Μαθαίνοντας για τη θάλασσα υλοποιήσαμε δράσεις για να κατανοήσουν τα παιδιά τους κινδύνους-συνέπειες της θαλάσσιας ρύπανσης στο πλανήτη μας και στον άνθρωπο.Οι δράσεις αυτές ήταν προτάσεις από τo πρόγραμμα της Helmepa Junior https://helmepajunior.wordpress.com/
Μετά από συζήτηση,παρουσίαση εποπτικού υλικού και παρακολούθηση ενημερωτικών video οι μικροί μαθητές συνειδητοποίησαν ότι υπεύθυνος για την καταστροφή του υδάτινου περιβάλλοντος και των θαλασσών είναι ο άνθρωπος.
Κάποιες δράσεις μας:
-Ψαρεύοντας σκουπίδια με ζωγραφική αλλά και παιχνίδι με το αυτοσχέδιο καλάμι μας, μάθαμε για το χρόνο αποσύνθεσης στη θάλασσα διαφόρων υλικών.
Να σημειωθεί ότι πριν 2 μήνες είχαμε “φυτέψει” στο χώμα διάφορα υλικά και μας δόθηκε η ευκαιρία να τα ξεθάψουμε για να δούμε αν αποσυντέθηκαν ….όμως μόνο η φλούδα από τη μπανάνα είχε λιώσει,τα άλλα υλικά ήταν όπως τα φυτέψαμε!
-Παρακολουθήσαμε το βίντεο με την ουρά της φάλαινας “A Whale’s tale ” Youtube και αποφασίσαμε τη μελισσούλα bee-bot να τη μετατρέψουμε σε φάλαινα βοηθώντας τη να μαζέψει με το δίχτυ τα σκουπίδια της θάλασσας.
-Οι θάλασσες δεν κινδυνεύουν μόνο από τα απορρίμματα αλλά και από τις πετρελαιοκηλίδες που δημιουργούνται από ναυτικά ατυχήματα(φυσικά και από άλλους λόγους π.χ υπεραλίευση κ.α). Έτσι βιωματικά σε ένα αδιάβροχο δίσκο πετάξαμε διάφορα σκουπίδια και δημιουργήσαμε μια πετρελαιοκηλίδα(λάδι+μαύρη τέμπερα) και ξεκίνησαν τα ερωτήματα…θα κολυμπούσες ποτέ σε μια τέτοια θάλασσα;ποιος ευθύνεται για αυτή την κατάσταση;τι μπορούμε να κάνουμε;πως θα φύγει η πετρελαιοκηλίδα-πως καθαρίζεται;
Είχε προηγηθεί αναζήτηση εικόνων και βίντεο αλλά κατανόησαν ότι μια πετρελαιοκηλίδα δύσκολα αντιμετωπίζεται!
Εμείς πειραματιστήκαμε με διάφορα υλικά όπως βαμβάκι,λαβίδα,σουρωτήρια,σφουγγάρι αλλά….
-Τέλος, μετά από πρόσκληση, μας επισκέφθηκαν Λιμενικοί από το Λιμεναρχείο Κυλλήνης και έγινε ενημέρωση των παιδιών για τους κινδύνους στη θάλασσα καθώς και συζήτηση για τις έννοιες του εθελοντισμού και την σημασία της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Η ενημέρωση έγινε στα πλαίσια του εκπ. προγράμματος “Προσέχω,μαθαίνω,νοιάζομαι” και συνδυάστηκε με τις δράσεις μας για την αειφορία και την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος 5/6.
Ευχαριστούμε πολύ τους κ.Αποστολοπούλου Μαργαρίτα και κ.Μήτρου Παντελή.
Πρόσφατα σχόλια