Γιατί να ασχοληθούν οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί με τα τρισδιάστατα εικονικά περιβάλλοντα;
Ένας πρώτος λόγος είναι η γρήγορη αύξηση της δημοτικότητάς τους. Για παράδειγμα, από τον Απρίλιο του 2006 έως τον Φεβρουάριο του 2008 ο αριθμός των λογαριασμών-εγγεγραμμένων χρηστών στον εικονικό κόσμο του Second Life αυξήθηκε από 180,000 σε περισσότερους από 12 εκατομμύρια. Άλλοι εικονικοί κόσμοι, συμπεριλαμβανομένων των World of Warcraft and Active World, και των Webkinz, Penguin Club, Whyville για παιδιά – γνωρίζουν μεγάλη αύξηση και νέοι κόσμοι εικονικοί φαίνεται ότι εμφανίζονται σχεδόν καθημερινά.
Ένας δεύτερος λόγος είναι ότι με τα 3D εικονικά περιβάλλοντα το web γίνεται διαδραστικό, ξεφεύγοντας από τη μορφή που είχε όταν πρωτοεμφανίστηκε: στατικό περιεχόμενο που προσφερόταν μόνο για ανάγνωση ή αποθήκευση. Σήμερα που το Web 2.0 είναι πραγματικότητα, ολοένα και περισσότερες ιστοσελίδες επιδιώκουν να εμπλέξουν τους χρήστες σε διαδικασίες χρήσης και παραγωγής πληροφορίας.
Ένας τρίτος λόγος είναι η δυνατότητα συντονισμού ομάδων από διαφορετικές χώρες του κόσμου σε προγράμματα και έργα με εκπαιδευτικό προσανατολισμό. Ήδη υπάρχουν κοινωνικά δίκτυα με εξειδικευμένο περιεχόμενο, π.χ. λογοτεχνικά βιβλία, όπου οι εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να μοιράζονται εντυπώσεις από τα βιβλία που διάβασαν ή να προτείνουν σε άλλους αξιόλογα έργα.