε στην ενεργώ συμμετοχή τους. Για να έχει ένα «σκοπό» αυτή η «ενημέρωση» των βίντεο, μπορούμε να ζητήσουμε από το παιδί να κάνει ανακύκλωση και να το μοιραστεί με τους φίλους του από το σχολείο. Δηλαδή, ζητάμε από το παιδί να ανακυκλώσει διάφορα αντικείμενα αλλά πριν τα πετάξει στον μπλε κάδο να τα βγάλει μία φωτογραφία. Μετά οι γονείς θα στείλουν τις φωτογραφίες στο e-mail της νηπιαγωγού και εκείνη θα δημιουργήσει μία αφίσα με όλες τις φωτογραφίες.

Μαθηματικά – Πρόσθεση

Πρόσθεση

Μαθαίνουμε πρόσθεση με τη μαργαρίτα.

¨Μια μαργαρίτα με 8 πέταλα από χαρτόνι κάνσον. Βάφει τον κύκλο κίτρινο και 8 πέταλα λευκά.

Βάζουμε στο τραπέζι τον κίτρινο κύκλο και γύρω -γύρω 1 πέταλο,ρωτάμε το παιδί πόσα πέταλα πρέπει να βάλουμε ακόμη για να έχει η μαργαρίτα 8 πέταλα (7 πέταλα). Βάζουμε 2 πέταλα, ρωτάμε το παιδί πόσα πέταλα πρέπει να βάλουμε ακόμη για να έχει η μαργαρίτα 8 πέταλα (6).

Συνεχίζουμε με τον ίδιο τρόπο αλλάζοντας κάθε φορά τον αρχικό αριθμό των πετάλων της μαργαρίτας.

Στόχος μας είναι να κάνουν προσθέσεις ενώνωντας όμοιες ποσότητες,

αφού εξασκηθούν με πραγματικά αντικείμενα μπορούμε να πούμε στα παιδιά μας να λύσουν απλά προβλήματα κάνοντας πρόσθεση.

1ο. Ο Γιώργος είναι συλλέκτης γραμματοσήμων, έχει 3 στη συλλογή του, σήμερα η μαμά του του έφερε άλλα 2 όταν γύρισε από τη δουλειά της. Πόσα γραμματόσημα έχει τώρα η συλλογή του;

2ο Πάνω σε ένα δέντρο κάθονται 2 πουλάκια σε λίγο ήρθαν και κάθισαν στο ίδιο δέντρο άλλα 4 πουλάκια. Πόσα πουλάκια κάθονται τώρα στο δέντρο;

3ο Η Ελένη φτιάνει βραχιολάκια και χαρίζει στις φίλες της. Το πρωί έφτιαξε 2 το μεσημέρι 3 και το απόγευμα 4. Πόσα έφτιαξε όλη ημέρα;

4ο Ο Διονύσης έχει καλέσει 4 φίλους του στο σπίτι του για να παίξει το απόγευμα μετά το σχολείο.Ξαφνικά εκεί που έπαιζαν όλοι μαζί χτύπησε το κουδούνι και ήρθαν και άλλοι 2 συμμαθητές του για να παίξουν μαζί τους.Πόσα ήταν όλα μαζί τα παιδιά που έπαιζαν;

Μπορούμε πάρα πολλά αυτοσχέδια προβλήματα να θέσουμε στο παιδί μας για να εξασκηθεί στην πρόσθεση.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Γλώσσα – μαθαίνουμε τα γράμματα

Μαθαίνουμε στο σπίτιμαθαίνουμε και ξαναθυμόμαστε τα γράμματα από την εκπαιδευτική τηλεόραση !!!

 

ΜΟΥΣΙΚΗ

Στο βίντεο που θα παρακολουθήσετε παντρεύεται η λογοτεχνία με τη μουσική !!!

Οι ιστορίες του Βιβλιοπόντικα του Βαγγέλη Ηλιόπουλου.

 

Πρόσθεση

Μερικά φύλλα εργασίας με πρόσθεση αντικειμένων,  για να θυμηθούμε παιδιά  την πρόσθεση !!!!

Παιχνίδια με ήχους

Τονικό ύψος

 

Ένταση ήχου

 

Ηχόχρωμα

Διάρκεια ήχου

 

 


Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων