Η παραβολή της άκαρπης συκιάς
Με αφορμή την γιορτή του Πάσχα τα παιδιά μαθαίνουν για τη ζωή και τη διδασκαλία του Ιησού αλλά και τις θεμελιώδεις αρχές της Χριστιανικής Πίστης που είναι η αγάπη, η συγχώρεση, η καλοσύνη, η προσφορά και η ανιδιοτέλεια. Στο πλαίσιο συνεργασίας νηπιαγωγού και εκπαιδευτικού αγγλικής γλώσσας αξιοποιήθηκε η Παραβολή της Άκαρπης Συκιάς που περιλαμβάνεται στη λειτουργία της Μεγάλης Δευτέρας. Μέσα από την ιστορία αυτή στην αγγλική γλώσσα δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να γνωρίσουν καινούριο αγγλικό λεξιλόγιο και να εξοικειωθούν με μία χριστιανική ιστορία με ηθικά και κοινωνικά διδάγματα, που μπορούν να συνδέσουν με την καθημερινότητά τους.
Αρχικά έγινε αφήγηση στην αγγλική γλώσσα της ιστορίας με εικόνες για να θυμηθούμε γνωστές λέξεις και να μάθουμε νέο λεξιλόγιο. Στη συνέχεια τα παιδιά, χωρισμένα σε ομάδες, ακούγοντας την αφήγηση στα αγγλικά έβαλαν σε σειρά της εικόνες της ιστορίας.
Η ιστορία αυτή συζητήθηκε σε αντιπαραβολή με το γνωστό έργο του Shel Silverstein ”Το δέντρο που έδινε” για να συζητήσουμε έννοιες όπως μοιράζομαι, προσφέρω, ανιδιοτέλεια.
Η δράση συνεχίστηκε με την εικονογράφηση ευχών προς τους/τις συμμαθητές/τριες μας για την εορτή του Πάσχα. Οι ευχές αυτές κλείστηκαν μέσα σε λευκά μπαλόνια που αξιοποιήθηκαν σε αισθησιοκινητικά παιχνίδια. Τα μπαλόνια των ευχών μοιράστηκαν τυχαία στα παιδιά. Με τον τρόπο αυτό κάθε παιδί σκάζοντας το μπαλόνι του είχε την ευχή ενός/μιας συμμαθητή/τριας του.
Φωτο από τη δράση εδώ.
Αισθησιοκινητικά παιχνίδια με τα μπαλόνια των Ευχών
Στο τέλος χτυπήσαμε τις μελωδικές καμπάνες μας στους πένθιμους ρυθμούς της Μεγάλης Παρασκευής αλλά και και στους χαρούμενους της Ανάστασης.
Δόντια και Διατροφή
Με τη συνεργασία εκπαιδευτικού και ειδικού προσωπικού οργανώθηκε στο Νηπιαγωγείο μας βιωματικό σεμινάριο με θέμα «Στοματική Υγεία και Διατροφή». Το σεμινάριο ήταν στο πλαίσιο «Ανάπτυξη – υλοποίηση από το Υπουργείο Υγείας δράσεων και παρεμβάσεων ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης του μαθητικού πληθυσμού σε θέματα Αγωγής Υγείας σε Εθνικό Επίπεδο, για το σχολικό έτος 2023 – 2024» και υλοποιήθηκε από το Κέντρο Υγείας Χαλκίδας με εισηγήτρια την κ. Παπαδή Παναγιώτα, νοσηλεύτρια. Υπεύθυνη δράσης η σχολική νοσηλεύτρια κ. Λύκου Ιωάννα. Πολλές φώτο από τη δράση εδώ.
Τα παιδιά παρακολούθησαν, αρχικά, μια σύντομη παρουσίαση και στη συνέχεια σε ομάδες έπαιξαν παιχνίδια αλλά και εκπαιδεύτηκαν στον σωστό τρόπο βουρτσίσματος των δοντιών τους. Η δράση ολοκληρώθηκε μετά το σεμινάριο με παιχνίδια στον Υπολογιστή και Σταυρόλεξο για την καλλιέργεια της Γλώσσας.
Συμμετοχή στο Διαγωνισμό του ” Make a wish”
Περιμένοντας τον Πασχαλινό Λαγό!
Λίγο αλεύρι στην αυλή μας είναι μια αθώα παγίδα που βάλαμε και φέτος στον Πασχαλινό Λαγό για να μάθουμε αν κυκλοφορεί στην περιοχή του σχολείου μας και αν θέλει να παίξει μαζί μας. Φώτο εδώ.
Ανακαλύψαμε τα ίχνη του και ακολουθώντας τα, διαπιστώσαμε ότι είχε αφήσει για μας ένα κουτί και ένα γράμμα! Ο Λαγός μας υποσχέθηκε πολλά παιχνίδια μέχρι το Πάσχα ξεκινώντας με τις αυγοδρομίες και φυσικά το Μεγάλο Κυνήγι μόλις δώσει το σύνθημα.
Εμείς μάθαμε να τον ζωγραφίζουμε και τον κεράσαμε 5 καροτάκια!
Ο Λαγός αφήνει ίχνη του στο σχολείο με διάφορους τρόπους και τα ανακαλύπτουμε με μεγάλη έκπληξη εκεί που δεν το περιμένουμε. Με τα γράμματα του μαθαίνουμε το λόγο που τον καθιέρωσε ως έθιμο ξένων χωρών αλλά και πολλά διασκεδαστικά παιχνίδια για να περάσουμε όμορφα στην τάξη.
Περιμένουμε με αγωνία τη Μεγάλη Μέρα που θα μας δώσει το σύνθημα για να ξεκινήσει το Κυνήγι των πασχαλινών αυγών!
Δημιουργικά Παιχνίδια στην Αυλή
Παιχνίδια στην αυλή αξιοποιώντας δημιουργικά τις ιδέες των μαθητών/τριών με στόχο τη συνεργασία, την ομαδικότητα, την επικοινωνία. Φώτο εδώ.
Ακούμε με κλειστά μάτια τους ήχους της αυλής μας και τους εικονογραφούμε.
Ο/Η φίλος/η μας ζωγραφίζει με κιμωλία το περίγραμμα του σώματος μας και συμπληρώνουμε την εικόνα.
Περνάμε το ποτάμι με βοήθεια και προσπαθούμε να μην πέσουμε.
Κινητικά ομαδικά παιχνίδια (ουρές, το πάτωμα είναι λάβα κ.α.)
Καλώς Ήρθες Άνοιξη!
Συζητάμε για τα χαρακτηριστικά της Άνοιξης και τις χαρές της. Εκφραζόμαστε με εικαστικές δημιουργίες με πολλά χρώματα. Φώτο εδώ.
2 Απριλίου – Ημέρα Αυτισμού και Παιδικού Βιβλίου
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό ανταποκρινόμαστε στο κάλεσμα του Γραφείου ΑΜΕΑ του Δήμου Χαλκιδέων για συμμετοχή σε δράσεις που αποσκοπούν στην Κοινωνική Ευαισθητοποίηση και Δράση προωθώντας τη Συμπερίληψη και Κοινωνική Ένταξη Ατόμων με Αναπηρία. Αν και η φυσική μας παρουσία στο χώρο των εκδηλώσεων ήταν αντικειμενικά δύσκολη εμείς συμμετείχαμε με τη δημιουργία μια αφίσας με το μήνυμα της Ημέρας.
Γιορτάζουμε και το Παιδικό Βιβλίο!
Παρακολουθούμε ταινία μικρού μήκους με τίτλο: Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κου Μόρις Λέσμορ.
Μαθαίνουμε με χαρτοδιπλωτική να φτιάχνουμε τα 8σέλιδα «Μικρά Βιβλία» της Παιδαγωγικής Φρενέ. Τα παιδιά σκέφτονται δικές τους φανταστικές περιπέτειες και ενθαρρύνονται να εικονογραφήσουν ή να γράψουν με τον τρόπο τους την ιδέα τους στα “Μικρά βιβλία”. Φυσικά, μετά τη συγγραφή ακολουθεί η παρουσίαση και η προώθηση του βιβλίου τους! Ψηφίζουμε την καλύτερη ιστορία.
Φτιάχνουμε αγαπημένα ζωάκια-σελιδοδείκτες που είναι βιβλιοφάγα
Πολλές φώτο εδώ.
Πρωταπριλιά 2024
Πρωταπριλιά με πολύ Πινόκιο, Ψεύτη Βοσκό και διαγωνισμό για το καλύτερο ψέμα της τάξης με αφόρμηση από το βιβλίο της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη. Ο δικός μας Ψεματούρης κέρδισε με το ψέμα “Συνάντησα ένα γάιδαρο που έψαχνε την ουρά του και τον βοήθησα να την βρει! “. Μέσα σε όλα: οι μαρκαδόροι της τάξης πέταξαν σε άλλη χώρα, ένα λουλούδι έτρωγε τις καρέκλες μας, μια μέλισσα έτρωγε το λουλούδι, η κυρία κοιμήθηκε την ώρα του μαθήματος και ήρθε ο Άι Βασίλης Πρωταπριλιά και μας έφερε δώρα… Παρόλα τα τόσα ψέματα η αλήθεια είναι ότι περάσαμε όμορφα. Και του χρόνου!
Το Γιγάντιο Ραπάνι
Ένα “Γιγάντιο Ραπάνι” φύτρωσε στο σχολείο μας και έφερε μεγάλη χαρά στην καρδιά μας! Απερίγραπτη θεατρική εμπειρία η παρακολούθηση της μουσικοθεατρικής παράστασης της Συν-Τεχνίας Σαλουπέτα και δεν είναι η πρώτη φορά που μας εκπλήσσει η θεατρική ομάδα με τις ερμηνείες, την ευρηματικότητα, τη μουσικότητα και τα σκηνικά των έργων που παρουσιάζει.
Αξιολόγηση παιδιών: Με άριστα το 10 τα παιδιά φωνάζουν ότι βάζουν 1100 (τι να πεις για τα παιδιά …) γιατί θεωρούν ότι το 10 είναι πολύ λίγο! Ξεχώρισαν ότι πρόκειται για παράσταση με ζωντανή μουσική και λένε ότι διασκέδασαν γιατί είχε πλάκα.
Ευχαριστούμε Ευρυδίκη Σαμαρά και Τζίνα Καρδιόλακα που μας βοηθήσατε να αγαπήσουμε τα λαχανικά αλλά κυρίως για τις ποιοτικές παραστάσεις που φέρνετε στα σχολεία μας.
Ευχαριστούμε και τους φίλους μας από το 21ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας που μας φιλοξένησαν για να μοιραστούμε την ίδια εμπειρία.
Οι όμορφες στιγμές συνεχίστηκαν κατά την επιστροφή για το σχολείο μας, όπου μας δόθηκε η ευκαιρία να θαυμάσουμε τη γειτονιά μας την Άνοιξη και να θυμηθούμε πώς μπορούμε να την κρατήσουμε το ίδιο όμορφη και καθαρή!
Πολλές φώτο εδώ.