Κάθε πρωί που ερχόμαστε στο σχολείο και φτιάχνουμε το ημερολόγιο της τάξης μας, παρατηρούμε από το παράθυρο ότι ο καιρός έχει αλλάξει και κάνει περισσότερο κρύο. Το κρύο και η παγωνιά είναι οι κουβέντες που επικρατούν στην τάξη μας, μια που όλα τα παιδιά στην αυλή, φοράνε τα χοντρά τους μπουφάν, τα σκουφάκια και τα γάντια. Έτσι, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με διάφορες δραστηριότητες που έχουν σχέση με τον χειμώνα…
Είδαμε στον διαδραστικό μας πίνακα το Padlet με τις δραστηριότητες του χειμώνα με τίτλο “Ηρθε ο χειμώνας ο ασπροντυμένος” που είχαμε κάνει την προηγούμενη χρονιά και παίξαμε πολλά διαδραστικά παιχνίδια.
Βρήκαμε την λέξη “Χειμώνας”, την γράψαμε στον πίνακα, μετρήσαμε τα γράμματα και συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας γλώσσας.
Μιλήσαμε για τα ρούχα του χειμώνα και παίξαμε πολλά αυτοσχέδια επιτραπέζια παιχνίδια. Ανοίξαμε το “βαλιτσάκι” με τα χειμωνιάτικα ρούχα
και απλώσαμε τη “χειμωνιάτικη μπουγάδα”. Αντιστοιχήσαμε κάθε ρούχο με την αντίστοιχη λέξη του που ήταν γραμμένη σε μανταλάκι και κρεμάσαμε το ρούχο στο σχοινί
Παίξαμε το επιτραπέζιο “Μάντεψε τι φοράω κάθε εποχή ” και ξεχωρίσαμε τι φοράμε το φθινόπωρο, τον χειμώνα, την άνοιξη και το καλοκαίρι…
Στο τέλος συμπληρώσαμε δύο φύλλα εργασίας, στο πρώτο χρωματίσαμε μόνο τα χειμωνιάτικα ρούχα και στο δεύτερο αντιστοιχήσαμε κάθε ρούχο με την αντίστοιχη λέξη.
Αντέχουν τα ζωάκια με τόσο κρύο; Πώς προστατεύονται; Γιατί δεν κρυώνουν; Μιλήσαμε για τα ζωάκια του χειμώνα, είδαμε ντοκιμαντέρ και μας έκαναν εντύπωση οι πολικές αρκούδες.
Έτσι, αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια ατομική κατασκευή: αρκουδίτσες με χάρτινο πιάτο! Κάναμε μπαλίτσες από βαμβάκι και τις κολλήσαμε στο πιάτο με υγρή κόλλα…
Σχεδιάσαμε μόνοι μας άσπρους κύκλους για τα αυτάκια, μαύρους μικρότερους για τα ματάκια και τα κόψαμε.
Τα κολλήσαμε στις αρκουδίτσες μας μαζί με μια μυτούλα από καφέ γκοφρέ χαρτί. Έτοιμες οι αρκουδίτσες μας… Τις κρεμάσαμε στην τάξη μας!
Στη συνέχεια είδαμε στο διαδίκτυο πίνακες ζωγραφικής με θέμα τον χειμώνα. Ξεχωρίσαμε τη ζωγράφο Κaren Tarlton και τα χαρακτηριστικά της χειμωνιάτικα δέντρα. Εντοπίσαμε τα χρώματα που χρησιμοποιεί η ζωγράφος, την κυκλικότητα των χρωμάτων, τον ήλιο στο βάθος…Μάλιστα παρατηρήσαμε πως το δέντρο βρίσκεται σε μια κατηφόρα γιατί το χιόνι σχηματίζει κλίση.
Μας άρεσε τόσο πολύ ο πίνακας και σκεφτήκαμε να τον κάνουμε ατομική εργασία! Με τα πινέλα μας ζωγραφίσαμε αρχικά το χιόνι και μετά το φόντο. Διαλέξαμε πολλά χρώματα και κάναμε κύκλους γύρω από τον ήλιο, μέχρι να γεμίσει όλο μας το χαρτί! Πανέμορφη δουλειά!
Αφού στέγνωσαν, πήραμε μαύρο χαρτόνι και κόψαμε λωρίδες. Σχηματίσαμε το δέντρο με πολλά κλαδιά και το κολλήσαμε.
Υπέροχοι οι πίνακες μας! Πραγματικοί καλλιτέχνες!
Μάλιστα διασκεδάσαμε τόσο πολύ με την εργασία και αποφασίσαμε να φτιάξουμε και μια ομαδική δουλειά με πολλά δέντρα για το παράθυρο της τάξης μας, εμπνευσμένοι από τον πίνακα της Κaren Tarlton. Ακολουθήσαμε την ίδια διαδικασία. Πρώτα ζωγραφίσαμε το χιόνι και τον ήλιο και μετά πολλούς χρωματιστούς κύκλους.
Στο τέλος κόψαμε μαύρες λωρίδες και τις κολλήσαμε ώστε να σχηματιστούν δέντρα με κλαδιά.
Διαβάσαμε χειμωνιάτικα βιβλία και ακούσαμε αφηγήσεις παραμυθιών και μουσικά παραμύθια , όπως “Ο λαγός και ο χιονάνθρωπος”, ” Τα κατάφερες Μάρκο’, “Ο μαγικός χιονάνθρωπος” και το ουκρανικό παραμύθι “Το μαγικό γάντι”.
Στο μάθημα των Αγγλικών, μιλήσαμε για τον χειμωνιάτικο καιρό και μάθαμε λέξεις , όπως “sunny day”, “rainy day” κ.α Φτιάξαμε και τα πιατάκια του καιρού, χρησιμοποιώντας χάρτινα πιάτα και τέμπερες.
Τέλος, αποφασίσαμε να στολίσουμε τα παράθυρο της τάξης μας με μια χειμωνιάτικη γειτονιά. Χρωματίσαμε κτίρια από χαρτί με όμορφα χρώματα, πολυκατοικίες, σπίτια, ακόμα και το σχολείο μας. Βάλαμε σύννεφα και χιονονιφάδες και κολλήσαμε τη σύνθεση στο παράθυρό μας!