Αφίσες για τη Β’ τάξη και email για την Δ’ τάξη

Δημιουργώ με τον κειμενογράφο (Α'-Β') Διαδίκτυο Επικοινωνία με εκπαιδευτικούς

Τη σχολική χρονιά 2019-20 αναλάβαμε να βελτιώσουμε τη διαδικασία ανακύκλωσης στο σχολείο μας, Δημοτικό σχολείο Ποσειδωνίας Σύρου. Η συνάδελφος της Δ’ τάξης κ.Ειρήνη Περπινιά στο μάθημα της Γλώσσας με τους μαθητές και τις μαθήτριές της συνέταξαν ένα γράμμα προς τον Δήμαρχο Σύρου-Ερμούπολης κ.Λειβαδάρα ζητώντας να μας παρέχει ο Δήμος κάδους ανακύκλωσης. Το γράμμα το καταγράψαμε ψηφιακά και ως email πλέον το στείλαμε προς τον Δήμο. Ο Δήμος ανταποκρίθηκε και μας έφεραν κάδους ανακύκλωσης. Οι μαθητές κι οι μαθήτριες τς Β’ τάξης δημιούργησαν σχετικές αφίσες εισάγοντας φράσεις προτροπής, εικόνες κι έτοιμα σχήματα. Με τις αφίσες διακοσμήσαμε τους κάδους αυτούς.

Στόχοι (για τη Β’ τάξη): Οι μαθητές κι οι μαθήτριες να γνωρίσουν το ζήτημα της ανακύκλωσης. Να αναγνωρίζουν τις βασικές μορφές ψηφιακής πληροφορίας (κείμενο, εικόνα). Να διαχειριστούν το ποντίκι κι ιδιαίτερα να ασκηθούν στο μαρκάρισμα μικρών περιοχών. Να αποθηκεύουν τα κείμενά τους και να τα ανακτούν. Να μορφοποιούν ένα κείμενο με βάση συγκεκριμένα χαρακτηριστικά γραμματοσειράς (μέγεθος, χρώμα). Να εισάγουν εικόνες στο κείμενο ανοίγοντας φακέλους. Να εισάγουν έτοιμα σχήματα και να εισάγουν κείμενο μέσα σ’ αυτά.
  1. Συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης: Συζητάμε το ζήτημα της ανακύκλωσης ανακαλώντας σε πρώτη φάση πιθανές γνώσεις των παιδιών.  Αναφερόμαστε στις πρώτες ύλες τις οποίες εξοικονομούμε (πετρέλαιο, δέντρα) από την ανακύκλωση πλαστικού και χαρτιού.
  2. Επεξεργασία κειμένου: πληκτρολόγηση φράσεων προτροπής για ανακύκλωση. Μορφοποίηση γραμματοσειράς (μέγεθος, χρώμα).
  3. Εισαγωγή εικόνων από φάκελο που βρίσκεται στην Επιφάνεια Εργασίας. Διαχείριση των εικόνων (τοποθέτηση και αυξομείωση του μεγέθους).
  4. Εισαγωγή έτοιμων σχημάτων και πληκτρολόγηση μέσα σ’ αυτά των ονομάτων των παιδιών.

Στόχοι (για την Δ’ τάξη): Οι μαθητές κι οι μαθήτριες να αναγνωρίζουν το Διαδίκτυο ως μέσο επικοινωνίας και συνεργασίας. Να εξοικειωθούν με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και να το χρησιμοποιήσουν σε κανονικές συνθήκες.

  1. Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης: Διαβάζουμε το γράμμα που έχουν ήδη γράψει τα παιδιά στην τάξη τους με τη δασκάλα τους κ.Ειρήνη Περπινιά.
  2. Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: Εξηγούμε και πάλι τους όρους: αποστολέας, παραλήπτης, θέμα, κοινοποίηση.
  3. Τα παιδιά μοιράζονται το γράψιμο του email το οποίο στέλνουμε προς τον Δήμαρχο και κοινοποιούμε στη δασκάλα της τάξης και στον Διευθυντή του σχολείου.

 

Αφήστε μια απάντηση