“…Και μετά θα πάει στα εγγόνια μας” (2014-15)

Οπτικο-ακουστική δημιουργία ταινίες στο Δημοτικό

Τα παιδιά της Δ’ τάξης του δημοτικού σχολείου Ποσειδωνίας δημιούργησαν ένα ντοκιμαντέρ με τίτλο “…και μετά θα πάει στα εγγόνια μας”. Τι είναι αυτό που θα πάει στα εγγόνια μας; Τα σπίτια μιας άλλης εποχής, τα παλιά αρχοντικά και τα παραδοσιακά χωριατόσπιτα.

Αυτά τα σπίτια τα επισκεφθήκαμε: τέσσερα αρχοντικά και δυο χωριατόσπιτα. Κάθε επίσκεψη ήταν και μια εμπειρία, κι όχι μόνο για τους μικρούς μας μαθητές αλλά και για τους συνοδούς εκπαιδευτικούς. Είχαμε τόσα πολλά να δούμε: κήπους με πεύκα και φοίνικες, αυλές με λουλούδια, σιδερένιες καγκελόπορτες και αλέες, τοίχους από πέτρα – που καμιά φορά μοιάζουν με πολεμίστρες, ψηλοτάβανα και χαμηλοτάβανα δωμάτια, παράθυρα μεγάλα όσο μια σύγχρονη πόρτα, πόρτες που ανοίγουν μισές, οροφές από καλάμια κι άλλα με οροφογραφίες, ψηφιδωτά στο πάτωμα, κουζίνες με τζάκια, πλυσταριά, παλιά κάρα, χειροποίητα ξυλόγλυπτα έπιπλα, σιδερένια κρεβάτια, γκραβούρες και πορσελάνινα πιάτα, γραμμόφωνα.

Κατά τη διάρκεια των επισκέψεων αυτών πήραμε συνεντεύξεις από τους ιδιοκτήτες των σπιτιών με ερωτήσεις που είχαν δημιουργήσει τα παιδιά μας. Όμως δεν ήταν μόνο οι συνεντεύξεις. Είχαμε πολλές δραστηριότητες:

  • διαβάσαμε βιβλία
  • βρήκαμε πληροφορίες στο Διαδίκτυο
  • τραβήξαμε φωτογραφίες και βίντεο
  • δημιουργήσαμε εννοιολογικούς χάρτες όπου καταχωρήσαμε τις διαφορές των αρχοντικών σπιτιών και των χωριατόσπιτων
  • καταχωρήσαμε ερωτήσεις τις οποίες απευθύναμε στο οικείο περιβάλλον των παιδιών (σχετικές με το θέμα) και επεξεργαστήκαμε στατιστικά τις απαντήσεις.
  • δημιουργήσαμε παρουσιάσεις όπου συμπεριλάβαμε το υλικό μας

prosklisiΑξίζει ιδιαίτερη αναφορά η μουσική του ντοκιμαντέρ η οποία είναι πρωτότυπη και δημιουργήθηκε από τη μουσικό του σχολείου μας Μαρίνα Παπαδοπούλου, η οποία συνεργάσθηκε με τα παιδιά ώστε να καταλήξουν στο πραγματικά εξαιρετικό αυτό αποτέλεσμα. Η μουσική βραβεύτηκε στον 5ο Πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό ταινιών μικρού μήκους.

Το όλο εγχείρημα συμπεριλαμβάνεται στις πολιτιστικές δραστηριότητες του σχολείου μας. Βοήθησαν στις επισκέψεις οι εκπαιδευτικοί: Σάββας Σαβρακίδης και Μαργαρίτα Φόνσου. Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Μαρία Ιωσηφίδου, Μαριάννα Βακονδίου, Θανάσης Κουβαλάκης.

Στόχοι:

Οι μαθητές να ασκηθούν στην πληκτρολόγηση. Να προβληματίζονται για την αισθητική ενός εγγράφου, μιας παρουσίασης ή ενός σχεδίου, τη σαφήνεια του κειμένου κλπ. Να χρησιμοποιούν την εννοιολογική χαρτογράφηση για καταχώρηση εννοιών ώστε να οπτικοποιηθούν διαφορές. Να εξοικειωθούν με τη χρήση εφαρμογών πλοήγησης στο Διαδίκτυο. Να αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα της κριτικής χρήσης του Διαδικτύου. Να ευαισθητοποιηθούν στην επιλογή εικόνων και πληροφοριακού υλικού κατάλληλου για την ηλικία τους και σχετικού με το θέμα τους. Να αξιοποιούν εφαρμογή λογιστικών φύλλων για να καταγράφουν, να αναλύουν, να οργανώνουν και να επεξεργάζονται δεδομένα μιας μικρής έρευνας. Να εισάγουν δεδομένα σε ένα κατάλληλα διαμορφωμένο λογιστικό φύλλο. Να μορφοποιούν τα κελιά του λογιστικού φύλλου. Να παρατηρούν σε γραφική παράσταση τα αποτελέσματα των ερευνών τους και να εξάγουν συμπεράσματα. Να κατανοούν ότι η συγκέντρωση, οργάνωση, συσχέτιση και επεξεργασία πληροφοριών για ένα πρόβλημα μπορεί να μας οδηγήσει στην ανακάλυψη λύσεων ή νέων πληροφοριών. Να ενισχύουν την επιτυχία των στόχων τους χρησιμοποιώντας σταδιακά τα εφέ εναλλαγής διαφανειών και τη δημιουργία υπερσυνδέσεων. Να τηρούν στις παρουσιάσεις τους κανόνες προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων αναφερόμενοι στις πηγές. Να εκφράζονται δημιουργικά και πρωτότυπα. Να σχεδιάζουν, να δομούν, να οργανώνουν τις παρουσιάσεις τους και να έχουν ευχέρεια στην ταξινόμηση των διαφανειών και την μετακίνηση εντός του εγγράφου.

Σχετικές σελίδες από τον δικτυακό τόπο του Δημοτικού σχολείου Ποσειδωνίας

  1. έπαυλη Πετροκόκκινου
  2. έπαυλη Τσιροπινά
  3. χωριατόσπιτο Μεθενίτη(Fisher)
  4. έπαυλη Βαλμά
  5. έπαυλη Λαδόπουλου(Ηπιώτη)
  6. χωριατόσπιτο Γαδ-Βιδάλη

Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τους συναδέλφους που μας βοήθησαν κι όσους μας άνοιξαν τα σπίτια τους, μας καλοδέχτηκαν και μας παραχώρησαν συνέντευξη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *