genia

Από τον άβακα στην 4η γενιά υπολογιστών

Στο μάθημα της Πληροφορικής (Τ.Π.Ε.) οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Ε’ τάξης ασχολήθηκαν με την ιστορία των υπολογιστικών μηχανών από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας. Για την ανάπτυξη του θέματος χρησιμοποιήθηκε το Διαδίκτυο, ο επεξεργαστής του θέματος και ο προγραμματισμός.   Στόχοι: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες να αντιληφθούν ότι τα υπολογιστικά συστήματα […]

Continue Reading
mageiriki

Παιχνίδι μνήμης για δυνατούς… μάγειρες

Με ορισμένα παιδιά της ΣΤ’ τάξης του 1ου Δημοτικού σχολείου Ερμούπολης Σύρου δημιουργήσαμε μια ομάδα προγραμματισμού για να δημιουργήσουμε ένα παιχνίδι το οποίο θα παρουσιάζαμε στο Φεστιβάλ Ψηφιακής δημιουργίας- όπως και έγινε. Μαζευόμασταν εκτός σχολικού ωραρίου καθώς το project ήταν αρκετά απαιτητικό και χρειάζονταν αρκετές ώρες από την αναζήτηση των εικόνων μέχρι και την επεξεργασία […]

Continue Reading

Προς χάριν των χ και ψ… ακολουθείτε τη γραμμή

Στο προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch παίζουν σημαντικό ρόλο οι συντεταγμένες με τους άξονες χ και ψ. Χρειάζεται ιδιαίτερη αναφορά σ’ αυτό το θέμα καθώς τα παιδιά δεν είναι εξοικειωμένα με αυτές τις έννοιες.   Στόχοι: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες να συνδέσουν τους θετικούς και αρνητικούς αριθμούς των Μαθηματικών με μετρήσεις στην καθημερινή ζωή. Να […]

Continue Reading

Ζικ – ζακ για ένα μήλο

Με απώτερο σκοπό να καταλήξουμε αργότερα σε ένα παιχνίδι λαβυρίνθου με τους μαθητές μας και τις μαθήτριές μας, δημιουργούμε στην τάξη ένα απλό πρόγραμμα “ζικ- ζακ” όπου μία φιγούρα κινείται μέσα σε ένα ζικ- ζακ συγκεκριμένου χρώματος για να φτάσει στην άλλη άκρη και να αγγίξει μια άλλη φιγούρα. Δεν υπάρχει χρονόμετρο ή κάποιοι άλλοι […]

Continue Reading

Κυνηγητό με τα… βελάκια

Οι μαθητές και μαθήτριες του Δ1 του Δημοτικού σχολείου Ποσειδωνίας δημιούργησαν τα παιχνίδια τους. Κάθε παιχνίδι ξεκινάει όταν κάνετε κλικ στο σημαιάκι. Σε κάθε παιχνίδι υπάρχει μία φιγούρα που μετακινείται με τα βελάκια και κυνηγάει τις άλλες. Ασφαλώς κερδίζει όταν τις αγγίξει όλες σε συγκεκριμένο χρόνο, διαφορετικά χάνει. Κάθε φορά για να προχωρήσουμε τον προγραμματισμό […]

Continue Reading

Γνωρίζοντας το thymio και παίζοντας μουσική

Στην Α’ τάξη η σχέση των μαθητών και μαθητριών με το ρομποτάκι thymio ξεκινάει με “αναγνωριστικές δράσεις”.  Μ’ αυτό το ρομποτάκι δεν έχουμε κατασκευαστικά θέματα και επικεντρωνόμαστε στον προγραμματισμό του και στους αισθητήρες του. Στόχοι: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Α’ τάξης να συσχετίσουν τους αισθητήρες που συναντούν στην καθημερινότητά τους με τους αισθητήρες […]

Continue Reading

Από το τετράγωνο στη βεντάλια

Ένα κλασικό θέμα στον προγραμματισμό είναι και η δημιουργία γεωμετρικών σχημάτων. Ξεκινούμε από το τετράγωνο για τη δημιουργία του οποίου υπεισέρχονται κάποιες μαθηματικές έννοιες, όπως οι μοίρες. Με αρχή όμως το τετράγωνο μπορούμε να δημιουργήσουμε και πιο πολύπλοκα σχήματα ή/και αντικείμενα, για παράδειγμα μια χρωματιστή βεντάλια! Συνδυάζοντας Μαθηματικά, για τα οποία τα παιδιά είναι γεμάτα […]

Continue Reading

Προγραμματίζουμε με θέμα την ανακύκλωση

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Δ’ τάξης ασχολήθηκαν με την ανακύκλωση. Σχετικό άρθρο: Ανακυκλώνουμε Για αυτό το θέμα αποφασίσαμε να παρουσιάσουμε τα συνθήματά μας με έναν πράγματι πολύπλοκο για μας τρόπο όσο και πρωτότυπο: Προγραμματίζοντας. Συνδυάσαμε κατ’ αυτόν τον τρόπο το θέμα μας με μια παρουσίαση που απαιτεί στοιχειώδεις γνώσεις προγραμματισμού, δηλαδή χρησιμοποιώντας εντολές. […]

Continue Reading

Με εργαλείο ένα λογισμικό επεξεργασίας εικόνας και όχημα τη φαντασία μας…

Με εργαλείο ένα λογισμικό επεξεργασίας εικόνας είναι δυνατό να “αλλάξει” μια φωτογραφία ψηφιακά κι επομένως οι μαθητές κι οι μαθήτριές μας καλέστηκαν να δημιουργήσουν τις δικές φωτογραφίες χρησιμοποιώντας ένα τέτοιο λογισμικό (ελεύθερο λογισμικό Gimp) αλλά φυσικά και τη φαντασία τους. Χρειάστηκε να συνεργαστούν ώστε να αποφασίσουν για το θέμα της φωτογραφίας τους, την επιλογή των […]

Continue Reading

Αφισούλες για την ανακύκλωση καπακιών

Συνεργαζόμενοι με τις δασκάλες τους Θώμη Τριανταφύλλου και Λουίζα Ρούσσου των τμημάτων της Β’ τάξης στο θέμα της ανακύκλωσης, αναλάβαμε δράση: να βοηθήσουμε τους συνανθρώπους μας μαζεύοντας πλαστικά καπάκια. Σχετικά άρθρα: Εννοιολογικοί χάρτες για το πλαστικό και τα πλαστικά καπάκια Ήδη υπήρχε ένας κάδος ανακύκλωσης καπακιών ο οποίος όμως είχε πάνω του αφίσες παλιές, “ταλαιπωρημένες” […]

Continue Reading